Урок "Профілактика серцево-судинних хвороб – як складова здорового способу життя"

Про матеріал
Конспект інтегрованого уроку з біології та основ здоров'я на тему "Профілактика серцево-судинних хвороб – як складова здорового способу життя".
Перегляд файлу

                      Використання інтегрованих уроків при викладанні біології.

  Інтегровані уроки  є досить актуальними у процесі вивчення природничих наук, такі заняття обєднують зміст двох предметів. Інтеграційний процес навчання біології й основ здоров’я, передбачає урахування обсягу знань, умінь і навичок з обох предметів. Основними компетентностями у природничих науках і технологіях є формування в учнів уміння застосовувати знання в реальних життєвих умовах для розвязку практичних завдань та здатності визначати й обґрунтовувати власну життєву позицію, відповідального ставлення до свого здоров’я й інших людей.

Такі уроки дають можливість встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між станом природничого довкілля і здоровям, добробутом і безпекою. Без уміння поєднувати знання різних наук, інтегрувати їх - не можна розвязати багатьох проблем.

Інтегровані уроки дають цілісні уявлення про природні явища, розвивають потенціал учня, спонукають до активного пізнання навколишньої дійсності, до розвитку логіки, мислення, комунікативних здібностей, що особливо необхідно в наш час.

Інтегровані уроки створюють умови вмотивованого практичного застосування знань, умінь та дають можливість учням побачити результати власної навчальної діяльності з двох різних навчальних дисциплін і отримати позитив.

                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Біологія й основи здоровя

 Тема: Профілактика серцево-судинних хвороб – як складова здорового способу життя.

 Мета:

Освітня:

  •                   Вивчити різноманітність серцево-судинних хвороб, їхні причини та профілактику;

Розвивальна:

  •                   Ознайомити учнів з досягненнями медичної науки в галузі хірургії серця.

Виховна:

  •                   Формувати практичні вміння, навички та застосовувати знання для розвязку практичних завдань і здатності визначати, обґрунтовувати власну життєву позицію.

Методи, застосовані на уроці:

  •                   пошуковий;
  •                   проблемно-узагальнюючий;
  •                   творчий.

Форми роботи:

  •                   індивідуальна;
  •                   групова;
  •                   колективна.

Тип уроку:

- Комбінований (використання міжпредметних звязків)

Обладнання: секундомір, таблиці, малюнки.

Базові поняття і терміни:  хвороби, тромбофлебіт, варикозне розширення вен.

Ключові компетентності:

  •                   Наукове розуміння природи(економічна грамотність і здорове життя), його застосування в практичній діяльності.
  •                   Здатність до пошуку та засвоєння нових знань.
  •                   Дотримання здорового способу життя.

                      

  

 

Структура уроку.

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Завдання І: Ви в лабіринті, щоб з нього вибратися необхідно правильно відповісти на всі запитання.

  1.               Що таке лімфатична система, які функції вона виконує?
  2.               Яка будова лімфатичної системи?
  3.               Що таке лімфа, та її склад?
  4.               Що таке лімфатичні вузли та їх значення?
  5.               Куди впадають лімфатичні протоки?

Завдання ІІ: Інтерактивні вправи:

  1.               Продовжити речення:

 а) Серце -…(порожнинний) конусоподібний…(мязовий)орган, розміщений у …(грудній) порожнині.

б) Розширена його основа обернена…(вгору), а вузька верхівка - …(донизу).

в) Отже, серце зміщено…(ліворуч) від...(середньої) лінії тіла.

г) Стінка серця складається з …(трьох) шарів: внутрішнього …(ендокарда), середнього…(м’язового) міокарда і зовнішнього - … (сполучнотканинного) епікарда.

д) Міокард утворений…(особливою)…(посмугованою) м’язовою тканиною. Їх клітини, на відміну від…(скелетних) з’єднані між собою. Коли збуджується і скорочується одна клітина, то це збудження передається до…(всіх) м’язових клітин передсердя чи шлуночка.

е) Наслідком цього є їхнє…(одночасне) скорочення.

Висновок.

 ІІІ.  Мотивація навчальної діяльності, стимулювання пізнавального інтересу до вивчення біології та основ здоров’я.

а) повідомлення теми, мети, завдань уроку.

б) створення проблемних ситуацій біологічного напрямку так і здоровязбережувальної компетентності - шлях до здорового способу життя.

Учитель біології: Бурхливий розвиток науково-технічного прогресу, зменшення фізичного навантаження і збільшення нервово-емоційного напруження, погіршення екологічних умов призводить до складних захворювань. Назвіть найбільш поширені хвороби? Чому? Які? Причини?

Висновок. 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1.              Самостійна робота учнів з підручником:
  •              Прочитайте статтю підручника (пар.23, стор.113)
  •              Допишіть схему «Серцево - судинні хвороби», назвіть їхні ознаки, причини.

Завдання для груп:

1 група - Хвороби серця (інфаркт-міокарда, аритмії, вада серця, міокардит).

2 група - Хвороби артерій (дистонія, атеросклероз, інсульт, гіпертонічна хвороба - гіпертензія).

3 група - Хвороби вен (варікозне розширення вен, тромбофлебіт).

Виступи учнів, представників груп за опрацьованим матеріалом.

2. Історія кардіохірургії та її сучасні досягнення.

а) повідомлення учня;

б) презентація учня.

Висновок:

Учитель основ здоров’я: Уявіть, що здоров’я – це квітка, яка може змінювати своє забарвлення, форму, розміри, залежно від впливу на неї різних чинників (модель «Квітка здоров’я»), учні розповідають про свою пелюстку, що вона означає, роблять висновок (Так і здоров’я людини залежить від багатьох чинників.) Які ви знаєте чинники ризику, що пов’язані зі способом життя?

Учні:

  •                   Куріння, вживання алкоголю, наркотиків;
  •                   Нераціональне харчування;
  •                   Агресивність, нехтування режимом дня;
  •                   Стреси;
  •                   Гіподинамія, тощо.

Учитель основ здоров’я: Отже, шкідливий вплив на серцево-судинну систему справляє: паління, алкоголь, ожиріння, гіподинамія. Що таке емоційний стрес? Що таке здоровий спосіб життя?

Тютюнопаління:  - гіпертонія;                       Алкоголь:  -розширення капілярів;

                                - стенокардія;                                     - втрата еластичності судин;

                               - інфаркт;                                            - інфаркт;

                               - інсульт.                                             – інсульт.

Нікотин:                                                                    Забрудення довкілля:

       - брадикардія;                                                       - важкі метали (на стінках судин);
       - артеріальний тиск;                                            - радіонукліди (рак крові, зміна судин);

        - звуження судин;                                               - SO2, NO2, впливають на міокард.

        - гангрена ніг;

        - коронарна недостатність.

Переїдання:                                                                        Стрес:

        - холестерин(атеросклероз);                                                    - брадикардія;

        - відклання жиру в перикарді;                                                 - гіпертонія.

        - велика вага - надмірне навантаження на серце.

Здоровий спосіб життя є одним з головних шляхів здоров’язбережувальних компетентностей.

Висновок: Людина, яка дотримується здорового способу життя, спроможна реалізувати свої задатки і здібності, досягти поставленої мети. Тому серед багатьох цінностей завжди пріоритетом було і є здоровя.

Учитель біології:

  1.              Профілактика серцево-судинних захворювань.
  •              Індивідуальна робота з підручником (стор. 115).
  •              Рольова гра «Лікар – діагност» (учні-пацієнти називають симптоми хвороби, учні-лікарі встановлюють діагноз).

ІV. Висновок

VI. Домашнє завдання: пар. 23, творче завдання: Скласти пам’ятку “Як уникнути розвитку серцево-судинних захворювань.”

VII. Узагальнення, закріплення.

Заповнити схему «Основні чинники ризику для здоров’я людини».

docx
Додано
29 січня 2020
Переглядів
703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку