Урок № 11-12 Дата: 8 клас
Тема: Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі. Лабораторне дослідження №2 “Мікроскопічна будова кісткової, хрящової та м’язової тканин”.
Мета уроку: сформувати в учнів знання про будову і функції опорно – рухової системи; охарактеризувати кісткову й хрящову тканини, розглянути їх під мікроскопом; розвивати вміння встановлювати причинно – наслідкові зв’язки; закріпити індивідуальні вміння складати питання.
Очікувані результати: учні називають частини опорно - рухової системи; види кісток; розпізнають види кісток на малюнках та зображеннях; описують будову кісток; характеризують функції опорно - рухової системи; тканини: кісткову, хрящову, посмуговану мязову; дотримуються правил роботи з мікроскопом та лабораторним обладнанням.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
I.Організаційний етап.
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку. Створення робочого настрою.
Перевірка домашнього завдання.
Вправа «Вірю – не вірю».
Чи вірите Ви, що…..
клітина є елементарною структурною і функціональною одиницею організму.
усі клітини побудовані за єдиним планом.
кожна клітина ззовні вкрита клітинною стінкою.
цитоплазма – в’язка, напіврідка речовина, в якій містяться органели.
рибосоми беруть участь в синтезі білків.
ендоплазматична сітка представлена системою плоских замкнених мішечків – цистерн, які обмежені мембраною.
всі клітини організму людини мають ядро.
мітохондрії вкриті подвійною мембраною.
комплексі Гольджі формуються мітохондрії.
включення – непостійні утворення клітини.
рибосом багато в клітинах тканин, які швидко ростуть.
основна функція мітохондрій – синтез енергії.
II.Мотивація навчальної діяльності.
Слово вчителя
«Чарівність – це краса в русі», говорив Лессінг.
За допомогою якої системи органів ми рухаємось? (опорно – рухової)
Що входить до її складу? (скелет, м’язи)
Відомо,що велика гомілкова кістка людини, маючи масу 0,5 кг, витримує у вертикальному положенні навантаження 1500 кг. Ейфелева вежа була створена за аналогією будови стегнової кістки.
Які функції виконують кістки в організмі людини?
Чому їх міцність поступається лише високоякісній сталі?
Але незважаючи на велику міцність, кістка все – таки може поламатися!
Чому так буває?
Чому у малих дітей кістки гнучкі, а у похилих людей – крихкі?
Чому у разі захворювання роблять пересадку кісткового мозку?
На ці та інші питання ви зможете дати відповідь в кінці уроку
Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.
III. Вивчення нового матеріалу.
Учні отримують перелік питань з якими знайомляться.
Завдання для всіх учнів класу, переглянути на уроці декілька разів навчальне відео, готуючи на питання відповіді.
Посилання на відео https://www.youtube.com/watch?v=NUJKKvrljRk
Учні дані питання також готують дома, переглядають відео, освіжають отриману інформацію на уроці.
V. Узагальнення знань і вмінь учнів
Учні отримують інструкційні картки із завданнями до Лабораторного дослідження №2 “Мікроскопічна будова кісткової, хрящової та м’язової тканин”.
VI.Підведення підсумків уроку
VII.Домашнє завдання
Опрацювати відповідний параграф підручника та підготуватися до самостійної роботи по попередньо переглянутому відео.