Урок "Промислова політика центру в Україні. Індустріальний розвиток в Україні"

Про матеріал
Тема. Промислова політика центру в Україні. Індустріальний розвиток в Україні Мета: визначити основні тенденції та протиріччя реформування промисловості; оцінити темпи впровадження науково-технічної революції в господарське життя; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  аналізувати основні тенденції та протиріччя реформування промисловості;  оцінювати темпи впровадження науково-технічної революції в господарське життя;  показувати на карті промислові підприємства, що постали на території України в період «відлиги». Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник, карти, відеоматеріали, Інтернет-ресурси, роздатковий матеріал.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з історії України

для 11-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Промислова політика центру в Україні. Індустріальний розвиток в Україні

Мета: визначити основні тенденції та протиріччя реформування промисловості; оцінити темпи впровадження науково-технічної революції в господарське життя; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника та Інтернет-ресурсами; формувати повагу до історичного минулого України.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  • називати дати, пов’язані з темою уроку;
  • застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  • аналізувати основні тенденції та протиріччя реформування промисловості;
  • оцінювати темпи впровадження науково-технічної революції в господарське життя;
  • показувати на карті промислові підприємства, що постали на території України в період «відлиги».

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, карти, відеоматеріали, Інтернет-ресурси, роздатковий матеріал.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Аналіз анекдоту.
  • Проаналізуйте анекдот.
  • Які особливості суспільно-політичного життя доби «відлиги» висміяно в ньому?

 «На XX з’їзді М. Хрущов виступає з доповіддю, описуючи злочини Сталіна. Раптом хтось вигукує із залу:

– А чому ж ви мовчали?

Зупинившись, Хрущов звертається до залу:

– Хто це сказав?

У відповідь мовчання. Хрущов знову:

– То хто це сказав?

Знову мовчання. Тоді Хрущов, показуючи рукою в зал:

– Мовчите?! Ось так і ми мовчали!»

  1. Історичний диктант.
  1. Період в історії СРСР, що розпочався після смерті Й. Сталіна і тривав до середини 60-х рр. 20 ст. («Відлига»)
  2. У вересні 1953 р. першим секретарем ЦК КПРС стає… (М. Хрущов)
  3. Пом’якшення політичного режиму за М. Хрущова. (Лібералізація)
  4. Визнання законності будь-якого права або повноваження. (Легітимізація)
  5. ХХ з’їзд КПРС проводився (14-25 лютого 1956 р.)
  6. Доповідь М. Хрущова на ХХ з’їзді КПРС. («Про культ особи та його наслідки»)
  7. Процес, що розпочала доповідь М. Хрущова започаткувала. (Десталінізація)
  8. ХХІІ з’їзд КПРС відбувся. (жовтень 1961 р.)
  9. Повстання ув’язнених, що відбулося у травні-серпні 1953 р. (Воркуті)
  10.            Кенгірське повстання тривало (42 дні; у травні-червні 1954 р.)
  11.            Табір особливого режиму, створений у 1948 р. (Горлаг)
  12.            Карибська криза спалахнула. (у жовтні 1962 р.)
  1. Взаємоперевірка.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Розшифруйте ребус.

 

Промисловість

  1. Вправа «Кола на воді»
  • До кожної літери слова-відгадки доберіть слово-характеристику чи асоціацію.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте матеріал підручника на с. 79 – 81 та сформулюйте короткі тези про стан промисловості за М. Хрущова.

Орієнтовний вигляд тез:

  • спроба децентралізації управління промисло­вістю;
  • створення раднаргоспів;
  • ліквідація низки галузевих міністерств;
  • збережено старі важелі адміністративно-команд­ної системи;
  • повернення ста­рої централізованої схеми управління;
  • 1960 р. створено Українську раду народного господарства;
  • 1963 р. організовано Вищу раду народного господарства СРСР;
  • впровадження здобутків науково-технічної революції;
  • створення Дер­жавного комітету Ради Міністрів СРСР у спра­вах нової техніки;
  • збільшення обсягів випуску товарів народного вжитку;
  • підвищення про­дуктивності праці.
  • Заповніть таблицю.

Реформа управління промисловістю

Позитивні наслідки

Негативні наслідки

  • Розширення господарських прав республік.
  • Децентралізація управління.
  • Скорочення управлінського апарату.
  • Наближення управління до виробництва.
  • Ускладнення зв’язків між підприємствами окремих раднаргоспів, «місництво».
  • Незацікавленість у комплексному розвитку всієї галузі.
  • Назвіть плюси та мінуси створення раднаргоспів. (Позитивні риси: розширення господарчих прав на місцях, наближення управління до виробництва, скорочення управлінського апарату. Негативні: ускладнення зв'язків між підприємствами ок­ремих раднаргоспів, так зване «місництво», не­зацікавленість у комплексному розвитку всієї галузі).
  • Визначте головну проблему розвитку промисловості.
  1. Робота з  візуальними джерелами (с. 81 підручника).
  • Роздивіться ілюстрації із сатирично-гумористичного журналу «Перець».
  • Які явища економічного життя УРСР вони унаочнюють?
  • До кого, на вашу думку, апелювали карикатуристи, адже навряд чи масовий читач «Перцю» міг впливати на тенденції в економічному житті країни.
  • У чому пропагандистський сенс цих карикатур?
  1. Робота в малих групах (с. 81 – 84 підручника).
  • Опрацюйте матеріал підручника та виконайте завдання.
  • Створіть візуалізацію карти «Індустріальний розвиток України».

Орієнтовний вигляд карти

E:\Работа\Підготовка до уроків\11 клас\Іст. України\2. Україна в умовах десталінізації\3. Міжнародне становище. Зовнішньополітична діяльність УРСР\Рисунок2.png

  • Зробіть висновок про індустріальний розвиток України.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Оберіть твердження визначають особливості розвитку промисловості за часів «відлиги»?
  • Заміна галузевого принципу управління промисловістю на територіальний.
  • Зростання безробіття внаслідок консервування підприємств, для яких бракувало державних ресурсів.
  • Об’єднання державних підприємств у госпрозрахункові трести, діяльність яких ґрунтувалася на принципах самоокупності та одержання прибутку.
  • Пріоритетний розвиток галузей ВПК перед усіма іншими галузями.
  • Пріоритетний розвиток галузей промисловості, які давали продукцію для країн Центрально-Східної Європи з метою розвитку радянського експорту.
  • Поєднання директивного управління економікою з ринковими механізмами.
  • Створення нових галузей промисловості.
  • Стимулювання випуску необхідної суспільству продукції економічними засобами.
  • Пріоритетний розвиток промисловості, що виробляла засоби виробництва, порівняно з промисловістю, яка виробляла предмети споживання.
  1. Робота з історичною картою.
  • Розгляньте історичну карту «Україна в умовах політичної та економічної лібералізації суспільства (1953 – 1964 рр.)»
  • Знайдіть та покажіть усі згадані промислові підприємства.
  • Покажіть теплоелектростанції, що постали в даний період.

Картинки по запросу Україна в умовах політичної та економічної лібералізації суспільства (1953 – 1964 рр.)

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три слова».
  • Охарактеризуйте урок трьома прикметниками.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати с. 79 – 84 підручника.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Глушко Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гутаркіна Марина Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
9 жовтня 2019
Переглядів
4329
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку