Тема уроку: Промислове виробництво сульфатної кислоти. Сировина. Основні стадії виробництва.
Тип уроку - вивчення нового матеріалу.
Мета уроку: 1. Освітня. Сформувати знання та розширити уявлення про загальні принципи хімічного виробництва; ознайомити з виробництвом сульфатної кислоти контактним способом, з хімічними реакціями, що лежать у його основі й умові їх протікання. З’ясувати родовища піриту в Україні. 2. Розвиваюча. Продовжувати розвивати творчі здібності учнів використовуючи ключові предметні компетенціі: уміння спостерігати, аналізувати, порівнювати, робити висновки, здійснювати самоконтроль. Навчити орієнтуватися і приймати рішення у проблемних ситуаціях 3. Виховна. Виховати інтерес до предмета; виховання колективізму, терпимого ставлення до чужої точки зору. Сприяти формуванню наукового світогляду учнів, логічного мислення; працьовитості, самостійності у навчанні. Впроваджувати полікультурне та політехнічне виховання. Використані педагогічні технології: технологія проблемного навчання, робота в групах, технологія співробітництва Обладнання та матеріали: Ряд активності металів, таблиця розчинності, періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, інтерактивна презентація до уроку . Технічні засоби навчання: комп'ютер, мультимедійний проектор
|
|
|
|
|
|
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Урок викладено у вигляді міжнародного промислового конгресу. Всі учні поділені на представників різних міжнародних та українських компаній, які заінтересовані у вивченні виробництва сульфатної кислоти, щоб отримати ліцензію на її виробництво.
Вчитель: Доброго дня, шановні учасники конгресу! Давайте налаштуємося на активну роботу: думайте, уважно слухайте себе і своїх колег, допомагайте їм, якщо в цьому буде потреба.
ІІ. Актуалізація навчальної діяльності
Шановні учасники, давайте з вами познайомимося та з’ясуємо ваш інтерес до виробництва сульфатної кислоти, де вам потрібно її застосовувати.
Ну що ж ми з вами познайомилися, та по результатам нашого сьогоднішнього конгресу ми підпишемо контракти з вигідними для вас умовами, в якому буде максимум 12 пунктів, тому починаємо працювати за планом: (слайд)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель: Для початку з’ясуємо, наскільки ви ерудовані в питаннях виробництва.
IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
Вчитель: Ну що ж чудово, переходимо до промислового виробництва сульфатної кислоти контактним способом.
V. Вивчення нового матеріалу
Вчитель: Спочатку нам потрібна сировина (слайд 6)
Вчитель: з’ясуємо родовища залізної руди в Україні. (слайд 7) (відповідь учнів)
Добування сульфатної кислоти відбувається в 3 етапи. (слайд 8-9)
4FeS2 + 11О2 = 2Fe2О3 + 8SО2 ↑; ΔН = –3420 кДж
Після цього відбувається очистка газу від пилу в «Циклоні» від великих частинок, а потім в «Електрофільтрі» від маленьких (за допомогою великої напруги до 200 тис. вольт) відбувається іонізація повітря. Потім газ просушують в «Сушильній башті» за допомогою H2SO4, тому що H2SO4 дуже гігроскопічна, до речі якщо взимку між рамами поставити розчин сульфатної кислоти, то рами не будуть запотівати. Після цього газ переправляють у теплообмінник, де температура дорівнює 400 градусів.
2SО2 + О2 ↔ 2SО3; ΔН = –198 кДж
SО3 + Н2О = Н2SО4; ΔН = –132 кДж
VІ. Первинне закріплення знань
Тепер давайте розглянемо цей процес в практичному значенні.
К2Сr2О7 + H2SO4 + Nа2SO3 = Сr2(SO4)3 +Nа2SO4 + К2SO4 + Н2О;
2Fe + 6H2SO4 (конц) = Fe2(SO4 )3 + 3SO2↑ + 6H2О
Ba(OH)2 + H2SO4(разб.) → BaSO4↓ + 2H2O
VІІ.Домашнє завдання .
§ 75, Впр. 5 (ІІ рівень) Впр. 6(ІІІ рівень) с.325
VІІІ. Узагальнення матеріалу.
Питання: Що таке олеум?
ІХ.Оцінювання учнів відповідно їх роботи на уроці.
Х.Підсумок уроку
Вчитель: Як ви вважаєте, чи можна використати отримані сьогодні знання в повсякденному житті?