Урок "Прямокутний паралелепіпед. Куб"

Про матеріал
Конспект відкритого уроку з математики для 5 класу "Прямокутний паралелепіпед. Куб". До конспекту є презентація.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Конспект уроку математики

 

«Прямокутний

 паралелепіпед.

Куб»

 

 

Підготувала і провела:

витель математики

Головинської загальноосвіт-

ньої школи І-ІІІ ступенів

Васевич Наталія Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

Прямокутний паралелепіпед. Куб.

Мета:

навчальна:

  • сформувати в учнів уявлення про прямокутний паралелепіпед та його елементи, про куб як  окремий вид прямокутного паралелепіпеда;
  • домогтися засвоєння властивостей граней та ребер прямокутного паралелепіпеда;
  • сформувати в учнів уміння виконувати зображення прямокутного паралелепіпеда, обчислювати довжину всіх ребер та площу його поверхні;

розвивальна: розвивати просторову уяву;

виховна: формувати ціннісне ставлення до людей, пам’ять, увагу.

Тип уроку: засвоєння знань, умінь та навичок.

Наочність і обладнання: слайд-презентація, роздатковий матеріал.

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент слайд 1

II. Актуалізація опорних знань


  1. Усні вправи слайд 2

Обчисліть:

а) 13 · 4 · 25=1300

б) 4 · 5 · 78 · 5=7800

в) 125 · 943 ·8=943000

 

а) 22 + 3 · 23 = 28

б) 33 – 23 · 3 = 3

в) 52 · 2 – 32 = 41


  1. «Мозковий штурм» слайд 3
    •     Яка фігура називається прямокутником? Чотирикутник, у якого всі кути прямі
    •     Що таке квадрат? Прямокутник, у якого всі сторони рівні
    •     Що називають периметром? Сума довжин усіх сторін
    •     Як знайти периметр прямокутника? За формулою P=2(a+b)
    •     Як знайти периметр квадрата? P=4a
    •     Як знайти площу прямокутника? S=ab
    •     Як знайти площу квадрата? S=a2
    •     Що ви знаєте про площі рівних фігур? Рівні фігури мають рівні площі
    •     Яку ще властивість площ ви вчили? Площа фігури дорівнює сумі площ її частин
    •     Що таке 1м2? Це прямокутник, довжина і ширина якого 1 метр

IІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Для усвідомлення учнями необхідності вивчення питання уроку створюю проблемну ситуацію, яка, по-перше, сприятиме позитивній мотивації, по-друге, підштовхне учнів до самостійного (або до участі) цілепокладання.

Проблемна ситуація слайд 4

Допоможіть мамі зробити підрахунки. Необхідно поклеїти шпалерами кімнату, розміри якої 7м на 4м, висота кімнати 3м. Площа вікон та дверей 9м2. Скільки рулонів шпалер необхідно мати, якщо одним рулоном можна заклеїти площу 10м2?

ІV. Оголошення теми уроку. Формулювання мети й завдань уроку слайди 5 і 6

V. Засвоєння нових знань

План вивчення нового матеріалу слайд 7

1°. Прямокутний паралелепіпед слайди 8, 9 та його елементи:

  •     вершини слайд 10;
  •     ребра слайд 11;
  •     грані слайд 12.

2°. Розгортка прямокутного паралелепіпеда слайд 13.

3°. Куб як різновид прямокутного паралелепіпеда слайд14.

4°. Формули для знаходження суми довжин ребер і площі поверхні прямокутного паралелепіпеда та куба слайди 15, 16, 17.

СЕКРЕТ  слайд 18

VI. Усвідомлення та закріплення нового матеріалу

Розв’язування задач

Усно за готовим рисунком слайд 19

1. Назвіть:

а) дві протилежні грані;

б) рівні ребра;

в) вершини прямокутного паралелепіпеда.

Письмово:

  1. Обчисліть суму довжин усіх ребер і площу поверхні класної кімнати, якщо її  виміри 10м, 6м, 4м слайд 20.
  2. Обчисліть суму довжин усіх ребер і площу поверхні куба з ребром 4см слайд 21.
  3. Проблемна задача слайди 22, 23.
  4. Сума довжин усіх ребер куба 60дм. Яка довжина одного ребра? слайд 24

L = 12·a  L = 60 дм  а = 60:12 = 5 (дм)

  1. Акваріум має форму прямокутного паралелепіпеда. Його бічні стінки скляні. Визначте площу поверхні скла у дециметрах квадратних, якщо довжина акваріума 50см, ширина 20см, а висота 40см  слайд 25.

S = 2 · (50 · 40 + 20 · 40) = 5600 см2 = 56 дм2

VII. Підсумки уроку

 Технологія «Мікрофон» слайди 27, 28

  • Що нового ви дізналися на уроці?
  • Чи сподобався вам урок?
  • Які у вас враження від уроку?
  • Чи задоволені ви своєю роботою на уроці?
  • Як працювали  всі учні класу?
  • Які емоції викликав у вас урок чи окремі його елементи?
  • Що вам найбільше запам’яталося?
  • Чи правильно, що:
    • всі  грані прямокутного паралелепіпеда рівні?
    • протилежні грані прямокутного паралелепіпеда  рівні?
    • всі  грані куба рівні?
    • у прямокутного паралелепіпеда є по 4 рівних ребра?
    • у куба є 12 ребер?
  • Чи хочете ви дізнатися ще щось нове про вивчені фігури?

VIIІ. Домашнє завдання слайд 26

  1. Опрацювати  § 20, побудувати куб.
  2. Розв’язати письмово № 769, 779.

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
7 березня 2023
Переглядів
955
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку