Тема: Птахи. Характерні ознаки групи.
Мета: розширити уявлення про птахів; удосконалювати вміння виділяти суттєві ознаки, створювати карту понять, використовувати різні джерела для збору інформації; виховувати бажання допомагати ближньому.
Очікувані результати:
- отримує інформацію природничого змісту з відомих їй / йому та запропонованих джерел [4 ПРО 1-2.1-3]; - застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи [4 ПРО 1-2.2-1]; - розпізнає червів, комах, павуків, риб, земноводних, плазунів, птахів, звірів (ссавців) [4 ПРО 1-4.3-4]; - розрізняє рослиноїдних, м’ясоїдних, всеїдних тварин; холоднокровних та теплокровних, хребетних та безхребетних, свійських і диких тварин [4 ПРО 1-4.3-5]
l. Організаційний момент.
Все у нас уже на місці
Залишилось тільки сісти!
Сядьте, дітки, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько.
Голову вище підніміть,
Плечі свої розведіть.
Всі на мене подивіться,
І приємно посміхніться!
ll. Повторення
Пригадаймо.
-Над якою темою ми працюємо у цьому місяці?
-Тварини
-Відомо близько півтора мільйона видів тварин. Усі вони надзвичайно різні:
• мешкають у воді, у грунті, на поверхні землі та у повітрі;
• ходять , бігають, плавають, стрибають, літають;
• хребетні і безхребетні;
• теплокровні і холоднокровні;
• рослиноїдні, всеїдні та хижаки;
• з кінцівками і без них…
Аби не загубитись у цьому різноманітті – їх класифікували.
З окремими групами ми уже познайомились і продовжимо сьогодні наш процес пізнання.
Звертаюсь до сходинок на дошці.
Н-д:
Черви: Дощовий черв’як – турботливий садівник (ропушує землю).
Комахи: У мурах і бджіл варто повчитися злагодженій взаємодії.
Павуки: Мають 8 кінцівок. Укус тарантула та чорної вдови є отруйним, але не смертельним.
Риби: Усі риби живуть у воді, дихають зябрами, холоднокровні.
Земноводні: Їх середовище існування має як водним так і наземним.
Плазуни: Нащадки динозаврів.
! -володію інформацією, можу поділитись.
+ -знаю такий вид тварин.
? -маю певні запитання.
lll. Повідомлення теми та постановка цілей уроку.
Прилетіли гості,
Сіли на помості,
Без сокири, без лопати,
Збудували собі хати.
Слово – відгадка з’являється на наступній сходинці. Діти також вписують у індивідуальні картки.
Представники групи:
Де живуть?
Яка будова тіла?
Чи всі птахи вміють літати?
Чим вкрите тіло?
Як переміщуються?
Чи мають кінцівки?
Теплокровні чи холоднокровні?
Хребетні чи безхребетні?
Як розмножуються?
Запитання вивішую на дошку і в процесі уроку робимо відмітки знайшовши відповідь на певне запитання.
- Звідки її можна черпати?
-книги;
-дорослі;
-ітернет-ресурси;
-власний досвід…
Vl. Опрацювання нового матеріалу.
Пропоную після розгляду повторити будову тіла птахів одному учневі біля дошки.
Показати на зображенні горобця.
(Двонога тварина з видозміненими кінцівками)
Додаткове запитання:
Фізкультхвилинка
Встали ми, щоб розказати,
Як про друзів взимку дбати.
Можна в ліс разом сходити,
Там гостинці залишити.
Зайцю – бурячок, морквину;
Оленям та лосям – сіно,
А для голуба й синички
Обладнаймо годівнички!
Все ми в рухах показали –
Працювати посідали.
Робота в групах. Відповідності. Помічник вчителя роздає картки з незаповненою правою частиною та окремо нарізані назви птахів. Діти працюють з сухим клеєм.
Іменем цієї пташки називають яскраво одягнену людину. |
|
Не можуть рухати очима, зате мають неймовірно рухливу шию. |
|
Дуже високо літають, мають великий розмах крил і значні розміри тіла. |
|
Не літають, зате швидко бігають і є найбільшими птахами у світі. |
|
Мають довгу шию, завдяки якій можуть шукати їжу на дні водойм. |
|
Не можуть літати і бігати, але можуть плавати і пірнати.
|
|
Іменем цієї пташки називають яскраво одягнену людину. |
папуга |
Не можуть рухати очима, зате мають неймовірно рухливу шию. |
сова |
Дуже високо літають, мають великий розмах крил і значні розміри тіла. |
кондор |
Не літають, зате швидко бігають і є найбільшими птахами у світі. |
страус |
Мають довгу шию, завдяки якій можуть шукати їжу на дні водойм. |
лебідь |
Не можуть літати і бігати, але можуть плавати і пірнати. |
пінгвін |
Для перевірки вивішую малюнок птаха, а діти читають інформацію.
Продовжую перевірку.
Порівняння картинок горобців.
Підписую пори року звертаючи увагу на правопис прислівників.
Висновок: Птахи теплокровні.
Діти відповідають на запитання підтверджуючи словами з тексту.
Робота в зошиті.
Аби назвати представників групи пропоную розшифрувати назви птахів у зошиті на с. 9.
За наявності часу перегляд відео: «Цікаво про птахів».
Підсумки роботи.
Хтось із учнів демонструє роботу групи повторюючи вивчену на уроці інформацію. За потреби однокласники доповнюють відповідь.
Пам’ятайте! У тварин немає суддів і депутатів, їм нема кому писати і скаржитися, за них нікому заступитися, крім нас, людей, котрі разом з ними заселяють цю планету.