Урок: " Птахи. Характерні ознаки групи."

Про матеріал
" Чи всі птахи літають?" До підручника "Я досліджую світ. 3 клас" (О. Л. Іщенко, О. М. Ващенко, Л. В. Романенко, К. А. Романенко, Л. З. Козак, О. М. Кліщ)
Перегляд файлу

Тема: Птахи. Характерні ознаки групи.

Мета: розширити уявлення про птахів;  удосконалювати вміння виділяти суттєві ознаки, створювати карту понять, використовувати різні джерела для збору інформації; виховувати бажання допомагати ближньому.

 

Очікувані результати:

- отримує інформацію природничого змісту з відомих їй / йому та запропонованих джерел [4 ПРО 1-2.1-3]; - застосовує предметні моделі, малюнки, схеми, графіки, тексти для пояснення явищ і об’єктів природи [4 ПРО 1-2.2-1]; - розпізнає червів, комах, павуків, риб, земноводних, плазунів, птахів, звірів (ссавців) [4 ПРО 1-4.3-4]; - розрізняє рослиноїдних, м’ясоїдних, всеїдних тварин; холоднокровних та теплокровних, хребетних та безхребетних, свійських і диких тварин [4 ПРО 1-4.3-5]

 

l. Організаційний момент.

Все у нас уже на місці

Залишилось тільки сісти!

Сядьте, дітки,  всі гарненько,

Руки покладіть рівненько.

Голову вище підніміть,

Плечі свої розведіть.

Всі на мене подивіться,

І приємно посміхніться!

 

ll. Повторення

Пригадаймо.

-Над якою темою ми працюємо у цьому місяці?

-Тварини

-Відомо близько півтора мільйона видів тварин. Усі вони надзвичайно різні:

• мешкають у воді, у грунті, на поверхні землі та у повітрі;

• ходять , бігають, плавають, стрибають, літають;

• хребетні і безхребетні;

• теплокровні  і холоднокровні;

• рослиноїдні, всеїдні та хижаки;

• з кінцівками і без них…

Аби не загубитись у цьому різноманітті – їх класифікували.

З окремими групами ми уже познайомились і продовжимо сьогодні наш процес пізнання.

Звертаюсь до сходинок на дошці.

  • Рухаючись сходинками пізнання маємо пригадати якусь особливість певної групи.(фронтальне опитування)

Н-д:

Черви: Дощовий черв’як – турботливий садівник (ропушує землю).

Комахи: У мурах і бджіл варто повчитися злагодженій взаємодії.

Павуки: Мають 8 кінцівок. Укус тарантула та чорної вдови є отруйним, але не смертельним.

Риби: Усі риби живуть у воді, дихають зябрами, холоднокровні.

Земноводні: Їх середовище існування має як водним так і наземним.

Плазуни: Нащадки динозаврів.

  • Ми уже подолали 6 сходинок і маємо на меті дізнатись більше та досягти вершини.
  • Не всі дітки мали можливість  і бажання наводити приклади особливостей певної групи тварин. Хтось був не впевненим, хтось соромився або ж не володів інформацією .
  • Аби зрозуміти до якого матеріалу ще варто повернутися пропоную вам картку самооцінювання , яка уже чекає на вашому столі. У першому вільному рядочку впишіть своє прізвище та ім’я . На кожній сходинці зробіть відповідні відмітки.

! -володію інформацією,   можу поділитись.

  + -знаю такий вид  тварин.

? -маю певні запитання.

  • Співставивши дані самооцінювання стане можливим обмін інформацією, який ми надалі сплануємо та організуємо.

lll. Повідомлення теми та постановка цілей уроку.

  • Щоб дізнатись з якою групою тварин працюватимем сьогодні пропоную відгадати загадку.

                    Прилетіли гості,

                   Сіли на помості,

                   Без сокири, без лопати,

                    Збудували собі хати.

Слово – відгадка з’являється на наступній сходинці. Діти також вписують у індивідуальні картки.

  • Як і з попередніми групами тварин ми сьогодні дізнаємось:

Представники групи:

Де живуть?

Яка будова тіла?

Чи всі птахи вміють літати?

Чим вкрите тіло?

Як переміщуються?

Чи мають кінцівки?

Теплокровні чи холоднокровні?

Хребетні чи безхребетні?

Як розмножуються?

Запитання вивішую на дошку і в процесі уроку робимо відмітки знайшовши відповідь на певне запитання.

  • Що нам потрібно для відповідей на запропоновані запитання?
  • Інформація.

- Звідки її можна черпати?

 

-книги;

-дорослі;

-ітернет-ресурси;

-власний досвід…

Vl. Опрацювання нового матеріалу.

 

  • Характерна ознака всіх птахів нам уже відома з попереднього досвіду. Пригадайте, будь ласка!
  • Тіло птахів вкрите пір’ям.
  • Де вам доводилось у повсякденному житті зустрічати птахів?
  • У садах, парках, скверах, у лісі, у полі, на водоймах…

 

  • Аби детально розглянути будову тіла птаха пропоную розглянути схематичні малюнки у групах.

ХТО ТАКІ ПТАХИ? - СВІТ ТВАРИН - ЛЮДИНА І ПРИРОДА - Підручник - Я досліджую  світ 1 клас Частина 2 - І. В. Грущинська - Оріон 2018

Пропоную після розгляду повторити будову тіла птахів одному учневі біля дошки.

Показати на зображенні горобця.

(Двонога тварина з видозміненими кінцівками)

Додаткове запитання:

  • Чи має птах кінцівки? Які?
  • Птахи двоногі тварини. Верхні кінцівки перетворились на крила.
  • Для чого птахові крила?
  • Щоб літати.
  • Отже, як птахи переміщуються?
  • Літають.

Фізкультхвилинка

 Встали ми, щоб розказати,

Як про друзів взимку дбати.

Можна в ліс разом сходити,

Там гостинці залишити.

Зайцю – бурячок, морквину;

Оленям та лосям – сіно,

А для голуба й синички

Обладнаймо годівнички!

Все ми в рухах показали –

Працювати посідали.

  • Чи можуть птахи переміщуватись по іншому ? Дізнаємось встановивши відповідності між характеристикою птаха та його назвою.     

Робота в групах.  Відповідності. Помічник вчителя роздає картки з незаповненою правою частиною та окремо нарізані назви птахів. Діти працюють з сухим клеєм.

Іменем цієї пташки називають яскраво одягнену людину.

 

Не можуть рухати очима, зате мають неймовірно рухливу шию.

 

Дуже високо літають, мають великий розмах крил і значні розміри тіла.

 

Не літають, зате швидко бігають і є найбільшими птахами у світі.

 

Мають довгу шию, завдяки якій можуть шукати їжу на дні водойм.

 

Не можуть літати і бігати, але можуть плавати і пірнати.

 

 

 

Іменем цієї пташки називають яскраво одягнену людину.

папуга

Не можуть рухати очима, зате мають неймовірно рухливу шию.

сова

Дуже високо літають, мають великий розмах крил і значні розміри тіла.

кондор

Не літають, зате швидко бігають і є найбільшими птахами у світі.

страус

Мають довгу шию, завдяки якій можуть шукати їжу на дні водойм.

лебідь

Не можуть літати і бігати, але можуть плавати і пірнати.

пінгвін

 

Для перевірки вивішую малюнок птаха, а діти читають інформацію.

  •  Страуси – не літають, зате швидко бігають і є найбільшими птахами у світі.
  • Отже: Птахи не тільки літають, а ще й бігають.
  • Про кого з птахів записано, що він не вміє літати і бігати?
  •  Пінгвін.
  • А як же він переміщується?
  • - Плаває.
  • Тепер зрозуміло. Чи всі птахи вміють літати?

Продовжую перевірку.

Порівняння картинок горобців.

  • Спробуємо з’ясувати чи птахи теплокровні порівнявши зображення горобців у різні пори року.

Підписую пори року звертаючи увагу на правопис прислівників.

  • Навіщо горобець настовбурчує своє пір’я взимку?
  •  Щоб було тепліше.
  • Отже температура його тіла відрізняється від температури оточуючого середовища?

Висновок: Птахи теплокровні.

  • Як розмножуються птахи дізнаємось прочитавши статтю з підручника с.15. (Мовчазне читання на відведений час, оскільки відповідь на запитання знаходиться в середині тексту)

Діти відповідають на запитання підтверджуючи словами з тексту.

  • Хребетними чи безхребетними є птахи дізнаємось з відео.

https://youtu.be/9HHXFXfCQsQ

  • Чи почули ви у відео потрібну інформацію?
  • Чи мають птахи хребет? Який?
  • То вони хребетні?

Робота в зошиті.

Аби назвати представників групи пропоную розшифрувати назви птахів у зошиті на с. 9.

За наявності часу перегляд відео: «Цікаво про птахів».

Підсумки роботи.

  • Чи вдалось нам відшукати відповіді на поставлені запитання?
  • Тож складіть у групах карту понять про птахів.

Хтось із учнів демонструє роботу групи повторюючи вивчену на уроці інформацію. За потреби однокласники доповнюють відповідь.

  • Оцініть свої знання на сходинці успіху.

Пам’ятайте! У тварин немає суддів і депутатів, їм нема кому писати і скаржитися, за них нікому заступитися, крім нас, людей, котрі разом з ними заселяють цю планету.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ольхова Олена Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 січня 2022
Переглядів
3174
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку