Урок "Раціональні числа"

Про матеріал
Розробка уроку з математики в 6 класі "Раціональні числа. Додавання та віднімання раціональних чисел"
Перегляд файлу

Тема: Раціональні числа. Додавання та віднімання раціональних чисел.

Мета: вдосконалити вміння учнів розв’язувати вправи із теми «Раціональні числа. Додавання та віднімання раціональних чисел»; розвивати увагу, кмітливість, творчість, інтелектуальні здібності.

Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок.

Обладнання: картки, кросворд, жетони.

Девіз: Найвище призначення математики – знаходити порядок у хаосі, який нас оточує. Н.Вінер

…Природа формує свої закони мовою математики. Г.Галілей.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1.

  1. Які числа називаються натуральними, цілими, раціональними?
  2. Яку координату має початок координат?
  3. Що таке одиничний відрізок координатної прямої?
  4. Як на координатній прямій позначають додатній напрямок?
  5. Додатне чи від’ємне число 0?
  6. Навести приклади протилежних чисел?
  7. Що таке модуль числа а? (відстань від початку координат до точки з координатою а).
  8. З двох раціональних чисел на координатній прямій меншим вважається те, якому відповідає точка розміщена…
  9. Модуль невід’ємного числа є…
  10. Модуль від’ємного числа є…
  11. Як додати два від’ємні числа?
  12. Як знайти суму додатного і від’ємного числа?
  13. Чому дорівнює сума двох протилежних чисел?
  14. Чи може сума двох чисел дорівнювати одному з них?
  15. Що означає відняти від одного числа друге?
  16. Як називаються компоненти віднімання?
  17. Щоб від зменшуваного відняти від’ємник, треба…
  18. Як розкрити дужки, перед якими стоїть знак –
  19. Як розкрити дужки перед якими стоїть знак +
  20. Чи може модуль бути від’ємним числом?

2. Усні  обчислення


|-3| + |3| = ?

|-2| • |-3|=

|5| • |-4|=

-2 + (-1)=

-7 + 3=

5 + (-8)=

84 + (-40)=

2 - 5=

0 - 8=

-3 - 1=

2 - (-3)=

0 - (-8)=

-1 - (-7)=

-9 - (-5)=

-9 * 0

-0,5 * 0,5

0 * -17

2,3 *  -23

-8  *  -7

-2,3  *  -3

 


IV. Розв’язування вправ

  1. Сценка з життя.

Зустрілися Вітя Знайко і Тарасик Умійко.

Вітя: Уявляєш, учора наш учитель задав нам приклад, так удома його розв’язували і мама і тато. Цілий вечір сиділи. Мама сказала, що наш учитель дуже складні приклади задає додому. Ось поглянь.

-499+(-498)+(-497)+… +500+501 =

Тарасик: так, складнувато. Хоча…а ви, діти, не допоможете?

Тарасик: а нам поглянь, що задали:

  • 145*(-144)*(-143)*…*27*28

Як я знайду добуток?

(Діти допомагають.)

Вітя. А придумай два числа, сума яких менша за кожне з них.

Тарасик. А що таке буває?

Відповіді учнів.

  1. «Снігова лавина». Відновити приклади.

Снігова лавина пошкодила приклади.

  1. «Ураган». Виправити помилки.

Відповідь:

  1. Робота в групах
  1. Знайти значення виразу: -2,9 + 1,8 + (-11,1) - |-5,2| =
  2. Розкрийте дужки і спростіть вираз: -(а - 5) + (3,2 + а – 4,8) =
  3. Розв’яжіть рівняння:|3,5 - x| = 10 
  4. Розв’яжіть рівняння |x| - 5,2 = -2
  5. Розв’яжіть рівняння -9 + (14,7 – x) =1,3.
  6. Знайдіть суму всіх цілих чисел, які є розв’язками нерівності -6 ≤ х < 4
  7. Знайдіть відстань між точками А(х) і В(у), якщо х=-5; у=-0,3.
  8. Відстань між точками С(х) і D(4) дорівнює 6 одиниць. Знайдіть координату точки С. скільки розв’язків може мати задача?
  1. Кросворд

«Не кажіть «не вмію» а кажіть «навчусь». Народна мудрість

 

 

-1,5< x ≤0,1

H

-1,45

O

-1,61

 

E

0,09

K

-0,01

 

3,5<x<3,72

A

3,51

 

Ж

3,68

 

І

 

3,71

В

 

-8,5

 

-8,3≤x<-7,1

Т

-8,29

Ь

-8

Н

-7,15

Е

-7,5

 

‌‌‌‌

И

-10,5

В

-3

С

5,2

М

-2,73

І

2,01

Ю

-2,51

Л

0,5

А

3

К

0

Н

1,5

А

-1,45

Ж

1,3

 

-9,5≤х<-7,3

І

-9,01

У

-6,5

Т

-7,51

Ь

-8,3

-1,1<х≤2,4

Н

-1,01

А

0

В

2,4

О

-10,5

-10,1<х<0,52

Ч

-10

І

0,61

Т

10,1

У

0,49

-0,1≤х≤6,8

С

0,01

Ь

5,99

М

-0,05

Ш

0

 

 

 

 

V. Підсумок уроку

- Чи сподобався вам урок?

- Що вам на уроці сподобалось найбільше?

 

 

doc
Додав(-ла)
Ніна Басюк
Додано
8 лютого 2022
Переглядів
444
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку