Урок "Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Виконання домашніх завдань".

Про матеріал
Мета уроку: розглянути значення розпорядку дня для здоров’я; визначити раціональні умови виконання домашніх завдань; розвивати практичні вміння та навички складання розпорядку дня. Ключові слова: організація часу, корисний, здоровий спосіб життя, режим, напружений, раціональний
Перегляд файлу

Розділ 2. Психічна і духовна складові здоров’я

Тема уроку 2.1.  Раціональний розподіл часу. Розпорядок дня школяра. Виконання домашніх завдань.

 

Мета уроку: розглянути значення розпорядку дня для здоров’я; визначити раціональні умови виконання домашніх завдань; розвивати практичні вміння та навички складання розпорядку дня.

 

Ключові слова: організація часу, корисний, здоровий спосіб життя, режим, напружений, раціональний

 

Вхідний контроль

Поясніть народні прислів’я:

      Зробив діло — гуляй сміло.

      Згаяного часу і конем не доженеш.

      За сто робіт береться, а ні одна не вдається.

      Сьогоднішньої роботи на завтра не відкладай.

 

Лекція

 

  1. Добовий життєвий ритм людини

 

Найважливіший добовий ритм людини — це чергування сну й неспання. Добові біоритми контролюються «біологічним годинником» — внутрішнім механізмом, що забезпечує здатність організму орієнтуватися у часі. Протягом доби більшість фізіологічних процесів в організмі людини періодично коливається.

Середня тривалість сну здорової людини не менше ніж сім годин. Але співвідношення тривалості сну й неспання дуже індивідуальне. У народі людей розподіляють на «жайворонків» та «сов». «Жайворонки» — це ті, хто рано прокидаються і рано лягають спати. «Сови», навпаки, спати лягають пізно і прокидаються теж пізніше. «Жайворонки» — бадьорі, життєрадісні, енергійні в першій половині дня, «сови» — у другій. Існує також велика частка людей, активність яких не має чітко вираженої залежності від періоду доби.

Вивчення й знання своїх індивідуальних особливостей дає можливість людині встановлювати найсприятливіший режим праці та відпочинку.

 

Відеофрагмент

 

Подивись як Смішарики не дотримувались правильного розпорядку дня та що з цього сталося:

https://www.youtube.com/watch?v=ofkbNrPN2zs

 

2.   Розпорядок дня

 

Розпорядок дня – це щоденний порядок дій, що повторюються. Розпорядок  або режим  дня - це розумний  розподіл часу протягом дня, при якому правильно чергуються праця і відпочинок.

      У людини, яка дотримується режиму дня, завжди вистачає часу і на справи, і на розваги, при цьому зберігаються сили і здоров’я. Значна частина дня школяра заповнена навчальною діяльністю. Тому необхідно так організувати свій день, щоб менше втомлюватися і краще працювати.

 Режим дня повинен бути визначеним і чітким. Необхідно намагатися не порушувати його. Треба пам’ятати, що діти вашого віку повинні спати вночі не менше 9 годин. А приймати їжу 4 рази на день в один і той же час щодня.  Будь-яке відхилення від встановленого порядку є шкідливим, тому що розвиває такі риси характеру, як незібраність, недисциплінованість. А це негативно впливає на здоров’я.

      Режим дня школяра повинен бути наповнений різноманітною діяльністю. Адже у вільний від школи час необхідно не лише встигнути підготувати уроки, а й почитати, погратися, вийти на прогулянку, допомогти батькам. А після трудового дня необхідно вчасно лягти спати, щоб вчасно прокинутися і без запізнення прийти до школи.

 Отже його необхідно складати так, щоб часу вистачало на все необхідне:

 -         сон;

 -         харчування;

 -         гігієнічні процедури;

 -         виконання домашніх завдань;

 -         розваги та відпочинок

 -         допомогу батькам.

 

  1. Раціональні умови виконання домашніх завдань

 

Основною метою домашніх завдань є закріплення, поглиблення й розширення знань, набутих на уроці. Ефективність домашніх завдань визначається дотриманням певних вимог до їх організації.

               1.   Для виконання домашніх завдань має бути відведений певний час у розпорядку    дня.

               2.   Виконання завдань за правилом «Сьогодні на сьогодні».

               3.   Розпочинати слід з найлегших завдань.

Правильна організація самопідготовки сприятиме збереженню твого здоров’я.

 

 

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\572830.jpg
4.   Облаштування робочого місця школяра

 1.   Робоче місце має бути постійним (стіл учня).

2.   Стіл та стілець мають бути зручними та відповідати зросту.

3.   Світло має бути з лівого боку.

4.   На письмовому столі має бути місце для підручників, зошитів, канцелярського приладдя тощо.

5.   На робочому місці під час виконання домашнього завдання не повинно бути зайвих предметів, що відволікають увагу.

6.   На видному місці має бути вивішений розклад уроків та розпорядок дня.

 

 

Практична робота .

 

1) Скласти свій особистий розпорядок:

а)   для робочого дня;

б)   вихідного дня.

2) Заповніть  таблицю:

 

Тестування

 

1. Які порушення можливі в розпорядку дня? (2б)

а)невчасний підйом та запізнення до школи

б)невиконання навчальних завдань або домашніх вправ тощо

в) приймання їжі 4 рази на день в один і той же час щодня

2. Які наслідки порушення розпорядку дня? (2б)

а) дисциплінарні конфлікти у школі, конфлікти з батьками

б) проблеми в навчанні

 в)втома, порушення сну, погіршення здоров’я.

3. На що потрібно виділяти час у режимі дня школяра? (2б)

а) харчування

б) допомогу батькам

 в) виконання завдань за правилом «Сьогодні на сьогодні»

4. Як раціонально виконувати домашнє завдання? (2б)

а) робити його пізно увечері

б) має бути відведений для нього певний час у розпорядку дня

 в) разом з комп’ютерними іграми

5. Чим повинен бути наповнений робочий день школяра? (4б)

(дай розгорнуту відповідь на запитання)

 

Ключ до тесту: 1 а,б; 2 а,б,в; 3 а,б,в; 4 б; 5 Необхідно не лише встигнути підготувати уроки, а й почитати, погратися, вийти на прогулянку, допомогти батькам.

 

Домашнє завдання:

 1. опрацювати &8 -9; скласти розпорядок дня;

  2. Творче завдання: міні-проект «Мій улюблений відпочинок» (коллаж, фото, малюнки).

 

Словник термінів:

Режим дня - точно розмірений розпорядок дій на день

Домашнє завдання — завдання, що задається учителем учневі  для самостійного виконання після уроків.

Раціональний – це корисний, доцільний; практичний, вигідний, зручний; перевірений логікою, базований на розумі.

 

Література:

Д. Бех, Т. В. Воронцова Основи здоров’я, 5 кл., підр. К.: 2013

Т. Є. Бойченко, С. В. василенко Основи здоров’я, 5 кл., підр. К.: 2013

О. В. Тагліна навчальний зошит Основи здоров’я 5 клас.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Харкалюк Інна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
31 березня 2020
Переглядів
4540
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку