Урок "Радивилів від А до Я"

Про матеріал
Ознайомитися з походженням назви міста, збагачувати знання історичним та духовним спадком минулих поколінь. Вчити образно та точно передавати свої думки; розвивати мислення, духовність дітей, пізнавальний інтерес, спонукати до пошукової, творчої, дослідницької діяльності; виховувати національну свідомість, повагу до людей рідної землі, бажання збагачувати, дбати, прикрашати рідне місто.
Перегляд файлу

Тема: Радивилів від А до Я

Мета. Ознайомитися з походженням назви міста, збагачувати знання історичним та духовним спадком минулих поколінь. Вчити образно та точно передавати свої думки; розвивати мислення, духовність дітей, пізнавальний інтерес, спонукати до пошукової, творчої, дослідницької діяльності; виховувати національну свідомість, повагу до людей рідної землі, бажання збагачувати, дбати, прикрашати рідне місто.

 

Обладнання. Фотографії міста, герб міста та школи, букви – намистинки, групові проекти дітей, листи – повідомлення, завдання для індивідуальної роботи, картки для пошукового домашнього завдання, твори, книги про місто.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина. (1 хв).

Погляньте, діти, навкруги

Яка земля чудова?

Ми всі живем на цій землі,

Радієм кожній миті.

І сонце нам із вишини,

Щедро шле привіти.

Давайте уявно ми з вами перевтілимось у сонячні промінчики,і побажаємо один одному успіхів.

Сонечко шле привіти не тільки нам, але усім людям нашої планети, людям усіх міст.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (4 хв).

1. Створення «Гірлянди асоціацій».

Місто …..Що ви собі уявляєте почувши це слово?

 

 

Місто

 

Площа  Вулиці Станції Школи  Музей  Річка               

 

Будинок  Музична   Будинок  Фабрики   Магазини  

культури   школа   школяра

 

Ось ми з вами і створили «Гірлянду асоціацій»

 

2. Я думаю, що ви вже здогадались, що мова на нашому уроці піде про місто. Ми будемо пізнавати таємниці рідної землі  і вчитися відчувати серцем рідне місто, бути справжніми  і повноправними його мешканцями.

Виходячи з теми уроку які ви зможете зробити передбачення? Це запишіть на звороті будиночка.

( Діти висловлюють свої передбачення і записують їх на приготовлених будиночках)

3. Бесіда.

- Як ви думаєте, чи є серце у нашої Батьківщини?

( Це – Київ)

  • Що є серцем нашої області?

( Це – Рівне)

  • Діти, як називається район в якому ми проживаємо?

(Радивилівський)

  • Яке місто є серцем Радивилівського району?

( Місто Радивилів)

  • Чому ми говоримо про міста, як про живі істоти?

(Про місто можна дбати, місто можна збагачувати, його можна прикрашати, місто можна образити, ростити).

  • Хто виконує всі дії, які ви назвали?

(Люди, які проживають у ньому).

  • Підсумуйте сказане, і скажіть,у чиїх руках доля міста, області?

Вправа «Метод Прес»

( Діти доводять правильність своєї думки)

4. Узагальнення сказаного.

 Міста схожі на людей. У кожного свій день народження, своя доля, кожне має свою вдачу і характер. Вони є великі і малі, давні та юні, недоглянуті та прекрасні. Та кожне з них дбає про власних мешканців, гостинно зустрічає своїх гостей. Тому зараз ми увійдемо у наше місто і розпочнемо подорож «Радивилів від А до Я».

 

ІІІ Основна частина ( 35 хв)

  1. Створення емоційного фону уроків ( під музику).

Затишні вулиці, задумливі будинки, вражають споруди, храм – це Радивилів, який дбайливо  пригорнув до себе 10 311 жителів (музика стихає).

 І сьогодні на срібну ниточку ми зберемо намистинки, найкращі перлини про «Радивилів від А до Я».

2. Перлинки «В» Виникнення.

Хто зібрав матеріали для цієї перлинки?

Наша група дізналася, що уперше Радивилів був згаданий у документах Луцького замку як маєток воєводи Миколи Радзівіла, званого Чорним.

У вересні 1939 р. прийшла Червона армія, місто, відійшовши до УРСР ( у складі СРСР), стає райцентром. Його перейменували на Червоноармійськ.

У 1991 році місту повернуто його історичну назву – Радивилів, Верховна Рада України затвердила відповідне рішення 3 березня 1993 році. Радивилів має свій герб і прапор.

(Показ герба і прапора).

  1. Перлина «Б» Будівлі.

Які фотознімки ви зробили до цієї перлинки?

Кожна група показує свої фотознімки. Про один із таких будинків розповідається у вірші. Про який саме ви дізнаєтеся прослухавши його.

  • коротка розповідь;
  • фотознімки;
  • виставка робіт гуртків.

Швидко відбувається розвиток нашого міста.

Місто розгалужується ниточками доріг.

Перлинка «Д».

З’являється все нові і нові вулиці.

Хто підготував цікаву інформацію до цієї перлинки?

( Діти дають коротку довідку).

  • Скільки вулиць у місті?
  • Яка найстаріша?
  • Які вулиці є нашими ровесниками?

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Що можете сказати про вулицю на якій живете?

( Діти розповідають про свої вулиці)

  • А чи знаєте ви на якій вулиці наша школа?
  • Хто такий Грушевський? ( Портрет).

Перлинка «Л»

  • Хто створює обличчя міста? ( Люди)
  • Так, правильно. Недарма кажуть, що Бог створив світ, а люди – міста. Не секрет, що обличчя нашого міста багатогранне.

Крім будинків, архітектурних споруд, які ви побачили Радивилів надихнув творчістю не одну людину.

  • Чи знаєте ви таких людей, які прославили наше місто.
  • Розповідь дітей про композитора Германа Жуковського, письменника Модеста Левицького, Петра Козлюва.

І зараз у нашому місті живуть люди, які люблять своє місто, пишуть вірші, пісні.

Це – вчителька нашої школи Тетяна Блищак, Євген Петрович Гудима, який написав гімн Радивилова.

У майбутньому ви також можете прославити наше місто. Серед вас вже є маленькі поети.

Хвилинка поезії.

( Діти читають власні вірші про місто, школу).

Широку дорогу до знань вам прокладає школа.

Перлинка «Ш»

Діти давайте пригадаємо, що ви дізналися про нашу школу побувавши у шкільному музеї? Перевіримо ці знання розгадавши кросворд.

  1. Як називали дітей, що носили червоні галстуки?
  2. Прізвище першого директора школи?
  3. Скільки років виповниться школі у цьому році?
  4. Куди заносять оцінки для перевірки знань?
  5. Що було створено на базі школи у 2003 році?

Яке слово виділилося? Це і буде наша наступна перлинка.

 Перлинка «П» Площа.

У кожного на парті «Лист - повідомлення».

(Діти читають повідомлення в групах про площу її минуле).

Інтерактивна вправа «Перехресні групи».

( Учні працюють у групах над виконанням певного завдання, потім потім по 2 учні з кожної групи переходять до інших груп і обмінюються результатами своєї роботи).

Перлинка «Х».

Наступна перлинка має глибоко духовний зміст. Подумайте «молитва», «свічечка», «Біблія». Звідки прийшли до нас ці слова.

( З храмів). Що ви можете сказати про храми Радивилівщини?

( Довідка про храми).

Кожен із нас є радивилівчанин, тому остання перлина нашого уроку.

 Перлина «Я» Я – радивилівчанин.

На цьому етапі ми перевіримо, чи знаєте ви своє місто, чи уважно слухали своїх товаришів.

( Перевірка за допомогою тестів. Робота в парах, роздаю листки – тести).

Тести

  1. Яке місто є серцем нашого Радивилівського району.

а) Київ;

б) Рівне;

в) Радивилів.

2. Яке називалася площа в минулому?

а) Площа відпочинку;

б) Скверик преси.

3.  В якому році було побудовано приміщення нашої школи.

а) 1960;

б) 1967;

в) 1970.

4. На якій вулиці розміщена наша школа;

а) Грушевського;

б) Невського;

в) Маркелова.

5. В якому будинку можна цікавого і змістовного провести свій вільний час?

а) Будинок школяра;

б) Будинок побуту;

в) Будинок культури.

 Релаксація

Заплющіть очі. Відведіть руки назад, складіть у «замочок». Зведіть лопатк. Повільно прогинайте спинку назад. Зупиніться. Станьте рівно. Розслабте мязи. Уявіть себе у таборі відпочинку «Веселка». Багато свіжого повітря і води. Постежте очима за учвним водоспадом. Тепер ми спускаємося водяною ігркою. Повільно розплющуємо очі. Сідаємо.

Отже, ми з вами на відпочинку у таборі «Веселка». Сюди приїхали відпочивати діти з усієї області. Вони хочуть більше дізнатися про наше місто.

(Роздаю картки і з ситуаціями)

За допомогою діалогу ви розіграєте ситуацію.

  1. Ситуація: уяви,що ти у таборі, куди приїхали діти з різних міст. Вони не знають про місто і часто розпитують тебе.
  2. Ситуація: діти розпитують один одного, на якій вулиці вини живуть.
  3. Ситуація: товариш побачив у тебе листівку.

 

  • Скажи, будь ласка, що  у тебе на листівці?
  • Це музей.
  • А де він знаходиться?
  • У Радивилові на вулиці Кременецькій.
  • Ти був у музеї?
  • Так, я був у музеї.
  • Про що ти дізнався у музеї?
  • Про Радивилів у минулому. Про те чим займалося наше населення.

 

 

  • Ти з Радивилова?
  • Так, я з Радивилова.
  • Розкажи про своє місто.
  • Має місто невеличке. У ньому є заводи, будинок школяра, бібліотеки, музична школа.
  • А що в центрі?
  • У центрі площа.
  • Як називається площа?
  • Площа називається Майдан «Незалежності».

 

 

  • Ім’я на якій вулиці живеш?
  • На вулиці Парковій.
  • А ти?
  • А я на вулиці Грушевського.
  • Що є на твоїй вулиці?
  • На моїй вулиці – музична школа, будинок школяра, дитяча бібліотека, невеличкий парк.
  • А на твоїй?
  • На моїй вулиці школа.

 

Готуючись до уроку ви багато дізналися про своє місто. А я хочу дізнатися, яким би ви хотіли побачити наше місто у майбутньому.

Ситуаційна вправа «Хвилинка фантазії»

( Кожна група повинна намалювати малюнок і скласти розповідь про те, як представник тієї професії може прикрасити місто своєю роботою).

Екологи, архітектори, транспортники.

(Зібрались учні в групках і почали думати яким би вони хотіли бачити своє місто. Свої бачення вини відтворили у малюнках).

( Діти розповідають про свої мрії)

10. Діти, кожен з вас є частинкою нашого міста, частиною держави Укпаїна, ви можете стати творцем своїх мрій. Також давайте утворимо ланцюжок до якого будемо звертатися на своїх уроках. У кожної групи є слова «Я», «родина», «радивилівчанин», «дитина», «Україна». Утворіть послідовність.

( Роздаю картки, діти утворюють ланцюжок. Хором зачитують).

Як ви  розумієте ці слова?

( Я дитина , яка проживає в Радивилові і є радивилівчанином, частина родини, що є частиною великої держави України).

ІV. Підсумок уроку.

Існує золота істина – щоб  бути справжнім радивилівчанином, справжнім українцем і просто справжньою людиною потрібно виховувати в першу чергу себе. Також давайте назвемо на кожну букву ті позитивні якості, котрі ви після сьогоднішнього уроку будете в собі розвивати.

Б – бережливість, благородність;

В – ввічливість, відважність;

Д – добродушність, духовність, дбайливість, душевність;

Л – лагідність, ласкавість, людяність;

П – повага, привітність, правдивість;

Х – хоробрість;

Ш – шанобливість;

Я – яскравість.

Сьогодні ми зібрали намисто, пройшли дорогою пізнання Радивилів від «А» до «Я». Наше місто таїть у собі ще багато нових відкритів, нових перлинок. Наше завдання продовжувати свою пошукову, дослідницьку роботу.

  - На парті є картки з пошуковими завданнями. На ньому зображено елемент архітектури нашого міста. Ви повинні дослідити, де він знаходиться, що цікавого таїться у собі. Це буде вашою домашньою дослідницькою роботою.

( Роздаю картки для пошукового домашнього завдання).

  • Чи справдилися ваші передбачення?

(діти висловлюють свої передбачення).

  • Що було найбільшим відкриттям для вас?
  • Що цікавого дізналися?
  • Назвати слова – асоціації з нашим уроком.

(Цікавий, пізнавальний, навчальний….)

doc
Додав(-ла)
Пастух Євгенія
Додано
22 лютого 2020
Переглядів
500
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку