Урок "Read my lips"

Про матеріал
Урок спрямований на активізацію умінь та навичок по темі "Зовнішність. Характер" за підручником ''ENTERPRISE 3" Express Publishing для 8 класу шкіл з поглибленим вивченням англійської мови. Різноманітні види робіт дають змогу учням давати визначення словам, розповідати про слабкі та сильні сторони характеру, аналізувати прочитаний матеріал, описувати зовнішність та характер людини.
Перегляд файлу

Lesson

Topic: READ MY LIPS

Teacher: Liubov Proskura

Form: 8

Learning outcomes: by the end of the lesson the students will be able:

-to describe a person’s appearance;

-to speak about positive and negative sides of a character;

-to give definitions of the words;

-to work in pairs, speaking about the age;

-to translate the sentences into English.

Main social issue:

Civic responsibility

Equipment:  a computer, a presentation, a picture, a course book  ENTERPRISE -3 (Express Publishing)

 

Procedure

I Warming – up

T: I am going to say a noun, and you are to name a proper adjective.

Hair, nose, face, lips.

S1S2: straight/curly; up-turned/hooked; round/oval; full/thin.

T: Make up sentences with new word-combinations:

a straight nose, curly hair, full lips,an oval face.

 

II Reading (checking understanding), ex.3 p.6

1.The students give definitions to the following adjectives:

Responsible – sensible and able to make good good  judgements;

Reserved – unwilling to express your emotions or talk about your problem;

Self-centred – paying so much attention to yourself that you do not notice what is happening to other people;

Mean – not wanting to spend money or not wanting to use much of something.

2.The students  answer  the teacher’s  questions:

Do you believe fortune tellers and horoscopes?

Does the shape of your lips can really say a lot about you?

What are you likes depending on your shape of  lips?

3. Playing a game;

The students are divided into two teams. A representative from one team describe someone’s character, another team should guess who it is. Use the phrases:

The first thing you notice is his/her ……

Her/his best quality is ……

Her/his strongest point is …..

 

III Language development

1.Speaking about  the age (ex.7 p.7)

The teacher explains the material, the students do the task.

2.Working in pairs;

S1 How old are you?

S2 I’m in my early teens.

S1 How old is your mum?

S2 She is in her late thirties.

3. The teacher asks the students to revise the vocabulary (using presentation) .

4. The teacher asks the students to describe a photo, and say what  she looks like.

C:\Users\Учень\Desktop\inx960x640.jpg 

 

 

 

 

 

 

5. Translation of the sentences:

a) Мій друг дуже легко засмучується.

b) Йому не дуже подобається ділитися своїми речами.

c) Наш колега завжди висловлює свою думку, навіть якщо вона відрізняється від інших.

d) Я ще не проглядала свій гороскоп на сьогодні.

e) Приймати рішення швидко – її найкраща риса.

f)Джон – турботливий, з іншого боку, він часом буває неорганізованим.

6. Comment on the saying   Never trust appearances.

Do you agree or disagree with the following statements?

  • sometimes a person doesn’t have enough  time to maintain his/her appearance:
  • you won’t be a friend with a selfish person, even if he wears trendy clothes:
  • clothing depends on the stereotypes:
  • we are right, when we judge someone by appearance.

 

IV Summing-up

1.Complete my phrase: at the lesson we’ve learnt to ……

2. Evaluating students’ progress at the lesson.

 

V Homework

Describe a famous celebrity (personality and character)

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 червня
Переглядів
104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку