ТЕМА: РЕЧЕННЯ. ОСНОВНІ ОЗНАКИ РЕЧЕННЯ (Слайд 1) Мета: формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає закінчену думку; розвивати вміння розрізняти на слух завершене і незавершене речення; виховувати доброзичливе ставлення до природи.
Хід уроку І. Організаційний момент
Вчитель. Любі друзі! У наш клас Завітали люди щирі. Привітайте в добрий час. Гостей посмішкою й миром. Ми вам раді добрі люди, І вітаєм щиро вас. Та запрошуємо ласкаво На урок у 2 клас.
Девіз уроку: ( Слайд 2) Не просто слухати, а чути. Не просто дивитись, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно й плідно працювати. Вчитель.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ — Сьогодні ми помандруєм країною «Речення», де пригадаємо, з чого складається речення, навчимося правильно складати і записувати речення. А допомагати нам буде веселий герой. Відгадайте загадку — і дізнаєтесь, хто він. (Слайд 3) Я маленький, я вухатий, Попелястий, волохатий. Я стрибаю і тікаю, Дуже куций хвостик маю.
Так, це зайчик. А в яких казках ви його зустрічали? Саме з героями казки «Рукавичка « ми з вами помандруємо. А зараз зайчик пропонує вам записати каліграфічну хвилинку. (Слайд 4) (Віршик ) — Запишіть каліграфічно речення. (Слайд 5) Ой, яка чудова українська мова! — Чому так кажуть? Поясніть. У світі налічується близько 3000 мов. А наша рідна мова посідає 2 місце у світі за милозвучністю.( 1місце- італійська) IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 1. Мовна розминка. (Слайд 6) — Зайчик запрошує вас до мовної розминки. — З чого складається текст? (З речень.) — Як відокремлюються речення в усному мовленні? (Паузою) — А в писемному? (Розділовими знаками.) — З чого складається речення? (Зі слів.) — Як пишуться слова в реченні? (Окремо) — З якої букви пишеться перше слово в реченні? — Що ставимо в кінці речення? Оголошення переможця. - А зараз ми з вами побуваємо в лісовій школі, де навчається зайчик і допоможемо їхнім мешканцям виконати вправу. (Слайд 7) 2. Інтонування речень (с. 88, вправа222) — Прочитайте виразно текст. Кінець кожного речення позначайте зниженням голосу і паузою. — Скільки в тексті речень? -З якої букви пишеться перше слово в реченні? — Спишіть 2 речення у зошит. -Намалюйте схему речення на дошці. 3. Словникова робота. (Слайд 8) Учитель — особа, яка навчає та викладає викладає навчальний предмет у школі. — Складіть речення зі словом учитель і запишіть в зошиті. Зарядка для очей. - Один із друзів зайчика навчається у лісовій школі і просить вашої допомоги..Допоможіть йому виконати вправу 223 (Слайд 9) Створення проблемної ситуації (с. 88, вправа223) — Прочитайте кожну групу слів. — Зіставте ці дві групи слів. — Яка з них виражає закінчену думку, а яка — ні? — Отже, що можна сказати про речення? (Речення виражає закінчену думку.) 5. Ознайомлення з правилом (с. 88) - Прочитайте правило 6. Бесіда про допомогу пташкам узимку (Слайд 10) — Яких птахів можна побачити взимку в нашому місті? -Які з них осілі, а які - зимові гості? — Як ви гадаєте, чи легко пережити пташкам морози взимку? — Як діти і дорослі можуть допомогти пернатим друзям? -У кого із вас вже є годівнички? -А що ви туди кладете? V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ - Давайте всі разом допоможемо зайчику. Він склав речення та не розуміє, чи правильно.(Слайд 11 ) -Який висновок можна зробити? - Отже, слова в реченні пов’язані між собою. -Запишіть ці речення. - Зайчик втомився і хоче відпочити. 7. Фізкультхвилинка (Слайд 12 ) 8. Гра «Розсипанка» Біжить зайчик лісом, а назустріч йому- ведмідь і просить допомоги. -Допоможемо йому? Потрібно скласти речення із розсипаних слів. (Слайд 13) 9. Завдання лисички — Пострибав зайчик далі, а назустріч йому Лисичка. Та й каже: — Якщо твої школярі такі розумні, то нехай і моє завдання спробують виконати. (Слайд 14)
VI. Підбиття підсумків. (Слайд 15) — Як називається країна, якою ми сьогодні мандрували? — З чого складаються речення? — Що є головною ознакою речення? VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (Слайд 16) С. 89, вправа 226 (1, 3 завдання — усно, 2 завдання — письмово); вивчити правило (с. 88), картки дітям, що мають високий рівень знань.
|
|
|
|