11 травня о 15:00Вебінар: Закінчення навчального року: документи, звіти, аналіз, планування та власний емоційний стан

Урок. "Речення. Основні ознаки речення"

Про матеріал
Урок цікавий, містить різні види завдань, доступних і цікавих для дітей. Під час цього уроку діти дуже добре засвоїли навчальний матеріал.
Перегляд файлу

ТЕМА:     РЕЧЕННЯ. ОСНОВНІ ОЗНАКИ РЕЧЕННЯ (Слайд 1)

Мета: формувати в учнів поняття про речення як одиницю мовлення, що виражає закінчену думку; розвивати вміння розрізняти на слух завершене і незавершене речення;

 виховувати доброзичливе ставлення до природи.

 

                                                              Хід уроку

  І. Організаційний момент

 

Вчитель.   Любі друзі! У наш  клас

 Завітали люди щирі.

 Привітайте в добрий час.

 Гостей посмішкою й миром.

 Ми вам раді добрі люди,

 І вітаєм щиро вас.

 Та запрошуємо ласкаво

 На урок у 2 клас.

 

                                                                                    

 Девіз уроку:   ( Слайд 2)    Не просто слухати, а чути.

                  Не просто дивитись, а бачити.

                  Не просто відповідати, а міркувати.

                                        Дружно й плідно працювати.

Вчитель.

  • Я б дуже хотіла, щоб ви дотримувались цього девізу протягом  всього уроку.

III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ

 Сьогодні ми помандруєм  країною «Речення», де пригадаємо, з чого складається речення, навчимося правильно складати і записувати речення. А допомагати нам буде веселий герой. Відгадайте загадку — і дізнаєтесь, хто він. (Слайд 3)

 Я маленький, я вухатий,

 Попелястий, волохатий.

 Я стрибаю і тікаю,

 Дуже куций хвостик маю.

 

Так, це зайчик. А в яких казках ви його зустрічали? Саме з героями  казки «Рукавичка « ми з вами помандруємо. А  зараз  зайчик  пропонує вам записати  каліграфічну хвилинку.  (Слайд 4)  (Віршик )

 Запишіть каліграфічно речення. (Слайд 5)

Ой, яка чудова українська мова!

 Чому так кажуть? Поясніть.

У світі налічується близько 3000 мов. А наша рідна мова посідає  2 місце у світі за милозвучністю.( 1місце- італійська)

IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1.    Мовна розминка. (Слайд 6)

 Зайчик запрошує вас до мовної розминки.

 З чого складається текст? (З речень.)

 Як відокремлюються речення в усному мовленні? (Паузою)

— А в писемному? (Розділовими знаками.)

 З чого складається речення? (Зі слів.)

 Як пишуться слова в реченні? (Окремо)

 З якої букви пишеться перше слово в реченні?

 Що ставимо в кінці речення? Оголошення переможця.

- А зараз ми з вами побуваємо в лісовій школі, де навчається  зайчик  і допоможемо їхнім мешканцям виконати вправу. (Слайд 7)

    2. Інтонування речень (с. 88, вправа222)

 Прочитайте виразно текст. Кінець кожного речення позначайте зниженням голосу і паузою.

 Скільки в тексті речень?

-З якої букви пишеться перше слово в реченні?

 Спишіть  2 речення у зошит.

-Намалюйте схему речення на дошці.

3.     Словникова робота. (Слайд 8)

Учитель — особа, яка  навчає та викладає  викладає навчальний предмет у школі.

 Складіть речення зі словом учитель  і запишіть в зошиті.

Зарядка для очей.

-  Один із друзів зайчика навчається у лісовій школі і просить вашої допомоги..Допоможіть йому виконати вправу 223  (Слайд 9)

 Створення проблемної ситуації (с. 88, вправа223)

 Прочитайте кожну групу слів.

 Зіставте ці дві групи слів.

 Яка з них виражає закінчену думку, а яка — ні?

 Отже, що можна сказати про речення? (Речення виражає закінчену думку.)

5.    Ознайомлення з правилом (с. 88)

- Прочитайте правило

6.     Бесіда про допомогу пташкам узимку (Слайд 10)

 Яких птахів можна побачити взимку в  нашому місті?

   -Які з них осілі, а які - зимові гості?

 Як ви гадаєте, чи легко пережити пташкам морози взимку?

 Як діти і дорослі можуть допомогти пернатим друзям?

-У кого із вас вже є годівнички?

-А що ви туди кладете?

V.    ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

- Давайте всі разом допоможемо зайчику. Він склав речення та не розуміє, чи правильно.(Слайд 11  )

-Який висновок можна зробити?

- Отже, слова в реченні пов’язані між собою.

-Запишіть ці речення.

- Зайчик втомився і хоче  відпочити.

7.     Фізкультхвилинка (Слайд  12 )

8. Гра «Розсипанка» 

Біжить зайчик лісом, а назустріч йому- ведмідь і просить допомоги.

-Допоможемо йому? Потрібно скласти речення із розсипаних слів. (Слайд 13)

9. Завдання лисички

 Пострибав зайчик далі, а назустріч йому Лисичка. Та й каже:

 Якщо твої школярі такі розумні, то нехай і моє завдання спробують виконати. (Слайд 14)

  • Потрібно вставити таке слово, щоб вийшло речення
  • -Запишіть самостійно.

 

VI.   Підбиття підсумків. (Слайд 15)

 Як називається країна, якою ми сьогодні мандрували?

 З чого складаються речення?

 Що є головною ознакою речення?

VII.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  (Слайд 16)

С. 89, вправа 226 (1, 3 завдання — усно, 2 завдання — письмово); вивчити правило (с. 88), картки  дітям, що мають високий рівень знань.

 

 

 



 

Начало формы 

 

doc
Додано
22 січня
Переглядів
277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку