Урок "Речення з однорідними членами (безсполучниковий зв'язок, зі сполучниками і, а, але).

Про матеріал
Даний урок - незвичня форма проведення занятття з української мови. Важливу роль відіграє ігрова модель перевтілення учнів у бджілок-трудівниць. Новий матеріал діти вивчають охоче. Кожен бере активну участь у навчальному процесі.
Перегляд файлу

5 клас

Тема уроку : речення з однорідними членами (без сполучників , зі сполучниками а ,але, і ).

Мета уроку: повторити вивчене з даної теми в молодших класах , поглибити матеріал ; розвивати спостережливість, увагу, уміння співставляти, аналізувати ; виховувати любов, бережливе ставлення до природи ,працьовитясть.

 

                                                                           Хід уроку

I Організаційна хвилина

Поетичний діалог вчителя із учнями.

              – Що з весною настає?
– Сніг у полі розтає.
– А чому то так буває?
– Сонце його пригріває.
– Що ж синіє на землі?
– Ніжні проліски малі.
– А що пнеться з-під листа?
– То травичка вироста.
– А над полем що бринить?
– Любий жайворон дзвенить.

 (Мікрофон)

  • Чи любите ви весну?
  • За що вам подобається ця красуня?

II .Повідомлення теми , мети. Мотивація навчальної діяльності.

Мої дорогі діти, сьогодні ви будете бджілками. А допоможе вивчити дану тему бджілка-розумниця Жу-жу , з якою ми будемо разом збирати нектар знань. Ось її портрет перед вами, трудівниця надихатиме нас на плідну, творчу працю. Подивіться, на дошці розміщено паперовий будинок- вулик , до якого працьовиті бджілки будуть зносити вивчений матеріал.

У нас є окремі соти з певним матеріалом, у процесі роботи кожна група-вулик буде обирати потрібну інформацію. У кінці уроку ми разом «знесемо» отримані знання, складемо пазл.

III. Актуалізація опорних знань.

1.Порівняйте записані сполучення слів у двох колонках (таблицю спроектовано на екран)

Чарівна весна

Березень , квітень та травень

Тендітний пролісок

Лелеки й журавлі

Посланці весни

Сонечко й хмаринки

2.(бесіда)

-Яка відмінність між словами першої та другої колонки?

- Поставте питання між словами першої та другої  колонки.

-Що ви можете сказати про слова другої колонки?

 

IV.Опрацювання нового матеріалу.

1 (Робота у вуликах)Підкресліть члени речення.

1.Ніжна, добра, чарівна, свято нам несе весна!»

2 Надійшла весна прекрасна , многоцвітна , тепла , ясна. 

3 Марійка вплела у віночок  любисток, барвінок , волошку.

4 Ніжна , добра , чарівна свято нам несе весна .

5 І стежками ходить вітер, грає пісню на дуду.

(Бесіда)

 -На яке  відповідають однорідні члени речення?

- Від якого слова залежать?

- Прочитайте речення без однорідних членів?

- Яка їх роль у реченні?

Вулик, який перший виконав завдання, бере пазл з надписом «Відповідають на одне й те саме питання», друга група  - «Залежать від одного слова».

2.Знайдіть однорідні члени речення, дослідіть, якими частинами мови вони виражені?

1.Надійшла весна прекрасна , многоцвітна , тепла , ясна  . 2.І стежками ходить вітер , грає пісню на дуду 3. Марійка вплела у віночок  любисток, барвінок , волошку. 4. Ніжна , добра , чарівна свято нам несе весна .

(Бесіда)

-Які члени речення можуть бути однорідними?

-Чи залежать дані слова одне від одного?

Соти «Незалежні один від одного», «Є одним і тим самим членом речення».

3.(Чарівний капелюх)Назвіть однорідні члени у даних прислів'ях., прослідкуйте за засобами зв'язку однорідних членів речення.

  • Красна весна , але голодна.
  • Весною все ожива , танцює й співа.
  • Уночі тріщить , а вдень плющить.
  • У березні сім погод надворі : сіє , віє , крутить , мутить , рве , зверху ллє , знизу мете .

- (бесіда). За допомогою чого з' єднуються однорідні члени речення?

Соти: «З'єднуються сполучниками та без них».

  1. У квітці лежать загадки, учні кожної групи беруть , зачитують їх, відгадують, називають однорідні члени речення.

У лісах струмки пустила ,

Землю травами встелила,

Перші квіти принесла

Чарівна моя … (весна)

Чудова квітка , немов яскравий вогник.

Пишний , важливий , наче пан ,

Ніжний , оксамитовий … (тюльпан)

  Гостя нова завітала –

Холод-сніг увесь прогнала.

І дарує залюбки

Лісу трави і квітки… (весна)

           З-під снігу з' явився,

Прокинувсь від сну ,

Усіх запросив зустрічати весну. ..підсніжник 

Представники вуликів зносять зібрану інформацію до вулика

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу "соты рисунок карандашом"

 

 

 

 

 

 

 

  1. Мої дорогі бджілки, ось і виконали ми з вами усі завдання. Давайте переглянемо вивчений матеріал колективно. Бджілка Жу-ЖУ дякує вам за співпрацю і дарує соти з прислів'ям.
  2.  Творча майстерня.

Вправа «Змоделюй речення» .Учні у вулику по черзі додають слова. Речення має бути певної тематики та з однорідними членами.

III. Підсумок уроку.

Вправа «Незавершене речення»)

Мені спобалось сьогодні на уроці…

Я дізнався про…

Урок запам' ятався тим, …

Новий матеріал було цікаво вивчати тому, що…

IV. Домашнє завдання: вивчити правило ст. 115, впр. 134

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Саченко Ганна
Додано
8 квітня 2020
Переглядів
774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку