урок "Речення з однорідними членами. Кома між однорідними членами речення"

Про матеріал

Сприяти поглибленню поняття про однорідні члени речення; допомогти формувати вміння визначати в реченнях однорідні члени, правильно інтонувати речення з однорідними членами, вживати кому в реченнях з однорідними членами; розвивати логічне мислення, естетичні почуття.

Обладнання: роздатковий матеріал, підручник, таблиця.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

Перегляд файлу

 Тема. Речення з однорідними членами. Кома між однорідними членами речення.

Мета: сприяти поглибленню поняття про однорідні члени речення; допомогти формувати вміння визначати в реченнях однорідні члени, правильно інтонувати речення з однорідними членами, вживати кому в реченнях з однорідними членами; розвивати логічне мислення, естетичні почуття.

Обладнання: роздатковий матеріал, підручник, таблиця.

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

На землі багато квітів.

Поміж ними є одна:

Та, що пахне моїм світом,

Та, що квітне моїм літом.

Ганна Чубач

ХІД УРОКУ

  1.        Повідомлення теми й мети і уроку.

 Мотивація навчання

II. Ознайомлення з новим матеріалом, його осмислення

1. Прочитати текст, визначити синтаксичну роль виділених слів. З'ясувати, на які питання вони відповідають, до яких слів відносяться.

З давніх-давен люди люблять квіти. У Стародавній Греції на святах квітів найбільше шанували гіацинти й лілії. У Франції, Болгарії, Ірані поклонялись троянді. А сакура й хризантеми — символи Японії.

Українці складали пісні, казки й легенди про свої улюблені квіти. Національні букети зображені і на вишивках, і на картинах.

Квіти пробуджують у нас людяність і щирість, сердечність і доброту. Тому їх потрібно не лише знати, а й берегти.

2. Робота з підручником.

Опрацювання теоретичного матеріалу

3. Завдання.

Довести, що виділені слова в опрацьованому тексті є однорідними членами речення.

4 Скласти схеми вживання коми при однорідних членах речення.

Кома при однорідних членах речення

 

Кома при однорідних членах речення

1.О й О

4.і О, і О

2.0, О, О

5.0 і О, О і О

3.А О і О

6.О, а О

5. Робота з підручником.

Опрацювання теоретичного матеріалу про вживання коми між однорідними членами речення

III. Виконання вправ на застосування й закріплення знань, формування вмінь і навичок

1. Прочитати речення, пояснити вживання розділових знаків.

Очі розкрила конвалія біла і в здивуванні застигла, зомліла. (О.Олесь) І барвінком, і рутою, і рястом квітчає весна землю. (Т.Шевченко) У городі і в саду ясніли різнобарвні айстри, красоля, гвоздики, королів цвіт. (С.Васильченко) В вазі в кімнаті троянди стоять, дивляться ясно, цвітуть і пахтять. (О.Олесь)

2.Робота в парах. Тестове завдання

Вказати речення з однорідними членами.

  1. Підсніжники блакитні проліски жовтий первоцвіт пробивались крізь листяну подушку.
  2. І разом з квіткою травинкою малою в моїй душі щось сходить і росте. (О.Олесь)
  3. Сині дзвоники троянди чорнобривці наслухали повечірні таємниці. (М.Сингаївський)
  4. І смішно ніжно білосніжно жасмин танцює па-де-де. (Б.Грінченко)
  5. Біла садова лілея прийшла в Україну з країн Середземномор'я.
  6. Горять червоними, як жар, шапками будяки. (Г.Тютюнник)
  7. Стоїть терпкий запах полину та деревію. (В.Дарда)
  8. В пшениці цвітуть червою маки сині волошки. (У.Самчук)
  9. Високими стеблинами рожа червона стоїть а паничі кручені круг неї в'ються. (Б.Грінченко)

10) Тягнеться до сонця соняшник крислатий. (В.Сосюра)

11) Весь правий берег потопає в кущах вогнистої троянди. (В Кучер)

 12) Яблуні дихають цвітом росяно червоно біло. (А.Малишко)

3. Пояснювальний диктант.

Під самою хатою росли червоні, білі, рожеві мальви. Фіалки пахнуть ніжно, радісно і хвилююче. Опівночі айстри в саду розцвіли, умились росою, вінки одягли, і стали рожевого ранку чекать, і в райдугу барвів життя убирать. (О.Олесь) І марили айстри в розкішнім півсні про трави шовкові, про сонячні дні. (О.Олесь) Духмяне сіно пахне літом, медовим чебрецевим цвітом, і м'ятою, і материнкою, і полиновою гірчинкою. (М.Луків)

4. Бесіда.

  •      Які члени речення називаються однорідними?
  •      Як вони поєднуються між собою?
  •      Які члени речення можуть бути однорідними?
  •      Коли ставиться кома між однорідними членами речення?
  •      Коли кома між однорідними членами речення не ставиться?

IV.  Підсумки уроку

V.  Домашнє завдання

Опрацювати теоретичний матеріал підручника; прочитати поданий текст, списати, розставити розділові знаки, підкреслити однорідні члени або скласти твір-мініатюру про улюблені квіти, використати речення з однорідними членами.

 

УКРАЇНСЬКИЙ ВІНОЧОК

Український віночок — не просто краса а й оберіг. Впліталося до віночка багато квітів.

Квіти вишні та яблуні символізували материнську любов. Мальва півонія й ружа уособлювали віру надію любов. Барвінок українці шанували здавна і вважали символом життя. Ромашка повинна приносити не лише здоров'я але й добробут. А калина — символ дівочої краси символ України.

Усього в українському віночку 12 квіточок.

 

 

 

doc
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
2766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку