28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Урок "Леонід Глібов. Відомості про життя. "Химерний маленький"

Про матеріал

Ознайомити учнів із життям і творчістю Л.І.Глібова, його віршованими загадками; розвивати навички виразного, осмисленого читання загадок, пояснення способів їх відгадування;розвивати кмітливість, розумові здібності, пам”ять,творчу уяву; виховувати оптимістичний світогляд на основі сприйняття дотепних, доброзичливих жартів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Перегляд файлу

Леонід Глібов. ВІдомості про життя та творчість поета. “Химерний маленький”

Мета. Ознайомити учнів із життям і творчістю Л.І.Глібова, його віршованими загадками; розвивати навички виразного, осмисленого читання загадок, пояснення способів їх відгадування;розвивати кмітливість, розумові здібності, пам”ять,творчу уяву; виховувати оптимістичний світогляд на основі сприйняття дотепних, доброзичливих жартів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

  1. Мотивація навчальної діяльності

- Доброго дня!

- Сідайте, будь ласка!

- Те, що я чую - я забуваю,

Те, що я бачу і чую - я трохи запам”ятовую,

Те, що я бачу, чую і промовляю - я починаю говорити.

Учитель. Сьогодні ми з вами будемочути, бачити і промовляти все, що стосується нашого уроку.

  1. Забезпечення емоційної готовності до урокую

Учитель. Пропоную вам взяти одну пелюстку, яка вам до вподоби .

  Ви взяли пелюстки, чкі вам найбільше сподобалися. Ви підсвідомо взяли собі в друзі ті кольори, які відповідають вашому настрою.

Синій - сум

Зелений - спокій

Червоний - піднесеність

Жовтий - приємність.

  Сподіваюсь, що наш урок не зіпсує настрій тим, у кого він хороший, адже слово ж різнобарвне, як ці пелюсточки перед вами.

  1. Актуалізація опорних знань
  2. 2.1 Поетична хвилинка

Ах, як гарнонадворі сьогодні,

Красне сонечко танцює із-за хмар,

Озеро

Красиве під дубком,

Вітерець все грається сьогодні

І лоскоче листячко дерев.

Разом з нами він вітається сьогодні,

Шепче вас свій ласкавий віни “Привіт”

Бесіда

- Чого сподобався вам вірщ?

- Про кого розповідається у вірші?

-Чи помітили ви щось незвичайне?

Учитель. Подтвіьбся на перші літери кожного рядка, а зараз прочитайте їх згори донизу. Яку назву ви побачили? Що таке акровірш?

Учитель. Зі співом якого птаха вашу роботу на уроці можна буде порівняти?

Учитель. Кожен з вас себе зашифрував,

Можна сказати , загадку сховав,

Скажіть, а ви пам”ятаєте, що таке загадка.

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку

ІІІ. Опрацювання навчально матеріалу

Учитель. Діти, до нас на урок сьогодні завітав незвичайно цікавий гість. Ззовні птах схожий на горобчика,але цей птах - це самець кенарки- кенар. Кажуть, спів цього птаха зцілює душу людини. Сподіваюсь, ви матимете змогу сьогодні в цьому переконатися

Знаєте,як цей птах пов”язаний з нашим сьогоднішнім уроком?Справа в тому, що птсьменник, до якого ми сьогодні з вами вирушаємо га гостинупідписував свої твори назвою цього птаха - дідусь Кенар. Тому недаремно Глібов своїми творами виспівував, доносив до наших душ загадки, оповідання, пісні.

  Отже, тема сьогоднішнього уроку “Леонід Глібов - відомий український поет та байкар. Його віршована загадка “Химерний маленький”.Запишіть тему собі в зошити.

Учитель. Діти, кожна цивілізована нація може з гордістю назвати хоч одне ім”я свого земляка, який прославив її на ввесь світ. У давніх греків - це Гомер, в англійців - Шекспір, у італійців - Данте, у поляків - Міцкевич, а в нас, українців , діти, хто?

Учні. Шевченко.

Учитель. У французів відомий байкарем був Лафонтен, у росіян - Крилов, а ми, українці, маємо свого відомого байкаря - Леоніда Глібов.

(Створення кластиру про життя та творчість поета)

Леонід Глібов був не дужеуспішним учнем, його важко давалися природничі науки, але з російської мови у нього були найвищі бали.

Учитель. Діти, це свідчить про те, що кожен з нас обдарований , а тому за умови розвитку свого таланту, може досягти висот.

Учитель. Л. Глібов не лише писав ьайки.ю акровірші, загадки, а також і казки, оповідання, ліричні поезії.

Учитель.Раджу вам почитати твори Л. Глібова , адже ми уже з вами з”ясували.ю що вони можутьзцілити що?

Учні. Душу.

Учитель. Окрім того, що він був поетом, байкарем, вів видавничу діяльність, а також був громадським діячем, був ще й учителем географії. Діти поспішали на його уроки з нетерпінням, адже там їх чекав справжній друг і порадник.

Учитель. Діти, я бачу, що ви вже втомилися. Пропоную трішки відпочити. (зарядка)

Учитель. Розвеселила я вас трішки?

Добре, адже Л. Глібов мав на меті веселити людей, попри  своє важке життя.

Учитель. Зараз ви співали про Україну, про те, що ви є її надією. Діти, ви справді надія Україну, тому саме цьому ми звернулися до цієї фізкультхвилинки.

Учитель читає вірш “Я хочу сказати простими словами”

Учитель. Оскільки про Л. Глібова ми знаємо уже досить багато, можемо переходити до його твору “Химерний маленький”

3.2 Робота з твором  Л. Глібова “Химерний маленький”

 Читання твору з передбаченням (створення власної кінцівки, варіант своєї відгадки у віршованій формі)

Робота в парах (одні створюють загадку, інші - акровірш, чи відшукуюють тропи, співають фрагмент твору в одному із музичних жанрів)

Словникова робота.

Учитель .До сьогоднішнього нашого уроку я вам приготувла вареники. У мене є макітра, бачите, яка вона є. Колись вона иала бути у кожної господині. Моі вареники незвичайні, в середині їх не начинка, а завдання, яке потрібно буде виконати.

Тож вареники виймаймо,

Розгортаймо,

І на запитання відповідаймо.

Учитель. Діти, всі ви молодці, ви гарно працювали сьогодні на уроці.

 Тому мені дуже цікава ваша думка з приврду сьогоднішнього нашого уроку, тому я б хотіла , щоб ви дали відповіді на слідуючі питання.

- Чим мені зап”тався цей урок?

-Які методи та прийоми , які були застосовані на уроці, ва мнайбільше сподобалися?

-Що я взяв для себе з цього уроку?

Учитель. Діти, думаю, ви побачили, що українці - спрадавна хліборобський народ, відтак і традиційна українська культура грунтується на цінностях хліборобської праці та шануванні хліба.

Любов до хліба відобразилася й у традиційному меню українців, яке в усіх районах України в основному складалося з хлібних страв і борошняних виробів. Це і тралиційні вареники, про які ми сьогодні згадували, галушки, гречаники, сочники, шулики, потапці, присканці, млинчики тощо. Але так , на жаль, сталося , що наша держава і народ ідуть нелегкою дорогою, вони боряться із нападником,який прийшов на нашу землю. Однак всі ми маємо надію, що все буде добре, бо в нашої України є ангел-охоронець. Озирніться навколо, ви бачите, як багато ангелят було з вами на уроці, ви можете підійти і взяти собі будь -якого. А для гостей у мене сьогодні трішки інший подарунок - це вавреники із побажаннями. Нехай все , що написано на цих вареничках,  в усіх вас здійсниться!

Учитель. Наостанок хочу побажати усім вам, щоб підмирним ,чистим небом України пишалися пшеничнії лани, були щасливими усі родини, здоровими великі і малію Тож піднімітеся всі, будь ласка, утворемо жружнє коло, і скажемо: ми любимо Україну!Слава Україні!Героям слава!

 

 

doc
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку