Урок "Редьярд Кіплінг «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі."

Про матеріал
Розробка уроку зарубіжної літератури у 5 класі за підручником авторського колективу під керівництвом О.Ніколенко, за яким учні дізнаються про цікаві факти про життя і творчість Редьярда Кіплінга; навчаються знаходити в почутому та прочитаному відповіді на поставлені запитання; розуміти поняття добро і зло, виокремлювати позитивних і негативних персонажів, визначати їхні риси характеру, висловлювати в усній або в письмовій формі почуття, враження, викликані прочитаним; проводити паралелі між прочитаним і власним досвідом.
Перегляд файлу

Урок зарубіжної літератури, 5 клас

Тема: Редьярд Кіплінг «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта
Мауглі.

Мета: дізнатися цікаві факти про життя і творчість Редьярда Кіплінга; читати виразно й усвідомлено текст повісті-казки «Мауглі», переказувати зміст художнього тексту у різний спосіб відповідно до завдання, знаходити в  почутому та прочитаному  відповіді на поставлені запитання;  розуміти поняття добро і зло, виокремлювати позитивних і негативних персонажів, визначати їхні риси характеру, висловлювати в усній або в письмовій формі почуття, враження, викликані прочитаним; проводити паралелі між прочитаним і власним досвідом.

 

Очікувані результати: знає цікаві факти про життя і творчість Редьярда Кіплінга; читає виразно й усвідомлено текст повісті-казки «Мауглі», переказує зміст художнього тексту у різний спосіб відповідно до завдання, знаходить в  почутому та прочитаному  відповіді на поставлені запитання;  розуміє поняття добро і зло, виокремлює позитивних і негативних персонажів, визначає їхні риси характеру, висловлює в усній або в письмовій формі почуття, враження, викликані прочитаним; проводить паралелі між прочитаним і власним досвідом.

 

Обладнання:  мультимедійний комплект, наліпки, картки для рефлексії.

Хід уроку

1. Емоційне налаштування.

Грає весела пісенька для ранкової зустрічі, яка повідомляє 5-кам, що вже час збиратися в ранкове коло. Вітаючись з вчителькою різними способами, вибираючи собі прикріплену на панелі наліпку з написаним словом, діти заходять в клас.

 

Вчителька: Добрий ранок!

Діти: Добрий день, нашу зустріч розпочнем!

 

Вчителька: Кожен з вас вибрав собі наліпку із написаним словом. Зараз швидесенько спробуємо скласти із цих слів вислів.

(діти складають – Ми  з тобою однієї крові – ти і я!)

 

Вчителька: От які ми молодці! Цей вислів нам з вами сьогодні стане у пригоді, але це згодом. А зараз, любі діти, я запрошую усіх стати в коло. І нехай це коло стане "колом добрих друзів".

 

(Діти разом промовляють вірш-вітання та виконують відповідні рухи)

  •  У нашому класі друзі всі

Я, і ти, і ми, і ви!

Привітайсь із тим, хто зліва,

Привітайсь із тим, хто справа.

Ми  з тобою однієї крові – ти і я!

Ми – одна сім'я!

 

Вчителька: Діти, сьогодні у нас незвичайний день. Пригадаймо, яке сьогодні число? (повідомлення про цей день в календарі або в історії). Вам цікаво було дізнатися про це?

  • Добре, бачу, що настрій у всіх гарний. Тож вперед за корисними знаннями, приємними враженнями та веселими пригодами! Нехай ваш день буде вдалим!

А про що ми сьогодні з вами будемо говорити – ви мені скажете самі.

Чи відомий вам цей вислів, який ми з вами сьогодні склали? Хто його говорив? Як ви гадаєте, який твір ми з вами сьогодні будемо вивчати?

 

2. Мотивація навчальної діяльності.

Епіграф до уроку:

                                         … Він ніколи не порушив жодного

слова Закону джунглів.

Редьярд Кіплінг. «Мауглі»

 

Запис теми уроку в зошит (використання презентації)- слайди 1-2.

 

3. Актуалізація опорних знань

Фронтальна бесіда:  Погляньмо на малюнки та поміркуймо: з якими героями ви зустрічалися раніше? Хто створив цих персонажів? (слайд 3)

 

Вчителька: Людина – дитя природи. Вона вийшла з неї і назавжди залишиться пов’язаною з природою, хоча іноді й намагається це заперечити. Адже на зорі свого існування людям доводилося жити серед тварин, існувати пліч-о-пліч з ними. На жаль, зараз ми все більше віддаляємося від нашої матінки-природи, що й призводить до великих катастроф.

 Про життя людини серед вільних тварин розповідається в цікавій збірці оповідань відомого англійського письменника Редьярда Кіплінга «Книга джунглів». Головним героєм цих оповідань є хто? (Мауглі) Правильно, маленький хлопчик, який волею долі одного пізнього вечора опинився в лігві вовків.

4. Вивчення нового матеріалу

Демонстрація навчальної презентації.

Робота з підручником – опрацювати біографію письменника.

Слайди 4-6. Інтелектуальна гра (Перевірка рівня засвоєння матеріалу)

Запитання до гри:

1. Пригадаймо ім’я першого англійського письменника, який став лауреатом Нобелівської премії, доречі наймолодшим (Джозеф Редьярд Кіплінг)

2. «Історія Англії», «Книга Джунглів», «Казки просто так». До якої із збірок Кіплінга увійшла повість-казка «Мауглі»»? («Книга Джунглів»)

3. Назвімо слово, яким і дотепер називають дітей, які опинилися серед диких звірів і вижили. (Мауглі)

4. А чи знаєте ви, що спільного має Мауглі з легендарними засновниками Риму братами – близнюками Ремом і Ромулом? (Усіх їх вигодувала вовчиця)

5. Про те, що Індія – це велика азіатська країна, знають усі. А як вона називалася, коли була частиною Британської імперії? (Індійська колонія)

6.  В Україні розмовляють українською мовою, в Італії – італійською. А яка мова, крім англійської, є державною мовою в Індії? (Хінді)

7. Джозеф Редьярд Кіплінг надзвичайно любив природу, культуру, народні традиції Індії. Чому йому довелося залишити цю країну та поїхати до Англії? (Щоб отримати освіту)

8. Перші вірші Кіплінг почав писати під час навчання у військовій школі. Скільки він мав років, коли вийшла його перша збірка? ( 16 років)

9. «Книга Джунглів», «Казки, розказані дітям», «Казки просто так». Яка з перелічених збірок казок не належить перу Кіплінга? («Казки, розказані дітям» Г.К. Андерсена)

10. Під впливом «Книги Джунглів» Кіплінга створено багато кінофільмів, написано інші книжки. А як звати героя, вигаданого англійським письменником Берроузом під впливом цього твору? (Тарзан)

Слайд 7. Буктрейлер «Мауглі» (перегляд)

Слайд 8. Словничок: Герой/героїня літературного твору (або персонаж) – дійова особа художнього твору з яскраво окресленим характером.

Слайд 9. Розповідь вчителя (головні, другорядні, епізодичні персонажі)

Слайд 10-12. Словничок  (головні, другорядні, епізодичні персонажі)

Слайд 13. Фізкультхвилинка (танцювальна розминка)

Слайд 14. Бесіда за змістом твору: Поміркуймо над запитаннями та завданнями та спробуємо дати на них відповіді.

Слайд 15. Робота в групах. Творче завдання: Кожна група опрацьовує одне із запропонованих запитань і дає узагальнюючу відповідь.

Слайд 16. Вправа «Крісло автора»: Якою, на вашу думку, буде подальша доля Мауглі?

  1. Закріплення вивченого

Слайд 17. 1. Онлайн-завдання: розгадати кросворд.

  1. Підсумок, пояснення домашнього завдання (прочитати розділ «Полювання Каа» , виконати завдання вправи за посиланням в Learningapps)

 

  1. Рефлексія (по черзі витягують картки з мобільним телефоном, на якому є напис, а його потрібно продовжити).
docx
Додано
9 лютого 2023
Переглядів
7812
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку