Готова розробка уроку "Регбі-5". Метою уроку є ознайомлення учнів з новим видом спорту.
План-конспект уроку з фізичної культури
Тема: Регбі-5. 5 клас
Мета: Виховувати в учнів інтерес до занять регбі-5, розвивати координацію рухів та передачу м’яча за допомогою елементів гри.
Завдання: Повторити техніку ведення м’яча на місці та в русі;
-ознайомити з технікою передачі та ловіння овального м’яча;
-відпрацювати передачу овального м’яча за допомогою гри «Квач»
-закріпити вивчені елементи за допомогою гри – регбі-5;
-виховувати стійкий інтерес до занять фізичною культурою, баскетболом та елементами гри – регбі-5.
Місце проведення: спортивний зал.
Інвентар: Свисток, секундомір–2шт, м’ячі овальні для регбі –10 шт, м’ячі баскетбольні–20шт, пояси зі стрічками –10шт, прапорець, фішки– 20 шт, маніжки– 2шт
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина ( 9хв) |
||
1.Організований перехід до місця заняття. |
1хв |
В колону по одному, дистанція 1 крок. |
2. Шикування, привітання, замір ЧСС за 10с., повідомлення завдань уроку та правил техніки безпеки. - Вчитель на урок заходить з чорною скринькою в якій знаходяться м’ячі: баскетбольний, футбольний, волейбольний та регбійний. - Чим вам цікава гра баскетбол? - Швидше рухається на майданчику гравець чи летить м’яч? - Як ви вже зрозуміли ми сьогодні на уроці будемо відпрацьовувати передачу м’яча. - За допомогою чого ще команда переміщається на половину поля суперника? - На уроці познайомимося з елементами цікавої гри в якої ведення не має. Будьте уважні і ви дізнаєтеся, що ж це за гра. |
3хв |
Перевірити інтервал. Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів та показники ЧСС не більше 16разів 90-100уд/хв. Учні намагаються відгадати що в скринькі.
Діти відповідають - м’яч швидше летить по майданчику, ніж рухається гравець.
Так. Вірно, за допомогою ведення. |
3. Повільний біг в колону по одному. |
1хв |
Звернути увагу на дистанцію 2 кроки. Правила техніки безпеки: не обганяти, не штовхатися, не ставити підніжки.
|
4. Загально-розвивальні вправи в русі:
|
5хв |
Фронтальний метод. Учні шикуються в коло. Розподіляються на 1 та 2 номери. 2-гі номери заходять в «мале коло», а 1-ші залишаються на місці. За сигналом 1-ші працюють в «мале коло» - 2-гі в «велике коло».
Звернути увагу на правильність виконання завдань, недоліки виправляти порадою, підказкою, повторним виконанням. Вправи можуть виконуватися по два рази. |
Основна частина (23хв) |
||
1. Повторити техніку ведення м’яча на місці та в русі за допомогою гри «Спортивна абетка»
Літера «Р»
Літера «Е»
Літера «Г»
Літера «Б»
Літера «І» -Так, ви молодці – це гра регбі. |
5хв |
Ігровий метод. Учні уважно слухають правила гри, задають питання, якщо щось не зрозуміли. Клас ділиться на дві команди, розташовуються у шаховому порядку. Повторяють за вчителем ведення м’яча на місці. Потім вчитель називає: наприклад літеру «Р». Команда, яка першою за допомогою ведення в русі сформувала літеру – отримує бал. Учні повертаються на вихідні місця. На екрані з’являються літери утворивши слово «Р,Е,Г,Б,І».
М’яч для регбі. Популярна легенда стверджує, що регбі народилося в 1823, коли Вільям Вебб-Елліс, школяр із міста Регбі, граючи у футбол, взяв м'яч у руки й побіг із ним. |
2.а. ознайомити з технікою передачі та ловіння овального м’яча;
2.б Стикування з пасом.
|
2хв
3хв |
Груповий метод. Учні працюють у групах. Розповісти, показати, практично виконати. Звернути увагу на правильність виконання завдання. За сигналом учні з м’ячем пересуваються по діагоналі в протилежну колону, віддають м’яч направляючому і стають замикаючими. Для підвищення динаміки роботи додається ще два м’чі. Попередити учнів про можливе зіткнення в центрі. Нагадати про техніку безпеки. учень; м’яч; додатковий м’яч, легкий біг.
Груповий метод. Розповісти, показати. Учні з протилежних груп рухаються в центр, там м’ячами виконують стикування, повертаються праворуч – виконують передачу, прискорюються в кінець колони. За сигналом передачу виконують в ліво. -учень; -м’яч; -легкий біг; -стикування; -передача; -прискорення.
|
3. відпрацювати передачу овального м’яча за допомогою гри «Квач»
|
5хв |
Ігровий метод. Розповісти, показати, практично виконати. Учні заходять у задану зону. Один учень в маніжці «Квач»– його потрібно піймати – доторкнувшись овальним м’ячем. Той хто спіймав «Ведучого» одягає маніжку – гра продовжується. Учням забороняється бігати з м’ячем. Кидати в «Квача», тільки доторкнутися. Виконуються тільки передачі.
-учень; -м’яч; -легкий біг; -передача назад, «Квач»
|
4. Закріпити вивчені технічні елементи за допомогою навчальної гри. Забороняється класти м’яч на підлогу. Якщо м’яч упав, він передається супернику. М’яч передається супернику, якщо гравець вибіг в аут, був захоплений, прикрив м’ячем стрічку. Розіграш м’яча відбувається з місця втрати. Суперник відходить на відстань 5м. Щоб забрати у суперника м’яч потрібно з його паска зірвати стрічку та вигукнути: «Захват!». Забороняються будь-які навмисні дії: блокування, штовхання, підніжки. |
8хв |
Змагальний метод. Клас ділиться на команди. Гра проводиться на волейбольному майданчику, у команді 3 гравці. Учні одягають пояси зі стрічками. Ще раз нагадати основні правила. Звернути увагу на техніку безпеки під час гри. |
Заключна частина (3хв) |
||
2. Шикування. Замір ЧСС за 10с. Підсумок за урок. Узагальнити вивчені елементи нової гри - РЕГБІ-5. - Від якої гри походить регбі. (футбол). Оцінити учнів за роботу на уроці.
|
2хв |
ЧСС до 16разів, не більше 90-100уд/хв. Діти відповідають на поставленні перед ними запитаннями.
Вказати на помилки, відзначити кращих учнів.
|
3. Організований перехід до класу. |
1хв |
В колону по-одному. |