Урок "Релігія Стародівніх греків."

Про матеріал
На прикладі релігії стародавніх греків показано роль природних і соціокультурних факторів розвитку релігійних уявлень людей, створено в учнів уявлення про особливості давньогрецької релігії, характерних рис давньогрецького пантеону богів, сприйняття розвитку вміння встановлення зв'язок між конкретними історичними умовами життєдіяльності людей і особливості їх свідомості; використання як джерел літературних творів давнини; вміння аналізувати їх і робити висновки, розвиток навичок роботи в групі, удосконалення навичок інтерактивного вивчення нового матеріалу, виховання інтересу до античної культури, почуття колективізму.
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

Відкритий урок з історії

стародавнього світу

на тему:

 

«Релігія стародавніх греків»

 

http://9.bmu.img.com.ua/photostorage/600x500/2/9c/599adc0d780be3a5e7a6a3b2cefe9.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Триєдина мета: (навчальна)на прикладі релігії стародавніх  греків показати роль природних і соціокультурних факторів розвитку релігійних уявлень людей, створити в учнів уявлення про особливості давньогрецької релігії, характерних рис давньогрецького пантеону богів, (розвиваюча) сприяти розвитку вміння встановлювати зв'язок між конкретними історичними умовами життєдіяльності людей і особливості їх свідомості; використовувати як джерело літературні твори, давнину; вміти аналізувати їх і робити висновки, розвивати навички роботи в групі, удосконалити навички інтерактивного вивчення нового матеріалу (виховна) виховувати інтерес до античної культури, почуття колективізму.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: презентація, карта «Стародавня Греція»,виставка книг «Міфи Стародавньої Греції», картки з завданнями, навчальні  плакати та інші дидактичні матеріали.

Хід уроку

І. Організація класу

1. Привітання

2.Перевірка готовності до уроку.

3. Рефлексія (створення позитивного психологічного настрою на урок)

ІІ. Основна частина.

  1. Актуалізація опорних знань.

 

Мотивація навчальної діяльності

  •  Сьогодні ми продовжуємо знайомитися з духовним світом древніх греків, його найважливішою частиною, а що це за частина ви дізнаєтесь коли розгадаєте шифр.
  • Подивіться на дошку і скажіть як називаються предмети побуту які ви бачите?
  • Правильно. Це амфори. Кожна з них містить на собі запитання, на яке ви повинні дати правильну відповідь. Кожна правильна відповідь дозволить вам повернути амфору і  таким чином дізнатися що за літери вони приховують. Отже почнемо.

 

(Запитання на картках)

 

1. Як називався півострів на якому розташована Греція? (Балканський)

2. Які моря омивають Грецію? (Егейське, Іонічне, Середземне)

3.Кого називають батьком історії? (Геродот)

4. Як називається влада народу? (Демократія)

5.Як називається форма правління коли влада зосереджена в одних руках?

(тиранія)

6.Назвіть автора Ілліади та Одіссеї? (Гомер)

7.Яке море греки називали Понтом Евксинським? (Чорне)

8.З якою країною постійно вела війну Греція? (Персія)

9.Як називається найвища гора Греції? (Олімп)

 

 

                            Вивчення нового матеріалу

2.Оголошення теми і мети уроку.
- Отже вам вдалося відповісти правильно на запитання і ви дізналися про що йтиме мова сьогодні на уроці.
       



- Сьогодні ми з вами з'ясуємо особливості давньогрецької релігії, характерні риси давньогрецьких богів і спробуємо пояснити, чому в Греції з'явилися саме такі боги.

- Сьогодні ми з вами познайомимося з богами Стародавній Греції, яким поклонялися жителі Греції. І знайдемо відповідь на питання: Чому саме ці божества з'явилися в Стародавній Греції. Як пов'язані релігія, природні умови і заняття Стародавніх Греків?

3.Бесіда
- Давайте згадаємо які природно-кліматичні умови на Балканському півострові?
- Дуже тепло.Мало річок та опадів.
- Є багато гір, Егейське море, Іонічне море.
- Мало родючої землі і багатих пасовищ. (Передбачувані відповіді)
- А тепер назвіть основні заняття греків, виходячи з природно-кліматичних умов?
   - вирощували виноград і оливки;
   - мореплавство і морська торгівля;
  -  розведення овець і кіз, (для великих не вистачало пасовищ);
    ремесло;
  -   війни (боротьба за панування в Егейському морі).

4. Робота з картою
-  Показати країну Фессалію, на півночі Греції. Гору ОЛІМП.
На півночі землі, населеної еллінами, знаходиться країна Фессалія. На кордоні з Македонією, серед гір, з усіх боків оточують Фессалийская рівнину, височіє гора Олімп - найвища з усіх гір Еллади.

                              

- Схили її вкриті густими лісами. Там ростуть дуби і каштани, вічнозелений чагарник. Важко піднятися на цю гору, скелясті схили її обривисті, на вершині лежить вічний сніг.

- В ясні дні снігу Олімпу горять на сонці, але вершина гори завжди оповита густими хмарами. Там у височині - житло безсмертних богів. Смертному неможливо проникнути в них. У царстві богів завжди літо. З неба ллється яскраве блакитне світло. Місце, присвячене всім богам, називають пантеоном.
5. Словникова робота
Учні записують у робочий зошит нове історичне поняття.
ПАНТЕОН - місце, присвячене всім богам.
6. Робота з підручником
- Знайдіть у підручнику малюнок «Боги і богині Греції» (стор. 130), уважно розгляньте його. Так виглядали боги Давньої Греції. Зверніть увагу: кожен з них має своє призначення. Використовуючи інформацію давайте з вами  заповнимо таблицю.

7. Робота учнів в робочих зошитах. Заповнення таблиці

Ім’я  давньогрецького Бога(Богині)

За що відповідав? (призначення)

 

 



 

 

8. Розповідь вчителя.

- Греки вірили, що всім світом і життям людей керують боги. Їх називали олімпійцями, бо вважали, що вони живуть на горі Олімп. Богів було багато.

-  А зараз ми дізнаємося про те, як греки уявляли собі історію «створення світу», появу богів і життя на Олімпі.На високому золотому троні сидить Зевс - цар богів і людей. Поруч з ним його дружина Гера - цариця богів і захисниця сімейного вогнища.

 

 

- Тут же діти Зевса - близнюки Аполлон і Артеміда, Афіна, Гермес, Арес і Гефест. Кожному з богів підвладні справи і долі людей.Греки не вірили, що всесвіт створений богами. За їхніми уявленнями, все відбулося якраз навпаки: всесвіт створив богів. Перш за все, з'явилися бог Неба і богиня Землі. Вони і стали першими батьками. Їх дітьми були титани, а онуками - боги-олімпійці.
9. Розповідь учнів (Учні розповідають про грецьких богів, виступи супроводжуються презентацією)

- Вдома ви повинні були підготувати розповідь про одного з грецьких богів. Я запрошую до відповіді.


 

10.Закріплення знань.

- Отже ми дізналися які Боги існували у Стародавній Греції, з'ясували  особливості давньогрецької релігії, характерні риси давньогрецьких богів і вияснили  чому в Греції з'явилися саме такі боги. Тепер перевіримо як ви запам’ятали новий матеріал. Зараз я прошу створити 3 групи наступним учням: (_,_,_,_,). Кожна група отримає своє завдання яке повинна буде виконати, а потім представити відповідь.Всім групам час на виконання завдання 5 хвилин.

(Всі інші отримують диференційовану картку з завданням)

Індивідуальне завдання-тест

1.Як називається потворний трьохглавий пес, охороняючий підземне царство?

А) Морфей

Б) Піфон

В) Цербер

2. Яка з давньогрецьких богинь народилася із морської піни?

А) Афіна

Б) Афродіта

В) Артеміда

3. Головні напій та їжа богів, даруюча їм безсмертя.

А) Вино та нектар

Б) Нектар та амброзія

В) Виноград та вино

4. Напівжінки- напівптахи, що заманюють чоловіків своїм мелодійним співом а потім вбивають їх.

А) Данаїди

Б) Сирени

В) Русалки

5. Богиня правосуддя в давньогрецькій міфології.

А) Феба

Б) Феміда

В) Гестія

6. Символ богині Афіни

А) Лелека

Б) Сова

В) Зозуля

7. На честь якої богині споруджено храм Парфенон?

А) Деметра

Б) Афіна

В) Афродіта

8.Змієподібне чудовисько,що здолав Геракл, під час одного зі здійснень своїх подвигів.

А) Медуза Горгона

Б) Лернейська Гідра

В) Гарпія

 

9. Три богині долі.

А) Мойри

Б) Ори

В) Океаніди

10. Ім’я парубка який підлетів дуже близько до сонця, на зроблених батьком крилах.

А) Дедал

Б) Ікар
В) Персей

11. Що відбувалося на Землі коли  Деметра сумувала за своєю донькою Персефоною?

А) Наступала зима

Б) Пересихали річки та моря

В) Були великі врожаї

12. Як звали жінку, що стала причиною Троянської війни.

А) Єлена

Б) Афродіта

В) Касандра

Групове завдання № 1

  • Допишіть до кінця вислів, або речення. (1 вислів або речення – 1 бал)
  1.       Ахілесова _________________.
  2.   12 подвигів_________________.
  3.  Ясон та аргонавти здобули _____________________.
  4.  Медузу Горгону здолав _________________________.
  5.  Подарував людям вогонь ______________________.
  6.  Тесей убив страшного__________________________.
  7.  Гектор – герой ________________________ війни.
  8.  На крилах злетів до сонця _____________________.
  9.  Цербера здолав_____________________.
  10. Персефона була дружиною __________________.
  11. Геракл вичистив  Авгієві      ____________.
  12. Орел рвав печінку _______________.

 

 

 

 

 

Групове завдання № 3

Розгадайте кросворд  вписавши відповіді у клітинки.(1 правильна відповідь 1 бал)  (по вертикалі)

  1. Видатний міфічний герой Еллади (Геракл)
  2. Героїня міфу про яблуко розбрату, богиня любові та краси (Афродіта)
  3. Поема Гомера, що розповідає про останній рік Троянської війни (Іліада)
  4. Страховисько Лабіринту, яке переміг Тесей. (Мінотавр)
  5. Напівжінки-напівптахи, з якими під час подорожі зустрівся Одіссей. (Сирени)
  6. Гора на якій жили давньогрецькі Боги (Олім)
  7. Герой Троянської війни, ім’ям якого названо другу книгу Гомера. (Одіссей)
  8. Бог любові, світла, краси, покровитель муз. (Аполлон)
  9. Богиня, що допомагала грекам під час війни.(Гера)
  10. Місто в Греції, що уславилося своїм багатством.(Коринф)
  11. Титан, що подарував людям вогонь (Прометей)
  12.  Найбільш родюча область Давньої Греції (Аттика)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

ф

і

н

и

і

С

п

а

р

т

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.Відповіді сформованих груп, перевірка правильності виконання завдання.

 

ІІІ. Підсумок уроку.

1.Загальні висновки

-Над якою темою ми сьогодні з вами працювали?

- Які основні Боги складали пантеон Стародавньої Греції?

- Чому саме ці божества з'явилися в Стародавній Греції?

- Як пов'язані релігія, природні умови і заняття Стародавніх Греків?

2.Оцінки за урок

3.Домашнє завдання

- Опрацювати параграф підручника.

- Скласти у зошитах порівняльну таблицю: «Спільне та відмінне у релігії Давнього Єгипту та Давньої Греції»?  

 

doc
Додано
21 січня 2019
Переглядів
1397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку