Урок "Репродуктивне здоров’я. Причини порушення процесів запліднення у людини".

Про матеріал
Тема програми: Репродукція та розвиток Тема уроку: Репродуктивне здоров’я. Причини порушення процесів запліднення у людини. Тип уроку: комбінований Вид уроку: бесіда, розповідь, виконання вправ, робота в групах, самостійна робота, демонстрація
Перегляд файлу

ДЗ П (ПТ) О «Кропивницький професійний ліцей сфери послуг і торгівлі»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПЛАН КОНСПЕКТ УРОКУ

 З БІОЛОГІЇ І ЕКОЛОГІЇ

НА ТЕМУ: «Репродуктивне здоров’я. Причини порушення процесів

 запліднення у людини»

 

 

 

 

 

 

 

       Підготувала викладач

біології і екології

ДЗ П(ПТ) О «КПЛСП і Т»

                                                                                                 Стариченко В. М.

 

 

 

 

Кропивницький - 2019

ПЛАН УРОКУ

Предмет: Біологія  і екологія

Дата: 02 квітня 2019 року

Професія: Перукар (перукар – модельєр). Манікюрник

Група: ПРМ – 7

Курс навчання: І курс

Тема  програми: Репродукція та  розвиток

Тема уроку: Репродуктивне здоров’я. Причини порушення процесів запліднення у людини.

Мета уроку:

навчальна:  сформувати знання учнів про репродуктивне здоров'я, поглибити уявлення з проблеми здорового способу життя; розширити  уявлення про чинники, що впливають на репродуктивне здоров‘я молоді.

розвиваюча: розвивати  логічне та абстрактне мислення, творчі здібності                                        учнів, комунікативність; позитивне ставлення учнів до навчально – пізнавальної діяльності, вміння самостійно робити висновки.

виховна: виховувати свідоме ставлення до власного здоров'я та здоров'я оточуючих, дисципліну, зібраність, прищеплювати зацікавлення до інтелектуальної праці.

методична: сформувати ключові компетентності учнів, активізувавши їх навчально – пізнавальну та самостійну діяльність; розвинути в них креативне мислення,  використовуючи інтерактивні методи навчання.

Тип уроку: комбінований

Вид уроку: бесіда, розповідь, виконання вправ, робота в групах, самостійна робота, демонстрація

Очікувані результати:

Знаннєвий компонент  -  учні оперують термінами та поняттями: мітоз, репродукція, мутації, ембріогенез,органогенез, регенерація, гаметогенез, запліднення, онтогенез; пояснюють причини порушення процесів запліднення у людини.

Діяльнісний компонент   -  порівнюють і характеризують причини порушення процесів запліднення» у чоловіків та жінок.

Ціннісний компонент  -   вплив позитивних і негативних чинників на ріст та розвиток людини; обґрунтовує судження про: вплив способу життя на формування людського організму та репродуктивне здоров’я; необхідність відповідального ставлення до планування родини.

Міжпредметні зв’язки: медицина, перукарська справа, основи санітарії та гігієни, матеріалознавство,  та інформатика

Дидактичне забезпечення: ноутбук, телевізор, підручники В. І. Соболь Біологія і екології 10 клас, плакат «Діаграма Вена», маркери, відеоролик         «12 тижнів життя», дидактичні картки із завданнями, опорні конспекти учнів.

Викорисані джерела:

  1.   Соболь В.І. Біологія і екологія ( рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. заг. серед. освіти – Кам'янець – Подільський: Абетка, 2018. – 256с.: іл.

2.     Шаламов Р.,  Носов Г., Каліберда М., Коміссаров  А., Біологія і екологія (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. заг. серед. освіти – Харків

3.     Біологія. 10 клас: Розробки уроків (рівні стандарту та академічний)

  1.   https://subject.com.ua/lesson/biology/
  2.   https://www.google.com/search?q
  3.   6.  https://uk.wikipedia.org/wiki/

7. https://www.google.com/search?rlz

8. https://learningapps.org/display?v=poc73sgd519

9. https://www.youtube.com/watch?v=vdfMylCRQWs

 

Епіграф:

«Добути і зберегти своє здоров’я може тільки сама людина»

М. Амосов 

Хід уроку

І. Організаційна частина

  1.   Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.
  2.   Налаштування на урок.

Своїм виразом обличчя  подаруйте сусіду хороший настрій.

Бажаю вам, щоб гарний настрій залишався до кінця дня.

Прийом  розминка – «Поясніть прислівя» (прислів’я читаються через QR-код).

 

«Здоровя маємо – не дбаємо, а втративши – плачемо»

 

«Бережи одяг, доки новий, а здоровя, доки молодий»

«Здоровий злидар щасливіший

 від багача»

 

{Уміння вчитися впродовж життя: здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових умінь і навичок, зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками,вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою освітньо-професійну траєкторію, навчатися впродовж життя.}

ІІ. Актуалізація знань

Прийом  «Так чи  ні»:

  1.   Ембріогенез – це розвиток зародка ссавців. (ні)
  2.   Мітоз особливий вид нестатевого розмноження. (так)
  3.   При овоґенезі утворюється сперматозоїди. (ні)
  4.   Гаматогенез – це процес утворення статевих клітин.(так)
  5.   Статевий  спосіб розмноження характерний для всіх живих організмів.(ні)
  6.   Для вегетативного  розмноження характерне утворення гамет. (ні)
  7.   Репродукція (розмноження) – відтворення собі подібних.(так)
  8.   Для дріжджів характерний спосіб розмноження  - спороутворення. (ні)
  9.   Утворення нового організму з виростів тіла материнського організму характерна ознака нестатевого розмноження. (так)
  10.  Зигота має диплоїдний набір хромосом.(так)

 

{Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами: здатність усно і описувати факти, формулювати та аргументувати, зрозуміло для слухачів доносити власні погляди на актуальні наукові та суспільні проблеми у сфері біології та екологічної безпеки…..}

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Зачитування епіграфа уроку з елементами бесіди.

 

Повідомлення теми та мети уроку

Тема уроку: Репродуктивне здоров’я. Причини порушення процесів запліднення у людини.

Отже, я сподіваюся на плідну працю.

Ця тема цікава, тому потребує від вас уважності, зосередженості, наполегливості та іноді – інтуїції.

 

{Основні компетентності у природничих науках і технологіях: наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, збирати дані, аналізувати, формулювати висновки.}

 

 ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1.   Метод «Робота в групах» (заповнення опорного конспекту учня протягом уроку).

Пояснення нового матеріалу відбувається за допомогою виконання учнями завдань проблемного та творчого характеру.

Попередньо учні були поділені на 3 групи. Кожний групі роздається картки з текстом «Причини порушення процесів запліднення» у чоловіків та жінок.

Група 1.

Проблеми в організмі чоловіка, що можуть бути причиною порушення процесів запліднення:

• ендокринні порушення, які стають причиною загибелі сперматозоїдів або перешкоджають їх утворенню;

• інфекційні захворювання (паротит, бруцельоз, захворювання, які передаються статевим шляхом);

• утворення пухлин в яєчках (як доброякісних, так і злоякісних);

• розширення кровоносних судин в яєчках (варікоцеле) через яке температура статевих залоз підвищується понад 34°С, що спричиняє загибель сперматозоїдів;

• вроджені аномалії розвитку статевих залоз;

• розлад сексуальних функцій (часто мають психологічні причини);

• запалення простати (різної природи);

• вплив зовнішніх фізичних або хімічних факторів, які пошкоджують клітини статевих залоз (радіаційне опромінення, токсичні сполуки тощо).

Група 2.

Проблеми в організмі жінки, що можуть бути причиною порушення процесів запліднення:

• ендокринні порушення, які стають причиною порушення розвитку і дозрівання яйцеклітин;

• порушення прохідності маткових труб після травм, абортів або інфекційних захворювань, що перешкоджає процесу запліднення;

• вроджені аномалії розвитку статевих залоз;

• гінекологічні захворювання;

• інфекційні захворювання (бруцельоз, захворювання, які передаються статевим шляхом);

• вплив зовнішніх фізичних факторів та хімічних речовини, які пошкоджують клітини статевих залоз (радіаційне опромінення, токсичні сполуки тощо).

Група 3.

Причини порушення репродуктивного здоров'я. Виділити  захворювання за видами збудників (робота з підручником с.243 - 244).

 

     {Ініціативність і підприємливість: генерувати нові ідеї й ініціативи щодо проектної та винахідницької діяльності, прогнозувати вплив біології на розвиток технологій…..}

{Соціальна та громадянська компетентності:   уміння працювати в команді з метою досягнення спільного результату при проведенні заходів; готовність брати участь у природоохоронних заходах; громадянська відповідальність за стан довкілля, пошанування розмаїття думок і поглядів.}

 

  1.   Метод «Діаграма Венна»   - робота учня біля дошки заповнення спільних та відмінних причин запліднення у чоловіків та жінок, учні можуть доповнювати.

 

{Екологічна грамотність і здорове життя:…усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.}

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.   Прийом «Бесіда»  - проблемне запитання: Чи впливає професія «Перукар» на стан репродуктивної системи?

Ймовірні варіанти відповідей:

  •       порушення  опорно – рухового апарату, що спричиняє навантаження на органи малого тазу;
  •       варикоз нижніх кінцівок та ОМТ;
  •       вплив засобів дезінфекції (сурфаніос), окиснювачів, препаратів для завивки волосся, акрігелів, лаку та пінки для укладання волосся.

Це  призводить до порушення розвитку плода у вагітних, до передчасних пологів та переривання вагітності. Критичним періодом розвитку зародка є період до 12 тижнів.

 

  1.   Перегляд відеофрагменту «12 тижнів життя»  -  зверніть увагу на те, які системи органів уже сформовані на даний момент розвитку плода.
  2.   Метод «Розв'язування  вправ».  Перед вами посилання, за допомогою якого ви зможете виконати вправу на Learning Apps.

https://learningapps.org/display?v=poc73sgd519  - пазл

https://learningapps.org/display?v=pu90pj2e219  - класифікація

https://learningapps.org/display?v=p4d99gxfj19 - знайди пару

 

{Інформаційно-цифрова компетентність:застосування інформаційно-комунікаційних технологій для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією у навчальній діяльності…..}

6. Прийом «Поясни значення термінів» (випереджувальне завдання).

1. Еmbryongenesis (гр. embryon – зародок, генез - походження).

2.  Оrganongenesis (гр.оrganon   - орган , генез - походження).

3. Mutatio (лат. mutatio - зміни) – мутації.

4. Medicina (від лат. medicina  -  «лікувальне мистецтво») – медицина.

5. Reproducіo (лат. reproducіo - створюю) – репродукція,  відтворення.

6.  ζυγωτός – зигота

 

{Спілкування іноземними мовами: використовувати іншомовні навчальні джерела для отримання інформації біологічного та екологічного змісту; описувати іноземними мовами, аналізувати та оцінювати роль природних явищ у сучасному світі, доречно використовувати біологічні поняття та найуживаніші терміни в усних чи письмових текстах, читати й тлумачити біологічну   термінологію іноземною мовою.}

V. Підведення підсумків

 Рефлексія

 «Для мене здоров’я - це…»

 

     Здоров'я  - розкіш для людини,

Найбільша цінність у житті.

  Як є здоров'я день при днині,

                                         Можливість є йти до мети.

 

{Обізнаність та самовираження у сфері культури:….розуміння гармонійної взаємодії людини й природи…..}

 

Повідомлення домашнього завдання:

  1.   Опрацювати в підручнику § 62 та завершити заповнення опорного конспекту.
  2.   Підготувати повідомлення до теми наступного уроку: «Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини».
  3.   Підготувати статистичну інформацію про відсоток безплідних жінок і чоловіків у регіонах Європи та Азії у вигляді таблиці.

 

Регіон

Чоловіки

Жінки

Причини

ЄВРОПА

 

 

 

АЗІЯ

 

 

 

 

{Математична компетентність: застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань та проблем у сферах біології та екології. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей природних явищ і процесів.}

 

Дякую за урок. З вами було дуже приємно працювати.

На завершення хочеться зачитати слова М. Горького: «…людина, озброєна знаннями, — непереможна».

Тож бажаю вам бути освіченими й непереможними.

 

 

Викладач                                                                В.М. Стариченко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Група 1.

Проблеми в організмі чоловіка, що можуть бути причиною порушення процесів запліднення:

• ендокринні порушення, які стають причиною загибелі сперматозоїдів або перешкоджають їх утворенню;

• інфекційні захворювання (паротит, бруцельоз, захворювання, які передаються статевим шляхом);

• утворення пухлин в яєчках (як доброякісних, так і злоякісних);

• розширення кровоносних судин в яєчках (варікоцеле) через яке температура статевих залоз підвищується понад 34°С, що спричиняє загибель сперматозоїдів;

• вроджені аномалії розвитку статевих залоз;

• розлад сексуальних функцій (часто мають психологічні причини);

• запалення простати (різної природи);

• вплив зовнішніх фізичних або хімічних факторів, які пошкоджують клітини статевих залоз (радіаційне опромінення, токсичні сполуки тощо).

Група 2.

Проблеми в організмі жінки, що можуть бути причиною порушення процесів запліднення:

• ендокринні порушення, які стають причиною порушення розвитку і дозрівання яйцеклітин;

 

• порушення прохідності маткових труб після травм, абортів або інфекційних захворювань, що перешкоджає процесу запліднення;

• вроджені аномалії розвитку статевих залоз;

• гінекологічні захворювання;

• інфекційні захворювання (бруцельоз, захворювання, які передаються статевим шляхом);

• імунологічні порушення.

• вплив зовнішніх фізичних факторів та хімічних речовини, які пошкоджують клітини статевих залоз (радіаційне опромінення, токсичні сполуки тощо).

 

Група 2.

Проблеми в організмі жінки, що можуть бути причиною порушення процесів запліднення:

• ендокринні порушення, які стають причиною порушення розвитку і дозрівання яйцеклітин;

• порушення прохідності маткових труб після травм, абортів або інфекційних захворювань, що перешкоджає процесу запліднення;

• вроджені аномалії розвитку статевих залоз;

• гінекологічні захворювання;

• інфекційні захворювання (бруцельоз, захворювання, які передаються статевим шляхом);

• імунологічні порушення.

• вплив зовнішніх фізичних факторів та хімічних речовини, які пошкоджують клітини статевих залоз (радіаційне опромінення, токсичні сполуки тощо).

 

Еmbryongenesis

 

  Оrganongenesis

 

 Mutatio

 

Medicina

 

Reproducіo 

 

 

 ζυγωτός - зиго́та

 

 

 

запліднена яйцеклітина

 

розвиток зародка

 

 

раптові зміни в спадкового матеріалі

 

 

лікувальне мистецтво

 

 

 

розвитку органів

 

 

Опорний конспект учня

 

Прийом «Робота з текстом»

 

 

 

 

 

 

 

 

  •               
  •               
  •               
  •               
  •               

 

Метод «Діаграма Венна»   - заповнення спільних та відмінних причин запліднення у чоловіків та жінок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прийом «Поясни значення термінів»

1.Еmbryongenesis

 

2.Оrganongenesis  -

 

3.Mutatio

 

4.Medicina

 

5. Reproduco 

 

6. ζυγωτός – зигота  -

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Опорний конспект учня

 

Прийом «Робота з текстом»

 

 

 

 

 

 

 

 

  •               
  •               
  •               
  •               
  •               

 

Метод «Діаграма Венна»   - заповнення спільних та відмінних причин запліднення у чоловіків та жінок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прийом «Поясни значення термінів»

1.Еmbryongenesis

 

2.Оrganongenesis  -

 

3.Mutatio

 

4.Medicina

 

5. Reproduco -

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Труш Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
4 квітня 2019
Переглядів
5598
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку