Сучасність вимагає Найчастіше нові знання, а тим більше і нові технологізовані покоління, вимагають нових форм представлення навчального матеріалу. Однією з таких форм у шкільній та додатковій освіті можуть стати мультимедійні презентації. Ця форма подачі матеріалу вже давно стала звичайною практикою на наукових конференціях, останнім часом вона все більш широко використовується у вищих навчальних закладах , сучасній шкільній та додатковій освіті. Які ж є переваги і недоліки презентацій. Спробуймо обговорити принципи їх грамотного складання та можливі варіанти реалізації. Хочу відразу зазначити, що презентації в жодному разі не можна вважати панацеєю і їх використання виправдане далеко не для кожної теми і кожного заняття.rrrrstyle.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrrstyle.colorfillcolorfill.typefill.onrrrrrstyle.colorfillcolorfill.type
1. наявність кількох паралельних потоків інформації (текст лекції окремо, зоровий та/або звуковий ряд окремо);2. занадто швидкий темп читання лекції і особливо зміни слайдів;3. дрібний шрифт та відсутність поетапності при відтворенні складних малюнків забезпечує наочність викладу матеріалу; 2. швидкість і зручність відтворення фотографій, графіків;3. дають можливість показати структуру заняття;ПЕРЕВАГИНЕДОЛІКИ
Хромосомні хвороби найчастіше не успадковуютьсян, вони від батьків до дітей не передаються, каріотип батьків цих хворих звичайно нормальний, а аномальні хромосомні зміни відбуваються в гаметах, з яких розвивається хворий організм. Проте тому, що власне в хромосомах міститься спадкова інформація, хромосомні хвороби належать до спадкових захворювань; в основі їх лежить порушення апарату спадковості. Хромосомні спадкові захворювання зумовлені зміною кількості хромосом або їхньої структури.
Найгірше, коли всі ці негативні риси поєднуються в одній презентації: кожні 10 - 20 секунд змінюються перевантажені малюнками і дрібним текстом слайди, все це відбувається під музику і з великою кількістю анімації або взагалі лектор говорить: "Інформація з даної теми наведена на слайдах ". Виникає питання, а навіщо тоді потрібен сам лектор?rrrrr
ПРАВИЛА ПОБУДОВИ ПРЕЗЕНТАЦІЇArial - 35-60 для заголовків – 25-50 для основного тексту – без курсиву – малюнки чіткі, достатній розмір – контрастний підбір кольорів для тла та шрифту – 20 -30 слайдів – синхронний показ – не перевантажувати текстом та малюнками – не розсіювати увагу музичним супроводом – посилити ефект роздруківками
РЕКОМЕНДОВАНО:1. Використовувати так звані рубані шрифти (наприклад, Arial або Tahoma);2. Розмір шрифту повинен бути досить великий 35 – 60 для заголовків і 25 - 50 пунктів для основного тексту.3. Не користуватися курсивом.4. Малюнки на дисплеї повинні бути чіткими, достатніх розмірів для зорового сприйняття.
5. Важливо підібрати правильне поєднання кольорів для тла та шрифту. Вони повинні контрастувати, наприклад, фон - світлий, а шрифт - темний, або навпаки. ( не рекомендується використовувати фотографії як фон для слайду, тому що важче підібрати шрифт та колір для слайду6. Слайдів не повинно бути багато. При тривало сті заняття 45 хвилин їх повинно бути від 20 – 30 так щоб зміна слайдів відбувалася кожні 1 -2 хвилини.
. 7. Слайди не треба перевантажувати ні текстом, ні картинками. Краще уникати дослівного "передруку" тексту лекції на слайди.8. Слайди повинні бути синхронізовані з текстом уроку. Презентація повинна доповнювати, ілюструвати те, про що йде мова на занятті. 9. У презентації не варто використовувати музичний супровід, якщо звичайно воно не несе смислове навантаження, тому що музика буде сильно відволікати і розсіювати увагу - важко одночасно слухати лектора і музику. 10. Посилити ефект від використання презентацій можна роздаючи роздруківки складних малюнків, таблиць, схем, особливо тих, які наводяться лише як додаткового ілюстративного матеріалу, а не для запам'ятовування.
Отже, утворимо логічний ланцюжок з вищесказаного Arial - 35-60 для заголовків – 25-50 для основного тексту – без курсиву – малюнки чіткі, достатній розмір – контрастний підбір кольорів для тла та шрифту – 20 -30 слайдів – синхронний показ – не перевантажувати текстом та малюнками – не розсіювати увагу музичним супроводом – посилити ефект роздруківками