Урок: «Революція Гідності 1913-1914 рр.»

Про матеріал
«Революція Гідності 1913-1914 рр.». Причини,передумови,початок,основні події.
Перегляд файлу

План-конспект уроку з предмету: «Історія України»

до теми: «Революція Гідності 1913-1914 рр.»

 

Мета:

      систематизуватиі узагальнити знання  з  теми;

      охарактеризувати:перебіг основних подій Революції Гідності,  рушійні сили революції та її особливості ,  передумови загострення політичної ситуації в Україні 2013р.;

      сформувати  поняття про владну вертикаль державного управління та ознайомити  з політичними портретами лідерів революції;

      навчити самостійно аналізувати перебіги подій, проводити історичні аналогії, працювати з різними джерелами інформації;  

      розвивати навички та уміння працювати у  команді; розуміння хронології; аргументовано висловлювати власну думку, використовувати здобуті знання в практичній діяльності;  

      виховувати  почуття патріотизму, інтересу і поваги до історичного  минулого своєї держави, активну громадянську позицію, національну свідомість та гідність.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Вид уроку: комбінований.

Форма організації навчальної роботи: робота в малих групах, індивідуальна, фронтальна. Методи і методичні прийоми: 

1.Інформаційно-рецептивний

- словесні (розповідь-пояснення,опис,бесіда,повідомлення учнів); - наочний: ілюстрація, демонстрація, робота з картою.

Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та іллюстрації нових знань, робота з історичними документами. 2. Репродуктивний.

Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.

3.       Проблемно-пошуковий: постановка проблемного питання.

Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

4.       Інтерактивні: «прогнозування за ілюстрацією», робота в малих групах.

5.       Сугестивний: застосування різних видів мистецтв - музика, кіно.

Матеріально технічне обладнання: комп’ютер, екран, проєктор.

Дидактичне забезпечення:  карта, історичні документи,опорні конспекти, презентації,фотоматеріали,відеоматеріали.

Міжпредметні зв’язки: географія,українська література,право.

Терміни й поняття: Революція Гідності, Євромайдан, євроінтеграція, антимайдан,  диктаторські закони, люстрація.

Основні дати:

21 листопада 2013 р.- лютий 2014р. - Революція Гідності

16 січня 2014р. – ухвалення Верховною Радою «диктаторських законів» 30 листопада 2013р. – жорстокий  розгін Євромайдану.

22 лютого 2014 р. – повалення режиму Януковича

Персоналії: В. Янукович, М. Азаров, Порошенко П.

Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть:

                    проаналізувати політичну ситуацію в Україні даного історичного періоду;

                    визначати хронологічну послідовність подій;

                    формулювати особисту позицію щодо розвитку подій;

                    визначити позитивні і негативні наслідки. План уроку:

1.Передумови революційних подій 2013рр.

2.Початок протестів на Майдані

3.Події Революції Гідності. Небесна Сотня.

4.Відновлення владної вертикалі. Наслідки Революції Гідності. 

Хід  уроку: I. Організаційний момент.

Привітання викладача та учнів. Перевірка готовності до уроку.

ІI.   Актуалізація опорних знань

(усне  опитування )

-Яку політику проводили перші президенти України щодо європейської інтеграції?

-До складу яких міжнародних організацій ввійшла Україна в період незалежності?

-Що передбачали Харківські угоди 2010р. щодо геополітичного вибору України?

ІІI. Мотивація навчального процесу.

 Трагізм української історії нам відомий. Проте свідомі українці завжди вели боротьбу за відновлення державності та соборності українських земель. Мікрофон: 

Які події української історії ми називаємо революціями?

(Українська національна революція 1648-57рр,Українська революція 1917-21рр,

Революція на Граніті 1990р. Помаранчева революція 2004р.)

Сьогодні, ми розглянемо з вами події іще однієї революції- революції Гідності, в ході якої народилася нова українська нація, високоідейна, готова стояти до кінця, і навіть віддати життя у святій боротьбі за достойне майбутнє рідної землі. ІV. Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу.

üПередумови: беззаконня; зрощення правоохоронних органів із криміналом; влада в руках «сім'ї»; корупція розкрадання державних коштів; перебування при владі агентів російських спецслужб.

üПричини: протест проти узалежнення України від Росії; прагнення ліквідації корупційної системи; відкриття шляху для розвитку країни.

üПривід: призупинення урядом М. Азарова до укладання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.

üПочаток: Євромайдан. Акція протесту  невеликої кількості журналістів, громадських активістів, та опозиційних політиків, до яких згодом приєдналися студенти з усієї України.

üПоштовх: до масової участі українців у Революції Гідності 30 листопада 2013р. – жорстокий  розгін Євромайдану.

 

 Клас об’єднується в три групи, кожна з яких отримує комплект додатків й словник термінів для роботи на уроці. 1. 1.Передумови революційних подій 2013рр.

Кожна революція має свої причини та привід, що призводить від накопичення проблем у всіх сферах життя суспільства до безпосереднього вибуху масового суспільного руху.

Заповнення схеми: позитивні та негативні явища в українському суспільстві на    

                                                                            2013р.

image

 

-До яких подій могла призвести політика влади, спрямована на власне збагачення, узурпацію влади, проросійське співробітництво? Отже, це причини революції. Що стало приводом?

Привід:Адміністрація президента В. Януковича та уряд на чолі з М. Азаровим вели активну проросійську зовнішню політику. Важливим етапом в історії незалежної України мав стати Вільнюський саміт східного партнерства 28–29 листопада 2013 р. Але незадовго до цього була зроблена неочікувана для всіх заява: Кабінет

Міністрів України вирішив призупинити процес підготування до укладання Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом.Такий хід подій аж ніяк не влаштовував українців, які покладали великі надії на співробітництво України із ЄС, а тому зроблена заява стала тим каталізатором, який призвів до перших актів протесту.

 

2.Початок протестів на Майдані. 

-Які соціальні групи населення, на вашу думку, першими виступили з протестами проти дій уряду?

Складання хронологічної таблиці: Події Майдану (самостійна робота з розділом 1 с.216-218)

21листопада

Під вечір 21 листопада, незадовго після оприлюднення рішення уряду про призупинення процесу підготування підписання Угоди асоціації України з ЄС, люди стали самоорганізовуватися через соціальні мережі.

22 листопада

Вперше зявляється назва Євромайдан.Цього дня

«євромайдани» відбулися також

у Одесі, Вінниці, Миколаєві, Донецьку , Кривому Розі, Сумах, та Чернівцях

23 листопада

Ранок у Києві на Майдані Незалежності розпочався зі штовханини з міліцією, яка намагалася відтіснити мітингувальників, розширивши площу навколо місця встановлення новорічної ялинки

26листопада

Цього дня студенти КНУ ім.

Шевченка та НаУКМА вийшли на перший попереджувальний студентський страйк

30 листопада

Силовий розгін Майдану силами Беркуту

1 грудня

В річницю Референдуму про суверенітет 1991 року на майдани і вулиці Києва вийшли, за різними оцінками, від 500 тисяч до 1 млн. протестувальників

14 грудня

 Вимога Євромайдану повернутися до Конституції 2004р.

16 січня 2014р

Пропризидентська більшість проголосувала у ВРУ пакет

10  антиконституційних законів

17 січня

 Поширення антиурядових виступів по всій Україні

Робота з документом с.218 

Завдання: Проаналізуйте зміст т.з. диктаторських законів. Які права і свободи громадян вони порушують? Чому ухвалення цих законів різко радикалізувало  протести? 

3.Події Революції Гідності. Небесна Сотня. Перегляд уривку відео Революція Гідності. Пишемо історію.

https://www.youtube.com/watch?v=QTvgFOVB-Xs

-Чому влада перейшла до військової конфронтації?

-   Хто із політичних діячів очолив опозицію владі?

-   На які фази можна розділити революційні події?

Таблиця на дошці, кожна група обирає картки з подіями, що відносяться до певної фази і розміщує їх у потрібну колонку

 

 

Мирна фаза

 

 

Гаряча» фаза протистояння

 

 

Кінець режиму

Януковича

 

30 листопада — 16 січня.

17 січня — 20 лютого.

21-22 лютого

 

 

Робота з хронологічними катками:

22               січня- перші жертви Революції Гідності. Смерть Сергія Нігояна та Михайла Жизневського.

22-27 січня - захоплення Державних Адміністрацій в областях України.

28               січня - Верховна Рада України скасувала "диктаторські закони 16 січня". У цей же день М. Азаров та весь уряд пішов у відставку.

29               січня- Верховна Рада ухвалила законопроект щодо амністії учасників акцій протесту.

15 лютого - мітингувальники почали звільняти КМДА.

18-20 лютого - пік Революції. Криваві сутички в центрі Києва, підпал Будинку профспілок та смерть багатьох євромайданівців ("Небесна Сотня").

20               лютого- Верховна Рада прийняла постанову «Про засудження застосування насильства, яке призвело до загибелі мирних громадян України».

21               лютого- Лідери опозиції підписали з В. Януковичем угоду, але Євромайдан не визнав її і вирішив йти до кінця.

Ніч 21 на 22 лютого - втеча В. Януковича.

22               лютого 2014 р.- Кінець режиму Януковича: Верховна Рада України 328-ма голосами народних депутатів підтримала Постанову про усунення Віктора Януковича з посади Президента України. Завершення Революції Гідності - першого етапу у боротьбі українського народу за збереження своєї незалежності.

Політичні портрети лідерів Революції:

Вчитель пропонує учням ознайомитися з короткими біографіями лідерів Євромайдану

 Олег Тягнибок

       Народився 7 листопада 1968 року у Львові. Лідер націоналістичної партії ВО"Свобода".За професією лікар.Обирався депутатом Верховної Ради України декількох скликань.В 1999році отримав диплом юриста.Балатувався в мери Києва та на посаду президента України.  Арсеній Яценюк

     Народився 22 траня 1974 року в м.Чернівці.Отримав дві вищі освіти-юридичну та економічну.Став кандидатом економічних наук.Очолював політичну партію "Фронт Змін", був членом партії "Батьківщина", а 2014 пройшов в парламент з партією Народний Фронт. Займав посади спікера ВР України, працював в Криму, в Національному Банку ,був прем'єр-міністром України.

 Віталій Кличко

       Народився 19 липня 1971року в с.Біловодське (Киргизська РСР).Починав кар'єру в спорті(боксі).Став чемпіоном світу у важкій вазі.

Після завершення спортивної кар'єри розпочав політичну діяльність.Створив партію "Удар", став народним депутатом в 2012 році.Після перемоги Євромайдану його обрали мером м.Київ.

 

4.Відновлення владної вертикалі. Наслідки Революції Гідності.     Складання тезового плану

-Позачергові президентські вибори 25.05.2014р. (Порошенко П.О.) -Позачергові вибори до ВР У 26.10.2014р.

-Створення парламентської коаліції (Європейська  Україна)

-Обрання нового уряду 27.11.2014 (Арсеній Яценюк)

Обговорення наслідків Революції Гідності (робота з підручником с.223) V. Рефлексія.

Який життєвий досвід ми отримуємо, досліджуючи Революцію Гідності 2013-2014 рр.? (на дошці)

VI. Підсумки уроку.

Отже, український народ за вибір жити вільно заплатив життями своїх громадян. Україна змінила кардинально свій зовнішньополітичний курс, перестала орієнтуватися на Росію і оголосила курс на євроінтеграцію.

Оголошення  оцінок та аналіз роботи учнів.

VІІ. Домашнє завдання.

      &26 пит.1-4 с.224  

      Записати розповідь батьків, якщо вони були учасниками подій 2013-14рр.

      Підготуйте відповіді на такі запитання:

1.                 Чому на думку студентки люди вийшли на Майдан?

2.                 До чого закликали студенти ?

3.                 Чому на початку студенти не узгоджували свої дії?

 

 

 

pdf
До підручника
Історія України (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Струкевич О.К., Романюк І.М., Дровозюк С.І.)
Додано
7 лютого
Переглядів
872
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку