18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок "Річкові системи України"

Про матеріал
Конспект уроку з географії для 8 класу "Річкові системи України". Містить статистичні дані, угорський кросворд
Перегляд файлу

Тема: Основні річкові системи України.

Очікувані результати: ознайомити учнів з особливостями річкової мережі України, її

залежністю від клімату й рельєфу; формувати вміння характеризувати річки за типовим планом; характеризувати екологічні проблеми річок, перспективи їх розв’язання;

продовжити виховання в учнів ощадливого ставлення до природи.

Обладнання: фізична карта України, атласи, контурні карти, презентація, кросворд, відеосюжет «Екологічний стан Дніпра»

 Тип уроку: урок засвоєння нових знань і вмінь

Хід уроку:

Ми пізнаємо цінність води

лише коли колодязь пересихає

                      Бенджамін Франклін

G:\8 клас урок\fm4tmheo.png1. Актуалізація опорних знань.

Позначте на схемі частини річки:

  1. Витік
  2. Головна річка
  3. Гирло
  4. Праві притоки
  5. Ліві притоки
  6. Річковий басейн
  7. Вододіл

Самоперевірка відбувається за допомогою тестування онлайн на сайті: LearningApps.org

Бліц-опитування:

 

 

 

- Що таке витік?

- Що таке гирло?

- Що таке річковий басейн?

- Як визначити праві й ліві притоки

2. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів.

Вітер може стихнути і гілки дерев зупиняться нерухомо. Море іноді заспокоюється, стає гладеньким як дзеркало. Але є в світі дещо, що ніколи не зупиняє свій рух і вічно летить в далину. Церічки.

Вода в них істинно жива: річка ввесь час міниться, в ній постійно щось рухається і переливається. Річки дають життя полям, містам і цілим країнам. Воду річок використовують для водопостачання, зрошення та інших господарських цілях.

Епіграфом до сьогоднішнього уроку стали слова Бенджаміна Франкліна, а ваше розуміння цих слів я хочу почути наприкінці уроку.

3. Вивчення нового матеріалу

1). Робота в групах (ділю клас на 3 групи, зручніше за рядами, кожна з них за допомогою карти атласу визначає й виписує назви річок за басейнами)

Річки, що впадають до Чорного моря

Річки, що впадають до Азовського моря

Річки, що впадають до Балтійського моря

 

 

 

 

 

2). Презентація річкових систем України

(представляють учні, що отримали випереджальні завдання, паралельно ведеться робота в контурній карті)

  • Дніпро
  • Дністер
  • Пд. Буг
  • Дунай
  • Сіверський Донець                
  • Річки Приазов’я
  • Басейн Висли
  • Річки Криму

3). Характеристика річки Дніпро за планом (колективна робота)

План характеристики річки:

1. Назва річки, її походження.

2. Басейн океану, до якого належить річка.

3. Місце витоку, гирла, напрямок течії.

4. Особливості річкової долини, наявність порогів водоспадів.

5. Основні притоки річки (праві, ліві).

Рухлива гра-хвилинка «Притоки Дніпра» (Праві, ліві)

(Учасник кожної групи на листку пише 1 притоку й передає іншому учаснику, виграє та команда, що виконає це завдання швидше. Назви річок не повторювати).

6. Географічні пояси, що їх перетинає річка.

7. Тип живлення річки.

8. Особливості водного режиму.

9. Господарське використання річки.

Населення Землі за добу використовує 7 млрд. т води. Сучасне місто використовує води з розрахунку на одну людину 300-500 л/добу, що значною мірою перевищує мінімальну потребу у воді однієї людини (25 л/добу).

Ви отримали завдання з’ясувати за показниками лічильників середню норму споживання води у вашій сімї. А тепер порівняємо  з показниками по Україні та країнами Європи.  

Країна

Середня норма споживання на 1 людину, л/добу

Кратність перевищення порівняно з країнами Європи

Україна

350

Швейцарія

252

1,4

Фінляндія

213

1,6

Італія

213

1,6

Іспанія

200

1,8

Греція

175

2,0

Швеція

164

2,1

Данія

159

2,2

Великобританія

153

2,3

Франція

139

2,5

Німеччина

129

2,7

Бельгія

112

3,1

 

10. Екологічні проблеми річки, заходи, що вживаються для збереження вод.

Про екологічний стан Дніпра ми дізнаємось, переглянувши відеосюжет.(Обговорення)

Найбільшими забруднювачами вод України є (% від всього обсягу зливу в ріки):

  • електроенергетика - 43%;
  • комунальнегосподарство - 19,5%;
  • сільськегосподарство - 16,6%;
  • чорнаметалургія - 9%;
  • хімія і нафтохімія - 3%;
  • інші - 8,9%.

4). Закономірності розподілу водного стоку на території України.

Україна забезпечена водними ресурсами недостатньо, за цим  показником займає одне з останніх мість у Європі. Чому?

Дніпро і Дністер – головні водні, життєдатні артерії нашої держави. В басейнах яких проживає близько 80 % населення.

Колись Дніпро – одна з найбільших річок Європи – був чистоводним, зі стабільною екосистемою, що нормально функціонувала тисячоліттями, мала велику біологічну продуктивність, годувала й поїла мільйони людей, що жили в його басейні.

5). Закріплення вивченого матеріалу.

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення»

- Найбільша річка України…(Дніпро)

- По якій річці проходить кордон з Молдовою… (Дністер)

- Найбільша права притока Дніпра… (Прип’ять)

- Яка річка повністю розташована в межах України… (Пд. Буг)

- По якій річці проходить кордон з Румунією… (Дунай)

- Яка річка належить до басейну Балтійського моря… (Зх. Буг)

- До басейну якого океану належать річки України… (Атлантичного)

5. Підсумок уроку.

Хочу повернутися до епіграфу і почути ваші думки.

Ми пізнаємо цінність води лише коли колодязь пересихає

Бенджамін Франклін

6). Д/з опрацювати §26

Практична робота №4 Нанести на контурну карту річки України.

Бонус за роботу, угорський кросворд «Річки та озера України»

(якщо залишається час, розгадувати можна почати на уроці,

обов’язкова умова – необхідно річку показати на карті)

Слова читаються у будь-якому напрямку, а «ламаються» лише по горизонталі та вертикалі, деякі назви мають два слова.

 

 

 

 

п

и

 

т

п

і

а

 

 

я

р

п

ч

у

л

т

е

в

в

л

 

ь

т

ь

н

и

г

с

е

р

і

д

у

і

в

 

о

м

т

р

и

р

о

о

д

н

н

е

с

с

е

р

с

ь

 

ш

е

с

а

й

р

п

р

п

і

н

и

л

е

д

й

н

к

о

с

ч

е

р

и

с

т

у

а

н

г

у

б

й

п

с

о

ц

ь

л

і

к

 

т

 

с

е

ь

с

о

д

в

н

е

а

м

а

с

 

д

й

а

р

л

к

и

б

р

а

 

 

 

с

н

у

з

у

а

д

у

 

 

с

 

д

о

н

и

 

к

п

 

д

 

 

 

у

г

 

л

н

у

ж

і

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
17 березня 2020
Переглядів
361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку