Стаття про педагогічний практикум

Про матеріал
На базі Гостинцівської ЗОШ І-ІІ ступенів 19 лютого 2020 року відбувся педагогічний практикум «Географічні проєкти – складова екологічної компетентності та здоровʼя людини», у роботі якого взяли участь вчителі географії Мостиського району. Одним з основних напрямів реформування національного виховання є «формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з природою», а відтак, особливо важливим нині є формування готовності майбутнього вчителя до розвитку екологічної компетентності учнів.
Перегляд файлу

Педагогічний практикум вчителів географії

 

На базі Гостинцівської ЗОШ І-ІІ ступенів 19 лютого 2020 року відбувся педагогічний практикум «Географічні проєкти – складова екологічної компетентності та здоровʼя людини», у роботі якого взяли участь вчителі географії Мостиського району.

Керівник районного методичного об’єднання Павлусів Ольга Степанівна ознайомила присутніх із програмою педагогічного практикуму, наголосила на тому, що одним з основних напрямів реформування національного виховання є «формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з природою», а відтак, особливо важливим нині є формування готовності майбутнього вчителя до розвитку екологічної компетентності учнів.  Ольга Степанівна також виступила із доповіддю «Розвиток дослідницьких здібностей учнів через метод проєктів на уроках географії».

Вчитель географії ОЗ Крукеницький ЗЗСО І-ІІІ ступенів Наконечна Євгенія Омелянівна у своїй доповіді «Екологічне виховання на уроках географії та природознавства» зазначила, що саме вчителі географії та природознавства повинні на уроках не тільки показати красу та багатство природи, розповісти про компоненти географічної оболонки і їх взаємодію між собою, а й на практиці показати вплив дитини на компоненти природи і можливі наслідки такого впливу. Із доповненнями виступила вчитель Соколянського НВК Костевка Любов Ярославіна, яка наголосила на тому, що мета вчителя на уроках географії: на практичних роботах встановити залежність між чинниками компонентів географічної оболонки, визначити зв’язки між явищами природи; навчити дітей самостійно і в групах проводити дослідження, розробляти проєктні роботи по усуненню недоліків у ставленні до довкілля; допомагати учням розкривати можливості зміни їх поведінки на кращу по відношенню до оточення; розкривати можливості вдосконалення дій природоохоронного значення.

Демонстрували приклади уроків географії з використанням даної методики вчитель ОНЗ Малнівського НВК Симець Любов Іванівна та вчитель  Боляновицької ЗОШ І-ІІ ступенів Скварко Оксана Володимирівна

Вчителі-предметники обмінялися новинками методичної літератури з даної проблеми.

В рамках засідання районного методичного обʼєднання вчителів географії було проведено виховний захід «"Країна Екологія"- Світ в якому ти живеш».

Сучасна екологічна ситуація в світі та Україні зокрема загострюється з кожним днем. Забруднення атмосфери шкідливими викидами, тисячі тон сміття, знищення цілих екосистем через вирубування лісів, розорювання, будівництво, шкідлива радіація та випромінювання — далеко не повний перелік тих техногенних факторів, які негативно впливають на навколишнє середовище.

З метою підвищення свідомості  учнів  щодо гармонічного існування людини з природою,  формування екологічної культури школярів, пробудження в них особистої відповідальності за охорону навколишнього середовища, виховування любові до рідного краю і було проведено позакласний захід з учнями Гостинцівської ЗОШ І-ІІ ступенів Вчитель географії Держипільська Світлана Іванівна запросила всіх присутніх здійснити подорож країною «Екологія».  Уявна подорож почалася зі вступного слова учнів-ведучих заходу про створення Богом неба і землі, а також людини, для якої Бог приготував цей світ та зробив відповідальною за нього. Людина є частинкою природи, і саме їй вона завдячує своїм існуванням, своєю досконалістю і могутністю. Вступне слово супроводжувалось відеопрезентацією про створений Богом світ.

Тема екології була наскрізною протягом всього виховного заходу. Ведучі наводили факти впливу людини на навколишнє середовище, повідомляли про наслідки цього впливу на життя людини; учні декламували вірші про природу, виконували пісні «При долині кущ  калини», «Природа просить порятунку», «А у річки сині очі», «Не рубай тополю», «Це моя земля»; переглядали відео «Лист природи до людини»,  відеопрезентацію «Рослини і тварини, занесені до Червоної книги України», відеофільм про Чорнобильську трагедію.

Захід був добре організованим і мав чітку структуру та повністю відповідав віковим та індивідуальним особливостям учнів.

 Приміщення (класна кімната) було забезпечене необхідним декораціями.

Поведінка учнів під час проведення виховного заходу була зразковою. Всі були одягнені у відповідні костюми, а також продемонстрували чудову підготовку.

Тема виховного заходу була розкрита повністю, мети, яку поставила перед собою Світлана Іванівна, було досягнуто.

Захід пройшов у атмосфері творчості, активної співпраці учасників та позитивного настрою.

Вчителі географії Мостиського району відзначили, що виховний захід було проведено на високому рівні, подякували вчителю Держипільській Світлані Іванівні за чудово організовану «подорож» у країну «Екологія».

Керівник РМО Павлусів Ольга  Степанівна зазначила, що проведення таких заходів сприяє вихованню у молоді прагнення  до  пізнання, усвідомлення екологічної цінності природного середовища у його нерозривній єдності з людиною. А це  дуже  важливо  в нашому сучасному  світі.

Ольга  Степанівна також подякувала всім вчителям РМО за активну участь у підготовці програми педагогічного практикуму.

Павлусів О. С.,

керівник РМО вчителів географії

 

docx
Додано
17 березня 2020
Переглядів
380
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку