Мета:
навчальна: повторення, закріплення набутих знань учнів з теми «Рівняння», уміння застосовувати математичні знання до вирішення нестандартних практичних завдань, розвивати обчислювальні навички, впровадження наскрізної змістовної лінії «Здоров'я і безпека»;
розвивальна: розвивати навички самостійності, винахідливості, логічного мислення, самоконтролю, розвиток пізнавальної активності;
виховна: сформувати поняття про здоровий спосіб життя і факторах, що зміцнюють і руйнують здоров'я, виховувати повагу один до одного.
Тип уроку: застосування знань та умінь (урок-пошук істини)
Форми роботи: групова, індивідуальна і колективна.
Обладнання: роздавальні матеріали, презентація, «будинок здоров'я»
Девіз уроку: « За здоров'ям – на урок математики!»
1
Тема: Рівняння.
Мета:
навчальна: повторення, закріплення набутих знань учнів з теми «Рівняння», уміння застосовувати математичні знання до вирішення нестандартних практичних завдань, розвивати обчислювальні навички, впровадження наскрізної змістовної лінії «Здоров'я і безпека»;
розвивальна: розвивати навички самостійності, винахідливості, логічного мислення, самоконтролю, розвиток пізнавальної активності;
виховна: сформувати поняття про здоровий спосіб життя і факторах, що зміцнюють і руйнують здоров'я, виховувати повагу один до одного.
Тип уроку: застосування знань та умінь (урок-пошук істини)
Форми роботи: групова, індивідуальна і колективна.
Обладнання: роздавальні матеріали, презентація, «будинок здоров'я»
Девіз уроку: « За здоров'ям – на урок математики!»
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності.
Привітання з учителем.
Нас об'єднує любов до математики, бажання працювати. Тож приязно подивимося один одному в очі, побажаємо натхнення в роботі.
Перевірка домашнього завдання
Відповіді на питання, які виникли в учнів під час виконання домашнього завдання.
У кожного на парті є аркуш з планом нашого уроку, зверніть увагу, з яких етапів буде складатися урок. Крім того, не забувайте після закінчення кожного виду роботи оцінювати свою діяльність в картці самоконтролю.
КАРТКА САМОКОНТРОЛЮ_______________________________________
Форма роботи |
Оцінка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Всього: |
|
Також на уроці ми будемо слухати звіти груп з повідомленнями і творчими завданнями.
Оцініть себе: 2 бали в картку самоконтролю, якщо все вірно і 1 бал, якщо є помилки.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Одного разу Сократа запитали:« Що є для людини найбільш цінним і важливим у житті - багатство чи слава? » Великий мудрець відповів:
« Ні багатство, ні слава не роблять ще людину щасливою. Здоровий жебрак щасливіший хворого короля! ». Отже, що мав на увазі мудрець, сказавши ці слова? («здоров'я», «про здоровий людину», «краще бути здоровим, ніж багатим».)
Перегляд відеороліку « Ми здорові!»
ІІІ .Повідомлення теми, мети, очікуваних результатів та девізу уроку.
А головне наше завдання на уроці – збудувати «Будинок здоров’я» та пізнати для себе істину «Що таке здоров’я?»
А допоможе нам в цьому математика і наші знання , частково ті, що вже маємо і ті, що сьогодні здобудемо, навчившись розв'язувати рівняння та текстові задачі.
Протягом уроку ми будемо заповнювати карти самооцінювання, напишіть на них своє прізвище і ім'я
Отже, почнемо наш урок, девізом якого послужать слова « За здоров'ям – на урок математики!»
ІV . Актуалізація опорних знань учнів .
Народна приказка говорить «Здорове тіло – продукт здорового розуму». А тому ми почнемо будувати наш будинок із розумової розминки – перевіримо вашу пам’ять на знання правил математики.
Ваше завдання – обрати на малюнках ті звички, які ви вважаєте корисними для нашого здоров’я та відповісти на запитання , які за ними сховані. Всі обрані звички ми будемо складати у кошик здорових звичок.
Запитання :
Оцініть себе: 2 бали в картку самоконтролю, якщо все вірно і 1 бал, якщо є помилки.
Ви добре впоралися із завданням, і ми додаємо «здоровий розум» до нашого будинку.
V. Застосування знань і умінь учнів.
Звіт групи «Історична»
У всі часи люди особливу увагу звертали на своє здоров'я, піклувалися про нього, винаходили все нові й нові ліки від хвороб і способи зміцнити свій організм і залишатися бадьорими на довгі роки.
Наші предки вважали, що хвороби людям приносять злі духи або чорні сили (відьми, чаклуни). Ще хвороби пов'язували із карою богів, рятуючись від якої, люди намагалися задобрити їх дарами і жертвами.
У стародавній Греції люди шанували багато богів, і серед них зокрема богиню здоров’я. А як її звали, ви взнаєте, правильно розв’язавши наступні рівняння (робота в парах):
Розв'яжи рівняння, заміни здобуті результати літерами та склади слово.
10 – Г ; 35 – І ; 46 – Г ; 6 – І ; 1000 – Е ; 56 – Я
Оцініть себе: 2 бали в картку самоконтролю, якщо все вірно і 1 бал, якщо є помилки.
Група «Математика і гігієна»
Гігіе́я — грецька богиня здоров'я, яку шанували ще у 5 — 4 ст. до н. е.
У грецькому мистецтві її зображували у вигляді молодої, вродливої, з квітучим здоров'ям дівчини, що тримає в руках чашу, з якої годує змію (емблема медицини).
Слово «Hugieia» (ύγιεία: здоров'я) використовувалося в якості привітання у піфагорійців. З ім'ям богині пов'язують походження слова «гігієна».
В наш час «Гігіє́на» — практика підтримки чистоти з ціллю забезпечення доброго здоров'я.
Щоб бути здоровим, необхідно дотримуватися правил особистої гігієни: кожний ранок умивайся, чисть зуби, мий вуха та шию; завжди мий руки перед їжею; коротко зістригай нігті; тримай у порядку своє волосся; користуйся носовою хусткою.
Додаємо чистоту та гігієну до нашого «Будинку здоров’я»
Група «Математика і здорове харчування»
Помірність – мати хорошого здоров'я. (Валерій Ма́ксім, римський письменник І ст.до н.е.)
А помірність у їжі – це одне з головних правил здоров’я.
Народ ще говорить «Лягай натщесерце - прокинешся бадьорим», «Свою хворобу шукай на дні тарілки»
Але ми повинні знати , що харчува́́ння люди́ни є одним з найважливіших чинників, які впливають на її здоров'я, і що їсти, як і коли їсти – це культура харчування.
Пропоную задачу, розв’язавши яку ви взнаєте , скільки деяких продуктів потрібно людині на день, щоб бути здоровою.
Вправа «Мозкова атака»
ПРАВИЛА
«МОЗКОВОЇ АТАКИ»
Задача 1.
Дитина 7-14 років повинна за добу обов'язково вживати продукти тваринного походження. Необхідно розрахувати, скільки за добу дитина повинна вживати молока, м'яса, сиру, якщо сиру в 5 разів менше, ніж м'яса, а м'яса в 3 рази менше, ніж молока. Вся добова норма 420 грам.
Розв’язання:
Нехай норма сиру х гр, тоді мяса 5х гр, а молока 15х гр. Складемо рівняння:
х+5х + 15х = 420
21х = 420
х = 420:21
х = 20
Отже, добова норма сиру 20 гр, мяса 20*5 = 100 гр, а молока 20*15 = 300 гр.
Відповідь: 20 гр, 100 гр, 300 гр.
Оцініть себе: 2 бали в картку самоконтролю, якщо все вірно і 1 бал, якщо є помилки.
Отже, «Здорове харчування» додаємо до нашого будиночку.
«Рух – це здоров’я, це – життя» також говорить народна мудрість.
Група «Математика і спорт»
Зарядкою починають свій день спортсмени, туристи, солдати. Бо фізичні вправи зранку, загартовування організму – це заряд бадьорості на весь день. Після них ви почуваєте себе бадьоро. А зі щоденної бадьорості і складається здоров’я .
Спортом слід займатися для того, щоб тіло перебувало в русі. Рух необхідний для нормального життя людського організму. Завдяки руху ви розвиваєтеся фізично, стаєте сильнішими. Тому після навчання найкращим відпочинком для вас буде заняття спортом, рухливі ігри, плавання, катання на велосипеді, самокаті, роликових ковзанах, взимку – на санчатах, фізична праця на свіжому повітрі. Пам’ятайте й те, що рости здоровими і сильними вам допоможуть уроки фізкультури, заняття у спортивних секціях.
Тому додаємо до нашого будиночку «загартовування» і покажемо, як ми вміємо виконувати фізичні вправи.
(фізкультхвилинка)
1.Закрийте очі, заспокойтесь. Відчуйте, як виросли ваші носики, стали довгими, як у Буратіно. А зараз вмочіть свої носики в чорнило і намалюйте геометричні фігури: коло, трикутник, квадрат, відрізок.
Ми трохи відпочили, а тепер наступна задача
Задача 2
Учні 5-го класу полюбляють заняття спортом. Легкою атлетикою займається на 8 учнів більше, ніж гімнастикою, а футболом у 2 рази більше, ніж гімнастикою. Скільки учнів займається кожним з цих видів спорту, якщо у класі 32 учні?
Розв’язання:
Нехай гімнастикою займаються х учнів, тоді легкою атлетикою займаються х+8 учнів, а футболом 2х учнів. Складемо рівняння:
х+х+8+2х = 32;
4х+8=32;
4х=24;
х=6.
Отже, гімнастикою займаються 6 учнів, легкою атлетикою займаються 14 учнів, а футболом 12 учнів.
Відповідь: 14уч., 6 уч., 12уч.
Чи знаєте ви , що дихання – це природна потреба людини. Щоб легені більше вміщували повітря, потрібно їх розвивати. Хто знає як?
Цьому сприяє ранкова гімнастика, посильна фізична праця, заняття спортом і фізкультурою, рухливі ігри на свіжому повітрі. Тому «Рухову активність» додаємо до нашого будиночку.
Шкідливі звички людини. Що це таке? (відповіді учнів)
Група « Математика проти шкідливих звичок»
А чи знаєте ви, що тютюновий дим уражає не тільки курців, а й пасивних курців. Лише четверта частина тютюнового диму потрапляє в легені курця, решта - отруюють повітря. Немає такої системи органів, яку не уражає нікотин. Найбільше страждають легені курця.
Щорічно в Україні вмирає близько мільйона людей від хвороб, викликаних курінням. Куріння не тільки скорочує життя, але і знижує її якість. Нікотин викликає велику кількість захворювань, таких як інсульт, інфаркт міокарда, хвороби крові і артерій ніг, вражає органи чуття, травлення і дихання, вражає нервову систему.
Лідер групи пропонує розв'язати задачу:
Задача 3
Одна сигарета скорочує життя людини на 6 хвилин. Скільки годин життя забирає в себе цей курець за 30 днів, якщо він викурює в день по 10 сигарет?
Розв’язання:
1). 10∙6 = 60(хв)за 1 день
2)60хв=1год
2). З0*1= 30 (год)за 30 днів
Відповідь: 30год
Оцініть себе: 2 бали в картку самоконтролю, якщо все вірно і 1 бал, якщо є помилки.
Ніяких шкідливих звичок не повинно бути у нашому будиночку.
(додаємо вислів «відсутність шкідливих звичок»)
Наш «Будинок Здоров’я» побудовано! Ще б сюди можна було б додати і здоровий сон, і правильні звички роботи з комп’ютером та багато іншого. Але це іншим разом.
А наприкінці нашого уроку ще хочеться сказати таке: давньогрецький лікар Гіпократ виявив зв’язок між здоровою людиною і її характером. Він стверджував, що здорові люди завжди в доброму настрої, менше втомлюються, завжди активні, гарно навчаються.
То що ж таке здоров’я? Чи потрібно його шанувати та берегти?
VІ. Підсумок уроку.
Сьогоднішній урок був присвячений здоров'ю, де зустрічаються задачі, які ми намагалися розв’язати арифметичними або алгебраїчними способами. Чи досягли ми успіху?
Заповнення аркушів самооцінювання, оцініть свою роботу в групі.
Хто отримав оцінки 10 і вище балів?, а хто 7-9?
VIІ. Рефлексія
Інтерактивна вправа “Незакінчені речення”.
Зверніть увагу на сходинки. Ми з вами усі разом були на початку уроку на першій сходинці. А де кожен з вас зараз?
VIІ . Домашнє завдання.
Повторити §18, розв'язати №500, №510 ,додатково № 522 або завдання на сайті.
Розтуліть, будь ласка, свою ліву долоню і покладіть на неї той досвід, з яким ви прийшли сьогодні на урок. Відчуйте вагомість вашого досвіду, його цінність та значимість для вас. А тепер покажіть, будь ласка, свою праву долоню і покладіть на неї ту інформацію і той досвід, який ви здобули сьогодні. Відчуйте, чим є для вас цей досвід та його цінність. І коли я скажу: «Готово! Давай!» - ви з’єднаєте дві долоні разом – об’єднаєте два досвіди минулий і сьогоднішній «Готово! Давай!»
Чи легко нам буде виконати домашнє завдання?
І в кінці нашого уроку я скажу кожному з вас «Будьте здорові» І спасибі за урок!