22.01.24 3 урок
Тема: Різні способи віднімання чисел виду 970 - 230. Розв’язування задач різними способами.
Мета: вчити учнів різним способам відніманню виду 970 - 230; удосконалювати вміння учнів розвязувати задачі різними способами; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій; виховувати доброзичливість, уважність, самостійність, інтерес до математики; створити мотивацію до подальшого вивчення предмета.
Очікуванні результати: ; визначає розрядний склад трицифрового числа; визначає загальну кількість сотень, десятків, одиниць у числі; подає числа у вигляді суми розрядних доданків; володіє навичкою усного додавання і віднімання; володіє навичкою письмового додавання і віднімання чисел у межах 1000 ; прогнозує результат додавання та віднімання; перевіряє правильність обчислень ;виконує додавання та віднімання;обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі; створює математичну модель задачі; перевіряє правильність розв’язку задачі; складає і розв’язує обернену задачу.
Змістові лінії: Числа, дії з числами. Вирази, рівності, нерівності, рівняння. Математичні задачі та дослідження.
Обладнання: мультимедійний комплект
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Дзвоник всім нам дав наказ
До роботи швидше, клас!
Попрацюємо старанно,
Щоб сказати у кінці.
Що у нашім дружнім класі,
Діти, просто, молодці!
II. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми з вами познайомимось з різними способами віднімання чисел, а також будемо розв’язувати задачу різними способами.
2. Психологічна настанова.
Я очікую від уроку …
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Усні обчислення
Знайти різницю чисел:
450-230,220-110, 380-210,580-310,980-720,650-340.
3. Гімнастика для очей
4 . Каліграфіна хвилинка
Знайди значення виразу 990 - 520. Відповідь запиши каліграфічно.
ІV. Сприймання і усвідомлення матеріалу
Склади вирази за схемами й обчисли їх значення.
780-50, 890-50,620-500,730-500
Додаткове завдання:370-50,560-50,910-500,520-500
2. Усна робота над виразами
Розглянь записи й порівняй різні способи обчислення різниці 970 – 230:
1) 970 – 230 = (900 – 200) + (70 – 30) = 700 + 40 = 740;
2) 970 – 230 = (970 – 200) – 30 = 770 – 30 = 740;
3) 970 – 230 = 97 д. – 23 д. = 74 д. = 740.
3. Письмове розв’язування виразів з поясненням (№61,с.14)
Обчисли зручним для тебе способом:
360-250= 270-160=
940-630= 890-240-240=
Фізкультхвилинка
V. Узагальнення і систематизація знань.
Розв’язування задачі № 64с. 14
Прочитай задачу і розв’яжи її трьома способами за поданими схемами .
В одній цистерні було 500 л води, а в іншій — 400 л. Для поливу городу використали 300 л. Скільки літрів води залишилось у двох цистернах?
-Про що розповідається в задачі, діти? Що відомо?
-Чи можемо ми відповісти на питання задачі відразу однією дією? Чому?
- Складання і запис короткої умови до задачі.
- Подивіться на подані схеми? Яке розв’язання підійде до кожної?
- Запис розв’язків та відповіді до задачі трьома способами.
VI. Підсумок уроку
1. Рефлексія
- Що нового дізналися на уроці?
- Як ми можемо застосувати ці знання у житті?
- Як ви попрацювали на уроці?
- Чи були ваші відповіді повними, розгорнутими?
2. Вправа «Емоційна ромашка».
- У мене все вийшло
- Було важко
- Нічого не зрозумів
VII. Домашнє завдання
- Пояснення домашнього завдання.