Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 11 по 20 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 21 серпня.

Урок "Різноманітність грибів"

Про матеріал

Розробка уроку комбінованого типу з біології у 6 класі з теми "Різноманітність грибів".

Мета уроку: продовжити знайомити учнів із царством Гриби; дати поняття: гриби-паразити, шапкові гриби; розвивати вміння порівнювати гриби між собою й іншими організмами; продовжувати розвивати вміння працювати з мікроскопом і лабораторним обладнанням; розвивати вміння спостерігати, аналізувати;

розвивати вміння застосовувати отримані знання про гриби в повсякденному житті; продовжувати розвивати увагу, пам'ять, навичок самостійної роботи з літературою; виховувати дбайливе ставлення до природи, сприяти екологічному вихованню.

Перегляд файлу

Урок з біології. 7 клас

Учитель Максимова Світлана Костянтинівна

Тема: Різноманітність грибів. Лабораторна робота №17. Будова вищих грибів

 

Мета уроку: продовжити знайомити учнів із царством Гриби; дати поняття: гриби-паразити, шапкові гриби; розвивати вміння порівнювати гриби між собою й іншими організмами; продовжувати розвивати вміння працювати з мікроскопом і лабораторним обладнанням; розвивати вміння спостерігати, аналізувати;

розвивати вміння застосовувати отримані знання про гриби в повсякденному житті; продовжувати розвивати увагу, пам’ять, навичок самостійної роботи з літературою; виховувати дбайливе ставлення до природи, сприяти екологічному вихованню.

 

Методи: словесні, наочні, практичні, інтерактивні

 

Прийоми: організаційні, словесні, інформативно-рецептивні

 

Матеріали й обладнання: схеми, малюнки, таблиці, мікроскопи, мікропрепарати

 

Тип уроку: засвоєння нових знань і формування вмінь і навичок

 


Хід уроку

 

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

Ознаки грибів

  1.              Щільна клітинна стінка
  2.              До складу клітинної стінки входить хітин
  3.              Вакуолі із клітинним соком
  4.              Не здатні поглинати тверду їжу, клітини всмоктують розчини різних речовин
  5.              Не здатні до активного руху
  6.              Не мають хлоропластів
  7.              Не здатні до фотосинтезу, вони гетеротрофи
  8.              У клітинах відкладається не крохмаль, а глікоген
  9.              Мають необмежений ріст

 

Назвати ознаки грибів, властиві рослинам

1, 3, 4, 5, 9

Назвати ознаки грибів, властиві тваринам

2, 6, 7, 8

Робота з термінами

  1.              Грибниця або міцелій –
  2.              Гіфи –
  3.              Мікологія –
  4.              Сапротрофи –
  5.              Паразити –
  6.              Симбіотрофи –
  7.              Анаероби –
  8.              Споранит –
  9.              Спора –

 

  1.              Вегетативне тіло гриба
  2.              Ниткоподібні утворення, з яких складаються міцелій
  3.              Наука, що вивчає гриби
  4.              Живляться речовинами відмерлих органічних решток
  5.              Живляться речовинами живих організмів
  6.              Вступають у взаємовигідне співжиття з іншими організмами і обмінюються з ними речовинами, необхідними для життєдіяльності
  7.              Живуть у середовищі без кисню
  8.              Органи, у яких утворюються спори
  9.              Спеціальна клітина, укрита захисною міцною оболонкою

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Повідомлення теми, мети, завдання уроку.

Вивчивши цю тему, ми відповімо на такі запитання:

  1.              Гриби-паразити – збудники багатьох хвороб рослин, тварин і людей
  2.              Будова вищих грибів
  3.              Шапкові гриби – найвідоміші серед грибів
  4.              Які є шапкові гриби

 

IV. Вивчення нового матеріалу

Гриби-паразити

Гриби-паразити часто спричиняють тяжкі захворювання рослин, тварин, чим завдають збитків сільському господарству, харчовій і лісовій промисловості. Чимало грибів є збудниками грибкових захворювань людини, що дістали загальну назву мікозу.

 

Повідомлення учнів

 

Сажкові гриби

Іржасті гриби

Борошнисторосяні гриби

Фітофтора

Трутовики

 

Гриби-паразити, які вражають шкіру, волосся, нігті, легені людини

 

Ахоріон

Сідіум

 

Спричиняє захворювання ротової порожнини людини

 

Укажіть, на якому хазяїні живуть указані паразити

 

Хазяїн   Паразит

1. Яблуня   фітофтора

2. Картопля   ріжки

3. Дерева   парша

4. Злаки   сажка

    трутовики

 

    Відповідь:

  1.              Яблуня – парша
  2.              Картопля – фітофтора
  3.              Дерева – трутовики
  4.              Злаки – листова іржа, сажка, ріжки

 

Будова шапкових грибів

 

 

 

 

 

 

Плодове тіло складається з ниток гіфів.

 

 

 

 

 

 

 

 

Функція плодового тіла – розмноження . Із пластинками і трубочками пов’язані спорангії, із яких утворюються спори.

 

Зберіть у кошик їстівні гриби

Мухомор

Білий гриб +

Несправжні лисички

Підосиновик +

Рижик +

Несправжні опеньки

Підберезовик +

Маслюк +

Лисичка +

Бліда поганка

Сироїжки +

Сатанинський гриб

 

Лабораторна робота

Будова вищих грибів

Мета: ознайомлення з будовою шапкових грибів та їх різноманітністю

Обладнання: набори плодових тіл шапкових грибів

Хід роботи

  1.              Розглянути плодове тіло шапкового гриба
  2.              Відділити шапку і розглянути за допомогою лупи
  3.              Визначити назву гриба
  4.              Замалювати плодове тіло шапкового гриба й підписати його складові частини
  5.              Записати у зошит висновки

 


V. Підсумок

1. Що було головним у темі?

2. Як застосувати отримані знання?

3. Чим ця тема була вам цікава?

 

VІ. Домашнє завдання

  1.              Вивчити параграф
  2.              Знайти цікаві відомості про гриби
Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
14 червня
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку