Розробка уроку комбінованого типу з біології у 6 класі з теми "Різноманітність грибів".
Мета уроку: продовжити знайомити учнів із царством Гриби; дати поняття: гриби-паразити, шапкові гриби; розвивати вміння порівнювати гриби між собою й іншими організмами; продовжувати розвивати вміння працювати з мікроскопом і лабораторним обладнанням; розвивати вміння спостерігати, аналізувати;
розвивати вміння застосовувати отримані знання про гриби в повсякденному житті; продовжувати розвивати увагу, пам'ять, навичок самостійної роботи з літературою; виховувати дбайливе ставлення до природи, сприяти екологічному вихованню.
Урок з біології. 7 клас
Учитель Максимова Світлана Костянтинівна
Тема: Різноманітність грибів. Лабораторна робота №17. Будова вищих грибів
Мета уроку: продовжити знайомити учнів із царством Гриби; дати поняття: гриби-паразити, шапкові гриби; розвивати вміння порівнювати гриби між собою й іншими організмами; продовжувати розвивати вміння працювати з мікроскопом і лабораторним обладнанням; розвивати вміння спостерігати, аналізувати;
розвивати вміння застосовувати отримані знання про гриби в повсякденному житті; продовжувати розвивати увагу, пам’ять, навичок самостійної роботи з літературою; виховувати дбайливе ставлення до природи, сприяти екологічному вихованню.
Методи: словесні, наочні, практичні, інтерактивні
Прийоми: організаційні, словесні, інформативно-рецептивні
Матеріали й обладнання: схеми, малюнки, таблиці, мікроскопи, мікропрепарати
Тип уроку: засвоєння нових знань і формування вмінь і навичок
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Ознаки грибів
Назвати ознаки грибів, властиві рослинам
1, 3, 4, 5, 9
Назвати ознаки грибів, властиві тваринам
2, 6, 7, 8
Робота з термінами
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Повідомлення теми, мети, завдання уроку.
Вивчивши цю тему, ми відповімо на такі запитання:
IV. Вивчення нового матеріалу
Гриби-паразити
Гриби-паразити часто спричиняють тяжкі захворювання рослин, тварин, чим завдають збитків сільському господарству, харчовій і лісовій промисловості. Чимало грибів є збудниками грибкових захворювань людини, що дістали загальну назву мікозу.
Повідомлення учнів
Сажкові гриби
Іржасті гриби
Борошнисторосяні гриби
Фітофтора
Трутовики
Гриби-паразити, які вражають шкіру, волосся, нігті, легені людини
Ахоріон
Сідіум
Спричиняє захворювання ротової порожнини людини
Укажіть, на якому хазяїні живуть указані паразити
Хазяїн Паразит
1. Яблуня фітофтора
2. Картопля ріжки
3. Дерева парша
4. Злаки сажка
трутовики
Відповідь:
Будова шапкових грибів
Плодове тіло складається з ниток гіфів.
Функція плодового тіла – розмноження . Із пластинками і трубочками пов’язані спорангії, із яких утворюються спори.
Зберіть у кошик їстівні гриби
Мухомор
Білий гриб +
Несправжні лисички
Підосиновик +
Рижик +
Несправжні опеньки
Підберезовик +
Маслюк +
Лисичка +
Бліда поганка
Сироїжки +
Сатанинський гриб
Лабораторна робота
Будова вищих грибів
Мета: ознайомлення з будовою шапкових грибів та їх різноманітністю
Обладнання: набори плодових тіл шапкових грибів
Хід роботи
V. Підсумок
1. Що було головним у темі?
2. Як застосувати отримані знання?
3. Чим ця тема була вам цікава?
VІ. Домашнє завдання