Урок "Різноманітність ссавців"

Про матеріал
План уроку з біології вчителя Дніпровської гімназії №39 ДМР Рибалки Ніни Борисівни Місто Дніпро Тема. Різноманітність ссавців Мета: повторити класифікацію Ссавців, ознайомити з природничими музеями, розвивати креативне мислення, навички пошукової діяльності, вміння створювати власні проекти, виховувати любознавчість і повагу до природи Обладнання: відеоурок План уроку з біології вчителя Дніпровської гімназії №39 ДМР Рибалки Ніни Борисівни Місто Дніпро Тема. Різноманітність ссавців Мета: повторити класифікацію Ссавців, ознайомити з природничими музеями, розвивати креативне мислення, навички пошукової діяльності, вміння створювати власні проекти, виховувати любознавчість і повагу до природи Обладнання: відеоурок
Перегляд файлу

 План уроку з біології

 вчителя Дніпровської гімназії №39 ДМР

Рибалки Ніни Борисівни

Місто Дніпро

Тема. Різноманітність ссавців

Мета: повторити класифікацію Ссавців, ознайомити з природничими музеями, розвивати креативне мислення, навички пошукової діяльності, вміння створювати власні проекти, виховувати любознавчість і повагу до природи

Обладнання: відеоурок

                                               Хід уроку

1.Організаційний. Оголошення плану уроку

2.Актуалізація. Ознаки тварин класу Ссавці

Особливості органу слуху – є зовнішнє вухо, органу нюху – є ніс; є губи, зуби диференційовані, кінцівки розташовані під тулубом, волосяний покрив, линяння.

 Особливості внутрішньої будови: шкіра має залози - молочні, сальні, потові, пахучі; діафрагма; матка, плацента.

3.Відео. Тривалість 30-40 хвилин. Фрагменти або скорочений варіант можна використовувати у 5 класі НУШ Пізнаємо природу (Розділ 4. Пізнаємо різноманіття організмів) і у 6 класі НУШ Пізнаємо природу (Розділ 4. Пізнаємо взаємозв’язки у природі).

Сценарій відео у додатку

4.Підсумок. Після перегляду відео повторити питання з відео.

5.Домашнє завдання. Вивчити §33.   За бажанням підготувати повідомлення, презентацію про тварин з класу Ссавці

Додаток. Сценарій відео

 

Текст –

Можливі зміни

 

Кадри –

Можливі варіанти

Музика -можливі варіації

Привіт! Бонжур! Вітаю вас із Франції, місто Бордо! Я Єва Свіченська і сьогодні як асистент вчителя біології Рибалки Ніни Борисівни проведу урок за темою «Різноманітність ссавців». Це про тварин, що вигодовують дитинчат молоком.

 

 

 

 

 

 

 

Урок проводитиму з музею природознавства. Ви побачите деякі експонати музею. Під час уроку буду ставити питання за темою, ви можете відповідати одразу письмово і після уроку прикріпити у Класрум або прикріпити ваші відповіді трохи пізніше, до завтра. Учні, що надішлють найкращі відповіді, і будуть першими отримають нагороди.

 

 

 

Біля входу ми бачимо  найбільшу наземну тварину.

Звичайно, усі знають про слонів. Слони живуть сімейними групами по 20 і більше особин.

Вигодовують дитинчат молоком.

Хобот! Він такий є тільки у слонів і складається з 40 тисяч м’язів!

Це у слонів верхня губа. Вона у слонів і губа, і рука, і ніс.

Перші питання про слонів!

(А) яке значення для слонів мають такі великі вуха?

 

 

(І) хто головний у спільноті слонів?

 

 

 

 

У великому залі музею одразу помічаєш під самою стелею скелет найбільшої тварини на планеті. Кити! Тільки в океанах можуть існувати такі велетні! Це скелет фінвала.

Наступні питання про китів:

Який кит найбільший?

 

Що їсть найбільший із китів?

 

Які у китів особливості народження немовлят?

Усі ссавці дихають повітрям, і китам малюкам слід зробити перший вдих, щоб легені наповнилися киснем  повітря, а матуся-кит ніколи не виходить з океану.

А тут білий ведмідь – найбільший з хижаків, що вигодовують дитинчат молоком.

Питання: а де мешкає він і які пристосування має до умов існування?

 

А ось інші представники ссавців із ряду Хижі

А дитинчата народжуються малі, сліпі… У ведмедиці, що важить 200 кг, взимку у барлозі народжується малюк вагою 200 грамів або 300 чи 350 грамів…А що дитинча їсть у барлозі?)) Звичайно, ведмедиця  годує  молоком!

Питання для учнів: Чому у хижих такі малі, сліпі, недорозвинені дитинчата?

У музеї багато експонатів – є і рептилії, і птахи. А сьогодні про ссавців – тих, що вигодовують дитинчат молоком.

І ще питання: Найвищий ссавець і де живе? Яка з тварин має найбільші роги і де  живе?

 

 

 

 

Дуже цікаві екземпляри єхидна і качкодзьоб. Вони відкладають яйця, з яєць виходять дитинчата і злизують молоко, що стікає по волосках. Ссавці! Ці тварини мешкають тільки в Австралії. І коли у 19 столітті вперше привезли опудала качкодзьоба  в Париж, вчені розсміялися, бо вважали, що це жарт – опудало з двох різних тварин.

 А це кенгуру. Теж вигодовують дитинчат молоком.

Питання: Якого органу не мають Яйцекладні або Першозвірі і Сумчасті (Нижчі звірі), але мають Вищі Плацентарні, органа, що забезпечує живлення і дихання плоду під час внутрішньоутробного розвитку?

Сьогодні урок закінчено. Якщо ви встигли дати відповіді на питання про ссавців, надсилайте їх у Класрум або… І очікуйте нагороду!))

Сподіваюсь, вам було цікаво і неодмінно захочеться побувати в цьому музеї або в природничих музеях в Парижі, Лондоні, Нью-Йорку… або у Дніпрі, якщо ще там не побували.) А наступну зустріч я планую провести у зоопарку.)

На фоні природничого музею: спочатку фігура, потім обличчя, далі будинок музею, вид парку.

 

Фото тварин з підручнику або живі собачки біля музею.

Текст курсивом буде повторюватися «червоною ниткою», промовляти вкрадливо, з легкою посмішкою)).

 

Крупно вивіска (табличка з назвою).

Обличчя Єви, фігурка на фоні будівлі, біля назви музею….

 

 

 

 

 

 

 

 

Єва заходить до музею.

 

 

 

Слони

 

 

 

Якщо можна соски слонів.

Крупно хобот: основа, вздовж хобот,

 

 

ніздрі…

Обличчя Єви.

Друковані питання на екрані: Яке значення має великий розмір вух у слонів?

Крупно очі слона,потім питання друковане : Хто очолює групи слонів?

 

 

Велика зала – загальний вид,

 

Скелет фінвала…

Табличка з написом

Знов скелет кита.

Друковані:

Який кит найбільший?

 

 Що їсть найбільший із китів?

 Які у китів особли-вості народження немовлят?

 

 

 

Ева пожимає плечима

 

Крупно білий ведмідь

 

 

 

Друк.: Де мешкає білий ведмідь і як  пристосований до умов середовища?

Лисиці, вовки, леопард

Крупно – ікла

 

Крупно бурий ведмідь

 

 

 

 

 

 

Друк: Чому у хижих недорозвинені дитинчата?

Здалеку – крокодили, змії, черепахи, птахи,..

 

Копитні: бегемот, жирафа, антилопи, зебри, коні, вівці, свині, лосі, олені,  мавпи…

Друк: Найвищий ссавець і де живе? Ссавець, що має найбільші роги і де  живе?

Якщо є, качкодзьоб, єхидна,..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кенгуру…

 

 

 

 

 

Друк. Який орган у ссавців забезпечує живлення, дихання під час внутрішньоутробного розвитку?

Єва …

Після третього речення муз. відривок французького шансону без слів (одна музична фраза – перебивка)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Музична перебивка

 

 

Африканські мотиви, індійські…

 

 

 

Пісня про мамонтенка, без слів, тільки мелодія...

 

 

 

Пісня про мамонтенка, без слів, тільки мелодія...

(ще раз)

 

 

 

 

 

 

Шум морських  хвиль

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Франц.шансон – перебивка

 

 

 

 

 

Шум  зимової хуртовини

 

 

 

 

 

Муз.перебивка «Топтижка»

 

 

 

 

 

 

 

Чунга-чанга

 

 

Топот копит

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кантри

 

Кантри

 

 

 

 

 

 

Париж

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Франція

 

docx
Додав(-ла)
Рибалка Ніна
Пов’язані теми
Біологія, Сценарії
Додано
11 лютого
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку