План уроку з біології
вчителя Дніпровської гімназії №39 ДМР
Рибалки Ніни Борисівни
Місто Дніпро
Тема. Різноманітність ссавців
Мета: повторити класифікацію Ссавців, ознайомити з природничими музеями, розвивати креативне мислення, навички пошукової діяльності, вміння створювати власні проекти, виховувати любознавчість і повагу до природи
Обладнання: відеоурок
Хід уроку
1.Організаційний. Оголошення плану уроку
2.Актуалізація. Ознаки тварин класу Ссавці
Особливості органу слуху – є зовнішнє вухо, органу нюху – є ніс; є губи, зуби диференційовані, кінцівки розташовані під тулубом, волосяний покрив, линяння.
Особливості внутрішньої будови: шкіра має залози - молочні, сальні, потові, пахучі; діафрагма; матка, плацента.
3.Відео. Тривалість 30-40 хвилин. Фрагменти або скорочений варіант можна використовувати у 5 класі НУШ Пізнаємо природу (Розділ 4. Пізнаємо різноманіття організмів) і у 6 класі НУШ Пізнаємо природу (Розділ 4. Пізнаємо взаємозв’язки у природі).
Сценарій відео у додатку
4.Підсумок. Після перегляду відео повторити питання з відео.
5.Домашнє завдання. Вивчити §33. За бажанням підготувати повідомлення, презентацію про тварин з класу Ссавці
Додаток. Сценарій відео
Текст – Можливі зміни
|
Кадри – Можливі варіанти |
Музика -можливі варіації |
Привіт! Бонжур! Вітаю вас із Франції, місто Бордо! Я Єва Свіченська і сьогодні як асистент вчителя біології Рибалки Ніни Борисівни проведу урок за темою «Різноманітність ссавців». Це про тварин, що вигодовують дитинчат молоком.
Урок проводитиму з музею природознавства. Ви побачите деякі експонати музею. Під час уроку буду ставити питання за темою, ви можете відповідати одразу письмово і після уроку прикріпити у Класрум або прикріпити ваші відповіді трохи пізніше, до завтра. Учні, що надішлють найкращі відповіді, і будуть першими отримають нагороди.
Біля входу ми бачимо найбільшу наземну тварину. Звичайно, усі знають про слонів. Слони живуть сімейними групами по 20 і більше особин. Вигодовують дитинчат молоком. Хобот! Він такий є тільки у слонів і складається з 40 тисяч м’язів! Це у слонів верхня губа. Вона у слонів і губа, і рука, і ніс. Перші питання про слонів! (А) яке значення для слонів мають такі великі вуха?
(І) хто головний у спільноті слонів?
У великому залі музею одразу помічаєш під самою стелею скелет найбільшої тварини на планеті. Кити! Тільки в океанах можуть існувати такі велетні! Це скелет фінвала. Наступні питання про китів: Який кит найбільший?
Що їсть найбільший із китів?
Які у китів особливості народження немовлят? Усі ссавці дихають повітрям, і китам малюкам слід зробити перший вдих, щоб легені наповнилися киснем повітря, а матуся-кит ніколи не виходить з океану. А тут білий ведмідь – найбільший з хижаків, що вигодовують дитинчат молоком. Питання: а де мешкає він і які пристосування має до умов існування?
А ось інші представники ссавців із ряду Хижі А дитинчата народжуються малі, сліпі… У ведмедиці, що важить 200 кг, взимку у барлозі народжується малюк вагою 200 грамів або 300 чи 350 грамів…А що дитинча їсть у барлозі?)) Звичайно, ведмедиця годує молоком! Питання для учнів: Чому у хижих такі малі, сліпі, недорозвинені дитинчата? У музеї багато експонатів – є і рептилії, і птахи. А сьогодні про ссавців – тих, що вигодовують дитинчат молоком. І ще питання: Найвищий ссавець і де живе? Яка з тварин має найбільші роги і де живе?
Дуже цікаві екземпляри єхидна і качкодзьоб. Вони відкладають яйця, з яєць виходять дитинчата і злизують молоко, що стікає по волосках. Ссавці! Ці тварини мешкають тільки в Австралії. І коли у 19 столітті вперше привезли опудала качкодзьоба в Париж, вчені розсміялися, бо вважали, що це жарт – опудало з двох різних тварин. А це кенгуру. Теж вигодовують дитинчат молоком. Питання: Якого органу не мають Яйцекладні або Першозвірі і Сумчасті (Нижчі звірі), але мають Вищі Плацентарні, органа, що забезпечує живлення і дихання плоду під час внутрішньоутробного розвитку? Сьогодні урок закінчено. Якщо ви встигли дати відповіді на питання про ссавців, надсилайте їх у Класрум або… І очікуйте нагороду!)) Сподіваюсь, вам було цікаво і неодмінно захочеться побувати в цьому музеї або в природничих музеях в Парижі, Лондоні, Нью-Йорку… або у Дніпрі, якщо ще там не побували.) А наступну зустріч я планую провести у зоопарку.) |
На фоні природничого музею: спочатку фігура, потім обличчя, далі будинок музею, вид парку.
Фото тварин з підручнику або живі собачки біля музею. Текст курсивом буде повторюватися «червоною ниткою», промовляти вкрадливо, з легкою посмішкою)).
Крупно вивіска (табличка з назвою). Обличчя Єви, фігурка на фоні будівлі, біля назви музею….
Єва заходить до музею.
Слони
Якщо можна соски слонів. Крупно хобот: основа, вздовж хобот,
ніздрі… Обличчя Єви. Друковані питання на екрані: Яке значення має великий розмір вух у слонів? Крупно очі слона,потім питання друковане : Хто очолює групи слонів?
Велика зала – загальний вид,
Скелет фінвала… Табличка з написом Знов скелет кита. Друковані: Який кит найбільший?
Що їсть найбільший із китів? Які у китів особли-вості народження немовлят?
Ева пожимає плечима
Крупно білий ведмідь
Друк.: Де мешкає білий ведмідь і як пристосований до умов середовища? Лисиці, вовки, леопард Крупно – ікла
Крупно бурий ведмідь
Друк: Чому у хижих недорозвинені дитинчата? Здалеку – крокодили, змії, черепахи, птахи,..
Копитні: бегемот, жирафа, антилопи, зебри, коні, вівці, свині, лосі, олені, мавпи… Друк: Найвищий ссавець і де живе? Ссавець, що має найбільші роги і де живе? Якщо є, качкодзьоб, єхидна,..
Кенгуру…
Друк. Який орган у ссавців забезпечує живлення, дихання під час внутрішньоутробного розвитку? Єва … |
Після третього речення муз. відривок французького шансону без слів (одна музична фраза – перебивка)
Музична перебивка
Африканські мотиви, індійські…
Пісня про мамонтенка, без слів, тільки мелодія...
Пісня про мамонтенка, без слів, тільки мелодія... (ще раз)
Шум морських хвиль
Франц.шансон – перебивка
Шум зимової хуртовини
Муз.перебивка «Топтижка»
Чунга-чанга
Топот копит
Кантри
Кантри
Париж
Франція |