Урок "Різноманітність та утворення гір на суходолі"

Про матеріал
Як максимально активізувати роботу учнів на уроці? Учні готові слухати розповіді, але знати будуть тільки тоді, коли почнуть виконувати певні завдання. В цьому конспекті намагалась застосувати різні прийоми з метою розвитку різних компетентностей учнів.
Перегляд файлу

Додаток 1

 ( маршрутний  лист)  учня 6 класу _______________________________

Мій контроль.

Форма роботи на уроці

maх можливий бал

Оцінка учня

Географічна розминка

1

 

Практикум

3

 

Знаю більше (вивчення нового

матеріалу)

2

 

Тести

6

 

 

Додаток 1

 ( маршрутний  лист)  учня 6 класу _______________________________

Мій контроль.

Форма роботи на уроці

maх можливий бал

Оцінка

Географічна розминка

1

 

Практикум

3

 

Знаю більше (вивчення нового

матеріалу)

2

 

Тести

6

 

 

Додаток 1

 ( маршрутний  лист)  учня 6 класу _______________________________

Мій контроль.

Форма роботи на уроці

maх можливий бал

Оцінка учня

Географічна розминка

1

 

Практикум

3

 

Знаю більше (вивчення нового

матеріалу)

2

 

Тести

6

 

 

Додаток 1

 ( маршрутний  лист)  учня 6 класу _______________________________

Мій контроль.

Форма роботи на уроці

maх можливий бал

Оцінка учня

Географічна розминка

1

 

Практикум

3

 

Знаю більше (вивчення нового

матеріалу)

2

 

Тести

6

 

 

Додаток 1

 ( маршрутний  лист)  учня 6 класу _______________________________

Мій контроль.

Форма роботи на уроці

maх можливий бал

Оцінка учня

Географічна розминка

1

 

Практикум

3

 

Знаю більше (вивчення нового

матеріалу)

2

 

Тести

6

 

 

Додаток 1

 ( маршрутний  лист)  учня 6 класу _______________________________

Мій контроль.

Форма роботи на уроці

maх можливий бал

Оцінка учня

Географічна розминка

1

 

Практикум

3

 

Знаю більше (вивчення нового

матеріалу)

2

 

Тести

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок № 25  09/12   6 клас

Різноманітність та утворення гір на суходолі. Найвищі і найдовші гори світу.

 Мета: актуалізувати знання про основні форми рельєфу Землі, ознайомитись з класифікаціями гір за різними критеріями, розвивати вміння читати карту, визначати географічне положення гір; розвивати аналітичне мислення, дослідницькі навички.

    За підручником Т. Г. Гільберг, Л. Б. Паламарчук.

Хід уроку

 

Етапи  уроку

Час

Прийоми та методи здійснення

І. Організаційний  момент.     Домашнє завдання.

 

2 хв.

Привітання, побажання позитивного спілкування, активної роботи.

Коментар учителя. Записи на дошці та в щоденниках.

ІІ. Актуалізація  опорних знань. Розминка

8 хв.

Малюємо гори. Прийом «Асоціації»

Експертний коментар.

ІІІ. Мотивація. Повідомлення навчального матеріалу. Практикум

20 хв.

Бесіда, розповідь вчителя, записи на дошці, блок-схема.

ІV. Закріплення матеріалу. Перевірка засвоєних знань.

12 хв.

Тести.

 Узагальнення.

V. Оцінювання досягнень, рефлексія.

3 хв.

Коментарі  вчителя та учнів.

 

 

Краще гір можуть бути тільки гори,

на яких ще ніхто не бував..

У суєту міст і в потоки машин

Повертаємося ми – просто нікуди подітися.

І спускаємося вниз з підкорених вершин

Залишаючи в горах, залишаючи в горах своє серце

                      

                                                                                                                 В. Висоцький.

 

Домашнє завдання: опрацювати п. 25; на контурній карті позначити гори лінією коричневого кольору, так, щоб показувала напрямок їх простягання, та підписати назви – Карпати, Кримські, Альпи, Кавказ, Уральські, Гімалаї, Кордильєри, Анди.

 

ІІ. Актуалізація знань й умінь.

 

Вчитель пропонує учням  на окремих аркушах намалювати гори (це може бути випереджальне завдання).

3-4 учням (експертам) вчитель пропонує зібрати малюнки і спробувати надати коментарі ( чи є спільні риси, які відмінні вони виявили на малюнках).

 

Поки учні-експерти аналізують малюнки і роблять бліц-презентацію інші учні класу називають асоціації, які в них викликають гори.

Експертний коментар – 1 (хв).

  Приклад. Гори різної висоти, розмірів. Є окремі вершини – піки, а є гірські країни, є безлісі гори, а є гори, покриті лісами. І за кольором гори різні!

 

11 грудня -  Міжнародний день гір, який визначається з 2003 року згідно рішенню 57 Генеральної Асамблеї ООН, щоб звернути увагу спільноти, що гори потребують і захисту, і вивченню.

 

ІІІ.  Мотивація. Повідомлення навчального матеріалу.

Основними формами рельєфу на материках є рівнини й гори. Гірські системи займають 36% площі суходолу. Найдовші гори світу – Анди (в перекладі з мови інків – мідь), які простяглися на 9000 км через увесь материк Південна Америка. Найвищі гори суходолу – Гімалаї, що у перекладі з мови санскрит (Індія) означає – оселя снігів. Хто хоча б одного разу відвідав Карпати – мріє потрапити туди знову, бо їх мальовничість  припадає до серця.

 

Поділ гір (схема 1).

 

Гори

 

 

 

 

 

      І.  За утворенням                ІІ. За будовою              ІІІ. За висотою

 

 

Робота в групах з картою і підручником.

Завдання. Практикум

З’ясувати, знайти приклади на карті щодо можливих класифікацій гір (за схожими ознаками).

 

 Можливі варіанти відповідей: відповідно до кольору за фізичною картою можемо припустити, що гори поділяються за висотою: високі, як то Гімалаї, Анди; середні гори, наприклад, Карпати, Кримські гори і низькі: Канівські. Ознайомившись з внутрішніми силами Землі, ми знаємо, що гори утворюються на стику літосферних плит, там де існують зони розломів. А ще гори, це окремі вулкани, як то згаслий вулкан Кіліманджаро.  Навіть з наших малюнків зрозуміло, що гори відрізняються за будовою.

 

 Розповідь вчителя.

   Дах світу, хіба може Земля  мати дах? І якщо так, то який він? У багатьох народів ми знаходимо відповіді на ці питання,  які свідчать,  що люди замислювалися про це  протягом всього свого існування.  Так вавилоняни думали, що Земля – світова гора, яка оточена морем, і зверху накрита небом. Тому саме гора виступає дахом! Жителі гір дахом почали називати найвищі гори. Безумовно дахом світу є Гімалаї, але і про Памір кажуть дах! А якщо так, то можна вважати таким природним дахом України - Карпати, де і розташовані найвищі на нашій території гірські вершини. Одна із найбільших відмінностей наших гір – їх м’якість, округлі вершини, які українці назвали полонинами.  Такі приклади свідчать саме про той факт, що гори відображають різну геологічну історію розвитку, тому відрізняються за утворенням (вулканічні, тектонічні); будовою і висотою.

 

Прийом «Мій словник».

 

  • Вершини – найвищі частини гір. Бувають округлі, наприклад, полонини Карпат, загострені – вершини  Альп; плоскі – вершини Кримських гір тощо.
  • Гірські хребти – лінійно видовжені ланцюги гір.
  • Гребень – найвища частина хребта.
  • Гірські долини – поздовжні зниження між хребтами.
  • Полонини – округлі вершини Карпатських гір.

 

Які титанічні сили спроможні здійняти земну кору вгору на тисячі метрів?

За утворенням гори розрізняють на тектонічні – це величезні гірські країни (Альпи, Карпати, Анди тощо); вулканічні – Кенія, Кіліманджаро, Вулканічний хребет Карпат.

За будовою  і за заляганням гірських порід гори поділяють на складчасті, брилові, складчасто-брилові.

 

  Учні малюють схеми (використовуються плакати, або підготовлені вчителем малюнки, стор. 79)

  1. За способом утворення гір.

У результаті рухів земної кори гори можуть вигинатися складками і ділянками морського дна з нагромадженням осадових порід: Кримські гори, Карпати. Давні гори з часом руйнуються, тобто гори ще відрізняють за віком. Складчасто-брилові гори виникли на ділянках земної кори, на яких у далекому минулому вже здіймалися складчасті гори (Тянь-Шань).  З часом гори остаточно втрачають вигляд складок і перетворюються на брилові. Молоді гори за геологічними мірками утворилися недавно – протягом останніх 50 млн. років(Карпати, Гімалаї).  Вік старих гір перевищує 300-400 млн. років (Уральські гори, Великий Вододільний хребет).

 

       2.   За висотою:

 

Низькі гори (абс. в-та ≤ 1000 м.)

Середні гори  (1000 - 2000 м.)

Високі гори (абс. в-та ≥ 2000м.)

Кримські гори

Карпати, Великий вододільний хребет, Уральські гори

Кавказ, Альпи, Гімалаї, Анди

 

 

Гори вражають своєю величністю. Люди також змінюють гори, хоча вони порівняно з рівнинами менш придатні для життя і господарської діяльності. У горах видобувають корисні копалини, прокладають дороги, вирощують сільськогосподарські культури і відпочивають.

 

IV. Систематизація та узагальнення засвоєних знань.

 Гори – ділянки земної поверхні, що високо здіймаються над навколишньою місцевістю.

 Для систематизації знань про гори існують різні класифікації.

 

   А. Тести.

1.  який рельєф характерний для складчастих областей?

               а) гірський;      б) рівнинний.

2.  До високих гір належать гори висотою вище за:

          а)  ≥ 2000 м.    б) ≥ 4000 м.       в) 5000 м.      г) всі відповіді вірні.

3.  За утворенням гори  діляться на:

          а) діючі;   б) осадові;    в) тектонічні;   г) магматичні;     д) вулканічні.

4. Виберіть із переліку гори, які розташовані в Україні:

         а)  Уральські,    б) Великий Вододільний хребет;      в) Альпи;     г) Карпати.

5. За будовою гори можуть бути:

         а) осадові;     б) брилові;      в) магматичні;       г) складчасті.

6. На фізичній  карті гори зображують відтінками кольору:

   А. зеленого;

   Б. жовтого;

   В. коричневого.

        

Б)  Робимо висновок.

  За класифікаціями гори можуть бути:    (використовується  схема 1).

    Можливі варіанти:

     І   ( за утворенням) -  тектонічні ( Анди, Кордильєри); вулканічні (Кіліманджаро).

     ІІ ( за будовою) складчасті, складчасто-брилові, брилові.

     ІІІ ( за висотою) низькі, середньовисокі, високі (за картою наводять приклади).

 

 

Гори вражають своєю величністю, викликають у людей трепетне захоплення. Таємниці гір ваблять не тільки вчених, а й поетів, художників, альпіністів. Тому, краще гір можуть бути тільки гори, на яких ще не були...

 

 

       Оцінювання досягнень учнів.

       Бесіда, коментарі.

          Що нового дізнались про гори?

          Чи потребують гори охорони?

          Чи потребують гори поваги?

     Чому гори приваблюють людей?

Самооцінювання  учнів.

Оцінювання досягнень учнів.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Яремко Марія
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
Додано
1 грудня 2019
Переглядів
4044
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку