25 червня о 17:00Вебінар: Онлайн-тести: цікава форма роботи на інтегрованому уроці

Урок" Різноманітність тварин у природі"

Про матеріал
.Формувати поняття "звірі", "птахи", "плазуни", "земноводні", "риби ' "комахи"; розвивати вміння порівнювати, спостерігати, розвивати уяву;. пізнавальний інтерес, прагнення дітей до самовираження й самореалізації у пізнавальній діяльності; удосконалювати вміння користуватись комп’ютером; виховувати допитливість, любов до природи, бажання оберігати тварин.
Перегляд файлу

Природознавство 3 клас

Тема: Різноманітність тварин у природі.

Мета: Формувати поняття "звірі", "птахи", "плазуни",

"земноводні", "риби ' "комахи"; розвивати вміння порівнювати,

спостерігати, розвивати уяву;. пізнавальний інтерес, прагнення дітей до самовираження й самореалізації у пізнавальній діяльності; удосконалювати вміння користуватись комп’ютером; виховувати допитливість,  любов до природи, бажання оберігати тварин.

 Обладнання: Ілюстрації різних тварин: "Презентація,  , грамзапис К.Сен - Санса "Карнавал тварин", тести.

Хід уроку

 

I. Організація класу

Вчитель: Любі діти!   У наш клас
Завітали гості щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей усмішкою й миром!
Діти: Ми вам раді люди добрі ,
І вітаєм щиро вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок наш в третій  клас!

II. Хвилинка спостережень

Гра "Кореспондент" (інтерв'ю)

Кореспондент

– Що можна сказати про погоду сьогодні? Відповіді учнів

Кореспондент

– Який зараз місяць? Відповіді учнів

Кореспондент

– Що вам відомо про назву місяця? Відповіді учнів

Кореспондент

– Які зміни сталися в неживій природі? Відповіді учнів

Кореспондент

– А в живій? Відповіді учнів

III. Актуалізація опорних знань учнів

Які групи тварин вам відомі?

IV. Повідомлення теми і завдань уроку

Учитель

1. Сьогодні у нас буде незвичайний урок - урок-подорож. Ви

узнаєте які існують групи тварин, умови їх життя, яке значення мають

тварини в природі. Ми помандруємо у царство тварин. А клас

розділимо на три екіпажі: 1. Підводна ладка

2. Всюдихід

3. Лайнер

Командирами екіпажів ми виберемо:

– Отже, починаємо нашу подорож. Але нам треба взнати за

яким маршрутом ми будемо рухатися. Подивіться на карту подорожі,

ви побачите маршрутні листки для екіпажу з завданням і назвою

станції, на якій ми будемо робити зупинку. Наші досягнення будемо

заносити в бортовий журнал і відзначати балами.

V. Вивчення нового матеріалу

 

II. Закріплення вивченого

  1. Робота із слайдами (слайд 1)

-Коли ви чуєте слово «тварини» , кого уявляєте?

Відповіді учні

Слайд 2

Як називається наука про тварин? (зоологія)

  1. Мозкова атака (слайд 3 ) D:\фото\школа\уроки\я+ынформатика\P1070478.JPG

Вчитель називає ознаки тварин, а учні називають вид

- Які тварини мають 6 ніг? (комахи  жуки, метелики, бджоли)

-  Які тварини вигодовують малят молоком? (звірі, ссавці тигр, слон)

- У яких тварин тіло вкрите лускою? (риби)

- Які тварини тягнуть своє тіло по землі? (плазуни  змії, ящірки)

- Які тварини частину життя проводять у воді, а частину  на землі?(земноводні жаби, тритони)

- Яких тварин ми ще не назвали? (птахи)

3. Галерея музичних портретів. (слайд 4)

Ми потрапили на незвичайну станцію, яка називається-галерея

музичних портретів, її створив французький композитор К. Сен-Санс, (слайд 5)

який дуже любив тварин і присвятив їм багато музичних творів.

Навкруги висять портрети, але на них нічого не видно. Зате з кожної

ллється музика. Спробуйте назвати істоту, яку вона зображує.

 

Музичний портрет № 1 Звучить п’єса «Пташник» (слайд 6)

- Чи можете уявити рухи цих тварин? Що вони роблять?

- Голоси яких птахів вчуваються в музиці?

- Який настрій переважає в музиці?

- Визначте характери птахів, портрети, яких відтворено в

музиці.

- Назвіть цих птахів, заповніть рами їхніми портретами з

відповідними підписами.( Пташка)

- Яких птахів ви уявляєте?

Цікавинка-хвилинка – повідомлення дослідників.

Найбільший птах – страус заввишки 27м, маса тіла 90кг. Найменша з пташок у світі – колібрі, маса її 15г, тобто вона в 50тис. разів легша за страуса.

Підсумок

Отже, тварин, тіло яких вкрите пір'ям, називають птахами.

 

Музичний портрет № 2 Звучить п’єса «Слон» (слайд 7)

- Який характер у тварини зображеної в музиці, - грізний чи

сумирний?

- Чи чуєте ви в музиці голос цього звіра?

- Що він нагадує вам - спів, рик, плач, виск?

- Визначте характер рухів цієї тварини. Це - стрибки, біг чи

хода?

- Тварина зображена у цій мелодії поважна чи кумедна?

- Назвіть тварину і заповніть раму її портретом з відповідним

підписом (Слон)

Цікавинка-хвилинка – повідомлення дослідників

Найменша тварина – землерийка, її малятко важить не більше 2г. Найбільші тварини – блакитні кити маса досягає 150т, довжина33м.

Підсумок Отже, тварини, тіло яких вкрите шерстю, називаються звірами.

Вони вигодовують своїх малят молоком. Це істотні ознаки звірів.

 

Музичний портрет № 3 (Звучить п'єса "Акваріум") (слайд 8)

- Які звуки чітко чути в музиці? (тріск, плюскіт, хлюпотіння

води)

- Якого характеру надає музика мешканцям підводного

світу?

- Де б могли ми часто милуватись життям підводного

царства?

- Спробуйте здогадатись, який портрет створив композитор.

- Які тварини живуть у воді?

- Де живуть риби?

- Яких ви знаєте риб?

- Чим дихають риби? D:\фото\школа\уроки\я+ынформатика\P1070479.JPG

Цікавинка-хвилинка - повідомлення дослідників

Летюча риба вистрибує з води зі швидкістю 32 км\год! Відштовхуючись хвостом від поверхні води, вона злітає в повітря, а коли падає, знову вдаряє хвостом по воді і знову летить вгору. Трапляється, що риби злітають на висоту до шести метрів і летять над водою близько 400м!

Як ви думаєте, скільки може коштувати акваріумна рибка? Але мова йде не про звичних скалярій чи гурамі, а про найдорожчу рибку у світі. Це − риба-дракон або так звана арована. Ціна на неї залежно від забарвлення коливається в межах $ 80.000. Але це ще не все! Якщо вам сподобається платинова арована, яка виростає до 40 см, вам доведеться розщедритися на 400 000 доларів!

Підсумок

Отже, тварин, які живуть у воді, а тіло вкрите лускою, називають рибами.

  1. Творче завдання. Робота в парах.

Згадайте і назвіть казки про тварин, які ви знаєте.

4. Згадаймо їхні імена

Запитання: Згадайте тварин, які назавжди зникли з нашої землі.

Запитання: Назвіть тварин, які знаходяться під загрозою

зникнення і потребують допомоги.

Супергра "Кіт у мішку"

Запитання: Де і чому кота вважають священною твариною?

Запитання: У кого кращий зір - у людини чи кота? Підтвердіть

прикладами.

Запитання: Навіщо котові вуса?

Запитання: Назвіть грізних родичів кота.

Запитання: Чому японці тримають у своїх оселях деяких риб,

зокрема морських котів, в акваріумах?

5.Робота з тестами.

III. Підсумок уроку

-Яка група тварин вам найбільше сподобалась?

- Що цікавого про тварин ви дізналися на уроці?

 

 

 

 

docx
Додано
22 січня
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку