Урок "Різноманітність тварин у природі" ЯДС 3 клас

Про матеріал
Пропоную до уваги колег розробку уроку з ЯДС "Різноманітність тварин у природі" за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ.
Перегляд файлу

Я досліджую світ

3 клас

Тема. Різноманітність тварин у природі.

Мета: уточнити і розширити уявлення учнів про різноманітність тварин, середовище їх існування, залежність життя тварин від факторів неживої  і живої природи; розвивати вміння спостерігати за тваринами, описувати зовнішній вигляд.

Формування ключових компетентностей:

  • уміння вчитися: під керівництвом вчителя визначати мету роботи і план її виконання;
  • комунікативної: вміти в тексті визначати головне, нове, робити висновки, вміти відповідати своїми словами;
  • здоров’язбережувальної: вчити правильно сидіти за партою;
  • соціальної: удосконалювати вміння працювати в парі(групі).

Тип уроку: комбінований.

Очікувані результати: учень(иця) розпізнає, і описує тварин за зовнішнім виглядом; виявляє інтерес до пізнавального матеріалу про тварин, групує тварин за способом пересування, середовищем існування.

Матеріал до уроку: асоціативний кущ, тести, таблиці для роботи в парах.

Хід уроку

I. Організація класу

II. Мотивація навчальної діяльності

  1. Відгадування кумедних загадок

а) Не баранчик і не кіт,носить шубу цілий рік. Шуба сіра – це для літа, а зимою інша свита. (заєць)

б) Нам потрібні голки для шиття, а кому потрібні голки для життя? (їжак)

в) Без рук без ніг, а по землі ходить. (змія)

г) Хто на своїй голові ліс носить? (олень)

  Про кого загадки? (про тварин)

  Отже, ми сьогодні на уроці будемо говорити про тварин.

III. Пояснення нового матеріалу

  1.Бесіда.

– Чи всі тварини однакові?

– Деяких тварин можна побачити лише під мікроскопом. А синій кит — більший за три великі автобуси.

– Яким є значення тварин у природі?

– Значення тварин у природі величезне. Якби не комахи –запилювачі, у  рослин не утворювалися б плоди з насінням. Саме тварини сприяють розселенню рослин, поширюючи їх по всій Землі. Дощові черв’яки та інші тварини постійно вносять в  грунт рештки рослин, подрібнюють їх,  і таким чином сприяють утворенню перегною. Отже, рослини не можуть існувати без тварин.   Тварини виконують роль санітарів у природі. Вони «прибирають» із поверхні землі всі відмерлі організми. Водяні тварини очищують воду від забруднення. А чистота води не менш важлива, ніж чистота повітря і землі.

– Яким є значення тварин для життя людей?

– Для життя людей тварини завжди мали дуже велике значення. Наші далекі предки жили виключно за рахунок полювання і рибальства. Тварини давали їм їжу, одяг,  житло,  ліки і навіть світло. Роль  диких  тварин із часом перебрали на себе свійські. Вони  забезпечили  людство продуктами  харчування і сировиною: шкірою, шерстю, шовком, воском,  тягловою силою і  «траспортом».

  2. – На які групи розрізняють тварин?

– Які є спільні ознаки цих груп?

– За способом живлення тварини поділяються на:

(складання асоціативного куща)

IV. Закріплення вивченого матеріалу

  1.Робота в парах (дати відповіді на питання; заповнити таблицю)

а) Метелик, сорока, собака - живі організми, тому що….

б) Тварини живляться……

в) Де живуть ці тварини?

 Морський окунь, верблюд, ведмідь, лисиця, сом, тигр, камбала, карась.

Море

Річка

Ліси

Пустеля

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Фізкультхвилинка.

3.Індивідуальна робота

– Заповнити таблиці  назвами тварин за способом пересування

 

Комахи

Птахи

Риби

Звірі

Бігають

 

 

 

 

Стрибають

 

 

 

 

Повзають

 

 

 

 

Ходять

 

 

 

 

Плавають

 

 

 

 

Літають

 

 

 

 

V. Рефлексія

– Довести, що  тварини належать до живої природи.

– На які групи розподіляється світ тварин?

– Назвати приклади тварин, які різняться за своїми розмірами.

– Уявіть, що змінилося б у житті людей, якби на Землі зникли тварини?

VI. Підсумок уроку

– Що нового дізнались про тварин?

VII. Домашнє  завдання

Висловити  свою думку, версію – «Чому ми повинні все знати про тварин, що нас оточують ?»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кулак Ірина Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 грудня 2020
Переглядів
7554
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку