20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Урок Роальд Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Доброта та щирість головного героя

Про матеріал

Урок розпочинає новий розділ «Сучасна література для дітей». Його мета - познайомити учнів з відомостями про життя та творчість англійського письменника Р.Дала; розвивати навички читання, переказу твору, аналізу художнього образу, логічне мислення; формувати навички здорового способу життя, комунікативну компетентність. До обладнання входить презентація.

Перегляд файлу

 

Шахтарська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

Великоновосілківської  районної  ради

Донецької області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://vologda-portal.ru/upload/iblock/5e6/kraski.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель образотворчого мистецтва

Акимова Олена Олександрівна

 

 

2018 рік


 


 Тема уроку. Тематичний натюрморт

Мета: навчальна: познайомити учнів з різноманіттям зображення світу речей в мистецтві; розширити знання учнів про жанр натюрморту, про особливості його композиційного рішення; вчити складати натюрморти продовжувати формувати навички щодо роботи з фарбами, уміння аналізувати природні форми; поглиблювати знання учнів про лінію симетрії, етюд, композицію, світло, тінь, півтінь;

розвиваюча: розвивати уяву, пам'ять, творче мислення; навички працювати за зразком; асоціативне гнучке образне мислення; уважність у плануванні практичних дій щодо змісту практичної роботи;

виховна: виховувати естетичну сприйнятливість, естетичний смак; інтерес до художнього бачення краси оточуючого світу;

Обладнання: репродукції картин, малюнки - приклади композиційного розташування предметів у натюрморті, малюнки натюрмортів, картки із зображенням предметів, схеми "Поетапність виконання натюрморту ", «Основи композиції».

Матеріали та інструменти: альбом для малювання, простий олівець, гумка, фарби, пензлі, ємність для води, серветки, палітра.

Тип уроку:  комбінований урок.

Інтеграція:  історія України.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Сьогоднішній урок хочеться почати з чудових рядків, що кличуть до завзятості, працьовитості, радості життя, творчості. Нехай вони стануть і вашим девізом:

Не можеш - навчайся,

Не знаєш - дізнайся,

Пробуй, шукай, здійснюй, досягай.

 

II. Актуалізація опорних знань і вмінь 

1. Повторення поняття «натюрморт» (загадка).

Якщо бачиш на картині

Чашку кави на столі,

 Або воду у графині,

Чи троянду в кришталі,

 Чи велику жовту диню,

Чи конвалії малі,

Вазу, яблуко чи торт,

 Знай усі ці речі разом,

Називають... (натюрморт).

 

 

2. Інтерактивна гра «Живий натюрморт»: три учні отримають картки із зображенням будь-яких предметів; нікому не показуючи і не називаючи, учень описує предмет за допомогою слів і пантоміми; потім троє складають натюрморт, займаючи своє місце. Клас відгадує за описом зображення . (Додаток №1)

3. Повторення поняття «композиція» (система правил і прийомів розташування частин картини в єдине ціле, вміння точно розмістити зображення на аркуші).

Інтерактивна гра «Склади композицію із силуетів» (учень складає композицію з представлених предметів-силуетів різної форми). (Додаток№2)

  • Які головні засоби композиції ви знаєте? (Композиційний центр, контраст, колір, фон або простір).
  • Що  таке  композиційний  центр?  (Головне в зображенні, виділяється кольором, розміром, освітленням, але не завжди може бути в центрі картин - залежить від розташування предмета і точки зору).

Робота зі схемою «Основи композиції»( роздатковий матеріал – додаток №3)

 

III. Мотивація навчальної діяльності

 1.  Слово вчителя.   Подивіться на ці репродукції картин.

- Що об'єднує предмети, які складають ці натюрморти? (Одна тема)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Віллєм де Портер. Натюрморт зі зброєю і прапорами


 

 

C:\Users\Лена\Pictures\img059.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О.Вилкова. Натюрморт зі свічкою і старою іконою

 

 

 

 

C:\Users\Лена\Pictures\img060.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

О.Михайлов. Натюрморт з глобусом

 

 

 

 НАТЮРМОРТ ТЕМАТИЧНИЙ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                 Ян Давідс де Хем. Натюрморт із черепом

 НАТЮРМОРТ ТЕМАТИЧНИЙ 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                          В. Дроніцин. Натюрморт зі скрипкою. Фото

 

 

C:\Users\Лена\Pictures\854.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    Натюрморт з пензлями. Фото

 

2. Слово вчителя. Сьогодні на уроці ви познайомитеся з одним з найкрасивіших жанрів образотворчого мистецтва - тематичним натюрмортом, дізнаєтеся про особливості його композиційного рішення, виконаєте творчу роботу фарбами .

ІV. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя. Тема - поняття, що стосується загального змісту художнього твору. Воно пояснює, якому колу явищ присвячує митець свій твір (тема сніданків, кухонна тема, мисливські трофеї, сільська тема, розкішні квіти тощо)

Послідовність і правила роботи над натюрмортом.

Щоб робота над натюрмортом була по-справжньому цікавою і корисною, натюрморт повинен бути добре складений і правильно поставлений. А це початок творчості. Тут вже проявляється смак і композиційне чуття художника.

Набір предметів не може бути випадковим, їх повинно щось об'єднувати, ріднити, в них повинна бути закладена певна ідея, тема. Наприклад, предмети праці, рослини, плоди або страви, старовинні чи побутові речі і т. д.

Постановка натюрморту.

Якщо розглядати предмети занадто далеко один від одного в композицію може увійти порожнеча, якщо занадто зближувати - натюрморт може вийти занадто важким, громіздким. Однакові предмети, розташовані по одній лінії, створять враження нудної одноманітності. Добре коли чергуються світлі і темні предмети, важкі і більше витончені формою.

Натюрморт повинен мати композиційний центр - предмет або найбільший, або найяскравіший, або найбільш виразний. Але композиційний центр не обов'язково повинен збігатися з центром геометричним.

Предмети повинні бути згруповані так, щоб вже нічого не хотілося прибрати, пересунути або додати.

Велику роль в натюрморті грає фон. Поміщений впритул за натюрмортом фон не дозволяє погляду розсіюватися, йти від постановки.

Вільний, легкий передній план. Найбільш важкі, великі предмети повинні знаходитися десь ззаду; легші - перед нами, а найперший план повинен бути зовсім вільним, відкритим.

V. Практична робота

Слово вчителя. Запорізька Січ… Суспільно-політична та військово-адміністративна організація українського козацтва, що склалася наприкінці ХV ст. — першій половині XVI ст. за дніпровими порогами у районі острова Хортиця. Виникнення Запорозької Січі було зумовлене колонізацією Середнього Придніпров’я феодалами Великого князівства Литовського, Руського, посиленням феодально-кріпосницького та національного гніту і пробудженням самосвідомості українського народу. Згадайте , діти, з уроків історії відомості про українське козацтво. (Розповідь учнів)

Отже, козацтво – це джерело патріотизму.

Пропоную вам створити особливий тематичний натюрморт – «Козацький натюрморт».

 

 

 

http://ww.prostir.museum/static/images/_publications/osm71-05.jpg

Смичек І. 2006

http://kirjasalo.ru/component/joomgallery/image.raw?type=img&id=250

 

Сучков О. Натюрморт із сідлом і зброєю

http://bizslovo.org/content/images/morfeoshow/____________-5270/big/513.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Старовинна козацька зброя

 

 

Які предмети ви виберете для розкриття теми? Що кожен із предметів буде символізувати? Яка колірна гама й колорит краще підкреслять тему натюрморту?

Вам допоможе особливий «Козацький словник» (Додаток №4)

 

План роботи:

  •    На аркуші паперу скомпонуйте (знайдіть відповідне місце) зображення.
  •                   Порівняйте пропорції різних частин зображення кожної окремо: довжину до
    висоти й ширини. Виправте помилки в побудові.
  •                   Підготуйте малюнок до подальшої роботи: зітріть усі допоміжні лінії, які ви
    використовували для побудови, зайві лінії.
  •                   На палітрі поруч підберіть колір, який відповідає кольору, наприклад, тла.
    Почати роботу фарбами краще з тих кольорів, які вам зрозуміліші.

 Порівняйте  і  спробуйте  відтворити різницю  відтінків  різних  частин натюрморту.

  •     Визначте, яка поверхня, частина натюрморту освітлена найяскравіше і як
    забарвлене тло поруч.
  •          Як змінюється відтінок кольору в тіні і на освітленій поверхні?
  •          Де найтемніша частина натюрморту загалом?
  •          Поспостерігайте, які різні півтонові співвідношення на різних поверхнях?
  •          Де створюється найбільший контраст?

Робота із схемою "Поетапність виконання натюрморту " (роздатковий матеріал – додаток №5)

Малювання натюрморту (контроль правильності виконання прийомів роботи; надання допомоги учням, які відчувають труднощі).

VI. Рефлексія

Усвідомлення учнями того нового, що вони дізналися і чого навчилися на уроці.

Домашнє завдання: підібрати ілюстративний матеріал на тему «Натюрморт у різних видах мистецтва.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №1

 

 

 

 

 

C:\Users\Лена\Pictures\thumb_img_56f695fc785f0_resize_900_5000.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://prikolnye-kartinki.ru/img/picture/Aug/15/5f40b33e9dfc09c27a78281e8124a890/4.jpg 

 

 

 

 

 

https://lh6.ggpht.com/SUoP-UK4leZfBE0FInYFTMXwMbNes0kV6qtoOD-VkESIcWlHNLEOw3H1AiOruf54tBk=h950 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №2

 

C:\Users\Лена\Pictures\depositphotos_15443915-stock-illustration-vase-set.jpg 

C:\Users\Лена\Pictures\12481349-Набор-силуэты-черным-по-белому-посуды.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Лена\Pictures\4734055-cups-and-pots-silhouette-set.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Лена\Pictures\5003559-fruits-and-berries-(black).jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №3

 

C:\Users\Лена\Pictures\img061.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №4

«Козацький словник»

Бандура
Класичний (діатонічний) та сучасний (діатонічний або хроматичний) український національний струнно-щипковий музичний інструмент з родини арф, гусель та псалтиріонів. Музикант, граючи на старосвітський чи сучасній бандурі, не притискує струн на грифі, а, подібно до арфи, щипком пальців (лівої руки тощо) у потрібний момент видобуває звук певної струни.

 

http://odessa-life.od.ua/upload/image/bandura.png


Булава
Вид холодної зброї, що виникла у найдавніші часи й мала форму палиці, на одному з кінців якої була закріплена головка у формі кулі, восьмигранника, шестигранника та ін. Руків’я булави виготовлялося найчастіше з дерева, рідше-з металу, а головка-з металу, або каменю. Один із клейнодів у реєстровому козацькому війську, на Запорізькій Січі та в Гетьманщині, що був ознакою влади гетьмана (кошового отамана)

https://ua.all.biz/img/ua/catalog/1248106.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Герб козацький
Військо Запорозьке мало свій герб. На ньому починаючи з кінця 16 століття був зображений козак у шапці з шаблею при боці і рушницею на лівому плечі. Цей герб був на печатках, прапорах гетьманів України. В добу козацько-гетьманської держави мали герби і вживали їх на своїх печатках численні козацькі старшинські роди.

 

http://liveua.in.ua/wp-content/uploads/2017/08/Cossack_Getmanat.png

 

Жупан
Старовинний український і польський верхній чоловічий одяг заможного населення, переважно із сірого або синього сукна. У XVII —XVIII ст. частина святкового костюма заможної козацької старшини, шляхти та міщан, пізніше набув поширення серед селян.

Зброя козаків
Зі зброї у вжитку запорізьких козаків були гармати, рушниці, пістолети, списи, шаблі, келепи, стріли, сагайдаки, якірці, кинджали, ножі, панцери. Яків Собеський на початку XVII ст. каже, що багато хто з козаків не користувався шаблями, але рушниці були у всіх. У тому ж столітті про зброю козаків пише Боплан: за його словами, у запорожців були у вжитку фальконети, ядра, порох, пищалі й шаблі; вирушаючи в похід, кожен козак брав одну шаблю, дві пищалі, шість фунтів пороху, причому важкі боєприпаси складав у човен, а легкі залишав при собі. В тому ж XVII ст. про зброю запорізьких козаків згадує літопис Самовидця: за його словами, у запорожців були у вжитку самопали, шаблі, списи, стріли й обухи, тобто келепи чи бойові молотки. В середині XVIII ст. про зброю запорізьких козаків пише Мишецький, вказуючи, що у запорізькому війську, як у старого, так і у малого була вогниста зброя, рушниці або флінги, пістолети, холодна зброя — списи й шаблі, а порох і свинець купували в Польщі й Україні — свій хоч і робили, але він не відзначався доброю якістю. Більшість цієї зброї козаки здобували у поляків, росіян і особливо у татар і турків. Головна маса пороху спочатку йшла від польського уряду, а згодом, після переходу запорізьких козаків у підданство російського царя, з Москви.

Каламар
Письмова приналежність (письменницький інструмент), приладдя для зберігання чорнил (звідси інша назва — чорнильниця) і вмочування в нього пишучого предмета (найчастіше пера) під час писання; в Україні особливого поширення набув у козацькі часи. У козацьких канцеляріях чорнильниці-каламари мали найрізноманітніші форми й були, як правило, мистецькими витворами народних умільців. Виготовлялися вони з металу (бронза, срібло), скла або кераміки. Козацькі каламари були стаціонарними і похідними. Серед перших — комбінації з кількох з’єднаних невеликих посудин для чорнила різного кольору зі спільною кришечкою. Серед других — посудини зі звуженим горлечком і вушками для підв’язування до пояса та комбінації з футляра для пер і спеціальні відділення для чорнильниці. Щоб чорнило не виливалося й не висохло, каламар мав кришечку або затичку. Козацький каламар вважався одним із козацьких клейнодів, символом влади військового писаря (зокрема, Генерального писаря), що під час ради займав місце поряд з іншими старшинами.

Клейноди
Символи влади військової старшини (від німецького слова Кlіеіnоd — дорогоцінність). До клейнодів належали: корогва (прапор), бунчук, булава та її різновиди: тростина (палиця) та пірнач, каламар, литаври та печатка.

http://svitppt.com.ua/images/4/3110/960/img19.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кобза
https://dic.academic.ru/pictures/wiki/files/75/Kobzy2.jpg 

 

Старовинний український струнно-щипковий музичний інструмент. На кобзі грають, притискуючи пальцями струни на грифі в поєднанні з щипком відкритих струн на корпусі. У 80-х роках XVI століття в Україні кобзу витіснила бандура.

Хоругва (корогва)
Військовий прапор, військовий клейнод в Україні 15-18 століття , символ влади гетьмана України, кошового отамана Запорозької Січі, полковника, сотника. Походження — очевидно, від праслов’янського korggy — прапор. Має вигляд полотнища (переважно прямокутного) з держаком-корогвищем, інколи з навершям у вигляді хреста або кулі. На полотнищах різноманітного забарвлення зображувалися Ісус Христос, святі, геральдичні символи. Корогва Запорозької Січі найчастіше мала червоний колір, білий хрест посередині та сонце, місяць, зірки в кутах. Різнобарвні корогви полків і сотень мали відповідні геральдичні зображення, часто пов’язані з гербами міст.

 

http://on2.docdat.com/tw_files2/urls_3/73/d-72301/72301_html_m6b1ab39.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №5

C:\Users\Лена\Pictures\img062.jpgПоетапність виконання натюрморту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 грудня 2018
Переглядів
320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку