Читання 01.11.2022 2 –Б Старікова Н.А.
Тема. Робота з дитячою книжкою. Казка вчить, як на світі жить. Українські народні казки «Пан Коцький», «Солом’яний бичок».
Мета: удосконалювати навички мовчазного, свідомого читання; учити визначати риси характеру персонажів шляхом аналізу їхньої поведінки і вчинків. Розвивати: уміння критично ставитись до інформації, аналізувати текст, порівнювати інформацію отриману з різних джерел робити висновки, визначати головну думку; мовленнєво-комунікативні навички, уміння аргументовано висловлювати свою думку; творче мислення – прагнення створити власний медіапродукт. Формувати вміння працювати в парах, групах. Виховувати інтерес до народної творчості.
Презентація.https://docs.google.com/presentation/d/1WM_yKQE6jkIb1hjIW8XU7qbvL-yJzpI3r9bReGIJj3M/edit?usp=sharing
Опорний конспект уроку для учнів
1. Організація початку уроку
Слайд 2. Емоційне налаштування
2. Повідомлення теми і мети уроку.
Слайд 3. Відгадування загадок.
Слайд 4. Розгляд виставки
- Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомство з усною народною творчістю, а саме з казками і перевіримо чи правильно говорить народна мудрість:
«Казка вчить, як на світі жить»
3. Актуалізація опорних знань
Слайд 5. Вправа «Мозковий штурм»
Слайд 6. Гра «Впізнай героя казки»
Слайд 7. Рухлива хвилинка.
4. Засвоєння нового матеріалу
Слайд 8. Відгадування загадок про головних героїв казки
Слайд 9- 10. Опрацювання казки «Пан Коцький». Щоденні 5. Слухання за покликанням
https://www.youtube.com/watch?v=TyoIxU6Mpd8
Пан Коцький
В одного чоловіка був кіт старий, що вже не здужав і мишей ловити. От хазяїн його взяв та й вивіз у ліс, думає: «Нащо він мені здався, тільки дурно буду годувати,— нехай краще в лісі ходить». Покинув його й сам поїхав.
Коли це приходить до кота лисичка та й питає його:
— Що ти таке?
А він каже:
— Я — пан Коцький.
Лисичка й каже:
— Будь ти мені за чоловіка, а я тобі за жінку буду.
Він і згодився. Веде його лисичка до своєї хати,— так уже йому годить: уловить де курочку, то сама не їсть, а йому принесе.
От якось зайчик побачив лисичку та й каже їй:
— Лисичко-сестричко, прийду я до тебе на досвітки.
А вона йому:
— Є у мене тепер пан Коцький, то він тебе розірве.
Заєць розказав за пана Коцького вовкові, ведмедеві, дикому кабанові. Зійшлися вони докупи, стали думати, як би побачити пана Коцького,— та й кажуть:
— А зготуймо обід!
І взялися міркувати, кому по що йти. Вовк каже:
— Я піду по м'ясо, щоб було що в борщ.
Дикий кабан каже:
— А я піду по буряки і картоплю.
Ведмідь:
— А я меду принесу на закуску.
Заєць:
— А я капусти.
От роздобули всього, почали обід варити. Як зварили, почали радитись, кому йти кликати на обід пана Коцького.
Ведмідь каже:
— Я не підбіжу, як доведеться тікати.
Кабан:
— А я теж неповороткий.
Вовк:
— Я старий уже і трохи недобачаю.
Тільки зайчикові й приходиться.
Прибіг заєць до лисиччиної нори, коли це лисичка вибігає, дивиться, що зайчик стоїть на двох лапках біля хати, та й питає його:
— А чого ти прийшов?
Він і каже:
— Просили вовк, ведмідь, дикий кабан, і я прошу, щоб ти прийшла зі своїм паном Коцьким на обід.
А вона йому:
— Я з ним прийду, але ви поховайтесь, бо він вас розірве.
Прибігає зайчик назад та й хвалиться:
— Ховайтесь, казала лисичка, бо він як прийде, то розірве нас.
Вони й почали ховатися: ведмідь лізе на дерево, вовк сідає за кущем, кабан заривається у хмиз, а зайчик лізе в кущ.
Коли це веде лисичка свого пана Коцького. Доводить до столу, а він побачив, що на столі м'яса багато, та й каже:
— Ма-у!.. Ма-у!.. Ма-у!..
А ті думають: «От вражого батька син, ще йому мало! Це він і нас поїсть!»
Виліз пан Коцький на стіл та почав їсти, аж за ушима лящить. А як наївсь, то так і простягсь на столі.
А кабан лежав близько столу в хмизі, та якось комар і вкусив його за хвіст, а він так хвостом і крутнув; кіт же думав, що то миша, та туди, та кабана за хвіст. Кабан як схопиться, та навтіки!
Пан Коцький злякався кабана, скочив на дерево та й подерся туди, де ведмідь сидів.
Ведмідь як побачив, що кіт лізе до нього, почав вище лізти по дереву, та до такого доліз, що й дерево не здержало — так він додолу впав — гуп! — та просто на вовка,— мало не роздавив сердешного.
Як схопляться вони, як дременуть, то тільки видко. Заєць і собі за ними — забіг не знать куди... А потім посходились та й кажуть:
— Такий малий, а тільки-тільки нас усіх не поїв!
Слайд 11. Вправа «Власна думка».
Слайд 12. Фізкультхвилинка
Слайд 13-15. Опрацювання казки «Солом’яний бичок». Щоденні 5. Читання для себе.
Слайд 16. Перегляд музичного мультфільму за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=EIeFAwwHaFw
Слайд 17. Співставлення тексту казки і мультфільму
Слайд 18.Рухлива хвилинка
5. Закріплення вивченого матеріалу.
Слайд 19. Вправа «Здогадайся». Роздивись малюнки та скажи, з якої частини казки малюнок: початок, середина, кінець.
Слайд 20-21. Чому вчать казки, які ми сьогодні опрацювали.
Слайд 22. Тестування .
6. Підсумок
Слайд 23. Вправа «Сінквейн» («Сенкан»)
Слайд 24. Домашнє завдання
7. Рефлексія
Прочитай казку « Солом’яний бичок». Зроби аудіо або відео запис уривку читання казки . Намалюй ілюстрацію до казки. Роботу надсилай на освітню платформу Human або ел. пошту starikovanatasha1970@gmail.com
Бажаю успіхів у навчанні!
Пам’ятай: казка вчить, як на світі жить.