Урок "Робота з графічним редактором Paint. Доповнення малюнка підписом чи коментарем."

Про матеріал
Геметричний бунт Комбінований урок-казка в графічному редакторі Paint для учнів 3 класу. Міжпредметний зв'язок :інформатика, геметрія, література, малювання Мета:Закріпити уміння учнів зафарбовувати готові об’єкти, переміщати та повертати їх. Навчити вводити та форматувати текст.
Перегляд файлу

УРОК 27 (5)

 

ТЕМА. Робота з графічним редактором Paint. Доповнення малюнка підписом чи коментарем.

 

МЕТА. Закріпити уміння учнів зафарбовувати готові об’єкти, переміщати та повертати їх.

Навчити вводити та форматувати текст.

Вимоги до знань та умінь          Учні повинні знати:

Як завантажувати графічний редактор Paint.

Як завантажувати існуючий файл.

Які інструменти є на панелі інструментів.

 

Учні повинні вміти

FЗавантажувати графічний редактор Paint.

FЗавантажувати існуючий файл.

FКористуватися  інструментами із панелі інструментів.

FПереміщати та повертати створені графічні об’єкти.

FУводити та форматувати текст.

 

Форма організації навчальної діяльності

           урок-казка

 

Обладнання 

 комп’ютери, сумісні з IBM  PC, мультимедійна дошка, геометричні фігури із кольорового паперу.

 

Міжпредметні зв’язки

  Використання елементів математики: геометричні фігури

  Зв’язок з літературою: побутова казка

 

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент (3 хв.)    1. Привітатися з учнями класу.

2.     Відмітити відсутніх.

3.     Створити організаційно-методичі умови для проведення уроку.

4.     Інструктаж з техніки безпеки.

ІІ. Актуалізація опорних знань

(Фронтальне повторення вивченого матеріалу)

1.     Як називається програма, яку ми зараз вивчаємо?

2.     Як завантажити графічний редактор Paint?

3.     Де знаходиться панель інструментів?

4.     Які інструменти є на цій панелі?

5.     Які малюнки ми створювали на попередніх уроках?

6.     Як перемістити фрагмент малюнка?

7.     Як створити копію фрагмент малюнка?

 

 

ІІІ. Закріплення вивченого матеріалу та вивчення нового з використанням казкових героїв.

 

Діти, сьогодні до нас і нашого графічного редактора завітала казка. Отже, ми будемо працювати з казковими героями. Давайте всі разом послухаємо казку.

 

Геометричний бунт

 

Давним-давно в далекій заморській країні виникло королівство „ГЕОМЕТРІЯ”.

У цьому королівстві жили геометричні фігури. Їх було дуже багато і жили вони дружно та злагоджено. Геометричні фігури були дуже працелюбні завжди допомагали людям. Та одного разу серед фігур виник справжній бунт.

Фігури вийшли на майдан і кожна почала вихваляти себе і доказувати, що вона найголовніша.

Діти сідають за комп’ютери. 

                     Давайте, діти, завантажимо графічний редактор Paint. Відкриємо папку свого класу. А тепер відкриємо файл, який має ім’я „ Казка”. На екрані монітора ми бачимо героїв нашої казки. Бачите,  фігури були так схвильовані, що навіть забули одягти свій святковий одяг, а тому виглядають такими сірими і негарними.

image 

                     Спочатку познайомимося із героями казкового королівства. 

Вчитель показує фігури із кольорового паперу, а учні легко “впізнають” в руках вчителя і  на екранах дисплеїв: трикутника, прямокутника, точку, відрізка, кута, пряму та круга. 

                     На майдан вийшли фігури, з якими ви ще будете знайомитися на уроках математики, тому зараз ми тільки запам’ятаємо їх імена. 

Вчитель показує паралелограм та трапецію і називає їх імена.  Давайте послухаємо, про що вони розмовляють.(Продовження казки) Найголосніше зараз говорить трикутник: 

                     Шановний Прямокутник, я основний серед всіх фігур, адже я можу бути частиною будь-якого многокутника.

                     Так-так –  відповідає Прямокутник – Але я особливий, у мене всі кути прямі, а протилежні сторони паралельні.

 В цей час Паралелограм шепче Трапеції: 

                     Пані Трапеція,  пані Трапеція,  ви ж розумієте, що у мене протилежні сторони теж паралельні, а кути можуть бути не тільки прямі, а й гострі та тупі, отже я важливіший.

                     Звичайно, – каже трапеція. Вона зовсім не слухає Паралелограма і спішить похвалити себе. 

                     Я унікальна (тобто єдина) фігура. У мене дві сторони паралельні — це основи, а дві не паралельні – бічні сторони. (Пауза).

А це Кут. Він стоїть один і мовчить. Він дуже скромний і  вважає, що  нікому не потрібний. Навіть його найближчі друзі Відрізок і Точка сьогодні чомусь не підійшли до нього.

 Точка теж мовчала. Вона уже привикла, що її навіть не замічають, оскільки вона дуже маленька. Відрізок казав Точці, що вона все рівно найкраща і він завжди буде дружити з нею і Кутом. Відрізка теж ніхто не помічав, адже він був тільки маленькою частиною тітоньки Прямої, яка лежала серед фігур, щось говорила, але її ніхто не чув.

Пряма лінія не має ні початку ні кінця, тому її голова була так далеко від цього майдану, що почути її ніхто не міг. 

По інший бік від прямої мовчки стояв і слухав розмови геометричних фігур Круг. Його вважали вихованим, розумним, толерантним.

Дійсно він був дуже гладенький і не мав ні одного Кута.

Коли заговорив Круг, всі інші фігури замовкли, тому що дуже поважали його. Круг сказав:

                     Всі ви надзвичайно важливі і кожна має свої переваги. Але шановні Трикутник та Чотирикутники! У ваших іменах присутня фігура...

(Прогнозована відповідь: Кут)

Ваші сторони є…   відрізками, а вершини… точками. Отже, вони, мабуть, найважливіші.

Кут, Відрізок і Точка від несподіванки так розгубились, що не могли нічого відповісти .

Першим заговорив Кут:

                     Моя вершина – це Точка, а сторони – частинки прямої, тому Точка і Пряма важливіші за мене.

                     Дійсно, – підхопив Відрізок, – я тільки частина тітоньки Прямої. 

                     Отже у королівстві Геометрія основними фігурами є Точка і Пряма – сказали разом Кут і Відрізок.

                     Звичайно – підхопили всі фігури, –основними фігурами у королівстві Геометрія є Точка і Пряма.

Фігури дуже зраділи, що нарешті прийшли до однієї думки. Тітонька Пряма навіть заплакала від радості, але її знову ніхто не почув.

І от фігури вирішили сфотографуватися  на пам’ять і розташувалися так:

Тітоньку Пряму вирішили не турбувати. Точку поставити над нею в центрі. Ліворуч та праворуч, розташувати її вірних друзів Відрізка і Кута, а вище в один ряд Трикутника, Прямокутника, Паралелограма і Трапецію. 

Давайте, діти, спочатку одягнемо наших казкових героїв в гарний кольоровий одяг, а потім перемістимо фігури на свої місця.

 

Учні самостійно розфарбовують,  переміщають та розвертають геометричні фігури, якщо це потрібно. Домальовують деякі елементи.

Тим часом вчитель на мультимедійній дошці розташовує геометричні фігури в тій послідовності, в якій учні повинні розташувати їх на своїх екранах. 

 

Фізкультхвилинка Руханка

 

Мудрий Круг слідкував за тим, щоб хтось не переплутав своє місце і думав:

– Я теж складаюсь із дуже великої кількості Точок, мої радіуси – Відрізки, два будь які радіуси – утворюють центральний Кут, а, взагалі, я дуже велика Точка і теж особливий, та про це я нікому не скажу. 

 

Кут, Відрізок і Точка запросили Круга стати в один ряд з ними і він з радістю погодився. 

 

А тепер давайте підпишемо свою фотокартку.  Назвемо її “Парад геометричних фігур”.

В наборі інструментів виберемо “Надпись“. Поставте курсор зліва під прямою, притисніть ліву кнопку миші і перетягніть її в правий  нижній куток екрану.  В одержаній рамці уведемо текст. На екрані одночасно з’явилася панель атрибутів тексту.  Виберемо шрифт Arial(Кириллица), розмір 24, напівжирний курсив. Колір підберіть самі.  

image 

Фізкультхвилинка Вправи для очей 

 

\/ІІ. Підсумки уроку

На сьогоднішньому уроці ми закріпили уміння працювати в ГР Paint. Познайомилися з казковими героями із королівства „Геометрія”. Навчилися вводити та форматувати  текст. 

 

 

\/ІІІ. Домашнє завдання.

Придумайте та намалюйте своїх казкових героїв на папері. Можна придумати маленьку казку.

 

pdf
Пов’язані теми
Інформатика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
11 березня 2021
Переглядів
749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку