Урок "Робота з кольоровим папером. Виготовлення аплікації «Диво-птах».

Про матеріал
Предмет " Дизайн і технології", 2 клас. Конспект уроку містить завдання на розвиток креативності; метод "Сторітеллінг".
Перегляд файлу

Тема. Робота з кольоровим папером. Виготовлення аплікації «Диво-птах».

Очікувані результати навчальних досягнень учнів:

-працюють з ручним приладдям, дотримуючись безпечної роботи;

-виготовляють поетапно виріб (за визначеною послідовністю);

- здійснюють розмітку ліній  на картоні та папері;

-розмічають  деталі на матеріалі за допомогою шаблонів та трафаретів;

-з’єднують деталі та оздоблюють їх за допомогою традиційних та сучасних технологій;

-дотримуються послідовності виготовлення виробу за допомогою вчителя.

Мета:

формування ключових компетентностей: загальнокультурної, інформаційної, міжпредметної, естетичної, проектно- технологічної, необхідних для розв’язання життєвих проблем  у взаємодії з іншими; формування креативних, комунікативних якостей особистості учнів, здатність сприймати  та аналізувати твори мистецтва, виконувати елементарні  графічні зображення; добір матеріалів за їх властивостями, читання інструктаційних  карток із зображеннями для поетапного виготовлення виробу; розвиток  дрібної моторики рук, фантазії.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання для вчителя: зображення Жар- птиці, ноутбук,  відео, поетапні заготовки виробу.

Обладнання для учнів: заготовки з альбому, двосторонній кольоровий папір, олівець, картон, ножиці, клей.

Хід уроку

I. Організація учнів до уроку

1. Привітання та емоційне налаштування. Вітаю вас, діти, на нашому уроці.

У мене гарний настрій і я хочу ним поділитися з вами. Здуваю  з долоні  частину гарного настрою кожному з вас, а ви поділіться ним з однокласником.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів. На деякий час ми на уроці потрапимо в казку.

1. Казочко, казко,

Ти нас зустрічай,

В гості до тебе

Другий клас завітав.

III. Повідомлення теми уроку

  1. Читання вірша, який містить запитання, що розвиває креативність дитини

НАДІЯ КИР’ЯН

ЖАР-ПТАШКА

Було, чи здавалось, чи снилось Іванку,

Що кожного ранку,

Що кожного ранку

Жар-пташка злітає понад двором,

Торкає його

Золотистим пером.

Перо золотисте Іванка лоскоче,

Хлопчина швиденько

Розплющує очі

І миттю встає,

У вікно виглядає,

А тільки жар-пташки і сліду немає.

Скажіть мені, діти,

Коли вам не важко,

Куди відлітає

Щоранку жар-пташка?

(Відповіді різні- це дитяча фантазія. Можливий варіант : жар- пташка- сонечко, яке  не стоїть на місці і рухається  на захід; промінь сонячний, який рухається з сонцем)

IV. Повідомлення нового матеріалу

  1. Розповідь учителя.

Жар-Птиìця – у східнослов 'янській народній творчості — казковий птах сонячного царства із сліпучо-золотавим, мов жар, пір'ям (тому птаха називають ще золотою птицею)

                                                 Как нарисовать жар птицу - 26 фото

 одного його пера досить, щоб освітити ввесь казковий сад.

  1. В казку вирушим всі разом,

Перешкоди всі пройдем,

А хто буде сумувати, із собою не візьмем.

СТОРІТЕЛЛІНГ.

У квітучій країні ЩАСЛИВІЇ , де завжди панувало добро, любов і мир, жили дуже щасливі люди. А щастя їм приносив птах, який жив у чудовому казковому саду.  

Ця пташка була незвичайною: вона їла золоті яблука, а коли співала, то з її дзьобика висипалися перлинки. А пір’їнки були в неї золоті, осявали все навкруги. Щоправда, з настанням холодів пташка засинала і прокидалася лише навесні, коли добре гріло сонечко,  і всеоживало. Людям, які жили в  країні ЩАСЛИВІЇ, птах приносив багатство. Коли пташка губила свої пір’їнки, вони перетворювалися на золото. Прозвали її ДИВО- ПТАХОМ.

Одного разу заздрісний правитель сусідньої країни НЕЩАСЛИВІЇ послав своїх слуг до саду і наказав викрасти ДИВО-ПТАХА, щоб самому розбагатіти. Вночі, коли ДИВО-ПТАХ спав, вони підкралися і схопили ДИВО-ПТАХА. Та птах вирвався. Жодної пір’їнки не досталося ворогам. ДИВО-ПТАХ летів на захід, шукаючи прихистку. Пролітаючи над  дружніми сусідніми країнами, де жили справедливі правителі, скидала пір’їнки зі свого важкого золотого  хвоста. В тих країнах люди ставали щасливими. От так ДИВО-ПТАХ залишився без хвоста. Повернувся до рідної ЩАСЛИВІЇ, а там вороги пограбували людей, але люди не падають духом. Працюють і вірять у щасливе майбутнє.  Оселився ДИВО-ПТАХ  у  звичайному саду, став сумним.

Давайте , діти,  допоможемо  відновити  хвіст для ДИВО-ПТАХА, використавши папір, що є у вас на партах.

  1. Сьогодні нам будуть потрібні ножиці, клей, кольоровий папір та картон.

Що повинен кожен знати,

Щоб безпечно працювати?

До ножа, до ножиць, шила

Треба розум, а не сила.

Інструктаж з техніки безпеки

Перш, ніж приступити до виконання виробу, пригадаємо правила техніки безпеки:

- Не тримати ножиці лезом догори.

- Передавати ножиці лише у закритому вигляді.

- Класти ножиці на стіл так, щоб вони не виступали за край столу, не залишати їх відкритими.

- Під час роботи з ножицями уважно стежте за лінією розрізу і підтримуйте матеріал так, щоб пальці були якнайдалі від леза.

- Підкладайте папір під деталі, на які потрібно нанести клей, щоб не забруднити парту.

- На великі деталі клей наносимо по краях, а малі змащуємо повністю від середини до країв.

- Залишки клею витираєте серветкою.

4. Демонстрація та аналіз зразка

- Уважно розгляньте зразок виробу .                      https://1.bp.blogspot.com/-KOb9earjzm4/XuZKVlHQMNI/AAAAAAAAApk/zF6UXpiyZ8k20mWxbc7MXhtKsQOvYJWewCLcBGAsYHQ/s640/IMG_20200614_184843.jpg

Саме таким у результаті повинен вийти хвіст для нашої Диво-птиці.

Для його виготовлення ми будемо використовувати техніку витинання, а сам вирізаний виріб з паперу ми називатимемо – витинанкою.

5. Інструктаж  учителя     https://1.bp.blogspot.com/-KOb9earjzm4/XuZKVlHQMNI/AAAAAAAAApk/zF6UXpiyZ8k20mWxbc7MXhtKsQOvYJWewCLcBGAsYHQ/s640/IMG_20200614_184843.jpg

- У ваших альбомах є шаблон нашої Диво-птиці(с.61). Для початку треба вирізати його по контурах. Вирізаємо: тулуб пташки, крило, чубчик і лапки.

Далі пташку ми клеїмо на тверду основу – картон. Над головою наклеюємо чубчик. На тулуб прикріпляємо крило.  Під тулубом, внизу, наклеюємо лапки. ( Перегляд відео)

Далі переходимо до виготовлення хвоста нашої Диво-птиці.

Для цього берете аркуш кольорового двостороннього паперу. Далі складаєте його навпіл та розрізаєте по лінії згину. У вас вийшло дві частинки паперу.

Одну із частин згинаєте навпіл (згин вниз). Далі відгинаєте правий кут знову вниз. Тепер перевертаєте заготовку на зворотний бік і згинаєте навпіл (згори вниз). Відрізаєте частину заготовки.

Далі малюєте візерунок. Тоді, обережно, по лініях, намальованих вами, робите фігурні вирізи. Після цього розкладаєте витинанку і розрізаєте її навпіл.

Берете одну частинку витинанки та клеїте її на частину тулуба пташки, де повинен бути хвостик, а іншу – трохи вище першої, тобто над нею.

Наш ДИВО-ПТАХ   прекрасний і щасливий! Став співати в саду. Люди стали радісними. Добре  живуть зараз у ЩАСЛИВІЇ.

 6. Фізкультхвилинка

Презентація "Фізкультхвилинки в початковій школі"

V. Практична робота

- Зараз починаймо працювати! Виготовляти аплікацію ми будемо разом! Якщо потрібна буде моя допомога звертайтесь!

Спочатку вирізаємо тулуб, крило, чубчик та лапки пташки. Далі всі ці елементи ми приклеюємо на картон. Спочатку тулуб, потім крило, чубчик і лапки. Пам’ятайте про правильне розміщення пташки на картоні. Приклеюємо її ближче до лівої сторони, з іншого боку треба буде приклеїти ще хвіст.

Переходимо до виготовлення хвоста нашої Диво-птиці.

Для цього берете аркуш кольорового двостороннього паперу. Далі

складаєте його навпіл та розрізаєте по лінії згину. У вас вийшло дві частинки паперу.

Одну із частин згинаєте навпіл (згин вниз). Далі відгинаєте правий кут знову вниз. Тепер перевертаєте заготовку на зворотний бік і згинаєте навпіл (згори вниз). Відрізаєте частину заготовки.

Далі малюєте візерунок. Тоді, обережно, по лініях, намальованих вами, робите фігурні вирізи. Після цього розкладаєте витинанку і розрізаєте її навпіл.

Берете одну частинку витинанки та клеїте її на частину тулуба пташки, де повинен бути хвостик, а іншу – трохи вище першої, тобто над нею.

VI. Аналіз та оцінювання учнівських робіт

- Ви вправно попрацювали. Тож зараз ми оцінимо ваші старання. Прошу охочих вийти на середину зі своїми виробами. Разом із Паном Ножиці ми оцінимо їх.

Критерії оцінювання:

- Акуратно вирізана заготовка.

- Правильна послідовність виконання виробу.

- Естетичний вигляд.

VІІ. Підсумок уроку.

Наш ДИВО-ПТАХ   прекрасний і щасливий! Став співати в саду. Люди стали радісними. Добре  живуть зараз у ЩАСЛИВІЇ.

- Ще одна хороша справа у скарбничку! Як добре, що наша праця приносить користь іншим!

Ваші ручки справді гарно попрацювали. Гарний настрій панував між нами упродовж цілого уроку, а найбільше його видно на ваших усміхнених личках. Покажіть його – усміхніться!

 

 

docx
Додано
26 лютого 2023
Переглядів
2009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку