Тема. Робота з кольоровим папером. Зайчатко Білянчик і ведмежатко Сніжок
Мета. Навчати робити об`ємну аплікацію, повторити техніку роботи в жанрі аплікація та вдосконалювати учнівські навички в роботі з шаблоном під час виготовлення зайчика і ведмедика, закріпити правила техніки безпеки при роботі із ножицями, техніку роботи з різними видами паперу; сприяти розвитку дрібної моторики пальців рук, спостережливості, фантазії, уваги. Розвивати конструкторські здібності, просторове мислення, естетичні почуття, смак. Виховувати дбайливе ставлення до тварин, до природи, охайність під час роботи.
Обладнання. ножиці, пензлики, кольоровий картон , шаблони, клей.
Тип заняття: комбінований.
Хід роботи
I. Вступна частина
1.Привітання
Я рада вітати вас у нашому затишному класі. Погляньте на мене, на друзів, погляньте вліво, вправо, поверніться й один одному посміхніться. А тепер сідайте.
На партах все готово для уроків трудового навчання.
• Яку роботу виконуємо на цих уроках?
(Працюємо з папером, картоном, клеєм, олівцем, фломастерами).
Повторення правил користування ножицями
2.Правила користування ножицями
1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.
2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.
3) Не тримай ножиці вістрями догори.
4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.
5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.
6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.
II. Основна частина.
1.Мотивація.
Заслухати музику. П.Чайковський “Пори року. Зима”.
• Діти, а яка зараз пора року?
• Чи любите ви зиму? Чому?
Сьогодні нам принесли конверт , а замість зворотної адреси- загадки. Перш ніж відкрити його, треба розгадати їх.
Не баранчик і не кіт,
Носить шубу круглий рік.
Шуба сіра – для літа,
А для зими – біла.
(Заєць).
Живу я там, де вічний лід,
Люблю я рибу на обід.
В кожусі білому завжди
Виходжу часто я з води,
Умію плавати й пірнати…
А як мене, малята, звати?
(Білий ведмідь)
Відкриваємо конверт, а в ньому- лист
2. Повідомлення теми і мети уроку.
На далекій півночі, де безкраї снігові простори , зустрілись я- зайчатко Білянчик і ведмежатко Сніжок. Нам було дуже весело разом, і вирішили стати ліпшими друзями. Та налетіла страшна Метіль – Завірюха і розлучила нас. Діти, допоможіть нам зустрітися. Для цього вам потрібно виготовити об’ємну аплікацію, де будемо ми зображені. Ось тоді ми зустрінемося і …
Учитель:
Діти придумують закінчення історії.
Учитель:
Ось, що у вас повинно вийти (Показ зразку ).
3. Послідовність виконання роботи.
- Що необхідно мати для виготовлення цієї аплікації?
(Назвати матеріали і інструменти, які є на партах. Картон синього кольору, білий папір, вата, простий олівець, фломастер, коректор,).
Вчитель розповідає про об’ємну аплікацію та послідовність виконання роботи .
-Діти, що таке аплікація?( Аплікація — це накладання, наклеювання, нашивання на основний фон окремо вирізаних частин якого-небудь малюнка: мотивів із тканини, шкіри або інших матеріалів)
- А об’ємна аплікація-це коли вирізаним деталям спочатку надається об`єм, а потім деталі наклеюються на основу, але не по всій площині, а тільки її частиною. Завдяки цьому прийому аплікація набуває рельєфного, об`ємного, живого вигляду і саме6 така аплікація буде вивчена і розроблена на уроці.
На дошці розвішані аркуші у послідовності 1, 2, 3, 4.
1.Виріж деталі аплікації. Розфарбуй їх.
2. Зроби надрізи на деталях голови зайчика та ведмедика, нанеси клей на заштриховану частину та склей деталі.
3. На кольоровому картоні розклади деталі персонажів. Приклей тулуби. Нанеси клей на внутрішній край голівки та вушок. Приклей голівки до тулубів.
4. Прикрась аплікацію: приклей ватяні кучугури; намалюй сніжинки.
III. Заключна частина.
Підсумки уроку.
Рефлексія. Чи сподобався урок? Що запам’яталося? Що було важким для вас, діти?
Молодці, ви впоралися з завданням, створили чудовиз зайчика та ведмедика, яких сфотографуємо на згадку про наш урок
Оцінювання робіт.