Урок роботи з дитячою книжкою у 2 класі НУШ " Хочеш бути щасливим - не будь лінивим"

Про матеріал
Матеріали плану -конспекту уроку допоможуть педагогу у підготовці та проведенні уроку, формуванню у другокласників мотивації до роботи з художньою літературою, любові до читання книжок.
Перегляд файлу

Урок роботи з дитячою книжкою у 2 класі НУШ

Тема. Хочеш бути щасливим – не будь лінивим.

Мета. Ознайомити учнів з тематичними книгами – збірками, розвивати вміння працювати з книгою, навички свідомого читання, збагачувати словниковий запас,  виховувати працелюбність, вміння тримати слово, потребу дотримуватися гігієнічних норм, почуття взаємоповаги один до одного.

Матеріал до уроку. Тематичні збірки « Новорічна книга», «Звучи, рідна мово!», «Героям слава!», А.Костецький «Нове життя», Г. Фалькович «Бацила молода», Г. Малик «Подорож Алі до країни сяк- таків», Посібник «Позакласне читання. Робота з дитячою книжкою. 2 клас» /Уклад. Т.С. Маркотенко, О.В. Ємельяненко.-Харків: Видавничий дім Весна, 2020. – 136с.

Обладнання. Книжкова виставка, картки з прислів’ями, цеглинки лего.

Хід уроку

І. Організація класу.

Продзвенів уже дзвінок,

Всі сідають на урок.

Починаємо трудитись,

Гарно й старанно учитись!

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Робота з прислів’ями:

Бджола мала, а й та працює

Без діла слабіє сила.

Без охоти нема роботи.

Без роботи день роком стає.

Без сокири не тесляр — без голки не кравець.

Без труда нема плода.

Будеш трудиться — будеш кормиться. (https://traditions.in.ua/usna-narodna-tvorchist/pryslivia-ta-prykazky/14-pryslivia-ta-prykazky-pro-pratsiu)

  • Про що були всі прислів’я?
  • Отже тема нашого уроку «Хочеш бути щасливим- не будь лінивим».

ІІІ. Робота з виставкою прочитаних книг.

  • Хто взяв участь в оформленні виставки книжок до уроку, піднесіть угору зелену цеглинку.
  • Що захопило вас у цих книжках?
  • Як ви добирали книжки для читання?
  • Яку книжку ви порадили б прочитати своїм друзям? Чому?

IV. Опрацювання нових творів.

  1. Книгознавча скринька.
  • Сьогодні ви підготували гарну виставку книг. Серед них є «Новорічна книга», «Звучи, рідна мово!», «Героям слава». Погортаємо сторінки першої книги. Як бачимо сюди вміщено твори різних авторів про зиму. Погортаємо книгу «Звучи, рідна мово!».
  • У книгу вміщено твори одного автора чи різних?
  • Про що всі  ці твори? (Про мову).
  • А зараз я нагадую назву третьої книги: «Героям слава». Як ви гадаєте про що або про кого  будуть твори у цій книзі? Перевіримо разом.
  • Усі книги , в яких є твори різних авторів на певну тему  називаються тематичними книгами – збірками.

 

  1. Відкрийте посібники на с. 52.
  • Прочитайте речення про тематичні книги – збірки пошепки, підготуйтеся прочитати його вголос.
  • Читання визначення вголос.
  1. Робота над віршемА.Костецького «Нове життя». (Словникова робота здійснюється в процесі читання твору вчителем, дітьми).
  • Що збирався змінити Вітя у розпорядку дня?
  • Чи втілив у життя хлопчик свої плани? Чому?

Фізкультхвилинка

Всі про успіх свій подбайте,(Згинають – розгинають руки)
Рано-раненько вставайте  (Потягуються)
Й за роботу всі беріться, (Крокують)
Добре-добре потрудіться,( Чотири нахили вперед)
Завжди труднощі долайте, (Присідають)
А завдань не відкладайте. (Присідають)
Бо щоб вам щасливо жити, (Крокують)
Треба з працею дружити. (Крокують). (https://krasotkina.com/)

  1. Робота над віршем Г.  Фальковича «Бацила молода».(Словникова робота здійснюється в процесі читання твору вчителем, дітьми).
  • Чим зумовлена неприязнь бацили до мила і води?
  • Які поради дає бацила тим, хто хоче запросити її в гості?
  • Відшукай у тексті опис «подарунків», які вона з собою принесе.
  • Поміркуй, чи варто з нею дружити?
  • Чи зручно і затишно їй жити у чисто прибраній квартирі?
  • А у квартирі, прибраній сяк-так?
  1. Робота над уривком з твору Галини Малик «Подорож Алі до країни сяк-таків».(Словникова робота здійснюється в процесі читання твору вчителем, дітьми).
  • Назви професії людей, таланти яких служили королеві Сяк- Такеві.
  • Які слова мали вимовити люди, щоб їхні таланти опинилися в королеви?
  • Яка пропозиція королеви спричинила обурення Винахідника й Механіка?
  • Уяви себе на їхньому місці, чи став би ти виконувати цей наказ?
  • Кого називають ябедою?
  • У якому значенні вжито це слово в творі Галини Малик? Чому?
  • Як ти розумієш значення такого речення: « Він закопав свій талант у землю»?
  • Яким стало життя в країні після зникнення талантів?

V. Підсумок уроку.

- Робота над завданнями тесту с. 58- 59

- Перевірка виконання.

- Рефлексія ( робота над вправою с. 59 «Читаєш чуже – бачиш своє»).

 

docx
Додано
1 березня 2023
Переглядів
398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку