Урок роботи з дитячою книжкою у 2 класі НУШ
Тема. Хочеш бути щасливим – не будь лінивим.
Мета. Ознайомити учнів з тематичними книгами – збірками, розвивати вміння працювати з книгою, навички свідомого читання, збагачувати словниковий запас, виховувати працелюбність, вміння тримати слово, потребу дотримуватися гігієнічних норм, почуття взаємоповаги один до одного.
Матеріал до уроку. Тематичні збірки « Новорічна книга», «Звучи, рідна мово!», «Героям слава!», А.Костецький «Нове життя», Г. Фалькович «Бацила молода», Г. Малик «Подорож Алі до країни сяк- таків», Посібник «Позакласне читання. Робота з дитячою книжкою. 2 клас» /Уклад. Т.С. Маркотенко, О.В. Ємельяненко.-Харків: Видавничий дім Весна, 2020. – 136с.
Обладнання. Книжкова виставка, картки з прислів’ями, цеглинки лего.
Хід уроку
І. Організація класу.
Продзвенів уже дзвінок,
Всі сідають на урок.
Починаємо трудитись,
Гарно й старанно учитись!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Бджола мала, а й та працює
Без діла слабіє сила.
Без охоти нема роботи.
Без роботи день роком стає.
Без сокири не тесляр — без голки не кравець.
Без труда нема плода.
Будеш трудиться — будеш кормиться. (https://traditions.in.ua/usna-narodna-tvorchist/pryslivia-ta-prykazky/14-pryslivia-ta-prykazky-pro-pratsiu)
-
Про що були всі прислів’я?
-
Отже тема нашого уроку «Хочеш бути щасливим- не будь лінивим».
ІІІ. Робота з виставкою прочитаних книг.
-
Хто взяв участь в оформленні виставки книжок до уроку, піднесіть угору зелену цеглинку.
-
Що захопило вас у цих книжках?
-
Як ви добирали книжки для читання?
-
Яку книжку ви порадили б прочитати своїм друзям? Чому?
IV. Опрацювання нових творів.
-
Книгознавча скринька.
-
Сьогодні ви підготували гарну виставку книг. Серед них є «Новорічна книга», «Звучи, рідна мово!», «Героям слава». Погортаємо сторінки першої книги. Як бачимо сюди вміщено твори різних авторів про зиму. Погортаємо книгу «Звучи, рідна мово!».
-
У книгу вміщено твори одного автора чи різних?
-
Про що всі ці твори? (Про мову).
-
А зараз я нагадую назву третьої книги: «Героям слава». Як ви гадаєте про що або про кого будуть твори у цій книзі? Перевіримо разом.
-
Усі книги , в яких є твори різних авторів на певну тему називаються тематичними книгами – збірками.
-
Відкрийте посібники на с. 52.
-
Прочитайте речення про тематичні книги – збірки пошепки, підготуйтеся прочитати його вголос.
-
Читання визначення вголос.
-
Робота над віршемА.Костецького «Нове життя». (Словникова робота здійснюється в процесі читання твору вчителем, дітьми).
-
Що збирався змінити Вітя у розпорядку дня?
-
Чи втілив у життя хлопчик свої плани? Чому?
Фізкультхвилинка
Всі про успіх свій подбайте,(Згинають – розгинають руки)
Рано-раненько вставайте (Потягуються)
Й за роботу всі беріться, (Крокують)
Добре-добре потрудіться,( Чотири нахили вперед)
Завжди труднощі долайте, (Присідають)
А завдань не відкладайте. (Присідають)
Бо щоб вам щасливо жити, (Крокують)
Треба з працею дружити. (Крокують). (https://krasotkina.com/)
-
Робота над віршем Г. Фальковича «Бацила молода».(Словникова робота здійснюється в процесі читання твору вчителем, дітьми).
-
Чим зумовлена неприязнь бацили до мила і води?
-
Які поради дає бацила тим, хто хоче запросити її в гості?
-
Відшукай у тексті опис «подарунків», які вона з собою принесе.
-
Поміркуй, чи варто з нею дружити?
-
Чи зручно і затишно їй жити у чисто прибраній квартирі?
-
А у квартирі, прибраній сяк-так?
-
Робота над уривком з твору Галини Малик «Подорож Алі до країни сяк-таків».(Словникова робота здійснюється в процесі читання твору вчителем, дітьми).
-
Назви професії людей, таланти яких служили королеві Сяк- Такеві.
-
Які слова мали вимовити люди, щоб їхні таланти опинилися в королеви?
-
Яка пропозиція королеви спричинила обурення Винахідника й Механіка?
-
Уяви себе на їхньому місці, чи став би ти виконувати цей наказ?
-
Кого називають ябедою?
-
У якому значенні вжито це слово в творі Галини Малик? Чому?
-
Як ти розумієш значення такого речення: « Він закопав свій талант у землю»?
-
Яким стало життя в країні після зникнення талантів?
V. Підсумок уроку.
- Робота над завданнями тесту с. 58- 59
- Перевірка виконання.
- Рефлексія ( робота над вправою с. 59 «Читаєш чуже – бачиш своє»).