Урок "Родинний бюджет"

Про матеріал
Урок на тему "Родинний бюджет". Метою є сформувати в учнів уміння аналізувати родинний бюджет, доходи і витрати родини, продовжувати сприяти формуванню економічної грамотності. Виховувати в учнів усвідомлення значення раціонального споживання для власного здоров’я, розвивати економічне мислення.
Перегляд файлу

Предмет: Я досліджую світ

Клас: 3

Тема: Родинний бюджет

Мета: Сформувати в учнів уміння аналізувати родинний бюджет, доходи і витрати родини, продовжувати сприяти формуванню економічної грамотності. Виховувати в учнів усвідомлення значення раціонального споживання для власного здоров’я, розвивати економічне мислення.

Обладнання і матеріали:

  • Стікери, ручки, аркуші А-4 на всіх учасників.
  • Класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.
  • Комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор (бажано).

Очікувані результати: після уроку учні зможуть

  • пояснити, що таке сімейний бюджет;
  • наводити приклади доходів і витрат своєї родини;
  • набудуть навичок групової роботи;
  • розповідати, де можна зберігати заощаджені гроші.

 

ХІД УРОКУ

  1. Організація класу.

Привітання «Сонце у долонях».

Слово вчителя: «Підніміть до сонечка свої долоньки і заплющте оченята. Уявіть, що зараз на ваших долоньках ніжне, тепле, лагідне сонечко. Своїми промінчиками воно гріє ваші долоньки. Відкрийте очі. Торкніться своєю долонькою сусіда та поділіться своїм теплом».

Запропонуйте учням взятися за руки і промовити разом: «Доброго ранку всім!».

 Програма «Як почуває себе ненька Україна?» в прямому ефірі

  • А яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке сьогодні число?
  • Яким було вранці небо, коли ми йшли до школи?
  • Що стосовно опадів?
  • Кому відома температура повітря?

Зворотний зв’язок із минулим заняттям.

Попросіть учнів по черзі назвати своє ім’я та продовжити фразу: «З минулого уроку мені найбільше запам’яталося…». Вислухайте відповіді, підсумуйте сказане: «Ми говорили про наші потреби й бажання, вивчали, які послуги і товари є корисними, досліджували їх вартість»

  ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Вправа «Асоціативний кущ»: БЮДЖЕТ

  • Що ж ми розуміємо під словом «БЮДЖЕТ»?

(відповіді дітей)

Слово вчителя: «Назва "бюджет" походить від французького слова, яке у перекладі означає "шкіряний гаманець". А у перекладі з англійської „грошова сумка". Ось про неї ми сьогодні будемо говорити.

ІІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Слово вчителя: Зараз це слово означає поєднання доходів та витрат, які можуть бути у родини, окремого підприємства, міста або всієї держави». Ви мабуть помітили, що в гаманцях ваших батьків, та й у ваших копілках, гроші то з’являються, то кудись зникають. Це тому, що кожен з нас отримує доходи, щоб їх витрачати.

Тема уроку: «Родинний бюджет».

На уроці ми спробуємо зрозуміти, що ж таке бюджет і чому батьки не виконують всі наші забаганки.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Робота з підручником

Запропонуйте учням прочитати текст і розглянути малюнки у підручнику

Запитання для обговорення:

• Що таке доходи родини? (зароблені членами родини гроші, наприклад, зарплата і пенсія)

• Що таке витрати родини? (гроші, які члени родини витрачають на оплату товарів і послуг)

• Які витрати родини є постійними? (продукти харчування, комунальні послуги, транспорт, побутова хімія та ін.)

Слово вчителя:  Витрати є постійними та додатковими. Від додаткових витрат можна частково відмовитися, наприклад, менше витратити грошей на розваги, щоб пізніше зробити дорогу покупку

  1. Руханка «Танцювальна вечірка»

Запропонуйте учням порухатись під музику, повторюючи рухи за вчителем.

  1. Перегляд фрагменту мультфільму «Уроки тітушки Сови: бюджет родини»

Запитання для обговорення:

 • Які витрати згадувалися у мультфільмі? (продукти харчування, взуття, одяг, комунальні послуги, транспорт, похід до кіно чи парку розваг, книги)

• На що відкладали гроші герої мультфільму? (новий телевізор та відпочинок біля моря)

     • Які доходи вашої сім’ї?

    • Які потреби задовольняють доходи?

    • Чи завжди сімейний гаманець залишається наповненим?

• Чому батьки не завжди купують те, що ви хочете? (у родини є більш необхідні витрати)

 • Що таке кишенькові гроші? (певна сума грошей, яку батьки час від часу дають дитині і які вона може витрачати або відкладати самостійно)

• Де родина може зберігати заощаджені гроші? (У банку)

  1. Вправа «Гронування»:

На магнітній дошці розміщені 2 плакати:

  1. Витрати сімейних доходів (куди витрачається бюджет сім′ї);
  2. Джерела сімейних доходів (як поповнюється бюджет сім′ї).

 

Учням роздаються картки із зазначенням таких понятійних категорій:

- спадок                                                                - виграш у лотерею

- комунальні послуги                                          - лікування

- відпочинок                                                        - одяг, взуття

- доходи від домашнього господарства            - навчання

- першочергові потреби                                      - стипендія

- новий автомобіль                                              - пенсія

- державна допомога                                           - субсидія

- заробітна плата

Завдання: розмістіть отримані карточки на відповідних плакатах (діти прикріплюють отримані карточки на відповідних плакатах).

 

V. Практична робота.

1. Робота в групах на картках

Слово вчителя: Зараз я пропоную поділитися на 2 групи, кожній групі я пропоную скласти поради для економічних людей , використовуючи слова з довідки.

1 група.

  1. Не використовуйте … плиту для опалення.
  2. Слідкуйте, щоб плита завжди була …
  3. Вода в чистому чайнику закипає …, ніж в брудному.
  4. Працювати в кріслі або за столом краще використовуючи … світло.

Слова для довідки: (газову, чистою, швидше, місцеве)

2 група.

  1. Не забувайте вимикати …
  2. У підлозі не повинно бути щілин, їх треба …
  3. На 1/3 менше палива потрібно для обігріву квартири вікна і двері якої добре …
  4. Перш ніж зайти до магазину, подумайте, що вам слід купити і скільки … на це потрібно.

Слова для довідки: (електроприлади, замазати, утеплені, грошей)

2. Вправа «Мікрофон»

  • Як діти можуть економити кошти сімейного бюджету? Щоб відповісти на питання скористайтеся малюнками-підказками.

Копия 126.jpg

  1. Технологія «Проблемне навчання»

Слово вчителя: Діти, уявіть ситуацію. Є 2 родини, які складаються з 3-х чоловік (мама, тато, дитина)і вони отримали певні кошти ( заробітну плату, соціальну допомогу на дитину). Пройшов певний час. Місяць ще не закінчився, а грошей в одній із родин вже немає. Подумайте і скажіть, чому в одній із родин гроші закінчилися раніше. (Відповіді дітей)

Проблемне питання: Як родина може заощадити гроші? ( Відповіді дітей)

 VІ. Закріплення знань учнів

  1. Вправа «Розумний пазл»: зібрати прислів’я та пояснити його

«Хочеш щось купити – зазирни у гаманець»

«Гроші з неба не падають»

«Хто працює – той не бідує»

  1. Складання «Сенкану»: БЮДЖЕТ
  1. Бюджет. Гроші.
  2. Сімейний, кишенькові, збалансований, надлишковий.
  3. Поповнюється, витрачаються.

Хочеш щось купити – зазирни у гаманець

VІІ. Підсумок уроку (зворотний зв’язок, рефлексія, релаксація)

  1. Вправа «Відкритий мікрофон».

Запропонуйте учням по черзі поділитися враженнями від цього уроку, мімікою зобразити на обличчі свій настрій на даний час.

Слово вчителя: Ми сьогодні багато говорили про гроші. Але де б ви не були, пам’ятайте  це прислів’я – за гроші честі не купиш. Бо безчестя гірше смерті.

За гроші можна все купити:

Продукти, одяг і взуття,

Прикраси, іграшки, цукерки,

Все, що потрібно для життя.

Не можна лише совісті купити

І честі й гідності, і вічного життя!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 березня 2023
Переглядів
1028
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку