Тема: Що спільного у звірів ?
Мета: Ознайомити учнів з основними істотними ознаками звірів; збагатити знання новими відомостями про живлення звірів; розвивати вміння аналізувати та узагальнювати; сприяти розвитку допитливості; виховувати пізнавальний інтерес.
Формування предметних компетентностей:
-
Формувати уявлення учнів про звірів та ознаки, які відрізняють їх від інших тварин;
-
Сприяти розвитку дослідницької активності, творчих здібностей та інтересів учнів;
-
Формувати уміння учнів зв’язно висловлювати свою думку;
-
Розвивати уміння дітей працювати в групах;
-
Налагоджувати взаємодію з оточуючими.
Очікувані результати. Учні мають уявлення про звірів, їх різноманітність в природі; усвідомлюють ознаки звірів; пояснюють де живуть тварини; використовують знання про звірів та їх особливості
Інноваційна ідея, новація: використання інтерактивних технологій навчання ( танграм, «Кубик Блума»)
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Обладнання: мультимедійна презентація, картки із зображенням тварин, м’які іграшки, «Кубик Блума», танграм.
Хід уроку
-
Ранкова зустріч
-
Привітання
Я рада вітати вас у нашому класі!
Зичу щастя, здоров’я, добра!
Нашу зустріч розпочнемо.
Сьогодні до нас на урок завітали гості. Привітайтеся!
-
Щоденні новини
Розпочнемо нашу зустріч зі щоденних новин.
-
Який зараз місяць та число?
-
Який сьогодні день тижня?
-
Чи холодно надворі?
-
Який стан неба?
-
А що у вас в руках?
3. Вправа «Крісло автора»
-
Сьогодні кожен з вас приніс іграшку – тваринку.
-
Чи може хтось розказати віршика про свого улюбленця? Пропоную вам сісти у «крісло автора» та розказати про нього.
-
До якої природи належать тварини?
-
А чи є серед ваших іграшок птахи? Назвіть їх.
-
Які головні ознаки птахів?
-
А комахи і риби є серед ваших іграшок? Назвіть їх.
-
А хто ж решта? Ця група тварин залишилася для нас невідомою. Хто ж вони такі?
-
Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці, ми познайомимось з групою тварин, які називаються «звірі», та дізнаємось про їх головні ознаки.
Та спершу нам потрібно розділитися на групи. Витягніть з мішечка картку із зображенням звіра.
Сядьте, будь ласка, в ту групу, де знаходиться така ж тваринка, що зображена у вас на картці.
-
Вивчення нового матеріалу
-
Давайте познайомимось з деякими тваринами, які відносяться до групи звірів. Та визначимо ознаки, що допоможуть розпізнати нам звірів серед інших тварин.
-
Кого ви бачите на картинці?
-
Діти, подивіться на ваші іграшки та на картинку. Скажіть, з чого складається тіло у ваших тваринок?
-
Так, тіло звірів складається з голови, шиї, тулуба, хвоста і чотирьох кінцівок. А у дельфіна та кита замість ніг – плавці.
-
Отже, з чого складається тіло звірів?
-
Дітки, погляньте на дошку. Кого ви бачите на малюнку?
-
Подивіться на кажана, чи вміє він літати?
-
То може він птах? Чому?
-
Ми вже знаємо, що у птахів тіло вкрите пір’ям, а чим вкрите тіло у кажана та інших звірів, зображених на слайді?
-
У більшості звірів тіло вкрите шерстю, але не у всіх. У дельфіна та кита її не має.
-
У вас на партах є іграшка-зайчик, хутро якого дуже схоже на справжнє.
-
Візьміть його в руки, та передайте одне одному.
-
Подивіться, яке ж воно? (Густе, тепле, ніжне)
-
Але не у всіх звірів тіло вкрите густою довгою шерстю. Наприклад, у китів і дельфінів її не має.
-
Чи бачили ви маленьке кошеня чи кролика? Пригадайте, яким воно народжується?
-
А чим мама вигодовує своє дитинча?
-
Звірі вигодовують своїх немовлят молочком, це і є головною ознакою звірів.
Висновок. Діти, усі звірі народжують своїх дитинчат живими, вигодовують молоком. Проте, подорослішавши, починають харчуватися по-різному
-
З-поміж дорослих звірів є ті, що харчуються рослинками (олень, кролик кінь, корова, коза, носоріг, жирафа), хижі (Лисиця, вовк, лев), та ті, що харчуються і рослинками і тваринами (кабан, ведмідь, білка).
-
У вас на партах є тваринки, попрацюємо в групах. Доведіть, що вони звірі.
-
Підведемо підсумок! Хто ж такі звірі?
-
Які їх головні ознаки?
Фізкультхвилинка
-
Узагальнення і систематизація знань
-
Вправа «Нагодуй тваринку»
У вас на партах є тваринки та корм для них. Віднайдіть серед запропонованих страв, потрібний.
2. Робота з підручником стор. 50
- Діти, розгляньте малюнки на стор.50 та назвіть зображених тварин (Кіт, бобер, лось, морж, рись).
Цих тварин об’єднали в групу звірів.
- А що є в них спільного? (Тіло вкрите шерстю, що захищає від холоду)
Висновок. Звірі – це тварини, тіло яких укрите шерстю.
- Розглянемо сторінку 51.
- Хто зображений на малюнках?
- Де можуть жити ці тваринки (у лісі, на луці, у полі)?
Прочитайте текст підручника на сторінці 51.
- Отже, де можуть жити звірі?
Висновок. Звірі живуть у лісі, на луці, у полі. Є звірі, які все життя проводять у воді (кити, дельфіни)
-
Вправа «Склади пазл»
-
У вас на партах є невеличкий пазл, складіть його та скажіть, хто ж на ньому зображений?
-
Діти, а тепер скажіть, яких звірів ви зібрали? (Називають леопард, кіт, рись, пантера, пума, гепард).
-
На кого схожі ці тваринки? (на кошеня)
Висновок. Дітки, є звірі, які між собою схожі! Наприклад лева, рись, пантеру, пуму, гепарда відносять до кошачих, бо дуже вони схожі між собою і на найближчого до нас котика.
-
Вправа «Кубик Блума»
Пропоную вам пограти в гру. Я передаватиму вам кубика із запитаннями, а ви повинні дати на них відповіді
-
Назви, хто зображений?
-
Чому? Опиши його.
-
Придумай ім’я.
-
Поясни, до якої групи тварин належить?
-
Поділися своїми почуттям
-
Запропонуй догляд за тваринкою.
-
Хвилинка – цікавинка
У дорогу нас зове.
Б’є фонтан з спини його –
Покупає будь кого.
Шоколаду десять плит
Проковтне ротатий … (кит).
Кити можуть не спати три місяці, не їсти вісім, не дихати до двох годин і при цьому долати гігантські відстані до декількох тисяч кілометрів.
-
Діти, а чи знаєте ви, що найбільший водоплаваючий звір – це кит. А найбільший звір, що живе на суші – слон.
-
Підсумок уроку
-
Гра “Танграм”
-
Складіть у своїй групі звіря, який вам запам’ятався. Презентуйте його!
-
Що ви знаєте про цього звіра?
-
Вправа «Мікрофон»
-
Що нового ви дізналися про звірів?
-
Висновок.
Людина та звірі тісно пов’язані між собою. Всі ми дихаємо, харчуємось, та помираємо. Наш зв'язок із тваринами очевидний — ми любимо їх, звірі допомагають людям зрозуміти та висловити свої почуття.
На цьому наш урок закінчено! Дякую за увагу та співпрацю.