Урок ЯДС 1 клас "Що спільного у звірів"

Про матеріал

Урок в цікавій ігровій формі знайомить зі спільними та відмінними ознаками звірів.

Перегляд файлу

Тема: Що спільного у звірів ?

Мета: Ознайомити учнів з основними істотними ознаками звірів; збагатити знання новими відомостями про живлення звірів; розвивати вміння аналізувати та узагальнювати; сприяти розвитку допитливості; виховувати пізнавальний інтерес.

Формування предметних компетентностей:

  •                 Формувати уявлення учнів про звірів та ознаки, які відрізняють їх від інших тварин;
  •                 Сприяти розвитку дослідницької активності, творчих здібностей та інтересів учнів;
  •                 Формувати уміння учнів зв’язно висловлювати свою думку;
  •                 Розвивати уміння дітей працювати в групах;
  •                 Налагоджувати взаємодію з оточуючими.

Очікувані результати. Учні мають уявлення про звірів, їх різноманітність в природі; усвідомлюють ознаки звірів; пояснюють де живуть тварини; використовують знання про звірів та їх особливості

Інноваційна ідея, новація: використання інтерактивних технологій навчання ( танграм, «Кубик Блума»)

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання: мультимедійна презентація, картки із зображенням тварин, м’які іграшки, «Кубик Блума», танграм.

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

  1. Ранкова зустріч
  1.               Привітання
  •                   Доброго ранку, діти!

Я рада вітати вас у нашому класі!

Зичу щастя, здоров’я, добра!

Нашу зустріч розпочнемо.

Сьогодні до нас на урок завітали гості. Привітайтеся!

  1.               Щоденні новини

Розпочнемо нашу зустріч зі щоденних новин.

  •                   Який зараз місяць та число?
  •                   Який сьогодні день тижня?
  •                   Чи холодно надворі?
  •                   Який стан неба?
  •                   А що у вас в руках?

3. Вправа «Крісло автора»

  •                   Сьогодні кожен з вас приніс іграшку – тваринку.
  •                   Чи може хтось розказати віршика про свого улюбленця? Пропоную вам сісти у «крісло автора» та розказати про нього.
  •                   До якої природи належать тварини?
  •                   А чи є серед ваших іграшок птахи? Назвіть їх.
  •                   Які головні ознаки птахів?
  •                   А комахи і риби є серед ваших іграшок? Назвіть їх.
  •                   А хто ж решта? Ця  група тварин залишилася для нас невідомою. Хто ж вони такі?
  1. Повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці, ми познайомимось з групою тварин, які називаються «звірі», та дізнаємось про  їх головні ознаки.

Та спершу нам потрібно розділитися на групи. Витягніть з мішечка картку із зображенням звіра.

Сядьте, будь ласка, в ту групу, де знаходиться така ж тваринка, що зображена у вас на картці.

  1. Вивчення нового матеріалу
  • Давайте познайомимось з деякими тваринами, які відносяться до групи звірів. Та визначимо ознаки, що допоможуть розпізнати нам звірів серед інших тварин.
  • Кого ви бачите  на картинці?
  •                   Діти, подивіться на ваші іграшки та на картинку. Скажіть, з чого складається тіло у ваших тваринок?
  •                   Так, тіло звірів складається з голови, шиї, тулуба, хвоста і чотирьох кінцівок.  А у дельфіна та кита  замість ніг  – плавці.

  •                   Отже, з чого складається тіло звірів?
  •                   Дітки, погляньте на дошку. Кого ви бачите на малюнку?

  •                   Подивіться на кажана, чи вміє він літати?
  •                   То може він птах? Чому?
  •                   Ми вже знаємо, що у птахів тіло вкрите пір’ям, а чим вкрите тіло у кажана та інших звірів, зображених на слайді?
  •                   У більшості звірів тіло вкрите шерстю, але не у всіх. У дельфіна та кита її не має.
  •                   У вас на партах є іграшка-зайчик, хутро якого дуже схоже на справжнє.
  •                   Візьміть його в руки, та передайте одне одному.
  •                   Подивіться, яке ж воно?  (Густе, тепле, ніжне)
  •                   Але не у всіх звірів тіло вкрите густою довгою шерстю. Наприклад, у китів і дельфінів її не має.
  •                   Чи бачили ви маленьке кошеня чи кролика? Пригадайте, яким воно народжується?
  •                   А чим мама вигодовує своє дитинча?
  • Звірі вигодовують своїх немовлят молочком, це і є головною ознакою звірів.

Висновок. Діти, усі звірі народжують своїх дитинчат живими, вигодовують  молоком. Проте, подорослішавши, починають харчуватися по-різному

  • З-поміж дорослих звірів є ті, що харчуються рослинками (олень, кролик кінь, корова, коза, носоріг, жирафа), хижі (Лисиця, вовк, лев), та ті, що харчуються і рослинками і тваринами (кабан, ведмідь, білка).
  •                   У вас на партах є тваринки, попрацюємо в групах. Доведіть, що вони звірі.
  • Підведемо підсумок! Хто ж такі звірі?
  • Які їх головні ознаки?

Фізкультхвилинка

  1. Узагальнення і систематизація знань
  1.               Вправа «Нагодуй тваринку»

У вас на партах є тваринки та корм для них.  Віднайдіть серед запропонованих страв, потрібний.    

2. Робота з підручником стор. 50

- Діти, розгляньте малюнки на стор.50 та назвіть зображених тварин (Кіт, бобер, лось, морж, рись).

Цих тварин об’єднали в групу звірів.

- А що є в них спільного? (Тіло вкрите шерстю, що захищає від холоду)

Висновок. Звірі – це тварини, тіло яких укрите шерстю.

- Розглянемо сторінку 51.

- Хто зображений на малюнках?

- Де можуть жити ці тваринки (у лісі, на луці, у полі)?

Прочитайте текст підручника на сторінці 51.

- Отже, де можуть жити звірі?

Висновок.  Звірі живуть у лісі, на луці, у полі. Є звірі, які все життя проводять у воді (кити, дельфіни)

  1.               Вправа «Склади пазл»
  •                   У вас на партах є невеличкий пазл, складіть його та скажіть, хто ж на ньому зображений?
  •                   Діти, а тепер скажіть, яких звірів ви зібрали? (Називають леопард, кіт, рись, пантера, пума, гепард).
  •                   На кого схожі ці тваринки? (на кошеня)

Висновок. Дітки, є звірі, які між собою схожі! Наприклад лева, рись, пантеру, пуму, гепарда відносять до  кошачих, бо дуже вони схожі між собою і на найближчого до нас котика.

  1.               Вправа «Кубик Блума»

Пропоную вам пограти в гру. Я передаватиму вам кубика із запитаннями, а ви повинні дати на них відповіді

  •                   Назви, хто зображений?
  •                   Чому? Опиши його.
  •                   Придумай ім’я.
  •                   Поясни, до якої групи тварин належить?
  •                   Поділися своїми почуттям
  •                   Запропонуй догляд за тваринкою.
  1.               Хвилинка – цікавинка
  •                 Чудо-велетень пливе,

У дорогу нас зове.

Б’є фонтан з спини його –

Покупає будь кого.

Шоколаду десять плит

Проковтне ротатий … (кит).

Кити можуть не спати три місяці, не їсти вісім, не дихати до двох годин і при цьому долати гігантські відстані до декількох тисяч кілометрів.

  •                   Діти, а чи знаєте ви, що найбільший водоплаваючий звір – це кит. А найбільший звір, що живе на суші – слон.
  1. Підсумок уроку
    1.               Гра “Танграм 
  •                   Складіть у своїй групі звіря, який вам запам’ятався. Презентуйте його!
  •                   Що ви знаєте про цього звіра?
    1.               Вправа «Мікрофон»
  •                   Що нового ви дізналися про звірів?
    1.               Висновок.

Людина та звірі тісно пов’язані між собою. Всі ми дихаємо, харчуємось, та помираємо. Наш зв'язок із тваринами очевидний — ми любимо їх, звірі допомагають людям зрозуміти та висловити свої почуття.

На цьому наш урок закінчено! Дякую за увагу та співпрацю.

docx
Додано
15 березня 2023
Переглядів
634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку