Тема: Роль прикметників у мовленні «Хто вигадав Lego?». Дослідження медіа. 4 клас за програмою Шияна , підручник М. Чабайовська, Н. Омельченко, С. Кожушко. Українська мова та читання частина 1.
Мета: ознайомити учнів зі статтею « Історія Lego», вчити виділяти головне, удосконалювати навички виразного читання, збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати навички учнів порівнювати текст та медіа.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
І.1 Організація учнів до уроку:
Всі почули вже дзвінок.
Він покликав на урок,
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Тож дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
Ну то ми часу не гаймо
І урок розпочинаймо.
2. Перевірка готовності до уроку:
- Чи готові ви до уроку української мови? Уважно подивіться на свої парти.
- Чи все необхідне до уроку ви приготували?
Голова - щоб думати.
Вуха - щоб слухати.
Очі - щоб усе бачити.
Руки - щоб їх піднімати.
Серце - щоб усе відчувати і сприймати.
3.Девіз уроку:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто працювати, а міркувати.
Про каліграфію пам’ятати.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності:
Ми сьогодні на уроці
Будемо розум розвивати,
а для цього необхідно
шість цеглинок потримати,
Кольорові і яскраві,
Не маленькі, а цікаві.
З ними можна працювати
І у ігри різні грати.
З ними можна будувати,
Рахувати і читати.
Учням хочеться їх мати,
Як їх можемо назвати?
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку:
ІV. Основна частина:
Конструктор LEGO |
||
Знаю |
Хочу дізнатися |
Де знайти інформацію |
|
|
|
Читання вчителем і сильними учнями вправи 1.
Пропоную занести до нашого словника нові слова:
Конструктор – багатозначне слово: людина, яка створює різні конструкції і набір різних частин, деталей.
Тесля – столяр, людина, яка виготовляє вироби з дерева.
Діти читають статтю про себе.
Бесіда за прочитаним:
Перегляд відео « Виробництво LEGO »
LEGO
Яке?
- Які запитання можна поставити до ознак LEGO? ( яке?)
- До якої частини мови відноситься це запитання? ( Прикметник)
Сьогодні на уроці ми будемо говорити про прикметник. Згадаємо, що ми вже знаємо про прикметник, і з’ясуємо його роль у мовленні.
Прикметник – це частина мови,
Без неї нам не обійтись.
Ти вслухайсь в слово пречудове,
Йому, як другові всміхнись:
Земля – ласкава, люба рідна.
А сонце – щире, золоте.
А небо – лагідне й погідне,
Життя прекрасне дороге.
А очі в мами – добрі, ніжні,
А голос – чистий і дзвінкий,
А руки теплі і надійні,
А погляд – сонячний, ясний.
П ри км ме етт ник
Прикметник
Вправа 2 с. 97
Відомий – відоміший - найвідоміший.
Руханка «Будь уважним!»
Діти беруть одну цеглинку.
Знайди дитину з цеглинкою такого саме кольору, як у тебе, і стань поруч із нею.
Сині, поміняйтеся місцями із жовтими, а зелені –із червоними.
Діти беруть кілька цеглинок.
Підніміть вгору руку із зеленою цеглинкою (синьою, червоною)..
Хто швидше перенесе та збере цеглинки.
Гіркаправдакраща,ніжсолодкабрехня.
Гірка правда краща, ніж солодка брехня.
Робота з малюнками - визначення ознак прикметників.
Чорний – білий котики (колір).
Квадратний – овальний стіл (форма).
Сумний – веселий чоловік (настрій).
Великий – малий м’яч (розмір).
Дерев’яне – пластмасове – металеве відро ( матеріал виготовлення).
V. Підсумок уроку.
Вправа « Мозковий штурм» стратегія «Кубування.»
Завітав сьогодні в клас,
На урок знову до нас
Кубик, діти, чарівний.
Він доріжку прокладає,
Знання ваші перевіряє.
Гра «Закінчи речення» (добери прикметники)
« Наш урок був…» « На уроці я був/була…»
VI. Рефлексія
« Таблиця де Бонно»
Плюс |
Мінус |
Цікаво |
|
|
|
«Плюс» – усе, що сподобалося на уроці;
«Мінус» – усе, що здалося марним, нудним, не цікавим;
«Цікаво» - що привернуло, змусило задуматися і спричинило нові запитання.
Вправа « Колір мого настрою»
VII. Домашнє завдання.
С.98 Вправа 4.