План уроку
Тема:
«Роль професійно-технічної освіти в подоланні безробіття»
Мета уроку:
Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу.
Вид уроку: урок-конференція.
Форма навчальної роботи: групова та індивідуальна, колективна.
Тип групи: мала група (команда).
Методи: словесні, інформаційні, дослідницько-пошукові.
Обладнання уроку: комп’ютерний клас з локальною мережею, відеопроектор, інтерактивна дошка.
Хід уроку
І. Організаційний момент (повідомлення теми, мотивація навчальної діяльності, вступне слово викладача).
Викладач:
Сьогодні ми проведемо урок у вигляді конференції з теми «Роль професійно-технічної освіти в подоланні безробіття».
Проблема безробіття набуває дедалі більшої актуальності в Україні. Основними причинами цього явища насамперед є економічна криза, що зумовила падіння обсягу виробництва, збільшення дефіциту державного бюджету, а також масові звільнення людей.
Сьогодні на уроці спробуємо з’ясувати:
Організаторами конференції є команда «Аналітики», представниками від професійно-технічного навчального закладу «Козятинського МВПУЗТ» - команда «Професіонали», що ознайомить всіх присутніх із професіями, за якими проводиться підготовка кваліфікованих робітників в нашому навчальному закладі. Представниками центру зайнятості є команда «Альтернатива», яка розповість про актуальні на сучасному ринку праці професії та перспективи працевлаштування на відповідні робочі місця.
В конференції також приймають участь представники від І та ІІ курсів, що навчаються в нашому училищі. Вони виступатимуть в ролі незалежних експертів і зможуть висловити свою думку стосовно вибору професії та подальшого працевлаштування по закінченні конференції. Незалежні експерти також оцінюватимуть роботу кожного учасника команди.
Розпочинають конференцію представники команди «Аналітики».
ІІ. Основна частина
Аналітики:
Сьогодні в Україні спостерігається нестабільна політична ситуація. Поглиблює цю ситуацію економічна криза, яка останнім часом набуває світових масштабів. В зв’язку з цим відбувається зростання рівня безробіття.
Економісти прогнозують, що коли ситуація в економіці не покращиться, то незабаром в Україні з’явиться ще півмільйона безробітних. Рівень зареєстрованого безробіття в Україні до кінця вересня 2011 року склав 2% населення працездатного віку. Прогнозують, що рівень безробіття в Україні в 2014 році зросте до 7-8%.
Аналітики:
Вибір професії – це ніби друге народження людини. Від того, наскільки вірно ви оберете свій професійний шлях, залежить, яке місце в суспільстві ви будете займати.
У кожного із нас є свої особисті вимоги до майбутнього місця роботи. Але разом із своїми та бажаннями необхідно врахувати ще й власні можливості та потреби ринку праці.
Дуже важливо вірно обрати і здобути професію, та не менш важливо – вміти знайти роботу за цією професією та закріпитися на робочому місці. Зробити усвідомлений вибір професії, кар’єру вам допоможуть працівники державної служби зайнятості.
Станом на 1.03.14 р. по місту зареєстровано 349 безробітних, що складає 3% працюючого населення м. Козятина, усього по Козятинському районі – 1675 безробітних, відповідно 5% всього працюючого населення району.
Центр зайнятості:
Отримати статус безробітного можуть працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу і готові приступити до відповідної за фахом запропонованої роботи.
Не можуть бути визнані безробітними громадяни:
Перед вами, шановні учні, відкрито величезний вибір шляхів самореалізації. Вибір професії, навчання та пошук першого робочого місця – це кроки дорослого життя.
Щоб зробити вірний професійний вибір, побудувати кар’єру та одержати гідну зарплату – звертайтеся по допомогу до центру зайнятості населення.
Держава гарантує всім громадянам рівні права на працю. При працевлаштуванні молоді після закінчення або припинення навчання в професійно-технічних закладах державою визначені додаткові гарантії:
Державна служба зайнятості консультує про розвиток сучасного ринку праці; потреби в кадрах підприємств, установ та організацій певного напряму і рівня кваліфікації; професії (спеціальності) та про їхні вимоги до людини. Державна служба зайнятості допомагає у підборі підходящої роботи; у виборі напрямів професійної діяльності, які найбільше відповідають вашим психологічним особливостям; вашому професійному становленню та розвитку професійної кар’єри.
Центр зайнятості:
Для того, щоб правильно обрати професію, потрібно правильно зорієнтуватися в трьох речах.
По – перше, визначити, які у вас професійні зацікавлення і схильності. Виявлення основних сфер професійних інтересів, що вказують на відповідні схильності, проводяться на основі ряду психологічних тестів. Коротко це називається «хочу».
По-друге, потрібно оцінити професійно важливі якості: здоров’я, здібності, що визначають, в остаточному підсумку, професійну придатність, по-іншому кажучи, це - «можу».
По-третє, довідатися, які професії мають і матимуть попит у роботодавців на ринку праці, за якими професіями можна знайти роботу. Інакше кажучи, яке сьогодні «треба» і які його перспективи в майбутньому.
Викладач:
Існує кілька шляхів державного регулювання рівня безробіття:
А зараз ми з’ясуємо, яким же чином професійно-технічна освіта запобігає безробіттю і як допомагають в цьому центри зайнятості.
Наступними виступатимуть представники команд «Професіонали» та «Альтернатива».
ПТО:
Професійно-технічна освіта щільно інтегрована в економіку. Із усіх освітянських ланок вона найбільше пов’язана із матеріальним виробництвом. Країна в останні роки дедалі більше потребує робочої сили, яка здатна швидко адаптовуватися до змін на ринку праці та вимог роботодавця. Такі кадри готують тільки професійно-технічні заклади. 50 тисяч висококваліфікованих робітників залізничних, будівельних та масових професій підготовлено за час існування Козятинського міжрегіонального вищого професійного училища залізничного транспорту.
За даними Державної служби зайнятості у ПТНЗ нині готують у 3,5 рази менше кадрів з розрахунку на 10 тисяч населення, ніж у ВНЗ, тоді як ринок праці на 80% зацікавлений в робітничих професіях і менш, як на 20% у фахівцях з дипломами ВНЗ І-ІІ та ІІІ-IV рівня акредитації. Працевлаштування випускників ПТНЗ становить 85%.
Які ж професії потрібні в країні сьогодні? Училище здійснює професійну підготовку кваліфікованих робітників із використанням сучасних технологій навчання за такими робітничими професіями, що потрібні на ринку праці.
Козятинське МВПУЗТ готує не тільки майбутніх залізничників, але й кваліфікованих робітників для будівельної галузі та обслуговування залізниці. Наш навчальний заклад є членом Міжнародної Асоціації професійних училищ за програмою «Освіта без кордонів». У 2008 році 12 професій пройшли атестацію у Міжнародному центрі сертифікації, що визначає рейтинг навчального закладу на міжнародному ринку праці за дванадцятибальною IES-шкалою. Наше училище – єдине на Україні, яке пройшло таку сертифікацію. Випускники, що отримують разом із дипломом сертифікат, мають право працювати у фірмах з іноземним капіталом на Україні та за кордоном.
Викладач:
Будь-ласка, представники від залізниці.
Залізничники:
(ПТО):
Основним видом транспорту в Україні є залізничний, який перевозить понад 80% усіх вантажів і пасажирів. За густотою залізничної мережі Україна посідає І місце в СНД, за довжиною доріг – поступається Росії. Залізничний транспорт – велике багатогранне господарство, в якому працює значна кількість робітників різних професій.
Професія залізничника завжди вабила молодь. Багато хто хоче пов’язати з нею своє життя. Та залізничниками не народжуються, ними стають у процесі старанного навчання і наполегливої праці. А скільки спеціальностей об’єднує слово «залізничник»? Тому проблемі підготовки кадрів керівництвом залізниці приділяється постійна увага. Одна з найважливіших проблем – підготовка працівників робітничих спеціальностей, підвищення їхньої кваліфікації. Саме наш навчальний заклад готує таких кваліфікованих робітників для залізниці, тим самим є «кузнею» робітничих професій на нашій Укрзалізниці.
Помічник машиніста
(ПТО):
Є багато професій залізничного транспорту, серед яких почесне місце займає професія помічника машиніста електровоза (тепловоза). Відомо, що без цих фахівців не зрушить з місця жоден локомотив. При відсутності помічника машиніста завмре рух пасажирських та вантажних поїздів, електро- та дизель-поїздів.
Професія «Слюсар з ремонту рухомого складу. Помічник машиніста локомотива» інтегрована, тобто учні отримують 2 спеціальності: спочатку «Слюсар з ремонту рухомого складу», а по завершенні навчання – ще й «Помічник машиніста локомотива».
Під час теоретичного навчання група помічників машиніста локомотива спочатку проходить слюсарну виробничу практику в локомотивному депо станцій Козятин, Коростень, Гречани, Фастів, Дарниця, Шепетівка. Наші учні працюють на маршрутах Козятин – Миронівка, Здолбунів, Коростень – Київ, Шепетівка – Гречани - Козятин.
(Центр зайнятості):
Випускники нашого училища завжди можуть підвищити всій рівень кваліфікації – після закінчення навчання за професією помічника машиніста локомотива і набуття практичних навиків протягом двох років в локомотивному депо отримати професію машиніста локомотива в Київській технічній школі машиністів.
Учні з такою кваліфікацією можуть працевлаштуватися в локомотивному депо слюсарем з ремонту рухомого складу, помічником машиніста електровоза, тепловоза, дизель - та електропоїзда.
Провідник пасажирських вагонів
(ПТО):
Так що це за спеціальність «Провідник пасажирських вагонів»? В першу чергу - це людина, яка не тільки супроводжує пасажирів в дорозі слідування поїзда, але і готова надати допомогу при будь-яких труднощах.
Разом з тим, він являється повноцінним господарем вагона, в якому кожен пасажир повинен почуватись як вдома. Тому провідник повинен вберегти пасажирів від усяких несподіванок при посадці в вагон, в дорозі слідування та в кінці рейсу. Можна сказати, що робота провідника пасажирських вагонів - служіння людям. Головний обов'язок - обслуговувати пасажирів. Крім прекрасного знання своєї справи, вимагаються ще і високі моральні якості: свідомість, працелюбність, не просто повага до людини, а вмілий підхід до пасажирів
Вміння працювати з пасажирами - це риса психологічного характеру. Провіднику потрібно знайти той ключик до сердець своїх підопічних, щоб, виходячи з поїзда, пасажир, посміхаючись, сказав: "Дякую, поїздка була приємною та незабутньою." Це найвища оцінка роботи провідника пасажирських вагонів.
(Центр зайнятості):
Після закінчення теоретичного навчання група провідників пасажирських вагонів проходить передвипускну виробничу практику у ВЧ-1 ст. Київ, ВЧ-3 ст. Хмельницький, ВЧД-8 ст. Фастів.
Наші випускники працюють як провідниками пасажирських вагонів, так і провідниками електропоїздів підвищеного комфорту.
Електромонтер
(ПТО):
Нашу країну перетинають у всіх напрямках залізничні шляхи. Щоб потяги могли перевозити пасажирів та грузи потрібно створити належні умови. Одним з цих умов і є забезпечення електрифікації залізниці. Роботи з забезпечення цих умов виконують електромонтери контактної мережі.
Учні навчаються професії в слюсарній та електромонтажній майстернях та спеціально обладнаному класі. Неможливо представити залізницю як без електрифікації, так і без світлофорів, переїздів, стрілок та іншого обладнання.
Споріднена професія – це електромонтер засобів СЦБ. Сигналізація - це робота усіх світлофорів вздовж шляху прямування та в локомотиві машиніста. Централізація – це технічна можливість керувати рухом поїздів на різних ділянках. Учні вчаться утримувати у належному стані як технічні пристрої, так і повітряні та кабельні лінії.
Козятинське училище готує також слюсарів з ремонту колійних машин і механізмів, оглядачів-ремонтників вагонів, чергових по залізничній станції та багато інших високо кваліфікованих фахівців робітничих професій для залізниці.
(Центр зайнятості):
Учні після закінчення курсу навчання за професією «Електромонтер контактної мережі» працюють електро-монтером контактної мережі в ЕЧ, електромонтерами на підприємствах залізниці та в РЕМ, а також на різних заводах та інших підприємствах, які мають власні електричні станції.
Наші випускники, що завершили навчання за спеціальністю «Електромонтер СЦБ», працюють в електромонтерами в дистанції сигналізації та зв’язку, також у вузлах звязку.
Викладач:
Будь-ласка, майбутні будівельники.
Будівельники:
Професійно-технічний навчальний заклад «Козятинське МВПУЗТ» здійснює підготовку кваліфікованих робітників будівельного профілю.
Столяр
(ПТО):
Обробка деревини – одне із стародавніших ремесл, яке опанувала людина. Завдяки своїм чудовим властивостям дерево і в наш час залишається досить цінним та широко вживаним матеріалом.
Столярне ремесло, порівняно з іншими, було і є надзвичайно важливим. Споконвіку майстри своєї справи не тільки виготовляли необхідні предмети домашнього вжитку (віконні рами, меблі, двері), але й прикрашали побут людини і несли красу в людські оселі. На їхні вироби був, є і залишається сталий попит.
Штукатур
(ПТО):
Професія «штукатур» свою назву отримала від основного матеріалу, з яким доводиться працювати.
Штукатурка — це оздоблювальний шар, що наноситься на поверхню різних конструктивних елементів будівлі для вирівнювання та покращення їх санітарних та теплотехнічних характеристик, надання їм певної форми та фактури.
Учні навчаються професії в штукатурній та малярній майстернях та в спеціально обладнаному класі. Учні вчаться готувати розчин з сухих готових розчинних матеріалів і сумішей; накладати його на поверхню, що підлягає оштукатуренню; вирівнювати та загладжувати поверхні; виконувати опорядження колон, балок, фасадів.
Професія лицювальник-плиточник відноситься до оздоблювальних робіт у будівництві. Оздоблювальні роботи - це великий комплекс процесів, що виконуються під час зведення будинків (споруд) і після їх закінчення з метою підвищення довговічності конструкцій, надання їм естетичного вигляду і створення необхідних умов експлуатаційникам.
Вони широко застосовують різноманітні оздоблювальні матеріали: керамічні, скляні, кам'яні та інші плитки і блоки, які надають будівлям привабливого вигляду, зміцнюють та захищають їх від атмосферних і механічних ушкоджень.
Як відомо, штукатур — це перший фахівець, від якості роботи якого залежить естетичний вигляд будинку, тому вишукані фасади та інтер'єри будинків, облицьовані плитками і оздоблені різноколірними візерунками, є витвором майстерності лицювальників-плиточників.
Муляр
(ПТО):
Професія муляра — одна з основних будівельних професій. Муляр зводить фундаменти і стіни будівель з природного та штучного каміння, робить внутрішні перегородки, мурує опори, колони, труби, готує розчини і суміші, здійснює монтаж збірних елементів.
Муляр також під час кладки повинен передбачити отвори для комунікацій, пази для електричної мережі та відповідних пристроїв, вентиляційні шахти, люки та отвори тощо.
Кваліфікований муляр одночасно не тільки здійснює саму кладку стін, але й слідкує за рівністю цегляних рядів, розташуванням і товщиною швів, вертикальністю кутів і стін, практично знає властивості та можливості десятків будівельних матеріалів і видів кладки.
Муляр повинен знати, з яких матеріалів і як зробити гідроізоляційний захист. Як монтажник, муляр повинен володіти прийомами монтажу та кріплення залізобетонних балок, плит перекриття, балконних плит та інших збірних елементів і деталей.
(Центр зайнятості):
Будівельні професії використовуються в різних сферах практичної діяльності, тому зацікавленість роботодавців у високо кваліфікованих працівниках таких професій буде постійною.
Викладач:
Будь-ласка, представники масових професій.
Масові професії:
Оператор комп’ютерного набору
(ПТО):
Козятинське МВПУЗТ проводить підготовку кваліфікованих робітників з професії «Оператор комп’ютерного набору», а за останні 2 роки було введено 2 нові професії «Оператор комп’ютерного набору. Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних», «Оператор компютерного набору. Секретар керівника підприємств, установ, організацій».
Методична комісія не тільки готує кваліфікованих робітників масових професій, а допомагає кожному бажаючому оволодіти комп’ютерною грамотністю та культурою, адже сьогодні виробництву потрібні робітники зі знаннями, які б допомогли адаптуватися в будь-якій виробничій ситуації конкретного підприємства чи організації.
Учні вчаться обслуговувати комп’ютерні і інтелектуальні пристрої, системи і мережі обробки інформації та прийняття рішень; виконувати комп’ютерну обробку текстової, графічної інформації; обслуговувати комп’ютеризовані, інтегровані і робототехнічні системи. А сфера професійного використання випускника спеціальності «Оператор комп’ютерного набору. Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних» доповнюється ще й веденням статистичного обліку; виконанням грошових операції та роботою з обліковими і нормативними документами.
Училище має потужну комп’ютерну базу: 5 комп’ютерних лабораторій, два сучасні мультимедійні кабінети, які оснащені інтерактивними дошками, високотехнологічними проекторами, документ-камерами, широкоформатними телевізорами, DVD-плеєрами із акустичними системами та web-камерою для проведення телеконференцій.
(Центр зайнятості):
Розвиток сучасного суспільства супроводжується зростанням значущості інформаційної складової в усіх сферах життя, тому в Україні відбувається проникнення існуючих та перспективних інформаційних технологій в кожну з галузей людської діяльності. Отже, вище перераховані професії мають попит на сучасному ринку праці. Вони надають широкі можливості для професійного розвитку та змін. Кращим інженером-програмістом або системним адміністратором, наприклад, буде той, хто пройшов школу майстерності кваліфікованого робітника. І варіантів для працевлаштування у відповідних професіоналів завжди достатньо.
Кухар. Кондитер
(ПТО):
Про смаки не сперечаються. Ми часто використовуємо цей вислів, коли мова заходить про якусь книгу, кінофільм, одяг. Але своїм походженням воно зобов’язане кухарському мистецтву. Готування їжі — кулінарія, кухарська справа — давнє мистецтво. Можливо, саме творча сторона кулінарного мистецтва й залучала до цієї сфери людської діяльності вчених, композиторів, письменників.
Головне завдання кухаря - готувати не тільки смачну, але й поживну, корисну їжу. Об'єднавши чотири основні смаки (солодкий, солоний, кислий, гіркий), використовуючи найширшу гаму пахощів, майстер-кухар впливає ароматично-смаковими компонентами їжі на емоційну сферу нашої психіки.
Учні, які навчаються за спеціальністю «Кухар. Кондитер» вчаться готувати різні види тіста (пісочного, бісквітного, заварного), кондитерські вироби (торти, тістечка, пряники, вафлі, печиво), креми, начинки, цукерки; здійснювати заготовку та відважування сировини, дотримуватися режиму технологічного процесу та слідкувати за процесом приготування виробів, у процесі роботи використовувати різні обладнання та пристрої, здійснювати контроль за нормами використання сировини та напівфабрикатів; здійснювати кулінарну обробку, нарізати овочі, фрукти, а також прикрашати кулінарні вироби.
(Центр зайнятості):
У вітрині кондитерського відділу магазину чи кафе перехожих приваблюють різні види тортів, тістечок, кексів. Всі вони гарно оздоблені, смачні та поживні. Кожний з цих виробів відрізняється специфічним смаком, зовнішнім виглядом, технологією приготування, терміном зберігання. Все це і повинен досконало знати і вміло застосовувати кондитер. Кухарю потрібно мати творчу фантазію, щоб задовольнити смакам найвибагливіших клієнтів.
Кондитер може працювати на кондитерських фабриках, хлібопекарних комбінатах, в ресторанах, кафе, а також може зайнятись індивідуальною трудовою діяльністю, розпочати власну справу з виготовлення та реалізації своєї продукції.
Зараз з'являється можливість відкривати невеликі кафе, кафе-закусочні, кафетерії, міні-бари. Людям подобаються ті заклади харчування, де їх привітно зустрічають та смачно годують, де вони відчувають турботу та увагу. Тому саме такий заклад не буде пустувати, його власник — кухар-майстер — матиме постійний прибуток та моральне задоволення.
Перукар
(ПТО):
У народі кажуть, що зробити людину красивою можуть два майстри: один з них кравець, а другий - перукар. І це — правильно. Адже вдало підібрана зачіска може не тільки змінити зовнішній вигляд людини, але й поліпшити її внутрішній стан. Кожне обличчя — загадка, і перукар щоразу намагається її розгадати, створюючи гармонію між зачіскою, овалом обличчя, розрізом очей та індивідуальним стилем людини.
Професія «перукар - модельєр» існує в училищі з 1997 року. За цей час професійну підготовку пройшли близько 400 учнів. Під час навчання учні мають можливість приймати участь у професійних виставках та конкурсах професійної майстерності. Щороку наш навчальний заклад приймає участь у Всеукраїнському конкурсі перукарів «Арт - стиль», де надається право кожному учаснику проявити свій талант.
Після закінчення курсу навчання в нашому училищі учні мають можливість вступати до ВУЗів та коледжів. Наприклад, Київський національний університет технологій та дизайну пропонує пільгові умови для вступу випускникам училища: термін навчання скорочується на півтора року.
Професія перукаря завжди була і буде життєво необхідною, тому що в людині закладене прагнення до краси і догляду за собою.
(Центр зайнятості):
Завдання перукаря - підкреслити вашу красу і зробити вас ще кращими, наприклад, знайти варіант для поєднання ділового стилю і жіночності. Справжній модельєр-перукар - це також психолог. Адже потрібно, щоб запропонований клієнтові образ відповідав його внутрішньому світу, обставинам, порі року та настрою. Не дивно, що професія перукаря стала однією з наймодніших і високо оплачуваних.
Кожна людина має певну родзинку, а щоб розкрити її треба вміти не тільки широко відкривати очі, але й мати певну іскру в серці. Утім розпалити вогонь майстра допоможуть предмети, які роблять волосся жінки чи чоловіка богемними. Мова про інструменти першої необхідності для перукаря - ножиці, гребінці, шампуні, лаки, пінки, гель, віск, засоби для фарбування тощо. Нинішні численні косметичні фірми пропонують таку кількість продукції, що «умілим ручкам» відкрито широке поле для діяльності.
Один з грецьких філософів колись сказав: «Волосся - найпомітніша деталь зовнішнього вигляду. За їхнім станом уважний спостерігач зможе сказати про ставлення людини до життя, її смаки, добробут і навіть особливості характеру».
В усі часи люди прагнули бути красивими, і тому професія перукаря завжди була досить престижною, такою вона залишається і нині.
Слюсар з ремонту автомобіля
(ПТО):
Автомобіль є зручним і найпоширенішим засобом транспортування вантажів, пасажирів. Серед різноманітних професій, що пов'язані з обслуговуванням автомобілів, важливу роль відіграє професія слюсаря з ремонту автомобіля.
Здатність швидко і точно встановлювати причину несправності — одне з головних умінь слюсаря з ремонту автомобілів, вимагає добрих розумових здібностей та знання багатьох систем автомобілів. У разі виявлення якоїсь механічної чи електричної несправності, слюсар з ремонту автомобіля повинен вміти не тільки з'ясувати симптоми того, що трапилося, але і встановити, що саме потребує ремонту або заміни, а коли причину знайдено — приступити до ремонту.
Учні, що навчаються за спеціальністю «Слюсар з ремонту автомобіля» також вчаться практично перевіряти керування транспортним засобом або використовувати діагностичне обладнання для різних систем автомобіля.
Курсова підготовка дозволяє паралельно як із обраною спеціальністю слюсара з ремонту автомобіля, так і іншою отримати право на керування транспортним засобом категорії В.
(Центр зайнятості):
Слюсарі з ремонту автомобілів визначають технічний стан електричного обладнання, двигуна автомобіля та роблять ремонт усіх його агрегатів, систем, приладів. Кваліфіковані робітники цієї професії вміють ремонтувати та обслуговувати легкові автомобілі, вантажівки, автобуси та інші транспортні засоби.
Випускники цієї спеціальності можуть працювати на посаді слюсара на станції технічного обслуговування, водієм або автослюсарем на будь-якому підприємстві, таксистом. Попит на професію буде постійно зберігатися на високому рівні. За умови постійного самовдосконалення, розвитку технічного мислення, новаторства та підвищення фахового рівня можливим є відкриття власної справи.
Викладач:
Проблема кадрів – одна із найгостріших не тільки на залізниці. Кадровий «голод» особливо зачіпає фахівців саме робітничих професій, без яких жодна галузь працювати не буде. Для того, щоб завжди бути кон-курентноспроможним, потрібно мати робітничу професію. Багато підприємств змагаються зараз за можливість отримати високо кваліфікованих робітників.
Саме на перехресті цих чинників – складових формули вибору професійної діяльності та в гармонійному поєднанні їх і знаходиться вірний вибір професії та, в майбутньому, першого робочого місця. Пам’ятайте, що кожна професія чи діяльність, якщо до неї підходити з любов’ю і знаннями своєї справи, таїть у собі невичерпні можливості до творчості, розвитку та професійного зросту.
Аналітики:
Давайте озернімося навколо. І що ми бачимо? Наш навчальний заклад збудовано вмілими будівельниками. Результатом роботи талановитого столяра є виготовлення, складання та встановлення виробів з деревини: віконних рам, дверей, меблів, музичних інструментів та інших предметів домашнього вжитку.
Людина, як відомо, не може прожити як без води, так і без їжі. Ми харчуємося в їдальні, насолоджуємося свіжим духмяним хлібом, запашними булочками – це все результат роботи рук наших невтомних кухарів.
Навіть важко уявити, який би вигляд мали жінки і чоловіки, якби не користувалися послугами перукарів.
Хто з нас не мріє про авто, про право на керування власним транспортним засобом? А якщо в дорозі трапиться якась механічна або електрична несправність, справжній фахівець завжди зможе з’ясувати причину і зробити заміну або ремонт непрацюючого агрегату, приладу.
Як відомо, залізничний транспорт є однією з базових галузей економіки України, забезпечує її внутрішні і зовнішні транспортно-економічні зв’язки і потреби населення в перевезеннях. Звичайно, успішну діяльність сучасної залізниці визначають високоосвічені фахівці з інженерною освітою, та без людей робітничих професій вона просто зупиниться. Адже саме вони своїми руками, працею вдень і вночі, в будь-яку погоду забезпечують її безперебійну діяльність.
Бурливий розвиток сучасних інформаційних технологій базується на досягненнях комп’ютерної техніки та засобів телекомунікацій, які все ширше впроваджуються в усі сфери людської діяльності. Система професійно-технічної освіти сприяє підвищенню комп’ютерної грамотності учнів та забезпеченню загального доступу до інфокомунікаційних технологій і послуг - це сприяє зростанню рівня підготовки кваліфікованих робітників відповідно до вимог суспільства і сучасного ринку праці, від чого, значною мірою, залежить розвиток країни та її роль в світовому економічному товаритстві.
Так як вища освіта в Україні переважно платна та не завжди батьки спроможні оплатити навчання своїх дітей у ВНЗ, тому переважна частина молоді намагається працевлаштуватися, тим самим забезпечити певний прожитковий мінімум, а при бажанні - продовжувати навчання на заочному відділенні у ВНЗ.
Залучення представників конкретних галузей і підприємств до організації схеми подолання проблеми безробіття дозволяє забезпечити відповідність навчання вимогам сучасного ринку праці в Україні та здійснювати підготовку таких кваліфікованих робітників, які були б готові до виконання роботи згідно вимог роботодавців. Дана модель дає змогу надзвичайно ретельно визначати конкретні знання, уміння та навички, якими повинні володіти учні для роботи на підприємствах певної галузі, а також рівень кваліфікації, який вимагають роботодавці, що в результаті забезпечує високий рівень підготовки фахівців відповідної професії і допомагає випускникам працевлаштуватися.
ІІІ. Підведення підсумків
Викладач:
Заключне слово надається представникам робітничих професій, які виступають на нашій конференції в ролі незалежних експертів (представники професій «Оператор комп’ютерного набору», «Столяр будівельний. Тесляр», «Кухар. Кондитер», «Помічник машиніста електровоза» висловлюють свою думку щодо обраної професії та подальшого працевлаштування). Викладач оцінює роботу учнів на уроці, враховуючи результати оцінювання незалежних експертів, та оголошує підсумковий результат.
ІV. Домашнє завдання.
Підготувати доповідь на тему: «Яким я уявляю своє майбутнє після закінчення навчального закладу?» або «Мої перші кроки у самостійне життя».
Викладач:
В такий нелегкий для України час бажаю вам, шановні учні, вірного професійного вибору відповідно до покликання, подальшого кар’єрного росту та гідної зарплати.
Дякую всім за урок!
1