Урок «Роль професійно-технічної освіти в подоланні безробіття»

Про матеріал
Ознайомити учнів з проблемою безробіття, видами безробіття, причинами його виникнення та наслідками, напрямками для подолання безробіття; розглянути проблему безробіття в Україні та способи щодо її регулювання, а також роль ПТО і центрів зайнятості у розв’язання проблеми безробіття у нашій державі.
Перегляд файлу

План уроку

Тема:

«Роль професійно-технічної освіти в подоланні безробіття»

Мета уроку:

  • ознайомити учнів з проблемою безробіття, видами безробіття, причинами його виникнення та наслідками, напрямками для подолання безробіття; розглянути проблему безробіття в Україні та способи щодо її регулювання, а також роль ПТО і центрів зайнятості у розвязання проблеми безробіття у нашій державі;
  • розвивати мислення учнів під час розвязання конкретного завдання та при пошуку раціональних варіантів подолання та регулювання проблеми безробіття;
  • сприяти вихованню взаємоповаги, взаєморозуміння, навичок співпраці в малих групах під час роботи над спільною проблемою.

Тип уроку: урок закріплення вивченого матеріалу.

Вид уроку: урок-конференція.

Форма навчальної роботи: групова та індивідуальна, колективна.

Тип групи: мала група (команда).

Методи: словесні, інформаційні, дослідницько-пошукові.

Обладнання уроку: комп’ютерний клас з локальною мережею, відеопроектор, інтерактивна дошка.

Хід уроку

І. Організаційний момент (повідомлення теми, мотивація навчальної діяльності, вступне слово викладача).

Викладач:

Сьогодні ми проведемо урок у вигляді конференції з теми «Роль професійно-технічної освіти в подоланні безробіття».

Проблема безробіття набуває дедалі більшої актуальності в Україні. Основними причинами цього явища насамперед є економічна криза, що зумовила падіння обсягу виробництва, збільшення дефіциту державного бюджету, а також масові звільнення людей.

Сьогодні на уроці спробуємо з’ясувати:

  • _3189028Хто є безробітним?
  • Яку роль відіграє професійно-технічна освіта в подоланні безробіття?
  • І як допомагають при цьому центри зайнятості?

_3189027Організаторами конференції є команда «Аналітики», представниками від професійно-технічного навчального закладу «Козятинського МВПУЗТ» - команда «Професіонали», що ознайомить всіх присутніх із професіями, за якими проводиться підготовка кваліфікованих робітників в нашому навчальному закладі. Представниками центру зайнятості є команда «Альтернатива», яка розповість про актуальні на сучасному ринку праці професії та перспективи працевлаштування на відповідні робочі місця.

В конференції також приймають участь представники від І та ІІ курсів, що навчаються в нашому училищі. Вони виступатимуть в ролі незалежних експертів і зможуть висловити свою думку стосовно вибору професії та подальшого працевлаштування по закінченні конференції. Незалежні експерти також оцінюватимуть роботу кожного учасника команди.

Розпочинають конференцію представники команди «Аналітики».

ІІ. Основна частина

Аналітики:

Сьогодні в Україні спостерігається нестабільна політична ситуація. Поглиблює цю ситуацію економічна криза, яка останнім часом набуває світових масштабів. В зв’язку з цим відбувається зростання рівня безробіття.

Економісти прогнозують, що коли ситуація в економіці не покращиться, то незабаром в Україні з’явиться ще півмільйона безробітних. Рівень зареєстрованого безробіття в Україні до кінця вересня 2011 року склав 2% населення працездатного віку. Прогнозують, що рівень безробіття в Україні в 2014 році зросте до 7-8%.

Аналітики:

_3189034Вибір професії – це ніби друге народження людини. Від того, наскільки вірно ви оберете свій професійний шлях, залежить, яке місце в суспільстві ви будете займати.

У кожного із нас є свої особисті вимоги до майбутнього місця роботи. Але разом із своїми та бажаннями необхідно врахувати ще й власні можливості та потреби ринку праці.

Дуже важливо вірно обрати і здобути професію, та не менш важливо – вміти знайти роботу за цією професією та закріпитися на робочому місці. Зробити усвідомлений вибір професії, карєру вам допоможуть працівники державної служби зайнятості.

Станом на 1.03.14 р. по місту зареєстровано 349 безробітних, що складає 3% працюючого населення м. Козятина, усього по Козятинському районі – 1675 безробітних, відповідно 5% всього працюючого населення району.

_3189044Центр зайнятості:

Отримати статус безробітного можуть працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу і готові приступити до відповідної за фахом запропонованої роботи.

Не можуть бути визнані безробітними громадяни:

  •         _3189051які займаються трудовою, підприємницькою або іншою діяльністю;
  •         які мають право на пенсію відповідно до законодавства України (пенсіонери, інваліди та інші);
  •         які відмовилися від двох пропозицій підходящої роботи;
  •         учні, студенти денної форми навчання.

Перед вами, шановні учні, відкрито величезний вибір шляхів самореалізації. Вибір професії, навчання та пошук першого робочого місця – це кроки дорослого життя.

_3189054Щоб зробити вірний професійний вибір, побудувати карєру та одержати гідну зарплату – звертайтеся по допомогу до центру зайнятості населення.

Держава гарантує всім громадянам рівні права на працю. При працевлаштуванні молоді після закінчення або припинення навчання в професійно-технічних закладах державою визначені додаткові гарантії:

  • надання першого робочого місця,
  • працевлаштування на заброньовані робочі місця на підприємствах, в організаціях та установах,
  • сприяння державною службою зайнятості у підборі підходящої роботи. 

Державна служба зайнятості консультує про розвиток сучасного ринку праці; потреби в кадрах підприємств, установ та організацій певного напряму і рівня кваліфікації; професії (спеціальності) та про їхні вимоги до людини. Державна служба зайнятості допомагає у підборі підходящої роботи; у виборі напрямів професійної діяльності, які найбільше відповідають вашим психологічним особливостям; вашому професійному становленню та розвитку професійної кар’єри.

Центр зайнятості:

Для того, щоб правильно обрати професію, потрібно правильно зорієнтуватися в трьох речах.

_3189050По – перше, визначити, які у вас професійні зацікавлення і схильності. Виявлення основних сфер професійних інтересів, що вказують на відповідні схильності, проводяться на основі ряду психологічних тестів. Коротко це називається «хочу».

По-друге, потрібно оцінити професійно важливі якості: здоровя, здібності, що визначають, в остаточному підсумку,  професійну придатність, по-іншому кажучи, це - «можу».

По-третє, довідатися, які професії мають і матимуть попит у роботодавців на ринку праці, за якими професіями можна знайти роботу. Інакше кажучи, яке сьогодні «треба» і які його перспективи в майбутньому.

Викладач:

Існує кілька шляхів державного регулювання рівня безробіття:

  • створення робочих місць;
  • перепідготовка безробітних для оволодіння новою професією;
  • працевлаштування через службу зайнятості.

_3189056А зараз ми зясуємо, яким же чином професійно-технічна освіта запобігає безробіттю і як допомагають в цьому центри зайнятості.

Наступними виступатимуть представники команд «Професіонали» та «Альтернатива».

ПТО:

Професійно-технічна освіта щільно інтегрована в економіку. Із усіх освітянських ланок вона найбільше повязана із матеріальним виробництвом. Країна в останні роки дедалі більше потребує робочої сили, яка здатна швидко адаптовуватися до змін на ринку праці та вимог роботодавця. Такі кадри готують тільки професійно-технічні заклади. 50 тисяч висококваліфікованих робітників залізничних, будівельних та масових професій підготовлено за час існування Козятинського міжрегіонального вищого професійного училища залізничного транспорту.

За даними Державної служби зайнятості у ПТНЗ нині готують у 3,5 рази менше кадрів з розрахунку на 10 тисяч населення, ніж у ВНЗ, тоді як ринок праці на 80% зацікавлений в робітничих професіях і менш, як на 20% у фахівцях з дипломами ВНЗ І-ІІ та ІІІ-IV рівня акредитації. Працевлаштування випускників ПТНЗ становить 85%.

Які ж професії потрібні в країні сьогодні? Училище здійснює професійну підготовку кваліфікованих робітників із використанням сучасних технологій навчання за такими робітничими професіями, що потрібні на ринку праці.

Козятинське МВПУЗТ готує не тільки майбутніх залізничників, але й кваліфікованих робітників для будівельної галузі та обслуговування залізниці. Наш навчальний заклад є членом Міжнародної Асоціації професійних училищ за програмою «Освіта без кордонів». У 2008 році 12 професій пройшли атестацію у Міжнародному центрі сертифікації, що визначає рейтинг навчального закладу на міжнародному ринку праці за дванадцятибальною IES-шкалою. Наше училище – єдине на Україні, яке пройшло таку сертифікацію. Випускники, що отримують разом із дипломом сертифікат, мають право працювати у фірмах з іноземним капіталом на Україні та за кордоном.

Викладач:

Будь-ласка, представники від залізниці.

Залізничники:

(ПТО):

Основним видом транспорту в Україні є залізничний, який перевозить понад 80% усіх вантажів і пасажирів. За густотою залізничної мережі Україна посідає І місце в СНД, за довжиною доріг – поступається Росії. Залізничний транспорт – велике багатогранне господарство, в якому працює значна кількість робітників різних професій.

Професія залізничника завжди вабила молодь. Багато хто хоче пов’язати з нею своє життя. Та залізничниками не народжуються, ними стають у процесі старанного навчання і наполегливої праці. А скільки спеціальностей об’єднує слово «залізничник»? Тому проблемі підготовки кадрів керівництвом залізниці приділяється постійна увага. Одна з найважливіших проблем – підготовка працівників робітничих спеціальностей, підвищення їхньої кваліфікації. Саме наш навчальний заклад готує таких кваліфікованих робітників для залізниці, тим самим є «кузнею» робітничих професій на нашій Укрзалізниці.

Помічник машиніста

(ПТО):

Є багато професій залізничного транспорту, серед яких почесне місце займає професія помічника машиніста електровоза (тепловоза). Відомо, що без цих фахівців не зрушить з місця жоден локомотив. При відсутності помічника машиніста завмре рух пасажирських та вантажних поїздів, електро- та дизель-поїздів.

Професія «Слюсар з ремонту рухомого складу.  Помічник машиніста локомотива» інтегрована, тобто учні отримують 2 спеціальності: спочатку «Слюсар з ремонту  рухомого складу», а по завершенні навчання – ще й «Помічник машиніста локомотива».

Під час теоретичного навчання група помічників машиніста локомотива спочатку проходить слюсарну виробничу практику в локомотивному депо станцій Козятин, Коростень, Гречани, Фастів, Дарниця, Шепетівка. Наші учні працюють на маршрутах Козятин – Миронівка, Здолбунів, Коростень – Київ, Шепетівка – Гречани - Козятин.

(Центр зайнятості):

Випускники нашого училища завжди можуть підвищити всій рівень кваліфікації – після закінчення навчання за професією помічника машиніста локомотива і набуття практичних навиків протягом двох років в локомотивному депо отримати професію машиніста локомотива в Київській технічній школі машиністів.

Учні з такою кваліфікацією можуть працевлаштуватися в локомотивному депо слюсарем з ремонту рухомого складу, помічником машиніста електровоза, тепловоза, дизель - та електропоїзда.

Провідник пасажирських вагонів

(ПТО):

Так що це за спеціальність «Провідник пасажирських вагонів»? В першу чергу - це людина, яка не тільки супроводжує пасажирів в дорозі слідування поїзда, але і готова надати допомогу при будь-яких труднощах.

Разом з тим, він являється повноцінним господарем вагона, в якому кожен пасажир повинен почуватись як вдома. Тому провідник повинен вберегти пасажирів від усяких несподіванок при посадці в вагон, в дорозі слідування та в кінці рейсу. Можна сказати, що робота провідника пасажирських вагонів - служіння людям. Головний обов'язок - обслуговувати пасажирів. Крім прекрасного знання своєї справи, вимагаються ще і високі моральні якості: свідомість, працелюбність, не просто повага до людини, а вмілий підхід до пасажирів

_3189041Вміння працювати з пасажирами - це риса психологічного характеру. Провіднику потрібно знайти той ключик до сердець своїх підопічних, щоб,  виходячи з поїзда, пасажир, посміхаючись, сказав: "Дякую, поїздка була приємною та незабутньою." Це  найвища оцінка роботи провідника пасажирських вагонів.

(Центр зайнятості):

Після закінчення теоретичного навчання група провідників пасажирських вагонів проходить передвипускну виробничу практику у ВЧ-1 ст. Київ, ВЧ-3 ст. Хмельницький, ВЧД-8 ст. Фастів.

Наші випускники працюють як провідниками пасажирських вагонів, так і провідниками електропоїздів підвищеного комфорту.

Електромонтер

(ПТО):

Нашу країну перетинають у всіх напрямках залізничні шляхи. Щоб потяги могли перевозити пасажирів та грузи  потрібно створити належні умови. Одним з цих умов і є забезпечення електрифікації залізниці.  Роботи з забезпечення  цих умов виконують електромонтери контактної мережі.

Учні навчаються професії в слюсарній та електромонтажній  майстернях та спеціально обладнаному класі. Неможливо представити залізницю як без електрифікації, так і без світлофорів, переїздів, стрілок та іншого обладнання.

Споріднена  професія – це електромонтер засобів СЦБ. Сигналізація  - це робота усіх світлофорів вздовж шляху прямування та в локомотиві машиніста. Централізація – це технічна  можливість керувати рухом поїздів на різних ділянках. Учні вчаться  утримувати у належному стані як технічні  пристрої, так і повітряні та кабельні лінії.

Козятинське училище  готує також  слюсарів з ремонту колійних машин і механізмів, оглядачів-ремонтників вагонів, чергових по залізничній станції  та багато інших  високо кваліфікованих фахівців  робітничих професій для залізниці. 

(Центр зайнятості):

Учні  після закінчення курсу навчання за професією «Електромонтер контактної мережі» працюють електро-монтером контактної мережі в ЕЧ, електромонтерами на підприємствах залізниці та в РЕМ, а також на різних заводах та інших підприємствах, які мають власні електричні станції.

Наші випускники, що завершили навчання за спеціальністю «Електромонтер СЦБ», працюють в електромонтерами в дистанції сигналізації та зв’язку, також у вузлах звязку.

Викладач:

Будь-ласка, майбутні будівельники.

Будівельники:

Професійно-технічний навчальний заклад «Козятинське МВПУЗТ» здійснює підготовку кваліфікованих робітників будівельного профілю.

Столяр

(ПТО):

Обробка деревини – одне із стародавніших ремесл, яке опанувала людина. Завдяки своїм чудовим властивостям дерево і в наш час залишається досить цінним та широко вживаним матеріалом.

Столярне ремесло, порівняно з іншими, було і є надзвичайно важливим. Споконвіку майстри своєї справи  не тільки виготовляли необхідні предмети домашнього вжитку (віконні рами, меблі, двері), але й прикрашали побут людини і несли красу в людські оселі. На їхні вироби був, є і залишається сталий попит.

Штукатур

(ПТО):

Професія «штукатур» свою назву отримала від основного матеріалу, з яким доводиться працювати.

Штукатурка — це оздоблювальний шар, що наноситься на поверхню різних конструк­тивних елементів будівлі для вирівнювання та покращення їх санітарних та тепло­технічних характеристик, надання їм певної форми та фактури.

Учні навчаються професії в штукатурній та малярній майстернях та в спеціально обладнаному класі. Учні вчаться готувати розчин з сухих готових розчинних матеріалів і сумішей;  накладати його на поверхню, що підлягає оштукатуренню; вирівнювати та загладжувати поверхні;  виконувати опорядження колон, балок, фасадів.

Професія лицювальник-плиточник відноситься до оздоблювальних робіт у будівництві. Оздоблювальні роботи - це великий комплекс процесів, що виконуються під час зведення бу­динків (споруд) і після їх закінчення з метою підвищення довговічності конструкцій, надан­ня їм естетичного вигляду і створення необхід­них умов експлуатаційникам.

Вони широко застосовують різноманітні оз­доблювальні матеріали: керамічні, скляні, кам'яні та інші плитки і блоки, які надають бу­дівлям привабливого вигляду, зміцнюють та захищають їх від атмосферних і механічних ушкоджень.

Як відомо, штукатур — це перший фахівець, від якості роботи якого залежить естетичний ви­гляд будинку, тому вишукані фасади та інтер'єри будинків, об­лицьовані плитками і оздоблені різноколірни­ми візерунками, є витвором майстерності лицювальників-плиточників.

Муляр

(ПТО):

Професія муляра — одна з основних буді­вельних професій. Муляр зводить фундаменти і стіни будівель з природного та штучного каміння, робить внутрішні перегородки, мурує опори, колони, труби, готує розчини і суміші, здійснює мон­таж збірних елементів.

Муляр також під час кладки повинен передбачити отвори для комунікацій, пази для електрич­ної мережі та відповідних пристроїв, вентиля­ційні шахти, люки та отвори тощо.

Кваліфікований муляр одночасно не тільки здійснює саму кладку стін, але й слідкує за рівністю цегляних рядів, розташуванням і товщиною швів, вертикальністю кутів і стін, практично знає властивості та можливості десятків будівельних матері­алів і видів кладки.

Муляр повинен знати, з яких матеріалів і як зробити гідроізоляційний захист. Як мон­тажник, муляр повинен володіти прийомами монтажу та кріплення залізобетонних балок, плит перекриття, балконних плит та інших збірних елементів і деталей.

(Центр зайнятості):

Будівельні професії використовуються в різних сферах практичної діяльності, тому зацікавленість роботодавців у високо кваліфікованих працівниках таких професій буде постійною.

_3189046Викладач:

Будь-ласка, представники масових професій.

Масові професії:

Оператор компютерного набору

(ПТО):

Козятинське МВПУЗТ проводить підготовку кваліфікованих робітників з професії «Оператор комп’ютерного набору», а за останні 2 роки було введено 2 нові професії «Оператор комп’ютерного набору. Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних», «Оператор компютерного набору. Секретар керівника підприємств, установ, організацій».

Методична комісія не тільки готує кваліфікованих робітників масових професій, а допомагає кожному бажаючому оволодіти комп’ютерною грамотністю та культурою, адже сьогодні виробництву потрібні робітники зі знаннями, які б допомогли адаптуватися в будь-якій виробничій ситуації конкретного підприємства чи організації.

Учні вчаться обслуговувати комп’ютерні і інтелектуальні пристрої, системи і мережі обробки інформації та прийняття рішень; виконувати комп’ютерну обробку текстової, графічної інформації; обслуговувати комп’ютеризовані, інтегровані і робототехнічні системи. А сфера  професійного використання випускника спеціальності «Оператор комп’ютерного набору. Обліковець з реєстрації бухгалтерських даних» доповнюється ще й веденням статистичного обліку; виконанням грошових операції та роботою  з обліковими і нормативними документами.

Училище має потужну комп’ютерну базу: 5 комп’ютерних лабораторій, два сучасні мультимедійні кабінети, які оснащені інтерактивними дошками, високотехнологічними проекторами, документ-камерами, широкоформатними телевізорами,  DVD-плеєрами із акустичними системами та web-камерою для проведення телеконференцій.

(Центр зайнятості):

_3189065Розвиток сучасного суспільства супроводжується зростанням значущості інформаційної складової в усіх сферах життя, тому в Україні відбувається проникнення існуючих та перспективних інформаційних технологій в кожну з галузей людської діяльності. Отже, вище перераховані професії мають попит на сучасному ринку праці. Вони надають широкі можливості для професійного розвитку та змін. Кращим інженером-програмістом або системним адміністратором, наприклад, буде той, хто пройшов школу майстерності кваліфікованого робітника. І варіантів для працевлаштування у відповідних професіоналів завжди достатньо.

Кухар. Кондитер

(ПТО):

Про смаки не сперечаються. Ми часто вико­ристовуємо цей вислів, коли мова заходить про якусь книгу, кінофільм, одяг. Але своїм походженням воно зобов’язане кухарському мистецтву. Готування їжі — кулінарія, кухар­ська справа — давнє мистецтво. Можливо, са­ме творча сторона кулінарного мистецтва й залучала до цієї сфери людської діяльності вчених, композиторів, письменників.

Головне завдання кухаря - готувати не тільки смачну, але й поживну, корисну їжу. Об'єднавши чотири ос­новні смаки (солодкий, солоний, кислий, гір­кий), використовуючи найширшу гаму пахо­щів, майстер-кухар впливає ароматично-сма­ковими компонентами їжі на емоційну сферу нашої психіки.

Учні, які навчаються за спеціальністю «Кухар. Кондитер» вчаться   готувати різні види тіста (пісочного, бісквіт­ного, заварного), кондитерські вироби (торти, тістечка, пряники, вафлі, печиво), креми, начинки, цукерки; здійснювати заготовку та відважування сировини, дотримуватися режиму технологічного про­цесу та слідкувати за процесом приготування виробів, у процесі роботи використовувати різні облад­нання та пристрої, здійснювати контроль за нормами використання сировини та напів­фабрикатів; здійснювати кулінарну обробку, нарізати овочі, фрукти, а також прикрашати кулінарні вироби.

(Центр зайнятості):

У вітрині кондитерського відділу магазину чи кафе перехожих приваблюють різні види тортів, тістечок, кексів. Всі вони гарно оздоблені, смачні та поживні. Кожний з цих виробів відрізняється специфічним смаком, зовнішнім виглядом, технологією приготування, терміном збері­гання. Все це і повинен досконало знати і вмі­ло застосовувати кондитер. Кухарю по­трібно мати творчу фантазію, щоб задоволь­нити смакам найвибагливіших клієнтів.

Кондитер може працювати на кондитерських фабри­ках, хлібопекарних комбінатах, в рестора­нах, кафе, а також може зайнятись індивіду­альною трудовою діяльністю, розпочати влас­ну справу з виготовлення та реалізації своєї продукції.

Зараз з'являється можливість відкривати невеликі кафе, кафе-закусочні, кафетерії, міні-бари. Людям подобаються ті заклади хар­чування, де їх привітно зустрічають та смач­но годують, де вони відчувають турботу та увагу. Тому саме такий заклад не буде пусту­вати, його власник — кухар-майстер — мати­ме постійний прибуток та моральне задово­лення.

Перукар

(ПТО):

У народі кажуть, що зробити людину кра­сивою можуть два майстри: один з них кра­вець, а другий - перукар. І це — правильно. Адже вдало підібрана зачіска може не тільки змінити зовнішній вигляд людини, але й по­ліпшити її внутрішній стан. Кожне обличчя — загад­ка, і перукар щоразу намагається її розгада­ти, створюючи гармонію між зачіскою, ова­лом обличчя, розрізом очей та індивідуаль­ним стилем людини.

Професія «перукар - модельєр» існує в училищі з 1997 року. За цей час професійну підготовку пройшли близько 400 учнів. Під час навчання учні мають можливість приймати участь у професійних виставках та конкурсах професійної майстерності. Щороку наш навчальний заклад приймає участь у Всеукраїнському конкурсі перукарів «Арт - стиль», де надається право кожному учаснику проявити свій талант.

Після закінчення курсу навчання в нашому училищі учні мають можливість вступати до ВУЗів та коледжів. Наприклад, Київський національний університет технологій та дизайну пропонує пільгові умови для вступу випускникам училища: термін навчання скорочується на півтора року.

Професія перукаря завжди була і буде життєво необхідною, тому що в людині закладене прагнення до краси і догляду за собою.

(Центр зайнятості):

_3189035Завдання перукаря - підкреслити вашу красу і зробити вас ще кращими, наприклад, знайти варіант для поєднання ділового стилю і жіночності. Справжній модельєр-перукар - це також психолог. Адже потрібно, щоб запропонований клієнтові образ відповідав його внутрішньому світу, обставинам, порі року та настрою. Не дивно, що професія перукаря стала однією з наймодніших і високо оплачуваних.

Кожна людина має певну родзинку, а щоб розкрити її треба вміти не тільки широко відкривати очі, але й мати певну іскру в серці. Утім розпалити вогонь майстра допоможуть предмети, які роблять волосся жінки чи чоловіка богемними. Мова про інструменти першої необхідності для перукаря - ножиці, гребінці, шампуні, лаки, пінки, гель, віск, засоби для фарбування тощо. Нинішні численні косметичні фірми пропонують таку кількість продукції, що «умілим ручкам» відкрито широке поле для діяльності.

Один з грецьких філософів колись сказав: «Волосся - найпомітніша деталь зовнішнього вигляду. За їхнім станом уважний спостерігач зможе сказати про ставлення людини до життя, її смаки, добробут і навіть особливості характеру».

В усі часи люди прагнули бути красивими, і тому професія перукаря завжди була досить престижною, такою вона залишається і нині.

Слюсар з ремонту автомобіля

(ПТО):

Автомобіль є зручним і найпоширенішим засобом транспортування вантажів, пасажи­рів. Серед різноманітних професій, що пов'язані з обслуговуванням автомобілів, важливу роль відіграє професія слюсаря з ре­монту автомобіля.

Здатність швидко і точно встановлювати причину несправності — одне з головних умінь слюсаря з ремонту автомобілів, вимагає добрих розумових здібностей та знання ба­гатьох систем автомобілів. У разі виявлення якоїсь механічної чи електричної несправності, слюсар з ремонту автомобіля повинен вміти не тільки з'ясувати симптоми того, що трапилося, але і встановити, що саме потребує ремонту або заміни, а коли причину знайдено — приступити до ре­монту.

Учні, що навчаються за спеціальністю «Слюсар з ремонту автомобіля» також вчаться практично перевіряти керування транс­портним засобом або використовувати діагностич­не обладнання для різних систем автомобіля.

Курсова підготовка дозволяє паралельно як із обраною спеціальністю слюсара з ремонту автомобіля, так і іншою отримати право на керування транспортним засобом категорії В.

(Центр зайнятості):

_3189067Слюсарі з ремонту автомобілів визначають технічний стан електричного обладнання, двигуна автомобіля та роблять ремонт усіх його агрегатів, систем, приладів. Кваліфіковані робітники цієї професії вміють ремонтувати та обслуговувати легкові автомобілі, ванта­жівки, автобуси та інші транспортні засоби.

Випускники цієї спеціальності можуть працювати на посаді слюсара на станції технічного обслуговування, водієм або автослюсарем на будь-якому підприємстві, таксистом. Попит на професію буде постійно зберігати­ся на високому рівні. За умови постійного са­мовдосконалення, розвитку технічного мис­лення, новаторства та підвищення фахового рівня можливим є відкриття власної справи.

Викладач:

_3189051Проблема кадрів – одна із найгостріших не тільки на залізниці. Кадровий «голод» особливо зачіпає фахівців саме робітничих професій, без яких жодна галузь працювати не буде. Для того, щоб завжди бути кон-курентноспроможним, потрібно мати робітничу професію. Багато підприємств змагаються зараз за можливість отримати високо кваліфікованих робітників.

Саме на перехресті цих чинників – складових формули вибору професійної діяльності та в гармонійному поєднанні їх і знаходиться вірний вибір професії та, в майбутньому, першого робочого місця.  Пам’ятайте, що кожна професія чи діяльність, якщо до неї підходити з любов’ю і знаннями своєї справи, таїть у собі невичерпні можливості до творчості, розвитку та професійного зросту. 

Аналітики:

Давайте озернімося навколо. І що ми бачимо? Наш навчальний заклад збудовано вмілими будівельниками. Результатом роботи талановитого столяра є виготовлення, складання та встановлення виробів з деревини: віконних рам, дверей, меблів, музичних інструментів та інших предметів домашнього вжитку.

Людина, як відомо, не може прожити як без води, так і без їжі. Ми харчуємося в їдальні, насолоджуємося свіжим духмяним хлібом, запашними булочками – це все результат роботи рук наших невтомних кухарів.

Навіть важко уявити, який би вигляд мали жінки і чоловіки, якби не користувалися послугами перукарів.

Хто з нас не мріє про авто, про право на керування власним транспортним засобом? А якщо в дорозі трапиться якась механічна або електрична несправність, справжній фахівець завжди зможе з’ясувати причину і зробити заміну або ремонт непрацюючого агрегату, приладу.

Як відомо, залізничний транспорт є однією з базових галузей економіки України, забезпечує її внутрішні і зовнішні транспортно-економічні зв’язки і потреби населення в перевезеннях. Звичайно, успішну діяльність сучасної залізниці визначають високоосвічені фахівці з інженерною освітою, та без людей робітничих професій вона просто зупиниться. Адже саме вони своїми руками, працею вдень і вночі, в будь-яку погоду забезпечують її безперебійну діяльність.

Бурливий розвиток сучасних інформаційних технологій базується на досягненнях комп’ютерної техніки та засобів телекомунікацій, які все ширше впроваджуються в усі сфери людської діяльності. Система професійно-технічної освіти сприяє підвищенню комп’ютерної грамотності учнів та забезпеченню загального доступу до інфокомунікаційних технологій і послуг - це сприяє зростанню рівня підготовки кваліфікованих робітників відповідно до вимог суспільства і сучасного ринку праці, від чого, значною мірою, залежить розвиток країни та її роль в світовому економічному товаритстві.

_3189047Так як вища освіта в Україні переважно платна та не завжди батьки спроможні оплатити навчання своїх дітей у ВНЗ, тому переважна частина молоді намагається  працевлаштуватися, тим самим забезпечити певний прожитковий мінімум, а при бажанні - продовжувати навчання на заочному відділенні у ВНЗ.

Залучення представників конкретних галузей і підприємств до організації схеми подолання проблеми безробіття дозволяє забезпечити відповідність навчання вимогам сучасного ринку праці в Україні та здійснювати підготовку таких кваліфікованих робітників, які були б готові до виконання роботи згідно вимог роботодавців. Дана модель дає змогу надзвичайно ретельно визначати конкретні знання, уміння та навички, якими повинні володіти учні для роботи на підприємствах певної галузі, а також рівень кваліфікації, який вимагають роботодавці, що в результаті забезпечує високий рівень підготовки фахівців відповідної професії і допомагає випускникам працевлаштуватися.

ІІІ. Підведення підсумків

Викладач:

Заключне слово надається представникам робітничих професій, які виступають на нашій конференції в ролі незалежних експертів (представники професій «Оператор комп’ютерного набору», «Столяр будівельний. Тесляр», «Кухар. Кондитер», «Помічник машиніста електровоза» висловлюють свою думку щодо обраної професії та подальшого працевлаштування). Викладач оцінює роботу учнів на уроці, враховуючи результати оцінювання незалежних експертів, та  оголошує підсумковий результат.

ІV. Домашнє завдання.

Підготувати доповідь на тему: «Яким я уявляю своє майбутнє після закінчення навчального закладу?» або «Мої перші кроки у самостійне життя».

Викладач:

В такий нелегкий для України час бажаю вам, шановні учні, вірного професійного вибору відповідно до покликання, подальшого карєрного росту та гідної зарплати.

Дякую всім за урок!

1

 

doc
До підручника
Економіка (профільний рівень) 10 клас (Крупська Л.П., Тимченко І.Є., Чорна Т.І.)
Додано
17 лютого 2019
Переглядів
1424
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку