Урок "Роль сім'ї у моєму житті. Мій родовід "

Про матеріал

Урок " Я у світі " для третього класу. Знайомить учнів із поняттями: "рід", "родина", "родовідне дерево". Мета - виховувати повагу та шанобливе ставлення до всіх членів родини.

Перегляд файлу

Тема. Роль сім'ї в моєму житті. Мій родовід

Мета. З’ясувати значення понять "рід", "родина"; вчити учнів складати родовідне дерево; сформувати модель моральних відносин у сім'ї, розвивати уміння будувати висловлювання; виховувати шанобливе ставлення до рідних, здійснювати морально-духовне виховання.

Обладнання: олівці,аркуш А4, зошит, квітка, метелики.

Хід уроку

І.Організаційний момент.

II. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

1.Розгадування ребусу.

- Діти, розгадайте ребус і ви дізнаєтесь тему нашого уроку. (Сім’я)

- Що таке сім’я?

- Які прислів'я ви знаєте про сім'ю? (  Вся сім’я разом, так і душа на місці. Для  чого клад, коли у сім’ї лад.)

2.Очікування від уроку. (На дошці прикріплено зображення квітки. У кожної дитини малюнок метелика.)

- На своїх метеликах напишіть свої очікування від уроку. Та розмістіть метеликів навколо квітки.

 IІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Бесіда

- 15 травня в усьому світі відзначається День сім’ї. Це свято є свідченням           розуміння міжнародним співтовариством важливості ролі сім’ї в житті суспільства. Саме з неї починається наше майбутнє. Саме сім’я виховує з дитини відповідального члена людської спільноти. Саме сім’я є першоджерелом людської гідності й честі. Саме сімя формує почуття спільності, співучасті, доброзичливості й мудрості.

– У кожного з нас є найдорожчі нам люди. Хто це? Так, тато, мама, братик, сестричка – це сім’я.

– Назвіть своє прізвище, ім’я, по батькові. Яка у вас сім’я? Як звати маму, тата, сестричку, братика, бабусю, дідуся?

  • У чому ви вбачаєте цінність сім’ї для себе?
  • Чим допомагають члени сім’ї вам, а чим ви допомагаєте їм?

2.Хвилинка фантазії.

Щоб оцінити роль сім’ї в нашому житті спробуємо уявити себе на безлюдному острові в океані. Як би ми почувалися там самі? Складіть невеличке оповідання.

Зачитування оповідань.

-  Ми з вами всі – український народ, який складається з родин малих і великих, дружніх і працьовитих.  Як могутня річка бере силу із маленьких джерел, так і наша українська держава збагачується маленькими сім’ями. І якщо ми хочемо, щоб річка була повноводною, щоб велика родина наша українська була красивою і щасливою, то вивчайте свій родовід, шануйте і любіть свою родину.

3. Продовження бесіди.

– Чи знаєте ви, що означає слово рід? Рід – це багато-багато поколінь. Це кілька родин від давніх часів і до сьогоднішніх днів. Що ж таке родина? Родина – це група людей або рідня, що складається з батьків, дітей, онуків і близьких родичів. Якщо ви прослідкуєте шлях від себе до ваших прабабусь і прадідів, то побачите свій родовід. (Робота за таблицею «Мій родовід»)

4. Створення родового дерева. (Листя – то ми, діти, гілки – тато і мама, стовбур – дідусь і бабуся, корені – прадіди.)

Учні демонструють та презентують своє родовідне дерево.                                                     

5. Фізкультхвилинка.

6.Бесіда. Сімейні обов’язки.

- Родинний затишок у сімї не виникає сам. Він створюється завдяки постійній наполегливій праці членів сім’ї. У кожного є те, що він повинен робити задля добробуту сім’ї – це його обов’язки. У кожної людини є свої обов’язки. Їх обсяг залежить від її можливостей. У сімї звичайно найбільше обов’язків мають дорослі. Вони працюють, виховують дітей, купують продукти, готують їжу тощо. Цей перелік може бути дуже довгим. У кожній сімї існує розподіл обов’язків між її членами. Свої обов’язки мають також діти.

Запитання.

  • Назвіть сімейні обов’язки ваших батьків?
  • Якими є ваші сімейні обов’язки?
  • Чому необхідно виконувати сімейні обов’язки?
  • Обов’язки  членів сім’ї є проявом їх взаємної любові й допомоги один одному.

7. Гра: «Конвеєр»

Учні на аркуші паперу записують один з обов’язків, які вони виконують вдома. Ряд який швидше закінчить, зупиняє роботу конвеєра.

8.Гра: «Пантоніма».

Учень показує один з обов’язків любого члена родини, а клас відгадує.

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Опрацювання казки.

Болгарська народна казка «Казка про бочку».

Помираючи, старий батько покликав своїх п’ятьох синів і сказав: 

  •      Діти мої, надійшла моя остання година. Послухайте, яку казку я розповім вам перед тим, як назавжди заплющити очі. Слухайте уважно, тому що я хочу, щоб ви мені розтлумачили її.

Сини не відривали очей від свого батька. Старий оглянув їх і почав розповідати:

  •      Виріс у лісі великий дуб. Жолуді дощем сипалися з його могутніх гілок. Коріння його було глибоко в землі. Налітали на нього злі буревії, але нічого не боявся старий дуб. Одного разу прийшов до лісу тесля. Оглянув він дуб, засучив рукави, взяв сокиру і став рубати дерево. До вечора він звалив дуб на землю, обрубав гілки, а колоду повіз до себе у майстерню. Там він зробив з нього відмінні дошки. Восени до нього у майстерню прийшов бондар. Він завантажив дошки на віз і забрав до себе. У своїй майстерні бондар зробив з дощок клепки, обручі, днище і зібрав з них велику бочку. У цю бочку він кожну осінь наливав свіжий мед і продавав його селянам. Так він робив до того часу, поки бочка була міцна. Але одного разу один з обручів луснув. Мед вилився з бочки, і вона розсохлася. Коли бондар схаменувся – було вже пізно – клепки розійшлися і розпалися. Діти підхопили обручі й стали катати їх вулицею, а господиня спалила клепки і днище раніше міцної бочки.

Ось і розтлумачте мені цю казку!

     Задумалися п’ятеро братів, але ніхто з них не зміг розгадати батькову казку. Тоді старий батько похитав головою і сказав:

     - Молоді ви ще, тому й не догадливі. Я розтлумачу вам її сенс: ліс з великими деревами, які тягнуться до неба, - це наша держава. Бочка – це сім’я, клепки – це ми, обручі – злагода, а мед – радість і щасливе життя. Поки у сімї мир і злагода, життя буде щасливим. Дім, у якому немає злагоди, - пропащий дім. Бережіть обручі, діти мої!

     Старший син нахилився, поцілував руку старого батька і відповів:

  • Дякуємо тобі, батьку, за мудру пораду. Ми не забудемо її поки живі.

Запитання:

  • Яка основна думка казки?
  • Чомі вана вас навчила?

Кілька тисячоліть тому на кам’яних таблицях, які отримав пророк Мойсей на горі Сінай, були висічені слова: «Шануй батька свого і матір свою, щоб добре тобі було, та щоб довголітній ти був на землі».

      Родина – це не тільки рідні, родичі, це і наш клас, школа і весь український народ.

      Берегти свій рід – наш обов’язок.

VI. Підсумок уроку.

  • Чи справдились ваші очікування від уроку? Якщо так, то посадіть своїх метеликів на квітку.
  • Що вам найбільше запам’яталося?
  • Про що б ви розповіли друзям, рідним?

Урок учитель закінчує словами В.О.Сухомлинського: "Бути хорошою людиною, принести щастя матері й батькові, не допускати, щоб старість їх стала горем, – нехай все це стане бажанням всього твого життя"

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горбачова Людмила
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
10 липня 2018
Переглядів
9898
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку