Урок-рольова гра з економіки для 11-го класу "Роль держави в економіці"

Про матеріал

Даний урок допоможе відпрацювати алгоритм прийняття колективних рішень, сформувати поняття компромісного рішення в економіці, активізувати навички дискусії та публічного виступу при вивченні теми «Альтернативна вартість».

Перегляд файлу

             

                                     (урок – рольова гра)

 

Мета: відпрацювати алгоритм прийняття колективних рішень, сформувати поняття компромісного рішення в економіці, активізувати навики дискусії та публічного виступу.

Обладнання: заготовки компромісних таблиць.

 

-------------------------------------- Хід уроку -----------------------------------------

 

1. Розминка

Прийняття компромісних рішень базується на економічних поняттях: «обмеженість ресурсів», «компромісний вибір», «альтернативна вартість». Ефективність опитування залежить від вірно підібраних запитань. В цьому випадку повинні спрацювати два дидактичних принципи:

• «злітання» (питання ведуть учні від простого до складного, від репрезентації до творчого мислення, від знань до аналізу);

• «відступ» ( одне й теж питання повинно мати декілька форм від теоретичного до популярного, для того щоб будь-який учень зміг «взяти» його на своєму рівні).

Можна, звичайно, заради економії часу запитати визначення необхідних для початку уроку понять, але в мисленні економічність і ефективність не одне й те ж…

 Що таке альтернативна вартість?

 Як приймати економічні рішення?

 Які способи прийняття економічних рішень ви знаєте?

а) Поновити документ

                                            Таблиця вибору

           

            Критерії

Вартість

Естетика

Довговічність

Всього

Квіти

__

__

1 бал

Цукерки

+

+

2 бали

б) Алгоритм дій.

Таблиця колективного рішення

                               Рішення

Квіти

Цукерки

Іра

І місце

… місце

Таня

ІІ місце

І місце

Оксана

І місце

ІІ місце

Всього

… бали

5 балів

 

  1.               Організація гри

Вчитель ділить клас на робочі групи по 4 – 6 чоловік. Кожна група організовує простір для ділового спілкування.

Лідери груп всліпу вибирають рольове завдання. Це назви фракцій, які вони будуть представляти.

Варіанти можуть бути наступні:

• учні – депутати;

• екологи –депутати;

• лікарі – депутати;

• депутати – безробітні;

• бізнесмени – депутати;

• вчителі – депутати.

Для входження учнів в роль їм пропонується обрати лозунг для своєї фракції. В якості розминки сусідні групи повинні здогадатися назву фракції лише по лозунгу. Після знайомства всі готові до змістовної гри.

 

  1.               Гра «Муніципалітет»

Вчитель. Шановні панове депутати! Вимушений повідомити вам найнеприємніше новину. В зв`язку з фінансовою скрутою в країні, стрибком долара, інфляцією і міжнародною напругою міській бюджет на 2010 рік буде скорочений наполовину. Нагадую, що ми збиралися потратити  800 000 умовних одиниць на 4 важливих для міста проекти.

 Не секрет, що важливою проблемою міста стала наркоманія.

 Екологічна обстановка в місті потребує паркової зони на березі річки

 Будівництво заводу по переробці побутових відходів.

 Гімназія з поглибленим вивченням іноземних мов.

В легенду гри краще включати проблеми, актуальні безпосередньо для вашого міста, району, області. Це наповнює гру конкретним, а не абстрактним змістом.

Таблицю ситуації можна вивісити на дошці або роздати на столи фракцій.

Таблиця ситуацій

Програма

Проблема

Загальна вартість

Вартість по статтям

1.

Організація наркологічного центру

* будівництво приміщення

* функціонування служби

Наркоманія

200 000

 

 

100 00

100 00

2.

Будівництво садово-паркової зони

* закладка парку

* обслуговування

Екологія

50 000

 

 

40 000

10 000

3.

Будівництво заводу по переробці побутових відходів:

* будівництво заводу

* функціонування

Економічний прибуток

300 000

 

 

200 000

100 000

4.

Відкриття гімназії:

* ремонт

* функціонування

Освіта

250 000

 

150 000

100 000

 

Разом

 

800 000

 

 

  1.               Обговорення проекту

 

Після виступу вчителя-мера фракції організовують обговорення всередині груп. Задача очевидна і важка: вибрати пріоритети. Наприклад, фракція безробітних зробила такий вибір.

Їхній вибір цілком аргументований: а) розвивати промисловість з метою створення додаткових робочих місць; б) створити наркологічний центр, тому що безробітні можуть потрапити в групу ризику.

Проте, вибір і пріоритети можуть бути іншими. Вчитель не повинен коректувати дітей, тому важливий сам процес вибору, а не його результат.

 

Таблиця

Програма

Проблема

Загальна вартість

Вартість по статтям

1.

Організація наркологічного центру

* будівництво приміщення

* функціонування служби

Наркоманія

100 000

 

 

100 00

0

2.

Будівництво садово-паркової зони

* закладка парку

* обслуговування

Екологія

0

 

 

0

0

3.

Будівництво заводу по переробці побутових відходів:

* будівництво заводу

* функціонування

Економічний прибуток

300 000

 

200 000

100 000

4.

Відкриття гімназії:

* ремонт

* функціонування

Освіта

0

 

0

0

 

Разом

 

400 000

 

 

  1.               Підведення підсумків

 

Після прийняття групових рішень організуються публічні обговорення. Представники кожної фракції виступають по регламенту і аргументовано відстоюють свою точку зору. Суперечку веде вчитель-мер, ознайомлюючи дітей з правилами цивілізованої дискусії. В загальну таблицю заносяться пріоритети.

 

Таблиця

                    Рішення

Фракція

Наркологічний

центр

Парк

Завод

Ліцей

Безробітні

2-ге місце

3-тє місце

1-ше місце

4-те місце

Підприємці

3-тє місце

4-те місце

1-ше місце

2-ге місце

Вчителі

2-ге місце

3-те місце

4-те місце

1-ше місце

Лікарі

1-ше місце

3-тє місце

4-те місце

2-ге місце

Разом

1-ше місце

4-те місце

3-тє місце

2-ге місце

 

 

docx
Додано
13 січня 2018
Переглядів
1740
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку