Урок "Рослина- живий організм. органи рослин."

Про матеріал

Розробка уроку допоможе сформувати знання учнів про основні процеси життєдіяльності рослин (ріст, живлення, дихання, фотосинтез, транспорт речовин); вивчити органи рослин ; розвивати мислення, творчу активність учнів; удосконалювати вміння встановлювати причинено – наслідкові зв'язки між будовою та функціями органів рослин.

Перегляд файлу

Рослина — живий організм. Органи рослин

Мета: сформувати знання учнів про основні процеси життєдіяльності рослин (ріст, живлення, дихання, фотосинтез, транспорт речовин);  вивчити органи рослин знання;

розвивати  мислення, творчу активність учнів; удосконалювати вміння встановлювати причинено – наслідкові зв’язки між будовою та функціями органів;

виховувати переконання про необхідність збереження природи та любов до неї.

Обладнання та матеріали: таблиці,  кімнатні рослини, малюнки «Органи рослини», схеми «Живлення рослин», «Дихання рослин», гербарії, картки – завдання

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

2.1. Запитання до учнів:

  •                   Чи знайомі ви з таким поняттям як рослина?
  •                   Що таке рослини?
  •                   Розкажи, яке значення мають рослини у твоєму житті.
  •                   Чому рослини називають зеленим дивом Землі?
  •                   Чим живі організми відрізняються від предметів неживої природи?

2.2. Побудова «Асоціативного куща»

Учні висловлюють свої асоціації щодо поняття «рослини». Усі відповіді записуються до «асоціативного куща», який зображено на дошці.

 

Полезные свойства калины - Сообщество, форум дачников и садоводов ХМАО

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

Людина живе у тісному сусідстві з природою. А добрі люди завжди живуть із сусідами у злагоді, дружать з ними.  А друзям завжди треба робити добро, допомагати їм. А щоб допомагати рослинам, необхідно знати їхню будову та процеси життєдіяльності. А чи замислювалися ви, як живуть рослини? Як вони живляться, дихають, розмножуються? А чи  можуть рослини рухатися?

Повідомлення теми та завдань уроку

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Характерні ознаки рослин

Бесіда

  •     Із чого складається тіло рослин?
  •     Сукупність клітин називається….
  •     З тканин утворюються …..
  •     Який тип живлення характерний для рослин?
  •     А чи дихають рослини?
  •     Який спосіб життя ведуть рослини?

 

 

 

Розповідь учителя

Більшість рослинних організмів за типом живлення є автотрофами, тобто вони здатні утворювати органічні речовини з неорганічних, використовуючи енергію Сонця. Тобто для них характерним є процес фотосинтезу. Як і будь-який організм, рослина дихає.

  •     А як ви думаєте чому у спальнях будинку не рекомендують мати багато квітів?

Іншою не менш важливою ознакою рослинних організмів є те, що вони ведуть прикріплений спосіб життя. До того ж рослини мають необмежений ріст, тобто вони ростуть протягом усього життя.

 

Складання опорної схеми ( робота біля дошки та в зошитах)

 

2.Основні процеси життєдіяльності рослин

 

Розповідь учителя

Одним з найважливіших процесів життєдіяльності рослин є обмін речовин і перетворення енергії.  Послідовність цих процесів така:

Надходження до рослини речовин із довкілля       перетворення в організмі, що забезпечує його життєдіяльність        виведення з організму кінцевих продуктів життєдіяльності.

  •                   Які неорганічні речовини надходять до організму рослини?
  •                   Пригадайте, під час якого процесу відбувається утворення органічних речовин з неорганічних.

Розповідь учителя

У клітинах рослин з неорганічних сполук утворюються органічні — вуглеводи, білки, жири .

І називається цей процес – фотосинтез

                Енергія Сонця, хлорофіл

Вуглекислий газ + вода      органічні сполуки + кисень

            ( Вуглеводи)

 

Саме органічні речовини витрачаються на процеси життєдіяльності й забезпечують рослинам ріст, розвиток, розмноження, дихання. Під час цих процесів органічні речовини зазнають перетворень, унаслідок яких утворюються вода, вуглекислий газ, деякі інші речовини, що виділяються в довкілля. Розпад складних органічних речовин до простіших відбувається в клітині під час дихання. При цьому вивільнюється енергія, яку клітина використовує для забезпечення інших процесів життєдіяльності. Для рослин характерне повітряне та мінеральне живлення. Повітряне живлення здійснюється шляхом надходження до листків вуглекислого газу, а мінеральне — забезпечується надходженням води й мінеральних речовин через корінь.

Завдяки росту рослини реагують на зміну умов довкілля, формують значну листкову поверхню для фотосинтезу та розгалужену кореневу систему для поглинання води й мінеральних речовин. Транспорт речовин по рослині здійснюється за допомогою провідних тканин.

 

Ветки цветущие и с плодамиСкладання опорної схеми  ( робота біля дошки та в зошиті)

3. Органи рослин

1. Хвилинка уяви

Заплющте очі. (Запросити  дітей умовно в ліс, луг, поле, город, водойму) Спробуйте уявити рослини, які там ростуть, хто їх вирощує.

Так, діти, у природі є багато видів рослин. Але у них є щось спільне. Що є спільного у всіх рослин?

«Мозковий штурм» (творча діяльність, під час якої учні мають коротко висловлювати свої думки, відстоювати свої ідеї).

 

2. Розповідь вчителя з елементами бесіди.  Демонстрація таблиць, гербарного матеріалу.

Всі рослини мають схожу будову. Кожна рослина складається з частин, які називаються органами. Кожен орган має свою назву: корінь, стебло, листок, квітка, плід з насінням.

Розглянемо таблицю «Органи рослин».

(Розглянути рослини з гербарію і перелічити всі частини рослини)

 

Складання опорної схеми

 

Филиал - фото / четкость изображения в словарь стока - ива ветви ... " Фотобанк - бесплатный сток

Полезные рецепты для нас девочек Записи в рубрике Полезные рецепты для нас девочек Дневник Страдостеи : LiveInternet - Российски 

 

 

V. Узагальнення та систематизація знань

5.1. Біологічний диктант «закінчи речення»

1. До основних процесів життєдіяльності рослин належать……

2. За типом живлення рослини належать до ……

3. Рослини отримують з навколишнього середовища неорганічні речовини….

4. Пігмент, який забезпечує процес фотосинтезу — це ……

5. В результаті процесу  фотосинтезу утворюються органічні речовини......

6. Для рослин характерні типи живлення…

7. Транспорт речовин по рослині здійснюються за допомогою…..

8. Рослини мають необмежений ….

9. Розпад складних органічних речовин до простіших відбувається в клітині під час ….

10. Кількісні зміни в організмі рослин це….

 

5.2  Робота в парах.(вставити пропущені слова в тексті. Текст роздається вчителем на кожну парту)

Органи вищих рослин залежно від їх функцій поділяють на ______________ та _________________ .  Корінь та пагін належать до ___________________ органів. Основними функціями кореня є ___________, _____________та проведення їх до надземної частини.  Пагін складається із __________, _________ та _____________. Статеве розмноження здійснюють _____________ органи. До них належать ___________, _____________ та _______________ .

 

VI. Підбиття підсумків уроку

Технологія «Незакінчені речення»

  • Сьогодні  новим для мене було…
  • А раніше було відомо…
  • Мені сподобалося…
  • Мені не сподобалося…
  • Від наступного уроку я чекаю…

 

VII. Домашнє завдання

7.1. Завдання для всього класу

7.2. Індивідуальні та творчі завдання

 

Скласти сенкан  на тему «Рослина»

 

docx
Додано
19 квітня 2018
Переглядів
14237
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку