1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Урок " Рослини - живі організми"

Про матеріал
Поглиблення поняття «рослини-організми»; формування в учнів уявлення про особливості живлення і дихання рослин; знання про цілісність організму, закріпити знання про основні органи рослини; розвиток вміння міркувати, правильно висловлювати свою думку; творчо працювати, активізувати розумову діяльність учнів; виховувати дбайливе ставлення до рослин.
Перегляд файлу

Природознавство

Тема. Рослини - живі  організми.

Мета: Поглиблення поняття «рослини-організми»; формування в учнів уявлення про особливості живлення і дихання рослин; знання про цілісність організму, закріпити знання про основні органи рослини; розвиток вміння міркувати, правильно висловлювати свою думку; творчо працювати, активізувати розумову діяльність учнів; виховувати дбайливе ставлення до рослин.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Хвилинка спостережень.
 - Яка зараз пора року?

 - Який місяць?

 - Яке число?

 - Що ви можете сказати про небо?
- Чи є сьогодні сонце?

 - Чи є надворі вітер?

- Яка сьогодні температура?
- Що можна сказати, порівнюючи температуру листопада і грудня?
- Що можна сказати про довжину світового дня?
 

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

— Назвіть царства живої природи.

— Чому рослини називають «зеленим одягом» Землі?

— Назвіть групи рослин, про які ви дізналися з підручника,

— Наведіть приклади різних видів рослин.

— За якими ознаками люди розрізняють різні види рослин?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про ознаки рослин-організмів.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 81-83)

— Пригадайте! Частиною якої природи є рослини? Пригадайте, чим відрізняються

дерева, кущі, трав’янисті рослини.

— Наведіть декілька прикладів листяних і хвойних дерев.

— Подивіться довкола себе — і ви побачите величезну кількість організмів:

тварин, рослин, грибів. Людина — також організм, частина живої природи.

Для того щоб орієнтуватися у світі організмів, учені поділили їх на царства:

Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії.

— Поміркуйте! Які ознаки властиві організмам?

— Усім організмам потрібна їжа як джерело енергії для життя і розвитку.

Однак способи живлення рослин і тварин дуже різняться. Тварини живляться

іншими організмами, які вони невтомно вишукують. А рослини нікуди не поспішають.

Усе, що їм необхідно для живлення, є в довкіллі. Для живлення рослинам потрібні: сонячне світло як джерело енергії, повітря, вода і солі з ґрунту.

Рослини, як і всі інші організми, дихають, розмножуються, ростуть і розвиваються.

— Запам'ятайте! Рослини — це організми, яким властиві живлення, дихання,

розмноження, ріст і розвиток.

Здатність рухатися — важлива ознака всіх живих організмів. Рослини, на

відміну від тварин, здаються нам нерухомими, але вони рухаються, коли ростуть

і розвиваються, повертають своє листя і квітки до сонця.

— Розгляньте малюнок 62 і назвіть етапи життя рослини.

— Розгляньте малюнок 63 і розкажіть про дихання і живлення рослин.

— Запам'ятайте! Поживні речовини утворюються тільки на світлі.

— Яким є значення рослин на Землі?

— Запам'ятайте! Рослини створюють умови для життя на Землі!

Висновки

• Рослинам властиві живлення, дихання, розмноження, ріст і розвиток.

• Рослини постачають у повітря кисень, необхідний для дихання.

— Про що ви дізналися в рубриці «Для допитливих» ?

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота в групах

— Доведіть, що рослина — живий організм.

— Чи змогли б тварини жити без росдин? Доведіть свою думку.

— Чи змогли б люди жити без рослин? Доведіть свою думку.

— Як ви розумієте вислів: «Охороняти рослини означає зберігати життя на Землі»?

— Поміркуйте! Складіть схему, яка ілюструє, що дають рослини тваринам і людині.

2. Робота в парі

— Поміркуйте, яку участь у живленні рослини беруть корінь, стебло, листки.

3. Гра «Вірю — не вірю»

• Рослини живляться тільки речовинами, які вбирають із ґрунту.

• Вода рухається по стеблу.

• Поживні речовини утворюються тільки на світлі.

• Дихають рослини всіма органами тільки вночі.

• Квітки та плоди з насінням потрібні рослині для розмноження.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Прочитайте висновки на с. 83.

— Назвіть ознаки всього живого у рослин?

— Коли рослини виділяють кисень?

— Коли рослини поглинають кисейь?

— Якими органами дихають рослини?

— Чи рухаються рослини? Наведіть приклади.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 81- 83.

docx
Додано
8 лютого
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку