Конспект уроку" Як треба поводитись серед природи навесні? Охорона тварин і рослин."

Про матеріал

Росла собі людина і поступово пізнавала дивовижний і чарівний світ. Брала від природи все: повітря — щоб дихати, водичку — щоб пити, а рослини — щоб їсти. Людина була дуже спостережлива і навчилася багато чого від рослин і тварин та й сама почала вдосконалювати свій світ. Вона навчилася добувати вогонь, приручила тварин, навчилася захищатися від хижих звірів і полювати, будувати житло, знаходити і готувати собі їжу, яка зробила б її сильнішою.

Перегляд файлу

Як треба поводитись серед природи навесні? Охорона тварин і рослин.

  I.            Організація класу до уроку.

 

   II.            Актуалізація опорних знань.

- Які зміни в житті звірів спостерігаються навесні?

-  Які звірі прокидаються навесні?

-  А назвіть об’єкти неживої природи.

-  Чи може жива природа існувати без неживої?

   З’ясування змін у природі.

  • Спочатку послухаємо синоптика з повідомленням про погоду сьогоднішнього дня.

Відкрийте календарі погоди в зошиті на с. 36, зробіть в них записи.

Дякуємо, синоптику. Прогноз погоди є, отже можемо працювати далі.

 

   III.            Повідомлення теми уроку.

-   Сьогодні ми :

Йдемо в гості до природи.

Є в ній різна дивина:

В небі – зорі, в ріках – води,

В полі – квіточка ясна.

А зимою є сніжинка,

Літо дощик принесе,

Є метелик і пташина –

І таке цікаве все!

-  Дізнаємося: « Як треба поводитися серед природи?»

IV.            Сприймання та осмислення нового матеріалу.

 1.    Розповідь з елементами бесіди.

Росла собі людина і поступово пізнавала дивовижний і чарівний світ. Брала від природи все: повітря — щоб дихати, водичку — щоб пити, а рослини — щоб їсти. Людина була дуже спостережлива і навчилася багато чого від рослин і тварин та й сама почала вдосконалювати свій світ. Вона навчилася добувати вогонь, приручила тварин, навчилася захищатися від хижих звірів і полювати, будувати житло, знаходити і готувати собі їжу, яка зробила б її сильнішою.

І чим краще людина пізнавала світ, тим більше будувала будинків, мостів, доріг, змінюючи у такий спосіб природне середовище, своє довкілля. І нині вона живе у гарних будинках, що захищають її від холоду, вітру і дощу, а під рукою в неї — світло, вода, тепло. Так, тепер це наше довкілля.

-  А тепер поміркуймо, чи можемо ми обійтися без цього чарівного довкілля.

-   Як людина використовує повітря?

Вся наша земна куля вкрита повітрям. Ми його не помічаємо, але коли б воно раптом зникло, то не змогли б прожити і кількох секунд, бо відразу закипить уся вода на Землі, а промені Сонця спалять усе живе. Саме повітря захищає нас від згубної дії сонячних променів.

-   А яким воно має бути?

-   А яке значення для природи має вода вода?

-   Ми не можемо уявити собі довкілля без води. Бо вода — це життя. Вона є у всьому живому. Люди і більшість тварин на дві третини складаються з води, а деякі рослини містять у собі чотири п’ятих частини води. Вода займає дві третини земної поверхні. Кількість її не змінюється, а от води, придатної для живих організмів, стає все менше і менше, тому що людина забруднює воду відходами промислової діяльності.

-  Тому запам’ятайте: воду треба берегти, очищати ріки, розчищати джерельця і струмочки, не забруднювати берегів.

-   А яким сумним було б довкілля без рослин! Голе каміння, пісок розпечений і клуби

пилу... Це зовсім неприваблива картина. Інша річ — квітучі поля, співучі ліси, степи, гаї і діброви! Рослини не лише милують зір, вони ще й очищають повітря та воду. Недаремно їх називають легенями планети. А разом з тваринним світом рослини годують людину. Отже, чим більше ми посадимо лісів, садів, гаїв, дібров, тим гарнішим і чистішим буде довкілля, в якому ми живемо.

-  А ще людина повинна розумно використовувати природні багатства,

тобто давати природі можливість відновлювати свої сили.

2.    Перегляд слайдів «Що шкодить природі?»

То, що шкодить природі?

3.    Розповідь про «Природоохоронні заходи».

Червону книгу України видано – 1980 року.

Вона містить відомості про рідкісні та зникаючі види тварин і рослин. У цій книзі є різні сторінки: чорні, червоні, жовті, білі, сірі, зелені.

Чорна –  рослини і тварини, яких ми ніколи не побачимо.

Червона – рідкісні тварини і рослини. Їх можна побачити, але дуже мало.

Жовта – рослини і тварини, кількість яких швидко зменшується.

Біла – чисельність цих рослин і тварин невелика.

Сіра – рослини і тварини маловивчені, місця їх життя малодоступні.

Зелена – рослини і тварини, яких вдалося зберегти, врятувати від    вимирання.

4.    Фізкультхвилинка.

5.    Складання правил поводження в природі. Робота в групі.

Вам потрібно поставити плюски проти того правила, що можна робити на природі.

           можна

 саджати квіти, дерева

 охороняти рідкісні рослини

 берегти молоді рослини

 обгороджувати мурашники

 спостерігати за тваринами

 підгодовувати птахів

 прибирати місце відпочинку

 милуватися красою природи

 

 НЕ МОЖНА

 ламати гілок дерев

 обдирати кору дерев

 рвати багато квітів

 збивати гриби ногами

 руйнувати мурашники

 ловити жаб, метеликів

 палити вогонь

 руйнувати пташині гнізда

 

Пам’ятай!

  • Не можна спалювати опале листя, бо воно забруднює повітря, що ним ми дихаємо.
  • Не можна мити транспортні засоби біля водоймищ, криниць, колонок, бо це забруднює воду, що її ми п’ємо.
  • Не можна кидати будь-де папірці, пластикові пакети, пляшки, бляшанки, баночки та інші відходи, бо це засмічує землю, на якій ми живемо.

  V.            Узагальнення та закріплення знань учнів.

       Самостійна робота

1. Що захищає нас від згубної дії сонячних променів? ( повітря )

2. Чому води придатної для живих організмів стає все менше і менше? ( бо людина забруднює воду відходами промислової діяльності)

3. Що називають легенями планети? (рослини )

4. Що потрібно зробити для того, щоб довкілля було гарнішим і чистішим? ( посадити ліси, сади, гаї, діброви та квіти )

5. Пригадайте і запишіть, що шкодить природі?

6. Які відомості містить у собі Червона книга України?

VI.            Підсумок уроку.

-  Ми сьогодні говорили про те, як треба поводитися серед природи.

-  Які правила ви запам’ятали?

-  Які заходи вживаються державою щодо охорони природи?

VIІ.     Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
3 травня 2018
Переглядів
1690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку