Урок « Рослини. Як різняться рослини за тривалістю життя?»

Про матеріал

Урок для учнів 2 класу з використанням методів навчання: бесіда, розповідь, демонстрації, вправи, схеми, презентація.

Мета розробки розширити й уточнити поняття «дерево», «кущ», «трав'я­ниста рослина», «будова рослини»; сформувати уявлення про однорічні, дворічні, багаторічні рослини; продовжувати навчати учнів гру­пувати рослини, наводити приклади однорічних і багаторічних рослин; формувати уміння вести спостереження за сезонними змінами рослин у природі; розвивати в учнів зацікавленість до збереження приро­ди та набуття практичних природоохоронних навичок.

Перегляд файлу

Урок природознавства у 2 класі

з використанням презентації «У царстві рослин»

 на тему: « Рослини. Як різняться рослини за тривалістю життя?»

Розробила Кравець О.В., учитель початкових класів

Червоношахтарської ЗОШ І – ІІІ ступеня, спеціаліст

 вищої  кваліфікаційної категорії, вчитель методист

Мета уроку: розширити й уточнити поняття «дерево», «кущ», «трав'я­ниста рослина», «будова рослини»; сформувати уявлення про однорічні, дворічні, багаторічні рослини; продовжувати навчати учнів гру­пувати рослини, наводити приклади однорічних і багаторічних рослин; формувати уміння вести спостереження за сезонними змінами рослин у природі; розвивати в учнів зацікавленість до збереження приро­ди та набуття практичних природоохоронних навичок.

Обладнання: ілюстративний матеріал «Дерева, кущі, трави», схеми поділу рослин на групи.

Засоби навчання: ІКТ (обумовлено необхідністю наочно продемонструвати поділ рослин на групи, практично виконати завдання по визначенню назви рослин за їх відбитками та будови рослини, самостійно усвідомити учнями знання про царство рослин).

Методи навчання: бесіда, розповідь, демонстрації, вправи, схеми, презентація.

Хід уроку:

І. Організаційний етап

    Всі почули ви дзвінок

    На улюблений урок.

    Кожен з вас приготувався,

    На перерві постарався.

    Зараз сядуть всі дівчатка

    А за ними і хлоп'ятка.

    Ласкавинки посилаймо.

    Працювати починаймо!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів.

    1.    Перевірка спостережень за змінами погоди.

  Дайте характеристику погоди сьогоднішнього дня (температура, стан неба, вітер,   опади).

  Яка погода переважала протягом тижня?

  Яких днів було більше — ясних чи похмурих?

  Чи були опади?

  Чи був вітер і коли?

  Які явища природи спостерігали?

2.    Творче практичне завдання в парах  на комп'ютері.

       Назви рослини за їх відбитками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Повторення будови рослини.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Давайте-но завітаємо в гості до наших сусідів по планеті — рослин, аби познайомитись із ними ближче. Розглянемо їх розмаїття, згадаємо, як різняться вони одна від одної забарвленням і формою, тривалістю життя і будовою, місцем та умовами існування.

 

ІV. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

 

1.    Групування рослин, що є відгадками загадок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.   Фронтальна бесіда з елементами практичної роботи і моделювання.

  На які групи поділяють рослини за кількістю та міцністю стебел?

  Які рослини належать до дерев, кущів, трав'янистих рослин?

  Як схематично зобразити поділ рослин на три групи?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • На які групи поділяються дерева і кущі залежно від розміру та форми листків?

 

 

 

 

 

 

V.  Вивчення нового матеріалу.

1. Вступне слово вчителя.

Дуже важливу роль у житті природи й людини відіграють рослини.

Рослини нас оточують усюди: вдома, в школі, на вулиці, в парку, в лісі. Без рослин земля була б мертвою пустелею.

Стародавні народи наділяли рослини людськими, рисами. І це не ви­падково. Рослини, як і всі інші живі організми, дихають, живляться, ростуть, розмножуються.

Рослини виділяють газ — кисень, яким ми дихаємо.

Рослини живуть у воді, на суші, в пустелях, горах, морях, річках, болотах. Залежно від умов життя вони мають різний зовнішній вигляд.

У найхолодніших місцях на Землі листя дерев має вигляд голочок. Такі рослини називаються хвойними. У хвойних борах ростуть сосни, ялини, смереки, модрини. Більшість листяних дерев, що ростуть у нашій країні, взимку скидають листя. В листяних лісах ростуть дуби, берези, клени, горобини тощо.

Рослини — їжа для рослиноїдних тварин і людини. Рослини лікують тварин і людину. Люди використовують рослини як будівельний матері­ал, як, паливо. Рослини надають притулок багатьом: тваринам, захищають їх від спеки, вітру, шуму. Вони збагачують і зміцнюють ґрунт, очищують водойми, беруть участь у колообігу води в природі. І, звісно ж, рослини прикрашають наше життя, дарують нам радість і гарний настрій. Росли­ни надихають людей на творчість.

 

2.    Розповідь з елементами бесіди на основі демонстрації слайдів.

Рослини — це одне з чудес природи. Існує величезна різноманітність рослин. Вони відрізняються одна від одної формою і забарвленням, будо­вою, тривалістю життя.

  Які рослини живуть найдовше? Наведіть приклади. Найдовше (кілька десятків, або й сотні років) живуть дерева та деякі кущі. Поміж трав'янистих рослин теж, є довгожителі. Вони живуть де­кілька років. Називають такі рослини багаторічними (кропива, конюши­на, цикорій, осот польовий, пирій повзучий, берізка польова, деревій зви­чайний). У цих рослин відмирає восени наземна частина, а корені можуть давати пагони з місця ушкодження кореня або з будь-якої його частини. Багато трав'янистих рослин цвітуть і плодоносять щороку (волошка, лобода, соняшник тощо). Вони розвиваються навесні з насіння, влітку цвітуть, а восени, після дозрівання нового насіння, відмирають. Дворіч­ним, для розвитку потрібно два сезони. Це добре вам відомі: морква, бу­ряк, капуста, селера тощо.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • На які групи поділяються трав'янисті рослини?

 

 

 

 

 

 

VІ. Узагальнення і систематизація знань.

 

1.    Робота з підручником, с. 48 - 49.

Розгляньте фото — дерево, кущ, трав'яниста рослина. Чим відрізня­ється будова дерев, кущів і трав'янистих рослин?

2.    Робота в парах.

Складіть описи наведених рослин за опорним словником.

3.    Робота в зошитах із друкованою основою, с. 13.

4. Самостійна робота – тестова перевірка:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VII.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

 

VIII.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Підготуйтеся до змагання по групах — підручник, с. 49.

docx
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
3506
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку