Урок "Розгадування таємниці захованого Леграном скарбу"

Про матеріал
Дозволить викликати інтерес до твору-детективу, перевірити знання тексту новели «Золотий жук» в ігровій формі, розвивати асоціативне та логічне мислення учнів, творчу уяву , допитливість, спостережливість, виховувати прагнення постійно розвивати свої інтелектуальні здібності.
Перегляд файлу

Тема. Розгадування таємниці захованого Леграном скарбу.

Мета:викликати інтерес до твору-детективу, перевірити знання тексту новели «Золотий жук» в ігровій формі; розвивати асоціативне та логічне мислення учнів, творчу уяву , допитливість, спостережливість; виховувати прагнення постійно розвивати свої інтелектуальні здібності.

Компетентності, що формуються:

-Предметні: уміння висловлювати враження від твору; виявляти у творі різні точки зору на події, зіставляти їх; уміння складати лексичний коментар до тексту твору; літературознавчу – проводити пошуково-дослідницьку діяльність; давати розгорнуту відповідь на поставлене запитання;

-ключові: уміння вчитися впродовж життя – уміння читати під час аналізу композиційної будови твору; уміння застосовувати комунікативні стратегії для формулювання комунікативної стратегії для формулювання власних пропозицій, рішень, виявлення лідерських якостей; спілкування державною мовою – уміння висловлювати думки; математична компетентність – уміння перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (схему «Етапи розгадування Леграном таємниці піратського скарбу»); уміння виокремлювати головну та другорядну інформацію

Методи і методичні прийоми:

Інформаційно – рецептивний:

- словесний: розповідь – пояснення, бесіда, опис, повідомлення учнів, робота з підручником;

- наочний: демонстрація, ілюстрація, роздатковий матеріал, ІКТ.

Репродуктивний:

- прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і      закріплення набутих знань.

Проблемно – пошуковий:

- прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

Візуальний:

- складання схем і таблиць.

Інтеграція:

- література, біологія,   географія, історія, музика.

Тип уроку: комбінований.                                                                                                                  

Форма уроку: фронтальна, індивідуальна.   

Обладнання : портрет письменника, текст новели Е. По “Золотий жук”, картки з ключовими словами, зашифрована тема, фотографія жука-скарабея, ілюстрації, аудіо файли, роздатковий матеріал,  «чорна скринька», свічка, криптограма.

                                                                                                          

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент

 

https://www.youtube.com/watch?v=kjr716RK7aU

 

Добрий день, дорогі діти та шановні гості. Мелодія, яку ви чуєте, запрошує всіх вас сьогодні не на урок, а на засідання детективного клубу. Адже я переконана, що увертюра до кінофільму "Пригоди Шерлока Холмса і доктора Ватсона" Володимира Дашкевича прозоро натякає на те, що сьогодні мова піде про детектив. І хоч з  Артуром Конан Дойлем, автором Шерлока Холмса та доктора Ватсона, ми познайомимося на наступних уроках , сьогодні ж ми попрацюємо з твором одного із зачинателей жанру детективу у світовій літературі, яким по праву вважається американський письменник  Едгар Аллан По. Сподіваюся, що не лише я полюбляю детективи? Адже вони не лише заворожують, тримають у напрузі, дозволяють поринути у дивовижні пригоди, інтригують але й   змушують працювати власний мозок та інтуїцію в бажанні першому розгадати таємницю чи злочин.

 

Діти, Едгар По дуже любив створювати атмосферу загадкового не тільки  навколо своїх героїв, а навіть і навколо свого імені. Він вигадав так багато легенд про себе, що й досі біографи та дослідники сперечаються, де тут правда, а де вигадка. Наприклад,  потерпаючи від матеріальної скрути, він любив розповідати про свої численні подорожі, про золоті скарби, які начебто знайшов. А чи хотіли б ви знайти золото, скарб?

- Що б ви з ним зробили? З якою метою використали? 

(Відповіді дітей)

Так, діти,  час вносить свої корективи. І коли раніше діти мріяли  про іграшки, подорожі, різноманітні гаджети, то сьогодні, діти, яких так чи інакше зачепила війна, хотіли б, або навіть віддають свої скарби на потреби ЗСУ, щоб якнайшвидше отримати  набагато більший скарб – перемогу та довгоочікуваний мир.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети

 

Звісно, що бажання отримати багатство притаманне багатьом. Але щоб ним заволодіти, одним необхідно багато працювати, іншим – вирушати у небезпечні подорожі, долаючи перешкоди та  навіть розгадуючи таємниці. Кожен з творів Е.По (а це  і вірші, і повісті ,і оповідання) містить таємницю, яка потребує розгадки.  Не стала винятком і його новела «Золотий жук», з якою ми з вами почали  знайомство на минулому уроці . Сьогодні ж ми з вами  дізнаємось,  чи містить і вона таємниці, а якщо так, то які саме. Перша з них криється в назві теми сьогоднішнього уроку, яку потрібно спочатку розшифрувати.  Я думаю , що це завдання не буде для вас надто складним. Дякую вам.( прикріплюю тему уроку)

Діти, оскільки ми з вами сьогодні не на уроці, а на засіданні клубу, тож я думаю, що зошити нам сьогодні не знадобляться. Але, знаючи вашу любов до всіляких гаджетів, і, зокрема, до телефонів, я пропоную вам сьогодні занотовувати цікаві матеріали на створеній власноруч фейсбук-сторінці. І перше, що ми розмістимо на ній, я думаю, буде тема уроку З вашого дозволу я першою почну оформлювати нашу сторінку.

 Але до чого ж тут жук , золото та  які таємниці маються на увазі, сьогодні ми спробуємо  з вами розібратися. Ми з вами станемо шукачами скарбів. Тільки  будемо розкопувати не землю, а текст новели «Золотий жук», щоб відшукати в ньому зерно істини. Діти, я хочу звернути вашу увагу на те, що в різних джерелах  твір «Золотий жук» називають і оповіданням, і новелою і, навіть, повістю. Хоча, як на мене, то найближче визначення жанру –це новела ( адже новела, як і оповідання- це невеликий за розмірами твір, у якому зображувалась одна подія з життя одного, або двох персонажів , але в новелі -  це розповідь про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом. А повість, ви пам’ятаєте,  -  це більший за об’ємом твір, у якому досить широко змальовано життя одного чи кількох героїв і протягом досить тривалого або часу.

ІІІ. Творче осмислення сюжету оповідання

- Тож давайте повернемося з вами до самого початку. Згадайте , коли ви вперше взяли до рук книжку  і прочитали назву «Золотий жук», як ви  гадали, про що йтиметься у творі?

 (Відповідь дітей)

- А як ви думаєте, чому новела має таку назву?

(Із жука все починається, він постійно в центрі уваги, він нікого не залишає байдужим:  ним або  захоплюються або ненавидять)

Знайдіть опис цієї комахи у творі, зачитайте. ( с.194)

-         Жук, от що. Він яскраво-золотої барви, завбільшки з великий горіх гікорії  і має дві чорні, як вугіль, цятки вгорі на спині, а третю таку саму – унизу. Вусики тоненькі…

-         Тоненькі, але важкенькі! – докинув своє слово  Джупітер . – Та цей жук із щирого золота , усе до цятки в ньому золоте,  усередині й зверху, - такого дивного жука я ще зроду не бачив…  Надкрильця мають такий металевий відблиск, якого ви ніколи не бачили.

(прикріпить)

Діти, опис золотого жука Е. По  дійсно відповідає реальності. Нереальною є тільки його велика вага. Ви відшукали деякі відомості про  прототипа цього жука , а тому зараз я пропоную послухати ці  повідомлення.

- Скоріше за все прототипом золотого жука був один з американських видів Plusiotis (Scarabaeidae). Золотистий хрущ з цього роду і справді здається відлитим із чистого золота, хоча важить він не більше за інших жуків. У Книзі рекордів Гіннеса жуки сімейства Scarabaeidae, , визнані найсильнішими тваринами, що існують на світі,  але тільки у відношенні до своїх розмірів.

 (Давайте розмістимо цю інформацію на нашу сторінку, з надією, що вона зацікавить не лише вас)

Діти, у  описаного Е. По жука є ще темні плями на надкрилках, відсутні у срібного та золотого виду . Тож вважають,  що Е.По змішав ознаки двох різних  видів.

Золотой скарабей и мистическое совпадение... 

 

 

 

 

 

 

 

-         В Єгипті існував і культ бога Хепрі – бога вранішнього Сонця, який зображувався у вигляді скарабея або людини з головою скарабея. Хепри - юный бог восходящего солнца: связь с Ра, мифология, культ, образ |  TUSOVKA | ДзенФігурки скарабея, виготовлені з дорогоцінного каміння, служили печатками, амулетами, прикрасами. Ці фігурки клали у труни й саркофаги з померлими, іноді розміщали їх у муміях.

Прошу прикріпи і свою інформацію)

А я хочу додати, що цей жука приковує увагу ювелірів і по цей день, виготовляючи різноманітні прикраси: каблучки, підвіски, браслети,  годинники, брелки, сумочки, монети та ін.

Скарабей – обов’язковий герой науково-популярних книг, у яких розповідається про жуків. А який іще жук може похвалитися тим, що з присвячених саме йому, а не людям, кадрів, розпочинається відомий художній фільм “Фараон” режисера Єжи Кавалеровича? Фільм ви, звичайно, не дивилися, та і  вийшов він на екрани, коли ваші батьки ще навіть не народилися.  Я , до речі, мала нагоду переглянути цей видовищний фільм та отримати насолоду , але від чого ви, без сумніву, отримаєте задоволення, то це від створеної для любителів комп’ютерних ігор гри «Золотий жук», в якій потрібно допомогти Вільяму Леграну відшукати скарби, втрачені сотні років тому.

Тож жук у повісті Е. По вигаданий, хоча й дуже схожий на знаменитого скарабея , і  є зав’язкою у творі, першою сходинкою у розв’язанні таємниці.

 А яким ви уявляєте собі жука ? Охарактеризуйте  його , використовуючи метод Гронування. Зайдіть у свій вайбер, там я скинула вам посилання на  Mentimeter     (учні записують відповіді)

 

 

-           А зараз я б хотіла, щоб ви звернулися до опису цього жука самим письменником  та створили кольоровий ряд в описі знайденої комахи. Знайдіть у підручнику та озвучте, які епітети-кольори використав письменник при описі жука.

-           (Золотий – яскраво-золотої барви- щирого золота-  блискучий – сяйливий -   металевий відблиск надкрилків  -  чорні як вугіль цятки).

- А які  означення  жука  ви б виділили як основні?

 (Золотий, схожий на череп — ці означення найчастіше повторюються.)

як пов’язані ці поняття між собою та новелою «Золотий жук»? (Пірати наживали багатство, граючи зі смертю, вбиваючи людей.

 

Події, зображені в новелі, відбуваютьсяЕдгар По. Золотий жук | Тест з зарубіжної літератури – «На Урок»

на Салівеновому острові .

Це в північній частині Атлантичного океану, штат Південна Кароліна (США),  який розташований у гирлі гавані Чарльстон. Його названо на честь капітана Флоренса О’Саллівена, який прибув сюди одним із перших і заснував ірландське поселення в Чарльстоні.  А ось так виглядає цей острів в наші дні.

Знайдіть, будь ласка, опис острова у творі  та зачитайте.  

"Острів цей дуже незвичайний. Завдовжки він десь так зо три милі й майже весь покритий морським піском. Ширина його ніде не більша за чверть милі. Від материка острів відділяє ледве помітна протока, де течія насилу пробиває собі шлях крізь намул та густий очерет,— улюблене пристановище болотяних куріпок. Рослинність на острові, як і можна було сподіватись, не багата і хирлява. Великих дерев не побачиш. Біля західного кінця острова споруджено форт Моултрі.

Для опису подій, які відбувалися на острові, Е.По обрав дійсне місце , де він проходив військову службу,  а це  ще один приклад , завдяки якому створюється ефект достовірності . Для підсилення цього ефекту, щоб і ви відчули себе причетними до подій, які відбувалися на острові, я пропоную вам для початку уявити його розміри.

Епіграф

Тож, щоб не розчарувати письменника,  давайте , скориставшись знаннями з фізики та математики, вирахуємо його площу.

Нагадаю вам, що довжина острова – 3 милі, ширина – чверть милі ( 0,25 милі) .

Я хочу вам  нагадати, що миля  в  системі одиниць в різних країнах  різна, наприклад,  географічна миля становить 1800 м , а американська миля- 1609 м.  Я  пропоную вам обрати географічну милю, тобто 1800 м.

( Щоб знайти  площу треба довжину помножити на ширину. )

а – 3 милі

в- ¼ (0,25 милі)  

S - ?      S=а*в  

(3*1609)*(0.25*1609) = 1941660,7 кв.м. , або 1.9416607 квадратні кілометри.

 

Розмістімо і цю інформацію на нашій сторінці.

Чому наш головний герой опинився  на цьому острові  ? Хто він такий?

- Вільям Легран — інтелектуально розвинена людина, нащадок аристократичного роду,  що зазнала в житті злиднів, якій не поталанило , але вона не втратила впевненості в свої сили, сподівається на краще, і щоб уникнути насмішок і принижень,  покидає Новий Орлеан і переїжджає на пустельний острів.

Що ми про нього знаємо? Яким він був за характером, чим займався?

- Легран — людина, котра поважає права інших (добре ставиться до негра Джупітера), Приязність, гостинність — його ознака , адже до нього  неодноразово приїздить оповідач в гості.

Величезний потяг до знань (хоча б захоплення ентомологією, специфічною наукою, що вивчає комах), вражає обізнаність Леграна й у таких науках, як історія, географія,  хімія та інші природознавчі науки. Він кмітливий, спостережливий, вміє логічно мислити, аналізувати факти

- Що ж з ним  сталося, що , на ваш погляд, стало зав'язкою, відправною точкою для того, що трапилося далі?

- (Легран знаходить незвичайного жука)

- Чому саме такий незвичайний екземпляр жука По зробив предметом знахідки героя?

-(Звичайний  його не зацікавив би)

 Що  ж сталося після знахідки жука?

-           (Легран, розшифрувавши криптограму , разом з друзями вирушає у експедицію,де вони знаходять тюльпанове дерево, Джупітер вилазить на нього і виявляє там череп, прибитий гвіздками до гілки. Пропустивши золотого жука на шнурі крізь ліву очну ямку та  забивши кілочок туди, де опустився жук, Легран, наказав копати під деревом. Але їхні зусилля виявилися марними. Здогадавшись, що шульга Джупітер переплутав ліву і праву очницю,  Легран переміряє все заново і вони відновлюють розкопки. В ямі вони знаходять  два скелети та  скриню, в якій знаходиться справжній скарб — купи золота і дорогоцінного каміння.)

- А як ви вважаєте, чи очікуваною й  закономірною була знахідка?

- (Зовсім ні, навпаки ,цілком несподіваною, як того вимагає новела та й  не буде жодної  таємниці, яку хотілося б розгадати  та й було б нецікаво, якщо все так передбачувано).

То  що ж, все-таки,  дозволило Легранові знайти скарби? В чому полягав секрет  його успіху? Це ми з вами  дізнаємося, відкривши у вайбері посилання на за стосунок ВордВол .

Дерево рішень. Секрет успіху Леграна

 

Там на вас чекає кріт, який  буде пропонувати вам варіанти відповідей, ваша ж задача -   швидко натискати на правильну відповідь.  (Молодці. А тепер давайте  разом з вами оформимо наше Дерево успіху. Підказуйте мені, які саме якості, знання та вміння ви визначили, а я  буду кріпити листочки на дерево. Я теж підготувалася, але не впевнена в правильності, тому сподіваюсь на вашу допомогу.

 

 

 

Особисті якості

Знання

Вміння

цілеспрямованість, спостережливість, кмітливість, допитливість, уважність

з хімії, фольклору, англійської мови, географії, історії, фізики, морської справи

логічно мислити, фантазувати, розгадувати криптограми

 

 

- Однією з головних якостей Леграна, яку ви відмітили , була уважність. А от чи уважними були ви, читаючи новелу, ми зараз побачимо

.

Перед вами Чорна скриня

В ній знаходяться предмети. За їх описом вам необхідно відгадати що це.

 

  1. Він і справді був прегарний і вельми цінний, бо на той час натуралісти ще не знали такого різновиду.

                                                                        (жук)

2.      Предмет, що проявився на пергаменті, а потім виявився орієнтиром, що вказував на скарб.

                                                                         (череп)

  1. Тварина,  що в оповіданні  Е.По виступала своєрідним підписом - ієрогліфом пірата Кіда.                                

                                                                         (кіт)

 

4. Лишає він страшні сліди,

Усе він пожирає.

А як даси йому води –

Відразу помирає!

                                                      (Вогонь)

5 . Предмет посуду, який Легран використав не зовсім за призначенням 

                                                      ( сковорідка)

6. Шкіра теляти , на якій писали замість  паперу

                                                        ( Пергамент) 

7. Тайнопис – один із видів головоломки зі слів, навмисне змінення письма з метою зробити його незрозумілим для необізнаних.

                                                         (Криптограма)

8. У скриньці виявилася ще одна картка, я навіть не знаю що на ній зображено. Можу тільки прочитати (Аш 2 О) Що це, і чи має вона відношення до нашого твору ?

А тепер складіть ланцюжок міркувань Леграна та  розташуйте ці картки  в логічному порядку, відповідно до змісту твору. А хто візьме на себе відповідальність за правильність складання літературного  пазла  біля дошки?

   Складання ланцюжка  міркувань героя. («Літературний пазл»)

Золотой Майский Жук 

 

 

Похожее изображение 

Бесплатное фото Милый кот отдыхает в студии 

 

 

 

 

Картинки по запросу сковорода 

 

 

 

 

 

       

Жук — пергамент — вогонь — череп — кіт — тепла вода — сковорідка  криптограма.

-(Легран знайшов жука – Джупітер загорнув його у пергамент    –Легран підніс пергамент до вогню – на пергаменті з’явилося спочатку  зображення черепу – потім – кота – Легран промив пергамент теплою водою – поклав його на сковорідку – з’явилась  криптограма

Я, з вашого дозволу, розміщу цей магічний ланцюжок міркувань на нашу сторінку.

Діти, ми вже з вами знаємо, що Е.По був не тільки геніальним письменником , а й фантазером. Тому зараз я пропоную вам перевірити , чи міг Легран дійсно прочитати напис на пергаменті, якого спочатку ніби то і не було, чи це чергова вигадка письменника. Для цього давайте проведемо експеримент. Ось папір. Написів на ньому немає , ну в крайньому разі, не видно. Тепер давайте спробуємо піднести папір до вогню та  нагріти його. Як ви бачите, на папері проступають цифри – з’являється  криптограма. Але  це тільки пів справи, її ще треба  розшифрувати. Але цю загадку ви будете розгадувати вже дома, я лише залишу вам підказки : набір цифр та ключ  до розгадки – український алфавіт.  А оскільки ви  виявилися справжніми дективами, які пройшли стажування у Леграна, я впевнена, що з цим завданням ви впораєтеся легко.

10,18,1,18,18,33/-/27,7/22,15,1,21,2.

(Знання – це скарб)

ІУ. Заключне слово учителя

На завершення уроку , я хочу вам сказати : запам’ятайте, щоб розгадати  будь-яку таємницю, потрібно не випускати з уваги жодної, навіть найдрібнішої деталі. І хоч ,здавалося б, Легран здійснив свою мрію – знайшов незмірний скарб капітана Кіда, та головне в цій новелі  – це утвердження не сили золота, а сили людської думки, багатства уяви та розуму, завдяки яким він і знайшов ці скарби.

Едгар По вважав,  що щастя полягає не в пізнанні, а в здобутті знань. Він    завжди намагався показати невичерпність можливостей людського інтелекту,  силу та глибину логіки, вірив в людський розум, непереможний потяг до знань. Я теж вірю у  вас та сподіваюся, що твір вам сподобався, і , можливо, саме він підштовхне вас до читання нових творів, де ви разом з героями будете розплутувати нові таємниці.

Як ви гадаєте, чи вдалося нам з вами виконати поставлене перед нами завдання: стати шукачами скарбів та віднайти зерна істини?

А мені здається, що наші розкопки зупинилися на найцікавішому місці. Виявляється, що наша скриня віддала нам ще не всі скарби. Дещо там ще залишилося. (Монети) Тож я пропоную вам забрати ваш скарб, який  ви дійсно заслужили  .

Останньою  ж крапкою на  нашій сторінці ми поставили  кюар код, за яким ви запросите своїх друзів вирушити у такий таємничий,  загадковий, містичний, фантастичний, жахливий, але такий яскравий - художній світ Едгара Аллана По.

У. Домашнє завдання

 На наступному ж уроці я чекаю від вас  розшифровки та пояснення смислу моєї криптограми та результатів перевірки своїх знань твору. Посилання на застосунок ВордВол я вам скину .  Ви отримаєте два посилання : перше – менше за об’ємом та легше за складністю, друге – трішки складніше, вірніше, детальніше. Ви обираєте собі на вибір, а якщо захочете, то і обидва.

Сьогодні  ж я вам дякую за урок . Ви ж теж оцініть нашу роботу  використавши відповідний символ фейсбуку.

До зустрічі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Значок поиска увеличить стекло исследование найти вектор ...Золотой скарабей и мистическое совпадение...            

    Пошук

 

 

 

 

 

 

 Про себе   Світлини     Друзі    Архів

 

 

 

Файл:Книга рекордов Гиннесса (2013 год).jpg 

 

 

 

 

 

Хепри - юный бог восходящего солнца: связь с Ра, мифология, культ, образ |  TUSOVKA | Дзеншнього Сонця,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

?https%3A%2F%2Fdrive 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Круглі етикетки з жестами рук - як це, не подобається Круглі етикетки з жестами рук - як це, не подобається

 

 

                 Оціни мою сторінку

 

doc
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
25 березня
Переглядів
180
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку