Урок "Розкладання многочленів на множники за допомогою формул скороченого множення"

Про матеріал
Тема уроку. Розкладання многочленів на множники за допомогою формул скороченого множення. Мета уроку. Формування компетентностей: - предметна (математична) компетентність: удосконалювати вміння учнів розкладати многочлени на множники за допомогою формул різниці квадратів двох виразів і квадрата двочлена, закріпити знання учнів про формули скороченого множення; - ключові компетентності: • спілкування державною мовою – уміння чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати; • інформаційно-цифрова компетентність – уміння структурувати дані; • уміння вчитися впродовж життя – аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; • ініціативність і підприємливість – уміння аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати. Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Перегляд файлу

Конспект уроку алгебри, 7 клас

Тема уроку. Розкладання многочленів на множники за допомогою формул скороченого множення.

Мета уроку.

Формування компетентностей:

  • предметна (математична) компетентність: удосконалювати вміння учнів розкладати многочлени на множники за допомогою формул різниці квадратів двох виразів  і квадрата двочлена, закріпити знання учнів про формули скороченого множення;
  • ключові компетентності:
  • спілкування державною мовою – уміння чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати;
  • інформаційно-цифрова компетентність – уміння структурувати дані;
  • уміння вчитися впродовж життя – аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності;
  • ініціативність і підприємливість – уміння аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати.

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання та наочність:

  • картки;
  • підручник: Істер О.С. Алгебра : підруч. для 7-го кл.  загальноосвіт. навч. закл. / О.С. Істер. – Київ : Генеза, 2015. – 256 с.

Хід уроку

І. Організаційний етап

а) привітання з учнями;

б) перевірка присутності учнів;

в) концентрація уваги учнів;

г) забезпечення позитивної атмосфери в класі.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Розв’язування завдань, аналогічних домашнім на картках.

1. Подайте вираз у вигляді квадрата одночлена:

а) 4х²;           в)36m8;       д)9 a4 b²;

б) 0,25а4;      г) а²b4;        е)0,16х 10.

Відповіді: а) (2х)²; в)(6m4)2; д)()²; б)(0,5а2)2; г) (аb2)2; е)(0,4х5)2

2. Впишіть пропущені вирази:

ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку та мотивація навчальної діяльності

Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість

 і завзятість у досягненні мети.

О. Маркушевич

Вчитель. Сьогодні ми будемо розкладати многочлени на множники, а отже потренуємо свій мозок, а це дуже корисно. Запишіть число і тему уроку в зошит (вчитель записує тему на дошці).

Давайте розглянемо рівняння .

Чи можемо ми його розвязати? (учні відповідають)

Дане рівняння можна розвязати за допомогою розкладання многочлена в лівій частині рівняння на множники.

,

тоді                                     або                      .

                                                   або                         .

Відповідь: -10; 10.

Отже, заміна виразу тотожно рівним йому, застосування властивостей виконання дій значно спрощує пошук розв'язання задачі чи дозволяє усно її розв'язати.

ІV. Актуалізація опорних знань

1. Розкладіть многочлени на множники і з отриманих букв складіть слово.

Відповідь: многочлен

2. Записати правило-орієнтир розкладання многочлена на множники

Результат пошуку зображень за запитом знак оклику

Правило-орієнтир:

1. Винести спільний множник (якщо він є) за дужки.

2. Спробувати розкласти многочлен (отриманий в дужках) за формулами скороченого множення.

3. Якщо многочлен містить більше трьох членів, то спробувати застосувати спосіб групування.

V. Застосування знань, формування умінь

Робота з підручником

№ 593. Розвяжіть рівняння: (один учень працює біля дошки, інші в зошитах).

1)

,

,

тоді                      або                          або           .

                                                                             або             .

Відповідь: 0, -1; 1.

2)

,

,

тоді                      або                          або           .

                                                                             або             .

Відповідь: 0, -4; 4.

3)

,

тоді                      або           .

                                                         .

                                                             розвязків немає.

Відповідь: 0.

4)

,

,

тоді                      або            .

                                                          ,

                                                          

Відповідь: 0, -2.

№601. Перетворіть вираз на добуток:

1)

/

2)

.

№611. Розкладіть тричлен на множники, виділивши попередньо квадрат двочлена.

Учням пропонуються картки з кроками розвязання і вони мають відновити правильну послідовність дій.

1)

.

2)

.

3)

.

№612. Доведіть, що при будь-якому цілому значенні значення виразу є цілим числом.

 .

Даний добуток є добутком трьох послідовних цілих чисел, а одне з них обов’язково ділиться на 3, інше на 2. Отже їх добуток буде обов’язково ділитиметься на 6. Що і треба було довести.

Додаткове завдання. Доведіть, що значення виразу  2925-2924 кратне 14.

.

Отже, отримане значення кратне 14.

Графічний диктант

Якщо рівність правильна ставимо , якщо неправильні, то ____.

Чи правильні рівності?

1) ,

2) ,

3) ,

4) ,

5) ,

6) .

Відповідь: _______________.

Учні виконують самоперевірку своєї роботи за кожне правильно виконане завдання отримують 2 бали.

VІ. Підбиття підсумків уроку

Вчитель. Повернемося до епіграфу нашого уроку, а ви за допомогою сигнальних карток (зелений - так, жовтий – не зовсім, червоний - ні) дасте відповідь на питання:

  • Чи розвивали ми сьогодні увагу?
  • Чи тренували свій мозок та волю?
  • Чи виховували наполегливість?
  • Чи були завзятими у досягненні мети?

VІІ. Повідомлення домашнього завдання

§ 18 (вивчити), розв’язати с. 115 за обраним рівнем. Кожен рівень позначено різними кольорами.

 

Список використаних джерел

1. Істер О.С. Алгебра : підруч. для 7-го кл.  загальноосвіт. навч. закл. / О.С. Істер. – Київ : Генеза, 2015. – 256 с.

2. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-9 класи. // Затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Прохорчук Тетяна Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Істер О.С.)
До уроку
§ 18. Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники
Додано
18 лютого 2020
Переглядів
3039
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку