Конспект уроку алгебри, 7 клас
Тема уроку. Розкладання многочленів на множники за допомогою формул скороченого множення.
Мета уроку.
Формування компетентностей:
Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання та наочність:
Хід уроку
І. Організаційний етап
а) привітання з учнями;
б) перевірка присутності учнів;
в) концентрація уваги учнів;
г) забезпечення позитивної атмосфери в класі.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Розв’язування завдань, аналогічних домашнім на картках.
1. Подайте вираз у вигляді квадрата одночлена:
а) 4х²; в)36m8; д)9 a4 b²;
б) 0,25а4; г) а²b4; е)0,16х 10.
Відповіді: а) (2х)²; в)(6m4)2; д)()²; б)(0,5а2)2; г) (аb2)2; е)(0,4х5)2
2. Впишіть пропущені вирази:
ІІІ. Формулювання теми, мети й завдань уроку та мотивація навчальної діяльності
Хто з дитячих років займається математикою, той розвиває увагу, тренує свій мозок, свою волю, виховує наполегливість
і завзятість у досягненні мети.
О. Маркушевич
Вчитель. Сьогодні ми будемо розкладати многочлени на множники, а отже потренуємо свій мозок, а це дуже корисно. Запишіть число і тему уроку в зошит (вчитель записує тему на дошці).
Давайте розглянемо рівняння .
Чи можемо ми його розвязати? (учні відповідають)
Дане рівняння можна розвязати за допомогою розкладання многочлена в лівій частині рівняння на множники.
,
тоді або .
або .
Відповідь: -10; 10.
Отже, заміна виразу тотожно рівним йому, застосування властивостей виконання дій значно спрощує пошук розв'язання задачі чи дозволяє усно її розв'язати.
ІV. Актуалізація опорних знань
1. Розкладіть многочлени на множники і з отриманих букв складіть слово.
Відповідь: многочлен
2. Записати правило-орієнтир розкладання многочлена на множники
|
Правило-орієнтир: 1. Винести спільний множник (якщо він є) за дужки. 2. Спробувати розкласти многочлен (отриманий в дужках) за формулами скороченого множення. 3. Якщо многочлен містить більше трьох членів, то спробувати застосувати спосіб групування. |
V. Застосування знань, формування умінь
Робота з підручником
№ 593. Розв’яжіть рівняння: (один учень працює біля дошки, інші в зошитах).
1)
,
,
тоді або або .
або .
Відповідь: 0, -1; 1.
2)
,
,
тоді або або .
або .
Відповідь: 0, -4; 4.
3)
,
тоді або .
.
– розв’язків немає.
Відповідь: 0.
4)
,
,
тоді або .
,
Відповідь: 0, -2.
№601. Перетворіть вираз на добуток:
1)
/
2)
.
№611. Розкладіть тричлен на множники, виділивши попередньо квадрат двочлена.
Учням пропонуються картки з кроками розв’язання і вони мають відновити правильну послідовність дій.
1)
.
2)
.
3)
.
№612. Доведіть, що при будь-якому цілому значенні значення виразу є цілим числом.
.
Даний добуток є добутком трьох послідовних цілих чисел, а одне з них обов’язково ділиться на 3, інше на 2. Отже їх добуток буде обов’язково ділитиметься на 6. Що і треба було довести.
Додаткове завдання. Доведіть, що значення виразу 2925-2924 кратне 14.
.
Отже, отримане значення кратне 14.
Графічний диктант
Якщо рівність правильна ставимо , якщо неправильні, то ____.
Чи правильні рівності?
1) ,
2) ,
3) ,
4) ,
5) ,
6) .
Відповідь: _______________.
Учні виконують самоперевірку своєї роботи за кожне правильно виконане завдання отримують 2 бали.
VІ. Підбиття підсумків уроку
Вчитель. Повернемося до епіграфу нашого уроку, а ви за допомогою сигнальних карток (зелений - так, жовтий – не зовсім, червоний - ні) дасте відповідь на питання:
VІІ. Повідомлення домашнього завдання
§ 18 (вивчити), розв’язати с. 115 за обраним рівнем. Кожен рівень позначено різними кольорами.
Список використаних джерел
1. Істер О.С. Алгебра : підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О.С. Істер. – Київ : Генеза, 2015. – 256 с.
2. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Математика. 5-9 класи. // Затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
1