Урок. "Розпізнавання і добір спільнокореневих слів, виділення у них кореня"

Про матеріал
Урок української мови для 3 класу за програмою О.Я.Савченко; підручник "Українська мова та читання" К.І.Пономарьова. Урок сприяє усвідомленню учнями поняття про корінь, спільнокореневі слова; умінню визначати корінь слова у ряді спільнокореневих слів, досліджувати медіа.
Перегляд файлу

Тема. Розпізнавання і добір спільнокореневих слів, виділення у них кореня

Мета. Сприяти усвідомленню учнями поняття про корінь, спільнокореневі слова на основі дослідження спорідненості слів; учити визначати корінь слова у ряді спільнокореневих слів, добирати спільнокореневі слова, досліджувати медіа.

Розвивати мовлення, уміння аналізувати, навички співпраці.

Виховувати бажання досліджувати мову і мовлення, ціннісне ставлення до свого краю..

Обладнання: картки самооцінювання, QR-коди, презентації, відео урок української мови з Олександром Авраменком, хмаринка слів

Тип уроку: застосування знань, формування умінь

Використані джерела:

1. Ютуб

2. Онлайн-сервіс Learningapps

3. Освітній сайт «Електронний помічник учителя»

4. Дидактичний мультимедійний контент КМ MEDIA ED Profi

 

Перебіг уроку

І. Організаційна частина

До уваги, третій клас!

Подорож цікава є для вас!

Українську мову будемо вивчати,

Мовознавчою країною мандрувати!

-Усі готові до уроку?

-Посміхніться один одному. Гарний настрій буде вам помічником на уроці.

ІІ. Актуалізація одержаних знань

  1. Перевірка домашнього завдання. Самоперевірка

- Домашнє завдання перевіримо за допомогою QR-коду.

- Оцініть свою роботу в картці самооцінювання, зафарбуйте відповідний квадратик.

     2. Індивідуальне опитування

1) Інтерактивна вправа «Споріднені слова» на онлайн-сервісі Learningapps. Робота на планшетах

2) Інтерактивне завдання на освітньому сайті «Електронний помічник учителя». Робота на інтерактивній дошці

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів

  1. Розповідь учнів про свій відпочинок
  2. Меседж уроку

Подорожуй, відпочивай, досліджуй рідний край!

У пошуках рідну мову вивчай!

- Слово «меседж» походить від латинського «меседж» - повідомлення, означає «думка», «ідея»

- Підберіть синоніми до слова «подорожувати»

       3. Каліграфічна хвилинка

Пп Пр Пе по ип п’я Пробій Прут

- Зробіть звуко-буквений аналіз слова «Пробій».

- Зробіть самоперевірку на калькуляторі на сайті «Електронний помічник учителя».

       4. Робота зі словами. Пояснення значення слів «Пробій», «Прут»

       5. Фізкультхвилинка

V. Формування вмінь і навичок

       1. Розповідь про місто Яремче. Перегляд презентації, яку приготувала учениця

-Яремче - чудове туристичне місто. Цього літа дехто з учнів побували в ньому і хочуть поділитися своїми враженнями під подорожі.

       2. Досліджуємо медіа «Рекламний щит». Відео урок української мови з Олександром Авраменком

- Що таке «медіа»? Назвати засоби медіа.

- Як привернути увагу туристів? (Роблять рекламу, змімають відеоролики, ставлять білборди).

- Як правильно сказати «білборд» чи «бігборд»? (Перегляд відео)

       3. Виконання вправи 2, с. 36

- Прочитаємо інформацію про місто Яремче на рекламному щиті.

- Про що дізналися?

- Яка мета такого виду реклами?

- Що пропонують виконати?

- Що чекає на туристів?

- Де побувати?

       4. Добір спільнокореневих слів. Виконання вправи 3

Порибалити, риба, рибалка, рибний, рибак, рибальськими

       5. Гра «Четвертий зайвий». Дидактичний мультимедійний контент КМ MEDIA ED Profi

6. Робота в групах

1 група:  За хмаринкою слів скласти розповідь  «Чи захотілось тобі побувати в місті Яремче?»

2 група:  Виконати вправу 6. Списати ряд слів, у якому подано спільнокореневі слова. Доповнити іншими словами.

3 група:  Виконати вправу 7. Вилучити з ряду «зайві» слова.

 VІ.  Підсумок уроку

  1. Рефлексійний аналіз    

Мені вдається …

Ще треба потренуватися …

Мені важко самостійно …

VІІ.  Домашнє завдання

1 група: С. 36, виконати вправу 4, скласти два речення за малюнком

2 група: С. 37. виконати вправу 8 , списати вірш, підкреслити спільнокореневі слова

 

 

 

docx
Додано
31 січня 2022
Переглядів
573
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку