Урок, ". Розпізнавання об’єктів довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо) за допомогою органів чуття. Досліджуємо свій організм."

Про матеріал
Під час уроку першокласники в ігровій формі досліджують свій організм, завдяки чому ми пізнаємо світ.
Перегляд файлу

Тема тижня «Ми дослідники»

Я досліджую світ: природнича галузь

Тема. Розпізнавання об’єктів довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо) за допомогою органів чуття. Досліджуємо свій організм.

Мета. Формувати уявлення про органи чуття; розвивати спостережливість і кмітливість, вміння аналізувати ілюстрації і робити висновки, доводити свою думку; формувати потребу у пізнанні природи.

Обладнання. Таблиці, ілюстративний матеріал, дидактичні картки.

Тип уроку. Урок формування компетентностей.

Хід уроку

 

  1.                 Ранкова зустріч.
  1. Вітання.

Вправа «Ніхто не знає…»

  1. Обмін інформацією. Тема дня «Як людина пізнає світ»
  • У світі існує багато речей, про які ми могли ніколи не дізнатися.

Багато цікавих і дуже важливих відкриттів зроблено завдяки допитливості людей. Вони прагнули пізнати світ, вивчати його, проводити експеременти, здобувати нові знання, досліджувати і робити нові відкриття. Таких людей ми називаємо дослідниками.

  • Що допомагає нам побачити предмети, почути звуки, відчути запахи, відчути тепло? За допомогою чого ми пізнаємо навколишній світ?

Висновок. Інформацію про навколишній світ ми отримуємо за допомогою органів чуття.

  1. Групове заняття. Відгадування загадок про органи чуття.

Завжди в роті, а не проковтнеш. (Язик)

Круглі озерця ніколи не замерзають. (Очі)

У двох матерів по п’ять синів і всім одне ім’я. (Руки)

Сопе, хропе, часом чхає, сюди-туди зазирає, на морозі замерзає, бо одежини не має. (Ніс)

Посягнеш — досягнеш, оглянешся — не побачиш. (Вуха)

- Чи запам’ятали ви назви органів, про які йшлося в загадках? Назвіть їх.

- Як ви думаєте, чому ці органи названо органами чуття?

- Що допомагає відчути нам язик? Ніс? Вуха? Очі? Шкіра?

  1. Щоденні  новини.

ІІ. Робота над темою уроку.

  1. Мотивація навчальної діяльності.
  • Професор Геній Євгенійоияч вчора видав вам сертифкати юного дослідника, а сьогодні він запрошує нас в дослідницьку лабораторію. Ми не просто учні, а справжні дослідники.

 

Наше завдання сьогодні-

 Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

  • Предметом нашого дослідження будем ми самі.

Зараз ми відвідаємо центр дослідження органу зору.

Дослідження органу зору

-   Уважно подивіться на дошку, заплющіть очі.

-  Що   саме з’явилося на дошці. Чому неможливо дати відповідь на це просте питання?

- Розплющте очі і назвіть предмет, який з’явився на дошці.

- Розподіліть на групи за певною істотною ознакою (колір, розмір)

Завдяки  очам ми сприймаємо до 90% інформації, тому будь-яке порушення зору істотно погіршує життя

Еперемент. Одному учневі зав’язати очі, попросити описати свої відчуття спробувати повернутися на своє місце (один учень допомагає)

Завдяки  очам ми сприймаємо до 90% інформації, тому будь-яке порушення зору істотно погіршує життя. Бесіда про людей з порушеням зору.

Гімнастика для очей.

Замружте щосили очі, потім швидко розплющте їх. Повторіть це 4 – 6 разів.

- Погладжуйте протягом однієї хвилини повіки кінчиками пальців.

- Робіть кругові рухи очима: наліво – вгору направо – вниз. Повторіть вправу

10 разів.

- Витягніть вперед руку. Стежте поглядом за кінчиком вказівного пальця,

повільно наближаючи його до носа, а потім так само повільно відводячи

назад. Вправу повторіть 5 – 6 разів.

Дослідження органу дотику

Гра  «А що в торбинці»

Робота в парах.

Один в парі заплющує очі, а другий на його руці пише пальчиком будь-яку літеру або цифру. Завдання дитини – відгадати, що «записано» на руці. Потім пари міняються місцями.                                                                                         

Дослідження органу слуху

- Пограємо гру «Ніс – підлога – стеля». Коли почуєте слово «ніс», потрібно показати пальцем на свій ніс. Коли почуєте слово «стеля», повинні показати пальцем на стелю, а коли почуєте слово «підлога», то потрібно показати пальцем на підлогу.

Ви повинні виконувати тільки ті команди, які  чуєте, а не ті, які бачите.

- Відтворіть звуки, які видають намальовані тварини — собака, корова, кіт.

     Дослідження органу нюху

  • Із  заплющеними очима визначте, що лежить у тарілці.

- Який орган чуття брав участь у дослідженні?.

- Розгляньте  зображення в кожному ряді і вилучити зайве, обґрунтовуючи власний вибір.

  •                Людина не лише бачить, чує природу, вона й сприймає різноманітні запахи.
  •                Чи можна за запахом розрізнити предмети?
  •                За допомогою якого органу ви розпізнаєте запахи?
  •                Ви розпізнаєте запахи за допомогою носа. Одні запахи є приємними для ва, інші ні.

Висновок. За допомогою носа ви розпізнаєте різні запахи

Дослідження органу смаку

На столі три склянки з водою: в одній склянці – звичайна вода, у другій склянці – солона вода, а в третій – солодка. Запитайте в дітей, чи можуть вони визначити, в якій склянці солодка вода, а в якій – солона,  використовуючи органи зору, слуху чи нюху.

  • Чому неможливо дати відповідь на це запитання.
  • Попросіть дітей виконати певне дослідження, використовуючи орган смаку.
  1.              Підсумок уроку

Робота на картках.

Центр безпеки.

  • Як органи чуття допомагають нам запобігти небезпечним ситуаціям?
  • Разом з батьками з’ясуйте, яких правил треба дотримуватися, шоб органи чуття були здоровими.

 

docx
Додано
7 серпня
Переглядів
341
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку