Тема тижня «Ми дослідники»
Я досліджую світ: природнича галузь
Тема. Розпізнавання об’єктів довкілля (за кольором, смаком, формою, звуком тощо) за допомогою органів чуття. Досліджуємо свій організм.
Мета. Формувати уявлення про органи чуття; розвивати спостережливість і кмітливість, вміння аналізувати ілюстрації і робити висновки, доводити свою думку; формувати потребу у пізнанні природи.
Обладнання. Таблиці, ілюстративний матеріал, дидактичні картки.
Тип уроку. Урок формування компетентностей.
Хід уроку
Вправа «Ніхто не знає…»
Багато цікавих і дуже важливих відкриттів зроблено завдяки допитливості людей. Вони прагнули пізнати світ, вивчати його, проводити експеременти, здобувати нові знання, досліджувати і робити нові відкриття. Таких людей ми називаємо дослідниками.
Висновок. Інформацію про навколишній світ ми отримуємо за допомогою органів чуття.
Завжди в роті, а не проковтнеш. (Язик)
Круглі озерця ніколи не замерзають. (Очі)
У двох матерів по п’ять синів і всім одне ім’я. (Руки)
Сопе, хропе, часом чхає, сюди-туди зазирає, на морозі замерзає, бо одежини не має. (Ніс)
Посягнеш — досягнеш, оглянешся — не побачиш. (Вуха)
- Чи запам’ятали ви назви органів, про які йшлося в загадках? Назвіть їх.
- Як ви думаєте, чому ці органи названо органами чуття?
- Що допомагає відчути нам язик? Ніс? Вуха? Очі? Шкіра?
ІІ. Робота над темою уроку.
Наше завдання сьогодні-
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
Зараз ми відвідаємо центр дослідження органу зору.
Дослідження органу зору
- Уважно подивіться на дошку, заплющіть очі.
- Що саме з’явилося на дошці. Чому неможливо дати відповідь на це просте питання?
- Розплющте очі і назвіть предмет, який з’явився на дошці.
- Розподіліть на групи за певною істотною ознакою (колір, розмір)
Завдяки очам ми сприймаємо до 90% інформації, тому будь-яке порушення зору істотно погіршує життя
Еперемент. Одному учневі зав’язати очі, попросити описати свої відчуття спробувати повернутися на своє місце (один учень допомагає)
Завдяки очам ми сприймаємо до 90% інформації, тому будь-яке порушення зору істотно погіршує життя. Бесіда про людей з порушеням зору.
Гімнастика для очей.
Замружте щосили очі, потім швидко розплющте їх. Повторіть це 4 – 6 разів.
- Погладжуйте протягом однієї хвилини повіки кінчиками пальців.
- Робіть кругові рухи очима: наліво – вгору направо – вниз. Повторіть вправу
10 разів.
- Витягніть вперед руку. Стежте поглядом за кінчиком вказівного пальця,
повільно наближаючи його до носа, а потім так само повільно відводячи
назад. Вправу повторіть 5 – 6 разів.
Дослідження органу дотику
Гра «А що в торбинці»
Робота в парах.
Один в парі заплющує очі, а другий на його руці пише пальчиком будь-яку літеру або цифру. Завдання дитини – відгадати, що «записано» на руці. Потім пари міняються місцями.
Дослідження органу слуху
- Пограємо гру «Ніс – підлога – стеля». Коли почуєте слово «ніс», потрібно показати пальцем на свій ніс. Коли почуєте слово «стеля», повинні показати пальцем на стелю, а коли почуєте слово «підлога», то потрібно показати пальцем на підлогу.
Ви повинні виконувати тільки ті команди, які чуєте, а не ті, які бачите.
- Відтворіть звуки, які видають намальовані тварини — собака, корова, кіт.
Дослідження органу нюху
- Який орган чуття брав участь у дослідженні?.
- Розгляньте зображення в кожному ряді і вилучити зайве, обґрунтовуючи власний вибір.
Висновок. За допомогою носа ви розпізнаєте різні запахи
Дослідження органу смаку
На столі три склянки з водою: в одній склянці – звичайна вода, у другій склянці – солона вода, а в третій – солодка. Запитайте в дітей, чи можуть вони визначити, в якій склянці солодка вода, а в якій – солона, використовуючи органи зору, слуху чи нюху.
Робота на картках.
Центр безпеки.