Тема тижня «Вода»
Я досліджую світ: природнича галузь
Тема. Прості спостереження/досліди. Дослідження властивостей води(прозора, без запаху, займає форму посудини, текуча). Економне використання води.
Мета. Формування ключових компетентностей:
вміння вчитися – вчити школярів організовувати свою навчальну діяльність; мати власну думку, обґрунтовувати її; дати уявлення про вод
загальнокультурної – вчити учнів зв’язно висловлюватися; використовувати набуті знання, уміння під час виконання соціальних ролей;
соціальної – формувати в учнів потреби і звички діяти в різних життєвих ситуаціях згідно з нормами громадянської активності; навчати працювати в групах;
інформаційно-комунікативної – навчати учнів аналізувати й відтворювати потрібну інформацію; переносити набутий життєвий досвід у нову ситуацію; ; на основі практичних дій ознайомити дітей з властивостями води; розвивати навички дослідницької діяльності, спостережливість, аналітичне мислення, вміння робити висновки, комунікативні уміння і навички;
формування предметних компетентностей: формувати в учнів уявлення про цілісність природи, наукове світорозуміння; на основі практичних дій ознайомити дітей з властивостями води;
громадянської: виховувати гуманну, творчу, асоціативно активну особистість, здатну екологічно мислити, дбайливо ставитися до природи, до води – основи життя.
Здоров’язбережувальної: правильно вживати воду.
Очікувані результати: учні зможуть називати властивості води, пояснювати досліди, які проводять, робити висновки; учні зрозуміють значення води для живої природи, необхідність економії та охорони водних ресурсів.
Тип уроку: урок-дослідження.
І. Ранкова зустріч.
1. Вітання
(Діти утворюють коло.)
Вправа «Я краплинка..» діти передають краплинку і повідомляють дію.
2. Групове заняття
· Гра «Чарівна скринька»
У руках — скринька, у якій заховано шматочок льоду. Учні у колі по черзі визначають, що це за предмет, ставлячи одне закрите запитання про якість цього предмета.
Учасники досліджують і ставлять запитання доти, поки хтось із учнів не визначить, який предмет заховано у скриньці. Гра завершується.
3. Обмін інформацією
· Вправа «Крісло автора»
4. Щоденні новини
Ознайомлення з темою дня.
II. Робота над темою уроку.
1. Гра «Де сховалась краплина?»
— Де сховалася краплина?
- Крила розпустила і сонечко закрила. (Хмара.)
- Коли немає — чекають, а коли прийду — тікають. (Дощ)
- Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить. (Річка.)
- Намистиночки малі ніч згубила у траві.
- Вранці сонечко встало, намистиночки забрало. (Роса.)
- Хтось у лісі серед трав кругле дзеркало поклав.
- Можна в дзеркало дивитись, можна і води напитись. (Озеро.)
- Біле, а не цукор, м’яке, а не вата, без ніг, а йде. (Сніг.)
- Прозорий, як скло, та не вставиш у вікно. (Лід.)
- Із темної хмарини полетіли горошини. (Град.)
- от ми і познайомились з домівкою краплинки.
Бесіда про збереження води
2. Робота з малюнками.
- Розгляньте малюнки. Хто із дітей бережно використовує воду?
- Порадьте дітям, зображеним на малюнках внизу, як можна зменшити витрати води.
Чому воду потрібно витрачати економно?
про водичку і вона запрошує нас до себе на гостину. Вона хоче познайомити нас з своєю матусею. А ви знаєте хто матуся у краплинки?
- Уявімо, що ми маленькі краплини, зберемося струмочком і відправимось у подорож.
3. Фізкультхвилинка (2 хв) «Струмочок»
— Наш струмочок прибіг до місця призначення.
Крапинка запрошує усіх в дослідницький центр. Предмет нашого дослідження – вода. Дозвольте мені бути вашим керівником, а ви – мої асистенти.
4. Дослідження
1) Текучість
- Візьміть у руки соломинку(лінійку, олівець стакан..)
Чи вдалося вам це зробити?
Висновок. Вода рідка і текуча. Тому її можна переливати із посудини в посудину.
2) Форма води. Переливають воду із посудини в посудину (стакан, тарілка…)
Висновок. Вода набирає форму посуду, який її наливають.
3) Запах води.
- Понюхайте водичку. Чим вона пахне?
Висновок. Чиста вода не пахне.
4) Колір води.
- Якого кольору вода?
(Порівняння білого і блакитного кольору). Блакитною воду зображають на малюнках, на картах.
5)Прозорість води. Пояснити значення слова «прозорий»
- Опустіть соломинку в стакан з водою. Чи видно вам соломинку?
Висновок. Чиста вода прозора.
6)Смак
- Спробуйте воду через соломинку. Яка вона на смак.
Висновок. Чиста вода не має смаку.
ІІІ. Підсумок уроку.
(Діти сідають на свої місця.)