Урок. "Прості спостереження/досліди. Дослідження властивостей води(прозора, без запаху, займає форму посудини, текуча). Економне використання води".

Про матеріал
Розробка уроку за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Природнича галузь. Тема тижня "Вода"
Перегляд файлу

Тема тижня «Вода»

Я досліджую світ: природнича галузь

Тема. Прості спостереження/досліди. Дослідження властивостей води(прозора, без запаху, займає форму посудини, текуча). Економне використання води.

Мета. Формування ключових компетентностей:

 вміння вчитися – вчити школярів організовувати свою навчальну діяльність;  мати власну думку, обґрунтовувати її; дати уявлення про вод

загальнокультурної – вчити учнів зв’язно висловлюватися; використовувати набуті знання, уміння під час виконання соціальних ролей;

соціальної – формувати в учнів потреби і звички діяти в різних  життєвих ситуаціях згідно з нормами громадянської активності; навчати працювати в групах;

інформаційно-комунікативної – навчати учнів аналізувати  й  відтворювати потрібну інформацію; переносити  набутий  життєвий  досвід  у нову ситуацію; ; на основі практичних дій ознайомити дітей з властивостями води; розвивати навички  дослідницької діяльності, спостережливість, аналітичне мислення, вміння робити висновки, комунікативні уміння і навички;

формування предметних компетентностей: формувати в учнів уявлення про цілісність природи, наукове світорозуміння; на основі практичних дій ознайомити дітей з властивостями води; 

громадянської: виховувати гуманну, творчу, асоціативно активну особистість, здатну екологічно мислити, дбайливо ставитися до природи, до води – основи життя.

Здоров’язбережувальної: правильно вживати воду.

Очікувані  результати: учні зможуть називати властивості води, пояснювати досліди, які проводять, робити висновки; учні зрозуміють значення води для живої природи, необхідність економії  та охорони водних ресурсів.

 Тип уроку: урок-дослідження.

І. Ранкова зустріч.

1. Вітання

(Діти утворюють коло.)

Вправа «Я краплинка..» діти передають краплинку і повідомляють дію.

2. Групове заняття

· Гра «Чарівна скринька»

У руках  — скринька, у якій заховано шматочок льоду. Учні  у колі по черзі визначають, що це за пред­мет, ставлячи одне закрите запитання про якість цього предмета.

Учасники досліджують і ставлять запитання доти, поки хтось із учнів не визначить, який предмет заховано у скриньці. Гра завершується.

3. Обмін інформацією

· Вправа «Крісло автора»

4. Щоденні новини

Ознайомлення з темою дня.

II. Робота  над темою уроку.

1. Гра «Де сховалась краплина?»

— Де сховалася краплина?

- Крила розпустила і сонечко закрила. (Хмара.)

- Коли немає — чекають, а коли прийду — тікають. (Дощ)

- Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить. (Річка.)

- Намистиночки малі ніч згубила у траві.

- Вранці сонечко встало, намистиночки забрало. (Роса.)

- Хтось у лісі серед трав кругле дзеркало поклав.

- Можна в дзеркало дивитись, можна і води напитись. (Озеро.)

- Біле, а не цукор, м’яке, а не вата, без ніг, а йде. (Сніг.)

- Прозорий, як скло, та не вставиш у вікно. (Лід.)

- Із темної хмарини полетіли горошини. (Град.)

- от ми і познайомились з домівкою краплинки.

Бесіда про збереження води

2. Робота  з малюнками.

- Розгляньте малюнки. Хто із дітей бережно використовує воду?

- Порадьте дітям, зображеним на малюнках внизу, як можна зменшити витрати води.

Чому воду потрібно витрачати економно?

  • Діти,  краплиночці дуже сподобалось, що ви так багато знаєте

про водичку і вона запрошує нас до себе на гостину. Вона хоче познайомити нас з своєю матусею. А ви знаєте хто матуся у краплинки?

- Уявімо, що ми маленькі краплини, зберемося струмочком і відправимось у подорож.

3. Фізкультхвилинка (2 хв) «Струмочок»

— Наш струмочок прибіг до місця призначення.

Крапинка запрошує усіх в дослідницький центр. Предмет нашого дослідження – вода. Дозвольте мені бути вашим керівником, а ви – мої асистенти.

4. Дослідження

1) Текучість 

- Візьміть у руки соломинку(лінійку, олівець стакан..)

Чи вдалося вам це зробити?

  • Спробуйте взяти рукою всю воду із стакана.  Чи вдалося взяти всю воду?  Чи можна покласти всю воду в кишеню?
  • Чому не змогли це зробити?

Висновок. Вода рідка і текуча. Тому її можна переливати із посудини в посудину.

 2) Форма води. Переливають воду із посудини в посудину (стакан, тарілка…)

Висновок. Вода набирає форму посуду, який її наливають.

3) Запах  води.

- Понюхайте водичку. Чим вона пахне?

Висновок. Чиста вода не пахне.

4) Колір води.

- Якого кольору вода?

(Порівняння білого і блакитного кольору). Блакитною воду зображають на малюнках, на картах.

5)Прозорість води. Пояснити значення слова «прозорий»

- Опустіть соломинку в стакан з водою. Чи видно вам соломинку?

Висновок. Чиста вода прозора.

6)Смак

- Спробуйте воду через соломинку. Яка вона на смак.

Висновок. Чиста вода не має смаку.

 

ІІІ. Підсумок уроку.

(Діти сідають на свої місця.)

  • Чи сподобалось вам бути дослідниками?
  • Які помічники (органи нашого тіла) допомагали вам в дослідженні?

 

 

docx
Додано
7 серпня
Переглядів
129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку